Další vylepšení I/20 na Plzeňsku. ŘSD chystá mimoúrovňovou křižovatku u Nepomuku
Silnice I/20, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Současná silnice I/20 je jedna z nejfrekventovanějších v Plzeňském kraji.
Současná silnice I/20 je jedna z nejfrekventovanějších v Plzeňském kraji.
Zrovna tohle mi přijde úplně zbytečný… Jsou daleko hroši věci, co by se měly řešit – hlavně křížení se silnicí do Oselce (ale to počká, že 😏).
Připomínám taky obchvat Sedlice mezi Blatnou a Pískem, od 2026.
Nevíte někdo, přestavba křižovatky I/20 a II/188 (od Horažďovic) se nechystá? To napojení je těsně za horizontem s minimálním výhledem.
Určitě, již brzy, snad letos. Doporučuji web silnicei20.cz. tam je přehled…
Podle letáku VŘ 2023, ZS 2024, UP 2025, poslední informace že bylo vydáno Společné povolení v 07/2022, takže horko težko se začne letos 🙁
je pravda, že PCŘ si tam chce udělat kontrolní stanoviště a tím se akce asi trochu pozdržela…
Podle nového letáku z 2.1.2025 je VŘ, ZS i UP shodně 2026
Ta je hodně nebezpečná, když odbočujete z II/188 doleva, tak prostě musíte doufat, že vás nikdo nesejme zpráva zpoza horizontu… na horizont je to od křižovatky tak 80 m, to je 2,9 sekundy při rychlosti 100 km/h.
Já teda, když to jde, tak si počkám, když je volno zprava, a doleva na hlavní najedu prostě do protisměru a zařadím se až posléze po kontrole v zrcátku. Chápu, že to není v souladu s předpisy ani to není nijak zvlášť bezpečný manévr, ale proti výjezdu naslepo pod horizont mi to přijde o dost lepší.
Pardon, až je volno ZLEVA samozřejmě.
Dělám to úplně stejně😁👍
Ve směru od Blatný je tam omezení rychlosti na 70kmh…nikdo to nedodržuje… 🙁
je tam dokonce 60kmh. a nikdo že to nedodržuje bych nepsal, protože kdo to zná, tak ví, že je fakt o průser, tak rád jede pomalu. Ale občas se někdo najde, kdo neřeší a pak se diví.
Když je velká část omezení jen zbytečný alibismus, bohužel se pak nedodržují ani ta smysluplná.
No nevím asi bych nešel tak daleko že bych tvrdil „velká část“ teda pokud velkou částí nemyslíte něco pod 50%…
O tom to fakt není
Přesně tohle sem měl na jazyku, nevim, co ŘSD vidí za problém s křižovatkou u Třebčic, když na celém úseku I/20 na Plzeňsku jsou daleko horší křížení a hned mě napadlo to s II/188
U Třebčic je sice křižovatka zcela přehledná a bezpečná, ale jde spíše o začátek budování napojení dvorecké průmyslové zóny.
Křižovatka na Horažďovice je fakt hrozná, tam se vyloženě bojím.
Každé vylepšení je fajn. Jen škoda, že i jedna křižovatka trvá tolik let. Když Klaus ( Marcel) postavil u nádraží fabriku na palety, tak byla jistá ‚podmínka‘ obchvat Dvorce ( jinými slovy napojení na silnici I/20, podjezd pod železnicí u Dvorce, vedení mimo obec). Fabrika už stojí asi 4 roky a křižovatka bude za dalších 6. Stát, kraj, město.. všichni mají radost, ze zde někdo podniká, česká firma, sídlo v ČR, platí daně v ČR , ale na pořádné napojení Silnice čeká 10 let…
Tak tady zrovna pro jednou železnice předběhla silnici, vlečku tam stavěli myslím před dvěma lety. Ale nevím, jak moc se využívá.
vlečka se občas používá, ale víme, jak to s tím použitím a flexibilitou vlaku je 😉
Ministr by měl pár lidí z ŘSD dosadit do manažmentu SŽ.
Ministr provádějící politiku s preferencí silnic nebude SŽ zadávat výrazné zlepšování železnic, ať už tam posadí kohokoli. Tady vzniká dojem, že SŽ a ŘSD dělají vlastní politiku a nějak mezi sebou „soutěží“, přičemž se zapomíná na to, kdo zadává úkoly.