Další úspěch čínských elektrobusů v Polsku, Yutong dodá 30 vozidel do Katovic
Solaris na domácí půdě prohrál.
Čínský výrobce Yutong je blízko podpisu smlouvy na dodávku 30 nových elektrobusů do polských Katovic. V tendru uspěl i nad domácím Solarisem, byl levnější a obdržel téměř stoprocentní hodnocení také v technických částech.
Katovický dopravce PKM Katovice vypsal tendr na 30 kloubových elektrobusů v srpnu letošního roku. Jak uvedl web Transport Publiczny, společnost shání vozidla o délce v rozmezí 17,5-18,75 metru s kapacitou minimálně 120 cestujících, z toho 35 sedících.
Nová vozidla mají na jedno nabití ujet minimálně 350 kilometrů, nabíjení má být možné kromě zásuvky CCS2 také přes pantograf. Web Československý dopravák upřesnil, že elektrobusy mají být dodány ve dvou etapách, prvních 15 vozů do 300 dnů od podpisu smlouvy (nejdříve však 30. 6. 2025), zbylých 15 do 600 dnů (nejdříve ale až 30. 3. 2026).
„Katowice by se staly prvním polským městem, které si pořídilo článkové elektrobusy čínského gigantu, jenž je v zemi našeho severního souseda poměrně úspěšný. První kontrakt na elektrobusy zde vyhrál v roce 2020 a od té doby měl předat zákazníkům již 113 vozů různých délkových modifikací. Významnou referenci si připsal v loňském roce, když uspěl v soutěži na dodání 18 vozů standardní délky pro Varšavu,“ napsal Československý dopravák.
Do výběrového řízení se přihlásili tři dodavatelé, kromě distributora Yutongu, společnosti Busnex, také firma Karsan a domácí Solaris. Yutong nacenil jeden vůz na asi 18,28 milionu korun, Karsan na 18,88 milionu korun a Solaris na 19,46 milionu korun. Součástí je i nabíječka.
Nabídka Karsanu nesplnila požadavky zadávacího řízení a byla z tendru vyloučena. Pořizovací hodnota nebyla jediným hodnoticím kritériem, měla váhu jen 60 %. Solarisu se však nepodařilo posbírat více bodů ani v dalších technických částech, a tak v konečném hodnocení obdržel jen 82,37 bodu, zatímco Yutong 96 ze 100 možných.