Další úsek D6. Přeložka Krupá se začne stavět na jaře, vyjde na dvě miliardy
Na novém úseku středočeské části D6 bude jedna křižovatka a 800 metrů dlouhá estakáda.
Práce na středočeské části dálnice D6 by neměly ustat ani po pondělním otevření deseti nových kilometrů od Nového Strašecí ke Krušovicím. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce na jaře příštího roku navázat s 6,5 kilometru dlouhou stavbou obchvatu obce Krupá.
Silničáři aktuálně vypsali tendr na stavební firmu, předpokládaná hodnota zakázky s názvem „D6 Krupá, přeložka“ činí 1,94 miliardy korun. „Na stavbu probíhá stavební řízení a její zahájení se předpokládá v 1. polovině roku 2021,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Stávající silnice I/6 podle něj už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda. Hotovo má být v roce 2024.
Řidiči se nicméně významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů dočkají už v pondělí, kdy ŘSD po třech letech výstavby otevře dva úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km).
Nově zprovozněné úseky se napojí na zhruba 30 hotových kilometrů dálnice od Prahy k Novému Strašecí a vyvedou provoz mimo Řevničov a Krušovice. Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině příštího roku.
Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 76 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.