kmax

Další úsek D35 už dostává asfalt. Poláci řeší, že by úsek u Litomyšle dokončili dříve

Pokládka asfaltových vrstev na úsek D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSDPokládka asfaltových vrstev na úsek D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD

Pokládka se týká zatím zhruba 800 metrů.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Cedidla

D35 je většinou po rovině. Nerozumím tomu, proč to tak dlouho trvá. V Chorvatsku provrtají tunel Sveti rok a Mala kapela za 2 roky.

Roman

Na terénu tolik nezáleží, na výstavbu mostu potřebujete v našich klimatických podmínkách 2-3 stavební sezóny.

SYN

A na Aljašce žádnou?
Jako jasně, holt by to bylo dražší, ale technologie existují aby se dalo dělat i v našich zimních podmínkách. Záleží na vůli…

Ale zase nemá cenu se 20 let hádat o potřebnosti, financování, trase a povolení a pak za vysokou cenu honit rok. Takže ty dva, standart…

Pavel

Bože jak vy bylo krásné, kdyby aspoň z toho Uherska, kde to křižuje koridor, stavěli souběžně s dálnicí, stačí elektrifikovanou dvojkolejku. Směr Brno do Svitav úspora minimálně 15 minut, směr Zábřeh klidně 25 minut (tam už je pozitivní vliv tunelů ted‘)

SYN

A co kdyby to byla elektrifikovaná jednokolejka na 160, něco jako Uničov teď? A do startu to zapojit do Cerekvice, aby první fáze nestála majlant? Však by to nemusela být za každou cenu úplná náhrada koridoru…

Matěj

99% zakázek jezdíme do Čech a z těch 99% je baj oko polovina v Praze…nechci dál šedivět v Brně a vyhulit tam v koloně 60 cigár… zduř

Slávek

Neví někdo, proč byla výstavba tohoto úseku naplánovaná na 3,5 roku, když podobné úseky se staví 2,5 roku?

Kuba

rok překládali hlavní trasu plynovodu, pak teprve mohli začít se stavbou dálnice

Honza

Začali v dubnu 2024 a mají končit v únoru 2027. To je 3,5 roku?

Pavel Skládaný

Práce kvapná málo platná, raději ať jedou technologicky poctivě. Jestli to bude či nebude k výročí VŘSR dnes už není tak podstatné.

N.N.

Listopad 2026 až Únor 2027 je zima, nikoliv stavební sezona. V tu dobu je lepší nestavět, podmínky jsou zvláště nevhodné.

SYN

Ale zase ty dokončovací práce bývají obvykle montáž svodidel, označení, stříkání pruhů na asfalt… to by nebyl problém ani v prosinci…

Václav Dostál

Staví stejně a možna i kvalitněji než některé naše firmy. Jejich nasazení je vysoké, pracujíni o sobotách

Kodl

Doufam ze pristi rok co nejdrive zacne ta PPP na dostavbu zbytku D35, tech dvou poslednich useku. D1 je kterykoliv den proste priserny zazitek.

kober

Ja pořád doufám, že se podaří celou D35 do toho 2030 dostavět, protože jízda po D1 je psychická zátěž pro každého, kdo tam musí jet alespoň 1 do měsíce…

Kodl

100%

Zadarmo

D11 od Pardubic k Praze bude peklo. Ale celkově lot bude super uleví to trošku D1 a juda to ekvivalentní alternativu.

Pavel

Od Pardubic je D35/D36 , ale máte pravdu pak D11 je velmi výživná už dnes

Joe

Ta by potřebovala třetí pruh nejmíň ke Kolínu.

DriverX

D11 vede do HK. Do Konněpulek se má stavět D12. Každopádně s jakýmkoliv prodloužením D35 exponenciálně stoupá hustota provoz na D11 a na Černým Mostě vzniká špunt ptz chybí severní část obchvatu Prahy!

zemko

oproti D11 je D1 balzam na dusi, takze i kdyz bude D35 hotova, tak ta D11 bude slabe misto

Milan M Mikulovsky

Nesmysl – D11 u Prahy jezdí stale 2+2 pruhy, ale vozovky tam už několik let má připraveny na 3+3 pruhy, ale zprovoznění 3.pruhů v každém směru vázne na chybějícím dobudování protihlukových opatření. Pevně doufám, že toto bude napraveno co nejdříve, aby to bylo před navýšením provozu přesunem nemalé části dopravy mezi Praha – Olomouc/Ostrava apod. z D1 na D35 + D11.

Libor

Vyjádření Radka Mátla ohledně 3+3 na D11
„aby mohla být D11 v km 0-8 km v šestipruhovém uspořádání, což je stavebně připraveno, musel proběhnout proces EIA, který nám uložil řešit hlukovou zátěž na limity pro novostavbu. To vyvolalo nutnost cca 300 m dlouhého tunelu u Horních Počernic, což se aktuálně projektuje“
https://x.com/MatlRadek/status/1983128665111032291

lojzik

EIA to má od roku 2017. Akorát během ÚR zjistili, že jim to poněkud hlukově nevychází (že na to EIA nepřišla?) a museli to předělat.

zlevněme dráhu

EIA neposuzuje hluk, ale dává podmínky, které musí být splněny a hluk je jednou z nich. Hluk se posuzuje až v územním řízení, resp. nyní v povolení záměru.

lojzik

viděl jste někdy reálnou dokumentaci EIA? Jako že četl její obsah? Do dokumentace EIA jde v 99% případů i návrh PHO a hlukovou studií se posuzuje plnění limitů. Jestli si myslíte, že do EIA stačí napsat, že musí být splněny hlukové limity třeba 65/55dB (nebo kolik je dnes) a až v ÚR se řeší jak toho dosáhnout a posuzuje se, jestli to limity plní, tak to fakt ne. Na to byste EIA nepotřeboval, to by byl jenom seznam odkazů na různé vyhlášky a normy. Jo, v DÚR je to znova, ale víceméně se to jenom aktualizuje na aktuální odhady dopravy.… Číst vice »

zemko

D1 ma zakaz predjizdeni kamionu z Prahy do Vyskova v naproste vetsine delky, na D11 se jedna o prvnich 8 km z Prahy do Jiren, to je prvni vec, druha je, ze jizda po D11 je posledni 2-3 roky strasne nevyrovnana, v podstate se tam neda jet plynule s tempomatem dalsi veci je kvalita dalnice, ten priserny hup smerem na Prahu za exitem 76 je vylozene otazka casu, nez se tam stane vetsi nehoda, kdyz je vetsi provoz tak od Osic az po sjezd na D35 je v levem pruhu souvisla „kolona“ na odboceni a cast se radi na posledni… Číst vice »

zemko

*pravem pruhu…

Petr

Třetí pruh je připraven a čeká na dokončení propojky s D1. Jinak se to tam zašpuntuje!

Frantisek

Na D1 mi nejvic vadi Brno – to je unikovka, ktera me fakt nebavi.

zemko

je vlastne smysluplne pokladat asfalt na 800m ze 7,6km kdyz do otevreni je 14/16 mesicu? Nemuze se pak ten povrch poskodit a neni to zbytecne riziko pro reklamaci?

Libor

Tipuji, že ta první vrstva asfaltu bude sloužit jako ochrana spodních konstrukčních vrstev. Pokud mají připraveno a obalovny mají volné kapacity, tak je to logický postup, obzvláště když chtějí zkrátit termíny.

zlevněme dráhu

Ano je to ochranná vrstva, která rozhodně vydrží rok i déle bez poškození vzdorovat jak počasí tak stavebnímu provozu. Na rozdíl od nestmelených konstrukčních vrstev. Taky by asi bylo těžké uhlídat proti poškození 7,6 km hotové zemní pláně nebo 7,6 km štěrkodrti. Takže vše, co už je hotové se hned schovává pod asfaltovou čepičku. Navíc ty vrstvy jsou u dálnice tři a poslední se dělá opravdu na poslední chvíli, aby už po ní stavba moc nejezdila.

SYN

Neříkají té poslední vrstvě též „obrusná“?

leos

To by bylo prima.