Další tři jednotky RegioFox míří do provozu, poprvé i v barvách Pardubického kraje
Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy
V Pardubickém kraji bude jezdit 7 jednotek.
V Pardubickém kraji bude jezdit 7 jednotek.
Zajímalo by mě kdy se objeví na Vysočině třeba na trati 256
Doufam, že brzy uvidíme i nátěr plzeňského kraje, ten vypadá upřímně dobře i na regionově (a to regioniva není vubec pěkná)
Ta barevná kombinace vypadá teda hodně škaredě.
Přeeesně, tak pěkné jednotky, v nátěru Prahy parádní, v nátěru klasiky ČD dobré a nátěr pardubického kraje je úplně odstřelí k hnusu, ach jo.
A ma to aspon antigrafity folii nebo to bude zase po chvili pocmarane?
O nátěru vlaku fakt nerozhoduje nějaký uslintaný foťáček 🫶
Ale rozhoduje o tom nikým nevolený úředníček z kraje, bohužel…
To jakože by o nátěru rozhodovalo referendum na Káčku nebo ještě lépe na Vlaky.net? Ale no tak…
asi nejhorsi koncept ever made, gratulace do pardubic
Přeeesně, tak pěkné jednotky (samy o sobě), v nátěru Prahy parádní, v nátěru klasiky ČD dobré a nátěr pardubického kraje je úplně odstřelí k hnusu, ach jo.
Pokud dobre vidim tak se jedna o Najbrt, akorat bez světle modré
Málokdy se mi nějaký nátěr líbí míň než PID a Najbrt současně.
Tady jo. 🙂
Ale jinak fajn za každé nové vozidlo.
Velmi decentně řečeno (jak nepovedený ten pardubický nátěr je, ach jo)
V těchto barvách vypadá dobre, líp než v pyžamu Středočeského kraje a Prahy
Měl bych dvě otázky. 1. Nevite, které konkrétní kusy půjdou na Vysočinu? 2. Takže bez krajského natěru bude jen Vysočina a Jčk? Dík
Nejen vysočina, ale minimálně ještě Královehradecký kraj
KHK o krajskem nateru na Pesach uvazoval, ale nakonec z toho nic neni.
Uffff! To je velice dobře
Snad i vysočina nebude mít nátěr,
Mají podibny jak Pardubický kraj jen se zelenými prvky
Vypadá to, že jednotky jsou obarvovany “náhodné”
Žádné kraj tedy nebude mi sérii která jde číselné za sebou
A náš barák by jste nenamaloval? A kdyby jste se chtěl strefit, tak nám trochu zelený zůstalo z okapů..
Ježiš to je zase slintů ohledně nátěru, žraloci i reginy v tom jezdí už pár let a najednou se všichni diví jak Kelišová na vsi. Zdejší odborníci by na tom nejraději viděli polomáčený krém, že?
Máte na to přispět do zdejší diskuse i něčím jiným než uštěpačným plivancem?
😀 takže ty předchozí příspěvky na adresu nátěru jsou zřejmě fundované názory odborníků. To je vážně fór na nástěnku.
Vzhledem k předchozím příspěvkům stran nátěrů nic jiného asi napsat nelze.
Jenže historicky polomáčenka vypadá nejlépe. Na druhem místě je pak ta spousta barevných provedení brejlovce, hlavně z Brna
A z klasiky jednoznačně vede Albik
Navíc blesky na Brejlích snižují spotřebu!
Jednotka 012 (Pardubický kraj) + 006 + 007 (PID) projížděly včera v cca 17:00 Kladnem. Netuší někdo ze zúčastněných, kam to mohlo jet? p.s. ten níže zmiňovaný hluk mohu potvrdit…
Pravděpodobně stojí v Rakovníku (v depu jsem z dálky zahlédl 3 za sebou, první nátěr Pardubického kraje a 2 PID)
Hluk je z toho fakt velký. Požádal jsem Drážní úřad o protokol z homologace… Jsem zvědavý, jak toto mohlo vyjít do limitů.
Překvapil mne nátěr lišky. Takovéto barevné koncepty na dopravní technice vyšly z módy v 70. letech minulého století 😀.
Aspoň ty nátěry nejsou nudné. Vzlomínáte, jaké nátěry zdobyly zájezdové Karosy v devadesátých letech? To byla radost pohledět! Sice to není na stejné úrovni, ale aspoň se tomu ty motorové jednotky blíží.
Vzpomínám, máte pravdu.
Tak nevím co je na tohle nátěru zajímavé., Bílá .. a modré pruhy. A žluté dvere . Jestli to navrhla nějaká firma ..tak ať se jde bodnout.
Čím víc barviček, tím víc Pardubický kraj…
Přitom se říká: „V jednoduchosti je krása“.
Je to určitý svéráz, ty barvy jsou atypické. Ale to samé se dá říct i o nátěru PID. S obojím můžete nesouhlasit, ale to je tak všechno. Cestující si nevybírají spojení podle krajských barviček, ale podle jízdních řádů. Taky jsem si musel zvyknout, na obojí.
Jedna se o Najbrt bez světle modré se žlutými prvky
Takhle . Nové jednotky určitě fajn. Ale mrzí mě, že se mluví v superlativech, přitom to má nezanedbatelné mínusy. V dnešní době, kdy se řeší kdejaký decibel, nechápu, jak tohle může někdo převzít a schválit. A už vůbec , jak sem rovnou někdo přebírá novou nevyzkoušenou jednotku po desítkách. Vzal bych jednu, dvě a dokud nebudou odstraněné evidentně konstrukční nedostatky, další nepřevezme. Jen dodávám, že to je tak mimořádně hlučné jak z venku, tak vevnitř, že to se nedá. A to jsem zvedavej, až to bude stát třeba večer dlouho v koncových stanicích v nových zástavbách. To bude teprve stížnostní… Číst vice »
V koncových stanic se nevypínají motory? Od kdy?
Stačí zdržení ve stanici kvůli vyhýbání vlaku…
V koncových stanicích se nic nevyhýbá.
V koncových stanicích se samozřejmě také vyhýbá, když se čeká na protijedouci vlak..
když začala arr jezdit Městskou linku , tak hodinu běžel v Roztokách motor i v třicetistupňovém teplu.
https://zdopravy.cz/jizda-jako-z-filmu-ale-bez-cestujicich-ceskym-draham-ujel-v-lochovicich-motorovy-vuz-110251/
Asi od té doby, co je potřeba tlakovat vzduch, jinak by z brzd utekl do 20 minut. Kolikrát stojí i Regioshark u peronu a motor jede, 10 minut do odjezdu.
U scharku jedou motory kvůli klimatizaci. Vzduch tak rychle z potrubí neuteče.
Naprostý souhlas, je to neskutečně hlasité, vůbec nechápu jak to někdo mohl na dráhu pustit.
Požadavky hygienické normy na hlu to zjevně splňuje..
Já jsem ten vlak na živo neviděl a neslyšel. Dokážete někdo identifikovat zdroj hluku? Poer pack je pořád ten samý s motorem MTU (marketingově RR), jako u jiných dnešních vozů, tak co je tady jinak?
Možná ta samotná jednotka, ale i to bych se divil.
Mám zahradu v ochranném pásmu drah, kde je norma hlukove zátěže max 60db. V současné době je norma splněna, protože se přepočítává na průměr přes všechny vlaky, a většina je zatím ticha Regionova. Až bude vše regiofox, tak to splněno určitě nebude, sám jsem naměřil přes 75db když vlak stal.
Klima venku a vevnitř (to může být sezónní) a v druhé půlce soupravy motor nebo možná jeho chlazení. Doslova to řve i při stání ve stanici. Při jízdě také silná hlučnost, trochu jiná, jako když startuje letadlo. Bydlíme u Rudenky a při otevřeném okně člověk na dálku pozná, co zrovna jede. A když stojíš u stojící soupravy, neslyšíš vlastního slova. Vnitřek, pohodlí, výbava vše fajn, ale tohle je průser.
Dvě noci jsem spal u Hanáka v Nižboru (kde mi jezdila liška za oknem) a pak s ní jel z Nižboru do Berouna. Kravál je to teda pořádný. Nejvíc prvních cca 20 sekund při rozjezdu – to je jak když se na kryse roztočí větráky chlazení odporníků. Paradoxně vevnitř je ticho jak v kostele, interiér je odhlučněný fakt dobře, ale myslím, že z toho hluku venku bude ještě mrzení…
Celkem hezké, akorát je to příliš světle. Bude na tom vidět každá šmouha.
Hezké barvy.
Dovolím si doplnit, že na několika spojích se objeví i na trati 261 mezi Žďárcem u Skutče, Poličkou a Svitavami – viz mapka a návrh nového jízdního řádu 🙂
Nevíte náhodou, kam se pak přemístí žraloci ze Sp Pardubice – Hlinsko?
Žraloci tam zůstanou, přemístí se spíš 814 (na 016, 015, apod…).
Dobře, děkuji
Žraloci budou v havlbrode jako záloha na Pardubice
Fajn, děkuji
Opravdu budou jezdit Nymburk – Čáslav? Žďár – Křižanov? Celou trasu pod trolejí? Myslel jsem, že na tuto tratě půjdou noví Panteři… 🤔
Do Caslavi jezdi prodlouzene Sp z Trutnova
Ta mapka vůbec nerozlišuje, kde bude řada 847 základem vozby a kde se bude jednat jen o nějaké doplňkové výkony, takže bych to tak vážně nezkoumal. Například Křižanov – nebude to spíš až do Velkého Meziříčí? Fakt bych počkal na reálné nasazení.
Děkuji za odpověď.
Typuju že do toho Nymburka se bude jednat o nahrazení regionov co jezdí z Kolína v okrajových časech
Bylo by to fajn, ale asi to tak nebude. Ty vlaky v okrajových časech jsou totiž zároveň veřejné přesuny regionov a orchestrionů mezi lokálkami (Kolín – Ledečko, Kutná Hora – Zruč, Čáslav – Třemošnice, Pečky – Kouřim) a depem v Nymburce. 🙂
Někdy jezdí i jako elefant, ale ten nemůže pokračovat do MB, to až po zadrátování.
Kolem HK to také bude jezdit pod dráty, ale ty linky začínají pod dráty a potom jedou dál. Asi by nebylo pro cestující nejlepší, kdyby si třeba cestou z Chocně do Náchoda v Týništi přestupovali. Nebo cestou z HK do Trutnova/Broumova v Jaroměři.
A teď si představte, že NAD za vlak by končila u trojebusové točny a tam by se přestupovalo, protože někdo má těžkou obsesi.
Já nevím, dlouhá léta jezdily přímé Os (nejdřív se 130 pak s 163 ) Choceň – HK a normálně se v Týništi přestupovalo (na Náchod, jezdily přímé Os od Častolovic).
Jezdily, protože tam vedou troleje. Jestli není spíš vhodné jezdit tak, jak chtějí cestující.
To mě víc fascinuje Blatná – Nepomuk – dosud tam není frekvence ani na celotýdenní dvouhodinu šukafonů bez děr a nejednou se tam má uživit třikrát větší souprava.
Jen o málo méně šílené jsou pak Bezdružice a Rokytnice v O. H.
To jsou jen okrajové spoje, primárně to má jezdit na Tábor-Strakonice (4 kusy) a zbytek hlavně na Protivín-Březnice, o víkendu pak i na tom Blatensku.
I na Protivín – Březnice je to dost přepálené. A pokud je snaha využít jednotky smysluplně o víkendu kvůli rozložení odpisů, tak by větší smysl dávalo nasadit je na Veselí – Velenice, kde jsou regionovy naprosto nevhodné jak z hlediska kapacity, tak i maximální rychlosti.
Jinak tam aktuálně jezdí Regionovy, v Jčk už 810 nejezdí vůbec.
Dobře, ale to jen proto, že někde zbyly a jsou novější; kapacitně by tam ta 810 bohatě stačila.
Rokytnice je plná vždy v sezóně. Zrovna dneska bylo docela plno xd. Lidí jezdí do Orlíček na výlety v létě s kolama a v zimě na lyže. Pak navazuje bus do Říček ke skicentru a bývá taky docela plno. I když většina lidí stejně jezdí auty
Jak ve které sezóně. V zimě v sobotu ráno jsme do Rokytnice dojeli asi tři, s běžkami já jediný. A to byly Orlické snad jediné hory, kde tou dobou ležela použitelná vrstva sněhu.
Dobré rouhání 🤣
#potencial
Nymburk – Kolín bude tipuji ranní 5870/5877 apod.
Pá pá hlučné Regionovy, i když se obávám, že se v Pardubickém kraji nevidíme naposledy…
Tak na trati Přelouč – Heřmanův Městec nebo Chrudim – Moravany určitě ne. Tam aktuálně brázdí šukafony a pochybuji, že by se tam uživilo něco většího než regina.
810 je menší zlo než Regina…
Trend nabízet nízkopodlažnost je zřejmý, ať se to někomu líbí, nebo ne. Osobně nechápu, co je na RN horší, než na 810, ale prosím, neodpovídejte, nechci zakládat flame 🙂
Jezdí to tátovi za domem a RegioFox je v Rudné slyšet daleko víc. Hluk je vyšší i v nádraží při stanicování.
Hlučné Regionovy? To jste ještě neslyšel Foxe.
Regionova je tichá, toto je jako letadlo.
Přesně, na Rudence nám jezdí po trati letadlo.
A ty první dvě v Rakovníku už zase jezdí? Díky za info.
009 včera jezdila. Tu jsem viděl
009 jsme jel dnes z Berouna do Rakovníka
Ve středu večer jedna viděna na S6.
Nejhnusnější patlanice a ne nátěr.
Jo, je to humus. Nechápu, proč nejsou všechny v barvách majitele. To že si kraj diktuje i takové ptákoviny jako jsou barvy je fakt úlet a mrhání veřejnými prostředky. Až ty jednotky půjdou jinam, budou se muset zbytečně přelakovat, protože jiné kraje barvy cizího nesnesou 🤦♂️ Například v Hradci jsou na barvy Pardubic hákliví natolik, že než riskovat pokutu, radši se zavede NAD…
Tak hlavně aby stroje v PID livreji nešly do Brna
Ta folie se snadno sundá ..
Tohle ale není fólie.
Kéž by to byla folie. Ale mimochodem, folie stojí skoro tolik jako nový lak…
Ten majitel ty jednotky může koupit jenom díky tomu, že si u něj kraje objednaly výkony. A protože to tedy budou kraje platit, diktují si barvy. A aby se to vyplatilo, tak ty kontrakty jsou většinou dlouhodobější, takže až ty jednotky půjdou jinam, budou už stejně potřebovat nový lak.
Naprosto souhlasím.
Jo a mimochodem, podívejte se na západ. V Německu je taky všude kde jezdí DB jejich červená, v Rakousku nátěry ÖBB, v Nizozemí žlutomodré barvy NS, v Belgii nátěry NMBS/SNCB aj. Tohle je prostě úlet na ntou aby si to vymýšlely kraje (mimochodem něco, co nikdy nemělo vzniknout), jimž spadlo financování dopravy do klína. Barva laku, vzor potahu atd. prostě nemá s funkcí ani kvalitou přepravy vůbec nic společného a ve smlouvách to IMHO nemá co dělat.
V Německu už to taky není pravda, Baden-Württemberg předepisuje žlutobílý nátěr bwegt, Schleswig-Holstein zase takový ten fialovo-zelený, platí i pro vlaky DB. Ono kolikrát na některé trati vydrží déle to vozidlo než dopravce.
Barva laku mi minimálně říká, že si v tom spoji mohu říct o integrovanou jízdenku krajského dopravního systému a nemusím platit nezřídka vyšší jízdné dopravce, které personál dopravce ne vždy nabídne sám.
A že jsou ty ceny někdy opravdu rozdílné. Třeba o více než polovinu…
No a třeba Waldbahn, dveřinka DB má vlastní nátěr….a i jiné…
A když si vezmu třeba Morávie, jaký nátěr by měly mít ty? Vlastníkem je JMK, dopravce se bude měnit, měly by mít nátěr dopravce, i když se v průběhu životnosti může několikrát změnit?
Mně přijde krajská identita jako pěkná myšlenka. Třeba nové autobusy v JMK musí mít standardizovaný nátěr a tak vím, že tam platí IDS jízdné. Bohužel to už nevypovídá o komfortu autobusu jako to bylo zpočátku. Teď už je nabarvené kde co a pak je pocit očekávání nevyhnutelně následován pocitem zklamání
To není pravda, v Pardubicích sami řekli, ze radši ať jede jiná barva než nižší kapacita
Náhodou je to fajn. Mnohem lepší než nátěr PIDu
Tak to není.. to i děti ze školky by vymysleli hezčí nátěr.
Lepší než modrá.
Poslední verze Najbrtu je pěkná.
Na těch Foxech to vypadá úžasně.
Přeeesně, tak pěkné jednotky (samy o sobě), v nátěru Prahy parádní, v nátěru klasiky ČD dobré a nátěr pardubického kraje je úplně odstřelí k hnusu, ach jo.