Další vzpruha pro přerovské letiště, natrvalo se tam přesune výcvik pilotů vrtulníků
Vrtulníky CLV v Přerově. Zdroj: LOM Praha

Pilotům bude k dispozici pět vrtulníků. Letiště čekají milionové investice.
Pilotům bude k dispozici pět vrtulníků. Letiště čekají milionové investice.
Tak si říkám, nejsou tyhle dvě poslední věty v článku trošku v rozporu:
1. Areál je téměř z 90 % v majetku rezortu obrany.
2. Zhruba tři čtvrtiny areálu pak vlastní státní podnik LOM Praha, který je na letišti etablován 10 let.
Téměř 90 % a zhruba ¾ (75 %), to mi vychází (taky přibližně) na 165 %. Celý areál tedy nemá 100 %, ale 165 %? Nebo je tím nějak myšleno to, že LOM Praha je státní podnik a zřizovatelem je Ministerstvo obrany? Ale i tak, takhle za sebou ty dvě věty napsané působí divně…
Chápu to takto: 75 % má státní LOM Praha, 15 % mají jiné subjekty zřízené rezortem obrany, což je ten zbytek do 90 %.
kde budou zbylé Enstrom vrtulníky?
Stále v Pardubicích.
Vrtulníky podléhají pravidelným údržbovým pracím, větší servisní úkoly se budou provádět v Pardubicích jako doposud. Tedy je snahou, aby byly dostupné vždy 3 vrtulníky Enstrom v Přerově a ostatní mohou být připraveny nebo na servisu v Pardubicích.
Opravárenské zázemí tedy zůstane v Pardubicích? Enstromů je ve flotile 8, tak mi to přijde, že záložní stroje zůstanou kde jsou a budou se dle potřeby přelétat.
LOM opravuje vrtulníky v Praze.
Tyhle opravy nemají s CLV nic společného. Myšlena je každodenní údržba, kterou si v Pardubicích dělají dnes a denně.
Tak s tím určitě lítat zpátky do Pardubic nebudou.