Další účet za 200 km/h. Změna plánů zdražila i instalaci ETCS
Úsek IV. koridoru Sudoměřice - Votice projíždí pendolino rychlostí 200 km/h. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cena stoupla během šesti dodatků o více než 7 %.

Cena stoupla během šesti dodatků o více než 7 %.
ETCS potřeba je. Ovšem není potřeba tu udržovat monopol některých firem…
Peníze z EU se snadno změní na 80 míčků v hotovosti, ukrytých před nacisty, komunisty,…
Peněz je očividně dost, že se takto vyhazují. Nemúžeme se proto divit, že u nás 1km železnice stojí 700 míčů a nemáme na smysluplnou síť rychlých železnic. Možná byste tam ještě mohli tak 20% přihodit, ať se mohou odložit další strategické stavby.
Opět AŽD a Sudop.
Oba ti pánové na fotce jsou u vytržení z těch 200 km….ICE ve čtvrtek 4.12.u Mnichova 229 km/h a úplně v klidu:-)
Zmínka o působení centrálního dispečerského pracoviště na Balabence mě přivedla na lehký off topic. Jedno CDP je v Přerově a druhé v Praze. Omlouvám se, že mě to nenapadlo dříve, když se tady CDP řešilo. Takže se de facto výpravčí po velké optimalizaci a snížení počtu stěhují do Prahy. Všichni pak brečí, že v Praze jsou přetížené příměstské vlaky a silnice a drahé bydlení atd, i taková věc jako řízení provozu na železniční infrastruktuře musí být v Praze. Zrovna tohle fakt může být v nějakém jiném městě. V Ustí nad Labem, Pardubicích, Jihlavě nebo v extrému třeba v Bruntále. Tohle… Číst vice »
Jeden barák to fakt nevytrhne…
Co věci většinou „vytrhne“ je změna myšlení a většinou to trvá a třeba tři generace. Co je ale nezbytné, přimět lidi, aby o věcech přemýšleli z jiného úhlu a k tomu je dobrý konkrétní příklad jednoho „blbého“ baráku. Tohle by se týkalo především různých vládních institucí, ale i třeba daňových stimulů pro firmy. Mám šílenou myšlenku omezit nebo zrušit kraje, ale naopak je nahradit takovými věcmi. Asi bychom celkově ušetřili. Jenže to právě vyžaduje kvalitní propojení krajských měst, jako třeba trať do Budějovic. Každopádně změna myšlení by se musela projevit působením vlády a zároveň by musela mít určitou „všelidovou“ 🙂… Číst vice »
Máte pravdu jen do určitý míry. V Bruntále není kvalifikovaná pracovní síla a blbě se tam dojíždí. Nikdo se tam nechce přestěhovat. Zeptejte se ostatních firem, proč mají sídlo v Praze.
Proto jsem napsal v extrému, v podstatě z důvodu, které píšete má, takové řešení určitá negativa. Polsko a Německo jsou na rozdíl od Francie a Velké Británie spíše polycentrická a my se na tento faktor ani moc nedíváme.
Ale mimochodem kdybyste si ty lidi v určitých místech postupně vychovávat tak se Vám to bohatě vrátí. Podle mého názoru, takhle pak vznikají pracovníci – srdcaři.
Nejsme Francie ani Německo. Pokud chci celé Čechy řídit z jednoho místa, tak je logické, že to bude z Prahy, která je uprostřed. A Moravu z Přerova.
jako ano, různé instituce můžou mít sídlo i jinde než v Praze. Bylo by to žádoucí, ale jistá dobrá spádovost je nutná, takže to dělat v Bruntále nebo Aši asi nebude nejlepší nápad. Hlavně z hlediska dostupných lidí. To že někde není práce hned neznamená, že tam seženete vhodné lidi, což třeba CDP určitě je. Jinak jsem pro.
Odborníci na dopravu jsou zpravidla tam, kde je patřičná univerzita, která je vzdělává. A ta fakt není v Praze…
Bysem to nastěhoval do Roudnice nad Labem. Zkrátilo by to čas potřebnej na poskytnutí zpětné vazby…
Ono když se člověk podívá, tak těch zakázek, kde už tak přemrštěná cena v průběhu stavby dále roste je spousta. Namátkou několik uzavřených dodatků zveřejněných v registru smluv v tomto týdnu. Myslím, že na tohle byste se měli taky poptat…
Oo
Redakce, pokusme se, prosím, v budoucnu vyvarovat přídavného jména „jednotný“ ve spojení s ETCS. Systém můžeme nazývat jakkoliv ale rozhodně ne jako jednotný. To, že v minulosti toto použil nějaký neznalý úředník nebo píárista přece ještě neznamená, že to začneme slepě papouškovat úplně všichni nekonečně dlouho. Kor v článcích odborného webu… Je to stejné jako hovořit o mobilních telefonech jako o jednotném zařízení. Ano, z většiny telefonů jde volat, pošlilu nějaký text a některé umí i fotografovat. Rozhodně ale nejsou jednotné, neboť každý má někde jinde ovládací prvky, některé typy jsou dotykové, jiné tlačítkové, na mnohých telefonech je rozdílné zobrazení… Číst vice »
On se instaloval ETCS i na tu jednokolejku ze Ševětína před Budějovice, která se bude (snad zanedlouho) rušit, až bude trať v nové stopě…?
Ano.
On ten tunel za rok ani za dva nebude 😉 na železnici bude leda jiný tunel…
Co si představujete pod „snad zanedlouho“?
Snad zanedlouho?
Kdy podle vašeho odhadu myslíte, že tunely NemaŠe projede první vlak s cestujícími?
No já v dnešní době už radši vůbec nic neodhaduju… Byl nějaký plán, pak se koketovalo s privátním financováním a následným splácením, teď nejsou bankovky na haldy věci… Na druhou stranu ETCS se začalo instalovat v době, kdy se počítalo s rychlou dostavbou NemaŠe… V této souvislosti mě spíš zaráží, že SŽ kompletně za bambiliony nezrekonstruovala stanici Hluboká nad Vltavou – Zámostí, kde je minimální pohyb cestujících a stanice má po dokončení přeložky zaniknout… Přesně by to zapadalo do jejich systému investic…
Tak doufejme, že to vaše slovní spojení „snad zanedlouho“ nepochází ze stejné stáje, jako jiné, už řádně profláklé úsloví: „již brzy“. 🙂
Tak to fakt ne 🤣
Jasně … hezká logika … buď něco proběhne „blbě“ a tak to … třeba oprávněně … zktizujete. No anebo něco proběhne v pořádku a Vy stejně negativisticky vyslovujete překvapení, že to tak bylo. Ono že jste měl jako dítě doma mašinky neznamená, že si můžete dokázat představit všechny okolnosti, které u těch změn projektů „za pochodu“ hrají roli. Všimněte si … pořád někdo nadává – tady v diskusi výše někdo zdvihá obočí nad faktem, že se ETCS osadila i spojka u ČB. A když v Pardubicích zahynuly 4 cestující při projetí návěsti v rychlíku Rj, tak se všichni dušovali, že… Číst vice »
Ty čtyři zemřelé v Pardubicích byly ženy…?
Ano. Lze to i dohledat.
Tak jasně, říkáme tomu „velká domů“, však už víme, kde část peněz je. Ten už jen najít ten zbytek…
Tak určitě!
Milý pane … z logiky věci … jakékoliv změny projektu jsou většinou s „černou cenovkou“, tedy jako nárůst ceny. Když budete rekonstruovat dům, tak taky spíš výjimečně narazíte při realizaci na položku, kterou budete moci vyškrtnout nebo zlevní. Zato nejspíš „vyskočí“ pár položek nových, nebo stávající zdraží.
Nepopírám existenci korupce, jen bych ji nehledal i tam kde není
Na SZ korupce jistě bude 😉