Další výluka metra na Florenci. DPP vysvětlil, proč oprava trvá tak dlouho a kdy skončí
Původní stropní deska stanice Florenc tvořená monolitickou konstrukcí. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Do konce roku musí cestující počítat ještě se třemi víkendy bez Florence.
Nejhorší je, že je zároveň výluka na C a na Masárně. Zítra jsem chtěl jet Beroun – Kralupy a nejvíc času mi zabere přestup… místo 8 minut céčkem mi to nabízí jet 26 minut 20 ze smícháče na podbabu. A to děkujeme.
To mate vlastne super, protoze k „misto 8“ nutno pricist jeste 7 Smichov – Wilson a tusim 4 Hol – Pod.
Ono by taky bylo v těch výlukách slušné přiznávat, že dojde k omezení provozu i v „nedotčených“ úsecich. Dá se to vyčíst z opatření, ale mělo by to být hned pod „bude přerušen provoz mezi…“
Nebylo by celkově levnější na pár měsíců uzavřít provoz, vyhradit na magistrále pruh v úseku Nárdraží Holešovice – Pražského Povstání pruhy pro BUS a mít za pár měsíců hotovo?
Nebylo, protože autobusy by to neodvozily.
na to asi v Praze není dost busů a řidičů, musel by jezdit ve špičce cca co dvacet sekund, což při trase délky 7 km o 8 zastávkách a tedy čase jízdy cca 20 minut znamená že v jednu chvíli musí být na silnici 120 autobusů, nepočítaje autobusy na přestávce. To je 10 % autobusů co vlastní DPP (údaj z roku 2015) a tedy ještě více procent z počtu autobusů běžně denně vypravených, to by se nezvládlo.
Samozřejmě je to hrubý odhad, z mnoha důvodů.
Ono nejde jen o autobusy a řidiče. Při tom intervalu dvacet sekund by třeba musely být na každé zastávce minimálně dva autobusy. Během intervalu křižovatky by jí musely projet tři autobusy v jednom směru atd. To je strašně hustý interval, a i kdyby to náhodou teoreticky šlo vyjezdit, jakékoli zaškobrtnutí by to celé položilo.
Hloupé na té výluce je fakt, že DPP náhradní provoz na obou koncích céčka trasuje omezujícího úseku provozu, ačkoliv každá větev se může provozovat nezávisle a bylo by žádoucí, aby se minimálně na větvi Vltavská – Letňany jezdilo častěji v běžném intervalu víkendového provozu, protože tady je omezujícím úsekem úsek Holešovice – Vltavská a ten 5-ti minutový provoz v pohodě „dává“.
Přijde mi zajímavý obrat, v tomto článku:
„Dodal, že termín dalších výluk se ještě upřesní podle vývoje stavebních prací a s ohledem na další výluky či akce v pražské dopravě.“
V článku „Obrazem: Pod stropní deskou metra Florenc. Jak vypadá opravovaný vestibul stanice“ ze 09.11.2024
„Musíme se trefit do naplánovaného okna výluk, ty jsou určeny na celé čtyři roky,“
Nechci hodnotit, který přístup je lepší, jen mi to nepřijde konzistentní.
Mimo jiné, když jsem na dpp psal o onen naplánovaný harmonogram, který by se mi jako dennímu uživateli stanice hodil, tak mě vyignorovali.
Harmonogram existuje, ale je závislý na počasí. Do opravované desky by pokud možno nemělo pršet – tento víkend to bude zajímavé. Prostě jsou předvybrané termíny, je snaha nekumulovat moc akcí na stejné víkendy, ale počasí…Není to snadné.
„Po dokončení se do stanice vrátí vzhled a výzdoba ze 70. let“, takže lze očekávat i práce přímo na nástupišti, např. výměnu osvětlení do původní podoby a tak?
Jistě se vrátí i původní název Sokolovská a staré informační systémy:D
“povodně v roce 2002 pro ni byly poslední kapkou.”
Tak trochu větší kapka, no… Resp. víc kapek…
Taky mne ten slovni obrat pobavil…
Vite kolik lidi a firem napojenych na mafii v DPP se potrebuje na tech opravach zahojit?
Povídejte
Ale 23 let to ještě vydrželo…
V té době měla ta stanice jen 28 let provozu. Takže je zajímavé, že po poslední kapce vydržela skoro dvakrát tak dlouho.