Další tlak na rychlejší železnici Praha – Liberec. Regionální politici tří zemí chystají memorandum
Motorová jednotka 844 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle hejtmana není možné, aby doba jízdy vlaku mezi Libercem a hlavním městem odpovídala 19. století.
Stát a kraj se diví. Ale kdo vybíral ve výběrovém řízení dopravce na další období. Proč třeba v podmínkách výběrka nebyly časy dojezdů do některých cílových stanic, třeba Turnov nebo Liberec. Pořád se vymlouvají na jednokolejnou a klikatou trať. Ale od nás ze Železného Brodu do Hradce Králové jedu 1,5 hodiny také po klikaté a jednokolejné trati. Proč tedy do Prahy 2,40 hod. V trati to asi úplně nebude. Chce to jenom chtít.
Jsem z Liberce a něco už pamatuji…takže bla.bla..bla…
Po době covidové budeme rádi krajským pohunkům i za to, pokud by bylo přímé spojení bez přestupu v Turnově. Se souběžným zrychlením tratě hlavně Turnov-Praha a možná s vypuštěním pár zastávek.
Stejně v našem Kocourkově na nic víc nezbude…protože truhla bude nejen prázdná, ale ještě velmi hluboká díra pod ní.
Doufám že to budou 2 linky, 1 – os která by zastavovala na všech stanicích jako Zeleneč, Mstětice a druhá R která by zastavovala ve městech 😀
Tak by se v rámci memoranda mohly taky zavázat „navrhnout+vložit do územního plánu+ vydat územní rozhodnutí“ pro trať s rychlostí 200 km/h. Speciálně pro úsek mezi Libercem a Mladou Boleslaví
Jo, to by byl slušný doklad toho, že to myslí vážně.
Myslíte ??
Myslím.
Vždyť tam mají ty žluté autobusy, tak nevím, co pořád řeší. Železnice nemusí vést všude.
Tey beru v úvahu, že nepoužitelná tam je. Je to sranda s tím Libercem, jak usilují o železnici.
A podstatně bychom se tolik nezasmáli v této rubrice.
To se ptejte jich, co pořád řeší, já navrhuji nějaké řešení, které by pomohlo k danému účelu a prokázalo vážnost úmyslu, když chtějí teda železnici, což nepovažuji za přehnaný požadavek.
Já vím, že to není přehnaný požadavek, ale ono se tam skutečně nic stavět nebude nějakých 20 let, tak tento námět beru vždy jako pobavení v této rubrice, trocha ironie z mé strany, ale samozřejmě bych jim to moc přál. Jde o to, že stále jsou v popředí stavby, jak dálnice, tak železnice, směřující do zahraničí, máme podobná memoranda uzavřena se Slovenskem, zrychlení do Bla-vy, možná ještě důležitější Púchov, dálnici do Vídně a železnici a dálnici do Lince. A navíc se plánují a přpravují VTR do Drážďan a ma Moravě. Píšu i o dálnicích, protože to řídí jedno ministerstvo. Bohužel… Číst vice »
https://mmr.cz/getmedia/420ae22b-fe35-4b75-88d0-5824612a4e85/PrF_200120_ZAVERECNY-DOKUMENT_FINAL_02042020.pdf.aspx?ext=.pdf
Ještě, že tu máme i vás. Taky bychom se jinak nezasmáli.
Memorandum 😀 Nekonečné studie jsou už všem pro smích, tak nasadíme nový k ničemu nezavazující cár papíru…
Vylidňující se, polomrtvý Görlitz (-20 000 obyvatel), vylidňujcí se položivá Zittau (-23000 obyvatel), dvě čtvrti polského Zgorzelca s dvojkolejnou zastávkou a uzavřenou čekárnou?
To je geopolitický a turistický cíl jako noha. To by byl VRT na prachy, co? Vy joudové z komunální politiky za tiché podpory všech možnejch Havlíčků a KolAvrááátníků.
Tohle nejsou výplody chorých mozků… to je nějaká psychopatická mantra, co se tady stále točí a točí a točí …..
Pokud se ta města vylidňují, nejspíš tam budou k mání levné nemovitosti a může to být pro leckterého Čecha zajímavá alternativa např. k Liberci… To samozřejmě není argument proč by tam musela vést VRT, ale neodepisoval bych ta města.
VRT aby si někdo koupil staro-nový byt za málo. bezva atgument pro VRT do Obrnic a Chánova…byty 35 minut od centra Prahy …OMG…
Však proč má VRT Praha-Drážďany zastavovat v Ústí? Právě proto, aby se využil potenciál velkého města, které v současné době není moc atraktivní.
Mám pocit, že nikdo VRT nechce, stačila by trať s rychlostí 200 km/h vedená tak aby jízdní doba (vzdálenost po trati by mohla být cca 120 km) Liberec – Praha (se zastavením v MB?) byla systémová hodina.
Problém je, že tohle jsou parametry když ne světové, tak evropské úrovně. Něco jako Lausanne – Bern a to ještě bude přes hodinu myslím. Nulová šance že, něco takového směr Liberec postavíme v příštích 50-ti letech.
Žádný turistický cíl to není a ani nebude.
Ještěd není turistický cíl? Bedřichov nic? Žitava, tamní úzkokolejky a jezera, nic?
Jenže Vy zaměňujete příčinu a následek. Zhořelec má, i přes částečné vylidnění, přibližně 90 tisíc obyvatel (obě strany v součtu). Navíc tady jde o oživení celé té osy podél polsko-německé hranice. Že v té jižní části totálně chcíp pes, se tak nějak ví, ale zjevně není ochota se s tím smířit.
U spojení do Liberce je krásně midět ten rozdíl mezi tím, když něco nejde a když se nechce. Vždycky mě „pobaví“, když se vymýšlí proč hl. město nemůže být spojeno kvalitní železnicí s 5. největším městem ikdyž to jde s 6, 7, 8, 9, 10, 11(to je Zlín, ale tam se to připravuje), 12, ….
Hmm, zajimave, takze misto osy sever-jih, vychod-zapad se melo postavit spojeni do Liberce z Prahy za stejnou dobu jako autobusem? Kdybyste se zamyslel, vcelku dava smysl, proc nejsou dva koridory na sever vedle sebe (napoveda: Drazdany, Lipsko, Berlin, Hamburk, Skandinavie, Belgie, Nizozemi vs. Zitava a Gorlitz) a proc se pokracuje smerem na jih (napoveda: Linz, Salzburg, alternativa do Vidne, Rakousko, Jugoska). Liberec je pouze vetsi mesto v pohranici. Udelat z nej dalsi nocleharnu pro Prahu neresi zadny zasadni problem soucasnosti. Az nebude co stavet dulezitejsiho, pak se muzou a bude to logicke, rvat desitky miliard do Liberce.
Nevím co dává a nedává smysl rozhodně ale nedává moc smysl váš příspěvěk.
Dva použitelný přechody do seveního Německa jsou akutně potřeba. Do Berlína se dá pohodě dojet i přes Zhořelec a Chotěbuz, vše ostatní za Berlínem smozřejmě taky + spojení do západního Polska (svět nekončí Žitavou a Zhořelcem).
Je zajímavé, že u jihu jako plus berete alternativní Vídeň a na severu to nic neznamená. Liberec a Jablonec jsou skoro dvojnásobné oproti Budějovicím. Nákladní i osobní doprava za Budějovice je minimální. Naopak Liberec je jeden z největších problémů na železnici, důležitější je maximálně ŽUB, Praha-Kladno a Brno-Přerov nic víc.
důležitější je ŽUB, Brno-Přerov, MuN, dokončení IV.TK, 171, UCho, Ústí-MuN, trať za Plzní do Německa, zdojkolejnění HK-PB, zdvojkolejnění Choceň-HK-Velký Osek…. LB+Gablonz jsou max 150-160tis. obyvatel (plus něco v okolí, ale nesmí to zvětšování rozsahu skončit celým krajem…). bez potenciálu jakékoliv významné nákladní dopravy za hřeben (aktuální stav a těžko se tam objeví něco co bude generovat spoustu nákladní dopravy…jen proto že tam budou lepší koleje). bez jakýchkoliv návazných staveb na německém či polském území, přechod do Německa je nemožný kvůli peáži, která chátrá, přímo do Polska to je další megastavba přes západní cíp Jizerek (bez tunelu buď nesmyslné nebo neprojednatelné)… Číst vice »
Úseky okolo Ústí nad Orlicí jsou už před realizací, tedy nejsou s případnou stavbou do Liberce nijak v rozporu. Totéž HK-Pce. Tahání vlaků ze Štětína do Čech přes Ostravu je kontraproduktivní, a že takové případy jsou. Tábor je od ČB asi tak daleko, jako Mladá Boleslav od Liberce. Porajów je nutné řešit, ale tam je problém ve vedení vojvodství, v tom, že tam ani není vůle postavit tam na jejich náklady zastávku, kterou by mohli využívat, tohle je strašná ostuda Polska. Jenže to celé navazuje na ještě větší ostudu a tou je Turów. Bogatynia ví, že bez dolu tam nebudou… Číst vice »
To už slyším častěji, jak se v Liberci ozývají, jako kdyby se tam setkávaly nejvyspělejší části ČRD, P,a N. Ale je to spíše zapomenutý kout Evropy, do kterého žádná z těchto tří zemí nedala ani korunu. Ale to je normální nemoc obyvatel Liberce, že si připadají jako v centru světa, dokonce to má obdobu in Slovensku v Nitře. každý stát má takové město.
Kocurku rozhodně bych nekladl rovnítko mezi Německo (Sasko) a Polsko! Vždyť jestliže je ten „kout“ včetně kdysi pěkného historického města Žitavy zapadlý a stagnující je to JEN díky tomu že odtud bylo po 2SV vyhnáno původní obyvatelstvo a poprvé v historii se tam posunulo Polsko, které to nám i Sasům dává jaksepatří sežrat (obludný důl až k hranici, elektrárna zamořující mj. Jizerky i Krkonoše, svítící megaskleníky, stržená spodní voda, Poláky snad schválně narušované železniční i silniční spojení Liberce se Žitavou a dál atd). To jste tak tupej nebo jen děláte, že to nevíte?Odkud vlastně jste a kde žijete (to jsou… Číst vice »
a jaké máte řešení? vyhlásit válku Polsku?
Tohle je Bohatyňská specialita. Tohle Poláci nedělají ani v Kladsku, ani v Polském Těšíně, ani nikde jinde na hranici s námi. Dokonce se domnívám (nebyl jsem tam osobně), že tohle nedělají ani poměrně blízko ve Swieradów Zdrój. Přitom kromě toho Polského Těšína taky nejde o původní obyvatelstvo.
Liberec a Jablonec dvojnásobné oproti ČB 🙂 ČB má aglomeraci 130 000 na katastru menším, než má Liberec jako celý město
Co je přesně špatně na tom být pražskou noclehárnou? Mám za to, že u Liberce zrovna tenhle problém až tak není, ale jiná města na severu Čech by určitě radši byly takovou noclehárnou spíš než vylidňujícím se skanzenem, kam se stěhují jen sociální případy ze zbytku republiky.
On ten Liberec je sice o trochu čistší a bezpečnější, než Ústí, ale zas až takový rozdíl to není.
Do Skandinávie lze cestovat i přes Liberec. Zatím tedy pouze teoreticky, ale cílem je elektrizovaná železnice v rámci možností na 200 z Prahy přes Liberec do Zhořelce a dál větve jak polská do Štětína a Poznaně, tak německá do Chotěbuzi a Frankfurtu nad Odrou, resp. také do Berlína od východu. A ano, je tu i možnost jet do Stralsundu, v cestě stojí (když neřešíme neelektrizované úseky) přesně dvě úvratě, pokud bychom jeli po obvodu Berlína (Turnov a Eberswalde), případně třetí v Chotěbuzi. Osobně si však myslím, že k realizaci má mnohem blíže jižní část do Mladé Boleslavi a dál na… Číst vice »
Protože je tady hodně milovníků historie, a tak alespoň jedno město nespojené pořádnou železnicí, musí zůstat. A to padlo právě na Liberec. Dokonce by šlo vyrobit ještě starší vagóny, aby to bylo dokonalé, postavit znovu vechtrovny. A měli bychom krásnou historickou trasu, kdo by měl starý kroj, jezdil by zadarmo. Plus by to bylo památkově chráněné.
Sancta simplicitas
Like pro šestasedmdesáté memorandum!
Slavnostní bude sté.
Tak ono se stačí podívat v jakém stavu jsou ty původní železnice Praha Boleslav. Ať směrem na Neratovice nebo i Nymburk.
Následně pod škodovkou pokračovat tunelem vedle dálnice na turnov 200 kmh.
Vlak sice Liberci přeji, ale plánovači budou zřejmě muset přijít s životaschopnějšími plány, než jen se zbožným přáním vozby nákladů nebo stavby dvojkolejného koridoru pro naklápěcí jednotky, které už nikdy nikdo nepořídí. Pro ten jeden expres za hodinu do Prahy, o který tu jde především, lze navrhnout i něco neortodoxního, a především podstatně levnějšího. Předně, z Liberce do Turnova je sice třeba zrychlit, ale tunel může být jednokolejný (intenzita provozu je výhledově nízká) a sklonově náročný, tedy kratší (náklady tudy jezdit stejně nebudou). Úvrať v Turnově pro začátek zas tolik nevadí, protože za pět minut zdržení zde lze získat mnoho… Číst vice »
Zrychlit se musí především páteř. Čelakovice Boleslav Turnov v nové stopě min 200. To co se děje pak do liberce je b..
Trať na 200 v nové stopě si sice můžeme přát všichni, ale žijeme v hospodářské realitě, která to neumožňuje (obecně vzato umožňuje, ale není to efektivní, protože pak nezbydou prostředky na důležitější věci).
Divil bych se, kdyby to nevyšlo. Úplná rovina. Malé osídlení. Mnoho návazných tratí.
Asi se budete pořádně divit.
No to co popisujete už měli udělat před 20 lety. Ale nebyly peníze ani politická vůle. Všichni si představovali, že budou jezdit autem. Tak přesně vzniká v Čechách politický diletantismus.
SŽ se v tom plácala a místo optimalizace prováděla demolice budov, které mohly dále sloužit. Vyčerpala na to všechny peníze. To je tak, když dáte moc úředníkům.
SŽ je řízená ministerstvem dopravy, které zvoralo vše, na co sáhlo. Vygooglujte si kdo byl za ta léta ministrem dopravy, ale jen pokud máte silný žaludek.
Stačí přidat autobusy.
To je perfektní nápad. Že to někoho už dávno nenapadlo. Před Covidem jezdily skoro jako MHD. Po půl hodině i častěji. Mnohdy bus + 2 posilové vozy v jeden čas a stejně to nestačilo. Je vidět, že nevíte, co plácáte. Není nic pěkného, když náhle musíte jet a na nástupišti zjistíte, že všechny spoje na několik hodin dopředu jsou vyprodané.
Však dálnice mají stále v myslích prostého Čecha přednost. Tohle je důsledek. Kupte si auto.
… a proto se postaví VRT do H.K., kde se plánuje modernizace . Takže H.K+Pardubice 6 kolejí a Liberec 1 kolej :-))))
Přesně.
Co to tady vyprávíte, nic se nestaví,skončí to u projektu. je to jen předvolební taktika. Není vůbec žádný důvod stavět VTR do Hradce Králové ani do Polska
Na nádraží máte 2.
Zajímal by mě zdroj toho srovnání 19. a 21. století. A druhá poznámka: jízdní doba přepravy povozem/autobusem se za tu dobu zkrátila cca na desetinu. To (předpokládám) Libereckým nevadí.
Podívej se do historie, pak na mapu a pak diskutuj.
Fajn, pan chytrej se ozval. Něco konkrétniho nemáš? Třeba cestovní dobu vlaku před rokem 1900? Pokud nemáš, tak mlč.
Historicky vedla železnice i do Doupova. Neměli bychom ji obnovit? Aby se udělalo něco pro železnici a historii. Už mnoho let tam ta železnice chybí.
Ano, souhlas.
Jak píšu výše, skutečně bude se podívat do historie, a udělat z toho historickou chráněnou železnici, samozřejmě s parou, závorami na kliku, to si tady milovníci historie užijí.
Kolik je tady sakra těch Kočárků jeden je až moc.
Blbý „chytrý“ mobil mi tam vkládá slova která asi pokládá za vhodnější např. Kočárků místo Kocurků.
No, tak například do Jihlavy nebo Karlových Varů se také člověk nedostane úplně nejrychleji z Prahy.
To jsou bývalá okresní města, a podle toho se tam železnice pořádně nebudovala, 30 let je málo na změnu, to byste chtěli ty pracovníky SŽ, ministra a vládu takto honit ????
Liberecký kraj by si měl ujasnit, co chce. V rámci surovinové politiky chce uzavřít všechny lomy na kámen (týká se to Tlustce a dalších), současně ale požaduje velkolepé stavby, které se bez štěrku jako základní suroviny zrealizovat nepodaří. Odborníci na tyto rozpory upozorňují už poměrně dlouho.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/sterk-pisek-rozhovor-stavebni-materialy-kamen.A190626_143722_ekonomika_rts
To mi přijde jako trochu zcestný názor. Co takhle povolit automobily se spalovacím motorem jen v krajích s rafinerií?
U nás se těží ropa?
na Moravě
V nepatrném množství.
to jo, Kuvajt to není 🙂
http://geologie.vsb.cz/loziska/loziska/loziska_cr.html#ROPA
Kdyby se tam plánovala nějaká stavba tak to asi bude o něčem jiném.
Když se podívám na železniční a silniční infrastrukturální projekty v Libereckém kraji, tak se mi chce brečet.
Slepice × Vejce. Máme v regionu kapacity, ale nestaví se ani neplánuje stavět, takže kapacity utlumíme, abychom se dozvěděli, že se tady tedy do budoucna stavět fakt nebude, protože utlumujeme kapacity. To je úvaha na metál.
Ekonomicky to nedava smysl a pokud se nejakou stastnou nahodou (pro liberecaky) nestane, ze 20 let po sobe budou premieri a velka cast ministru z Libereckeho kraje, tak dal nez do Boleslavi se zadne vetsi vylepseni delat nebude. Tohle totiz neni o tom, kolik vyjde clanku, ale jednoduse o tom, kolik to vynese politickych bodu a narozdil od vetsiny koridoru, je spojeni do Liberce a okoli z Prahy a Boleslavi pro vetsinu lidi v republice nepodstatne. I ten relativne take sporny 4 koridor ma mnohem vetsi vyznam a to i pro nakladku a mezinarodne. Nejsme zatim tak bohati, abychom si… Číst vice »
Kdybyste byl regionálním politikem , asi byste nedělal nic jiného než dělá pan Půta. On chce to nejlepší pro svůj region. Samozřejmě , kdyby to měl celé zaplatit z krajských peněz, tak to chtít nebude…
Jj, dela naoko svou praci, ale byt obyvatel libereckeho kraje, tak spokojeny nejsem, protoze lobovat za vzdusny zamek je ve vysledku vic k nicemu, nez kdyby loboval za nejaka mirna, ale v horizontu 20-30 let realna vylepseni.
To nejlepší pro jeho region? A nějaký argument, proč zrovna teď je tak důležité stavět tam novou železnici, kromě těch blábolů o 19. století, existuje? Problěmy toho regionu jsou fakt úplně někde jinde, než v chybějící železnici. Zeptejte se kteréhokoli velkého zaměstnavatele v Lbc, nakolik důležité jsou pro něj nové koleje. Ta investice se z celospolečenského hlediska fakt nevyplatí, a jestli tohle někdo odmítá akceptovat, tak nemá ve vedení jakékoli veřejné instituce co dělat.
V čem má trasa do ČB „mnohem“ větší význam, prosím?
Toho USA nemůžeme brát vážně.
Když pojedete pořád na jih, tak tam narazíte na Jadranské přístavy. Rakušané staví druhou kolej ze Salzburku do Villachu za tím samým účelem.
Když pojedu pořád na sever, narazím tam na přístavy na Baltu. A?
Narazíte na Severní pól.
A Vy na Jižní. A?
8
Ukliknuti.
Kdyz pominu pomerne podstatny detail, ze nekudy konvencni (nevysokorychlostni) koridor sever-jih vest musel a trasa od Usti do CB, resp. z Drazdan a cele severni Evropy do Linze, Salzburku a na Balkan je pomerne logicka a příma, tak co je za Libercem? Ani ten Jablonec a Turnov neni mozne vymest po ceste bez zbytecnych zavleku. Koridor do Jizerek a polske casti Krkonos by asi byl turisticky hodne fajn a o par vlaku by o vikendech naplnil, ale s vykony 4koridoru to merit nejde a mezinarodni a nakladni vyznam je minimalni. Liberec ma smysl resit zeleznici teprve az budou vyreseny mnohem… Číst vice »
S prominutím, to je teda blábol
Horší blábol tu už snad zaznít nemohl, když se tu plánuje 50 let dopředu.
Proč by nemohla jezdit VRT Praha – Wroclaw přes Liberec?
tak VRT Praha Wroclaw bude stát v roce 2100 (cca) a táhnout ji přes Liberec by mohl jen idiot, protože minimálně 2 horské hřebeny jen na našem území – a přes Hrádek kolem elektrárny to snad nikdo nemůže chtít táhnout) (na Wroclaw max. jeden a ještě si lépe průchodný), krom toho jsou chca nechca východní Čechy obydlenější než Reichenberg s Gablonzem. VRT pro 0,25 mio lidí se fakt nestaví. A VRT do Bolky je taky nesmysl. 4. koridor je asi potřebnější, mimo jiné proto, že jižní Čechy nemají doteď rozumné silniční spojení do Prahy ani do Plzně, na Moravu škoda… Číst vice »
Jenže do H.K.+Par. už vedou 4 koleje. Tak ať přestanou modernizovat a postaví VRT do H.K. a zmodernizují trať do LBC. A mimochodem, ta průchodnost mezi H.K a Wroclaw také není žádný med. VRT se nestaví pro 0,25 mil. ale kvůli spojení Prague – Warsaw 🙂
A co se týče průmyslu, tak Liberec+MB je někde jinde než ČB.
Průchodnost mezi HK a Wroclawí je horší než přes Liberec, alespoň tedy terén je náročnější. Vyšší a širší hory v cestě.
Zda jsou nebo nejsou hory vyšší nehraje roli. roli hraje jak široké a zastavěnost krajiny. VRT kolem Liberce a přes Liberec není možné protáhnout jinak než tunelem, nejspíše dvě 20km tunely. a na to zapomeňte. ve východních čechách by to mělo jít lépe. ale je otázkou, co jsou tomu schopni obětovat poláci. pokud nic, tak to nepůjde.
Jenže až do HK je to placka a z HK k Jaroměři též. Zato do Liberce máte jeden hřeben v cestě už před ním.
ale Praha-Warszawa dává daleko větší smysl jako Praha-Brno-Ostrava-Warszawa. to jen pro pořádek. A i ta verze přes Hradec dává větší smysl.
K průmyslu – že by se měla zdvojkolejnit a zadrátovat Nymburk-MB a asi podél dálnice dovést do MB město z druhé strany, to asi nikdo nepopírá. problém je úsek do a z Liberce kamkoliv dál. Z liberce se navíc asi žádné náklady tahat nebudou.
PS: já měl pocit, že do HK+PB vedou 3 koleje
Zatím. Plán je dvojkolejka místo 020.
A to mnohonásobně.
Musím Vás výrazně vyvést z omylu. Byť je trasa Pha-ČB zhruba o polovinu delší, žije kolem ní (na ní) výrazně méně obyvatel, než na trase Pha-Liberec. Zkusme počítat spolu (aglomeraci Prahy v obou případech vynechme, prosím, je dost podobná). 1) Pha – ČB: Benešov 17k, Tábor 30k, Sez. Ústí 5k, Soběslav + Veselí cca 15k, ČB 90k. Tedy celkem cca 160 tisíc obyvatel. (okolo trasy příliš mnoho významnějších sídel není, snad Jindřichův Hradec, protože tato oblast není příliš hustě obydlena). 2) Pha – Liberec: Brandýs n.L. – Stará Boleslav 20k, Benátky n.Jiz. 8k, Ml. Boleslav 50k, Kosmonosy + Bakov n.Jiz.… Číst vice »
no, počítat k Liberci MB, a Brandýs…ještě jste zapomněl na Neratovice a Čelákovice a Nymburk. Počítejte pouze to za kozákovsko-ještědským hřebenem. A na Semily, Tanvald nebo Frýdlant zapomeňte, to je vše za dalšíma horama. propojené přinejlepším hlubokými údolími řek. Jičín pak spáduje do Nymburka, ona polní lokálka by šla jistě zrychlit alespoň na 120 km/hod, kdyby se chtělo. A Českolipsko má smysl propojit na Litoměřice-Lovosice, Novoborsko na Děčin, Šluknovsko přes Sebnitz na Děčín. Ano, třeba Jablonné má smolíka, nemá to dobrého řešení….ale co se dá dělat s omezeným budgetem. Hlavně se třeba ze Zákup dostanete i autem do Prahy cca… Číst vice »
Aha, takže vlaky z Prahy do Liberce by nestavěly v MB? A to jako proč, proboha? Trasa hustě zastavěnou oblastí v této hustě zastavěné oblasti nebude mít zastávky? Proč? Nebo to Českolipsko… Do Lovosic by se musela postavit zcela nová trať, protože ta stávající je tak klikatou lokálkou, že to má málokde obdoby. Ale kdyby byl rychlý vlak z Phy v Bakově za cca 40 minut, mohl by (některý ze spojů) pokračovat směr ČL, kam by se to tak dalo stihnout z Phy za zhruba 1h 20minut, což je určitě konkurenceschopné. Novoborsko přirozeně spáduje do ČL, případně Lb, ale do… Číst vice »
kvůli trati do MB nemusíte stavět trať do Liberce s 20km tunelem.
až po Turnov to je asi proveditelné. ale dále jen za nepředstavitelných nákladů.
nový bor opravdu železničně nespáduje na Liberec.
pro ilustaci, jízdní doba vlaků z ČL, jen osobní vlaky:
– Děčín 38min
– lovosice 1:20 hod
– liberec 1:28hod
– MB 1 hod
tož asi to k těm spojením.
přičemž nový bor vlakem do liberce znamená cca 15-20min do ČL a pak hodinu 1:30 do LB. argument rycjhlíkem neplatí, bo srovnáváte osobák s rychlíkem.
„Spádujícím Novým Borem“ jsem myslel směr, kterým jezdí obyvatelé. Ne kudy jezdí vlaky.
Do Lbc, MB i Dc z ČL berte jen rychlíky a ne osobní vlaky. Kdyby existoval spoj Praha – MB – ČL, určitě by to nebyl osobák.
Z Prahy do Pardubic také jede rychlík (Ex…) cca hodinu a nikoho nezajímá, jak dlouho stejnou trasu jede courák, protože osobákem celou trasu nikdo, vyjma personálu, nejezdí.
Lovosice-ČL nejezdí rychlík. Proto jsem vzal Os. nehodlám počítat pobyty ve stanicích a odhadovat ztráty času bržděním, neumím to spočítat. ale očekávám, že rychlíky budou mít obdobnou úsporu času oproti os na všech trasách.
kvůli lidem z NB do LB nebudu stavět novou trať LB-Praha, než budou v LB, tak jsou minimálně v Mělníce, možná už i na okraji Prahy (autem), vlakem přes MB to je cca 2:30 po stávající infra, tj. jen o něco pomaleji než do LB….jakkoliv oboje je pitomost provozovat pravidelněji.
S NB a ČL máte pravdu, těm by trať do Liberce byla k ničemu. Naopak spojka Nepřevázka-MB město by pomohla hodně, mohlo by se jezdit i přímo Praha-MB město-Ćeská Lípa. Počítejme, že buď budou dráty i na 080, nebo se v Bakově vymění lokomotiva, nebo se v Mladé Boleslavi či Bakově bude přestupovat. Na denní dojíždění to bude stále dlouhá cesta, ale bude to srovnatelně rychlé s busem přes Mělník.
Tady některé moudré hlavy počítají k ČB Tábor, ale ne k Liberci Mladou Boleslav. Přitom ty vzdálenosti jsou stejné a obojí je po cestě do Prahy.
Krásné a účelové ohýbání číslíček, jak je potřebuju „naohýbat“… 🙂 Proč se do výčtu nezapočtou třeba Votice a spol., když se započítává Bakov? Táborsko – uvedl jsi Tábor a Sezimák. Ale ona tam není Planá? Veselí a spol. – mohu přidat Hradec, ale i Třeboň, Suchdol a Gmünd (Velenice)… Českobudějovicko – samotné město má bez mála 100k. Jenže ono město je prakticky ještě +Rudolfov, Hluboká, Borek, Boršov… A dohromady jsme na cca 130k lidí. A když to tedy posčítám, už to není 160, ale přes 200… Tím nechci říci, že se tvým příspěvkem cítím uražen, jen demonstruju, jak se hezky… Číst vice »
Veselí jsem uvedl, J. Hradec také. Třeboň, etc neleží na trase, ale budiž. V tom případě ale musíme započítat i obdobně velká a obdobně umístěná sídla na severní trase (třeba Bělá p. Bezdězem, Železný Brod, Semily…..). Ať budeme „ohýbat číslíčka“ jakkoli, výsledkem vždy (!!!) bude, že v dosahu podstatně kratší trasy do Liberce žije výrazně víc lidí, než v dosahu výrazně delší trasy do Budějovic. O průmyslovém potenciálu obou směrů netřeba vůbec mluvit, tam je to naprosto jednoznačné (spíš, než náklad mám na mysli obrovské přesuny lidí nejen za prací).
Pokud vím, Rudolfov má 3000 obyvatel, Hlubokvá podobně, Borek a Boršov ještě méně. Dohromady mají 100 tisíc s ČB. S Velešínem, Lišovem apod. to bude 115, 130 už je docela slušný okruh.
Celkově, okolí tratě Praha-Liberec je osídlené hustěji, než okolí tratě Praha-České Budějovice. A je jedno, zda bereme trať Praha-Liberec přes Neratovice (nejřidší), přes Milovice nebo čistě hypotetickou přes Brandýs nad Labem a Starou Boleslav.
Mezi Voticemi a Chotovinami nežije téměř nikdo. Žádná z variant trasy Praha-Liberec nemá srovnatelný úsek.
Jen samotný okres České Budějovice má 166 tis. obyvatel. v těsné, soustavně zastavěné aglomeraci okolo ČB žije 30 tis.obyv.
Okres ČB má 197.000 obyv
o IV. koridor se zasazovala hlavně EU. Je to logické prodloužení koridoru ze severních Čech doPrahy.
ČR a Rakousko to nijak netlačili.
Ale koridor do Liberce,na to EU nebde chtít slyšet.
Stejně není stavební kapacita, kdo by to postavil. Moc staveb na železnici…. leda udělat akci Z
Něco jako když se stavěla kanalizace ve Lhotě způsobem „zatrubníme příkopu, přijede soudruh náměstek zkontrolovat JZD“ nebo tak nějak? Za takhle provedený kanál všichni děkují, polovina domů nejde napojit a nikdo neví, kam to vlastně vede.
Mě se jenom líbí, kolik lidí se takovým článkem nechá vyprovokovat k diskuzi. Tahle jalovina se tu opakuje cca jednou za čtvrt až půl roku.
Přesně! Připomíná mi to kopii diskuse z listopadu 2020.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-soutezi-studii-na-rychlovlaky-do-polska-povede-pres-hradec-kralove-64992/#comment-386315
Rozhodně není jediným krajským městem. Napadá mě například Zlín, kde trať i nádraží vypadají jako z roku 1895.
Ano, ale z Otrokovic už vede koridor a s modernizaci a elektrifikaci až do Zlína by se melo začít za 2 roky.
Ano, takto uz se za dva roky zacina od roku 2012.
Ovšem suvereně nejhorší spojení s Prahou jistě má. A ani do ostatních krajských měst to není žádný zázrak.
pořád je tam přímější vlak než do Varů, kam není ani dálnice
Nebojte. D6 se v současnosti staví. A celkem svižně.
Zlínské hlavní nádraží se nachází v Otrokovicích.
Jednak je tam nádraží až od roku 1899 a tehdy vypadalo mnohem líp, protože bylo nový 😀
Škoda , že není třeba rok 1970 v roce 1080 by mělo být hotovo.
Pokud by rychlejší trať posloužila k převážení nákladů a tím pádem se vyčistila D10 od zbytečných kamiónů, tak jsem pro. Ale protože se tak nestane, tak si můžou tu rychlotrať strčit …
Zbytečných kamiónů? Jak se, prosím pozná, že je kamion zbytečný? Jak se pozná, jestli to, co věže je zbytečný?
Na D10 jsou problém hlavně osobáky ve špičce a to jsou lidi jezdící do práce. Trať by rozhodně pomohla ke snížení množství aut na dálnici.
Až na to, že D10 je nejméně zatížená dálnice kamiony. Problém je IAD.
Škoda Auto volá po kapacitní železnici už 20 let 🙁
Mě fascinuje, co se řeší v době, kdy je jasné, že nebudou peníze a ani lidi na nic, natož na megalomanské projekty. Nehledě na to, co byste do Liberce chtěli vozit, lidi budou mít z vlaku ještě dlouhá leta strach z epidemiologického hlediska, a náklad tam nikdo tahat nebude. Nejbližší léta budou šedými léty stagnace a hospodářské katastrofy a bůhví jestli aspoň to.
Jenže tento problém se neřeší „v době Covidu“, ale už desítky let. Vzhledem k hustotě osídlení na trase a tím i hustotě dopravy – nejen – na D10 a I/35, je zcela jasné, že poptávka po přepravě tímto směrem je opravdu veliká.
To je novinka? Na Liberec se slabé 30 let.
Nezlobte se na mě ale to co píšete je jen spousta bludů. 1. Příprava takové projektu bude trvat roky takže ohlížet se teď na covid nedává žádný smysl 2. Co znamená že nebudou lidí? Počítáte že teď zemře tolik projektantů a zaměstnanců ve stavebnictví? Asi těžko. 3.Proc by měli mít lidé strach dlouhá léta z vlaků? Při uvolňování lidé cestují skoro jako by se nic nedělo. Lidé mají strach z epidemie když je aktuální, nevím proč by měl mít za pár let někdo strach z epidemie která tu dávno nebude nebo z nějaké co se ještě nezačala šířit. A viz… Číst vice »
Když si projedete výškový profil a sklonové poměry trati Nymburk – MB – Liberec – Žitava – někam k Wojerecem, zjistíte, že by v podstatě stačilo tuto trať uvést do parametrů TEN-T a postavit základnový tunel Turnov – Liberec a máte vcelku luxusní nákladní magistrálu ve smysluplném směru navazující na obou koncích vhodně na TEN-T.
Není potřeba základový tunel Turnov Liberec. Stačí tunel pod Sychrovem a potom z Hodkovic do Liberce. Ze Sedlejovic do Hodkovic tunel není potřeba.
To je sice možné, ale pro trasování TEN-T trati je potřeba také určitých minimálních poloměrů plus řešit zásah do krajiny. Takže pak třeba bude výhodnější trať nacpat do tunelů, než se crcat 30 let s řešením vlivu na životní prostředí.
Stejně je to jen teorie. Minimálně 30 let takovéhle parametry trati Turnov – Liberec nebudou na prohru dne.
kolik km bude ten váš základnový tunel mít? nezlobte se, ale dokud máme takové průšvihy jako UCho, údolí Berounky nebo rozpadající se jednokolejku Brno-Přerov, nevyřešeny, tak ten 15+km tunel hned zapomeňte.
Jo, a taky se zkuste domluvit s Pšonky na peáži kolem Bogatynie, neraději by to vytěžili až po hraniční čáru a vlak tam jinudy než takto vést nejde. za rozumných nákladů. vždyť nechtějí trať v rovině ani opravit na cokoliv rozumného..(s v > 30km/hod)
Těch pokusů o domluvu už bylo požehnaně, ale Poláci zatvrzele dělají mrtvého brouka.
Snad půjde k soudu ve Štrasburgu.
žádný soud je nedonutí stavět VRT či lepší trať
PS: Evropský soudní dvůr sídlí v Lucemburku. Ve Štrasburku sídlí Evropský soud pro lidská práva a tam Turow dle mého nemůže skončit.
Ach jo. To jsou názory. Nevzdělanost vládne světu, to je ten problém. Povíme si to v roce 2025, to bude jízda.
Až budou zase otevřené knihovny, zkuste si tam zajít a vyžádat si nějaké tiskoviny z let 1960 – 1970, jako např. VTM, nebo ABC apod. Jistě tam narazíte na smělé vize, co všechno bude v roce 2000 samozřejmostí a jak bezvadně to bude fungovat. Trošku to bude připomínat kolážové fotografie z přelomu 19. a 20. století „XY v budoucnosti“. Pak to porovnejte s realitou 2020+ a budete mít odpověď na otázku VRT do Polska přes Liberec.
Pokud se něco významnějšího tím směrem bude stavět, nebude to hned a zřejmě to bude končit v MB.
Železniční spojení Liberec – Praha je naprosto katastrofální. Je časově výrazně delší, než autobusové a jako bonus i dražší. Je to naprosto zbytečná trať, která má cenu jen jako výletní. Vsadím se s kýmkoliv o cokoli, že to bude pořád stejné, ne-li horší.
Je to naprosto zbytečná trať ikdyz se po ní dá jet jen v nějakém jejím úseku?
Když se podívám na zoufalou trať Praha-Všetaty-MB-Liberec s úvratí v Turnově která se za 150 let nezměnila je jasné že na ní českým prvorepublikánům, komoušům ani nynějším neoliberálům moc nezáleželo. Vždyť Liberec dříve Reichenbach byl odjakživa ekonomické, politické i kulturní centrum sudetských Němců. Teď se na té trase ke všemu vyskytl i nejvýznamnější průmyslový podnik ČR opět vlastněný Němci což musí pít krev každému českému vlastenci. Podle toho také vypadá napojení MB na železniční síť. O elektrifikaci či zdvoukolejnění si můžeme jen snít ale proč se za ta léta nepodařilo aspoň propojit Lysou n/L přes Milovice s tratí Nymburk-MB a… Číst vice »
Dříve Reichenberg, znalče historie…
Spíš popleta skoro to tipnul správně
Jsem už starý ale ještě ne zcela zblblý. Zkomolil jsem sice už přes 100 let nepoužívané jméno malebného města Liberce ale smysl mého vyjádření spočíval v něčem jiném. K tomu ovšem zdejší vlastenci mlčí. Žeby proto, že nemají žádné protiargumenty? Smutnější je číst tady blafy, že je zbytečné i za cizí peníze budovat alternativní trasu Praha-Liberec-Zittau-Görlitz a dál, protože pro spojení s Německem nám přeci stačí JEDINÁ dvoukolejná elektrifikovaná trať (s Rakouskem to není ostatně o moc lepší), neboť to jsou už od husitských dob naši dědiční nepřátelé a tak jim nebudeme usnadňovat přístup do naší po válce od nich… Číst vice »
Ten výstupek zjevně vznikl od stolu bez znalosti místa. Rozhodlo se, že hranicí D × PL bude řeka Nisa.
Rišane, přál byste si tedy , kdyby AZNP MB úspěšně privatizovali Francouzi a pod jejich značkou tam nechali vyrábět Renault Twingo?
Co se týká dementního poválečného trasování státní hranice u Liberce, v tom s vámi naopak souhlasím.
Karle já to myslel ironicky jestli Pithart prosadil prodej Škody MB Volkswagenu je to jeho největší (a obávám se že i jediná) zásluha. I když zdejší média a všichni „správní“ Češi to spíš ignorují zdá se že je Autoškoda přes všechny tuzemské i zahraniční klacky pod nohy po všech stránkách vzorně vedený podnik. Když se ovšem podívám jak vypadá tamní „hlavní“ nádraží je mi do breku.
i kdyby byla jediná, tak je to o jednu více než u Burese a onou zlodedku na hradě dohromady
Než se budete znovu trapně vymlouvat na komolení, zkuste si prosím něco nastudovat.
Říká Vám něco třeba termín Postupimská konference?
Reichenbach? Není to tam, kde se koupal Sherlock?
To chce mokrý hadr. Kladno bylo taky německě? A Ústí nad Labem zase české?
do Kladna vedla Bustehradka. na svoji dobu fajn trať. jenže na uhlí, ne pro lidi 🙂
Máte tam chybu. Nepíše se vlastenec , flastenec…
Co to je za jízlivé.v případě dalšího anonyma PP zcela nesmyslné bláboly?
Ano, právě proto byl Liberec železnicí napojen primárně na mnohem vzdálenější Vídeň. Na Prahu pak zbyly klikatící se spojky, přestože liberčtí podnikatelé o kvalitní spojení do Prahy stáli. Politika Východní říše (= Österreich) byla ale jiná.
Jenže öster v tomto kontextu neznamená tak úplně východní 🙂
K tomu bych dodal že alternativní železniční tah ze Saska na Liberec, HK, Pardubice a dál na Moravu má ještě větší potenciální význam než z Liberce na Prahu.
Správně, ať postaví trať z Liberce do Zhořelce a rychlík z Liberce do Prahy může jezdit přes Pirnu.
Že jo. A rychlíky z Prahy do Pardubic potáhneme přes České Budějovice a Jihlavu. Pane vachmajstr, oni jsou ale hlava.
Další vtipný anonym kterému zřejmě nestačí že vlakem se do KV jezdí přes Ústí nebo autem do Ostravy po dálnici přes Brno!
Kdysi chtěli stavět úzkokolejku a teď už dokonce trať v TEN-T. Výsledek ale bude opět týž.
Čím je Zhořelec tak dopravně významný? (Pochopil bych, kdyby tam byl uveden Štětín.)
Zkus mapu, Jardo.
Je to možná zastávka na uvažované VRT z Drážďan přes Vratislav a Katovice na Ukrajinu, ovšem to je trochu málo. Když se opravdu bude stavět, bude to chtít zrychlit spojení Liberec-Zhořelec, ale pro TEN–T dle mého ta trať význam opravdu nemá,neboť jde o trať významnou mezinárodně pro přeshraniční spojení regionů, ne celoevropsky.
Nový nákladní koridor Horka/Niesky – Hoyerswarda – Berlin/Falkenberg a dále.
Špičkové a hlavně kapacitní napojení pro nákladní vlaky.
Vy zníte jak reklamní spot. Cesta je to ale horší než ta kolem Labe…
Z Görlitz pak pokračovat na Horku, Cottbus a Berlin. To už zní zajímavěji, že?
Ale z Prahy do Berlína by to nebylo výhodnější přes Liberec a Zhořelec než přes Ústí a Drážďany.
To by byl jen bonus. Infrastruktura už je tam hotová.
Myslím, že by bylo třeba eletrifikovat a částečně zdvoukolejnit trat z Pardubic do Ústí nad Labem ta by ekonomicky dávala velký význam i pro nákladní dopravu.
??? Kterou trať máte na mysli?
Proč se tu asi řeší Liberec?
Trať z Pardubic do Ústí je už dávno zelektrifikovaná 😉
Proč se tu asi řeší Liberec?
A ona snad existuje nějaká trať (= přímá) z Pardubic do Ústí nad Labem, N.B. která by nebyla dvoukolejná (pokud už bych akceptoval možnost cesty po jiných než přímých tratích sítě)?
Navíc právě Ústí nad Labem je jeden z hodně mála uzlů v síti, kam vůbec žádná jednokolejka ani neústí!
Přes Liberec rychlíkové trasa R14
To ale není jedna trať, to je několik tratí – 031, 030, 086, 081 a 090/130.
Jasně. A přes Prahu to je 010, 011, 091 a 090. Také to není „jedna“ trať.
Prosimvás, nepoužívejte už označení linek z KJŘ k označování tratí…
To není žádné označování linek, jsou to čísla tratí. Pardubice – Liberec – ÚnL rozhodně není jedna trať, je to trasa DVOU linek (R14A a R14B) a tratí je to několik. Těžko můžu o trati Děčín – ÚnL tvrdit, že je to nějaká trať vedoucí z Pardubic, když je to koridor z Prahy na sever do Německa.
Doporučuji panu hejtmanovi porovnat jízdní řád z roku 1918 (je na zelpage.cz) s dnešním.
Tak to sem napište konkrétní čísla, tohle je ubohé.
Liberec jako stotisícové město někaou dopravu k Praze potřebuje. Ale Zhořelec? Pokud se kraj upne na chiméru mezistátní dopravy, nic nedostame. Takové memorandum by mělo být realistické, tj. počítat jen vnitrostátní poptávkou.
Za 30 roků se ani nedokázali dohodnout s Polákem na jakékoli (= nejen železniční, ale ani autobusové!) soustavné pravidelné každodenní přeshraniční dopravě přes Zawidów po existujících (železničních i silničních) komunikacích – tak ať jdou do háje s nějakými „memorandy“ a raději něco opravdu dělají, když toho potřebou spojení plytce argumentují!
Osobní vlaky přes Zawidów se plánují, jejich zavedení bude však možné až po rekonstrukci tratě na polské straně.
Já jezdím z Prahy do Zhořelce rád Co proti tomu městu máte? Byl jste tam někdy?
Kolik lidí denně tam jezdí ze Sev. Čech? Z Prahy to může být rychlejší přes Drážďany.
No právě.
To není možné. Vždyť jim od GVD jezdí soukromý dopravce.Praha-Turnov- Liberec. A ti vždy včas a s jednotkami s větší akcelerací 😂. Tak nač si kraj pod vedením s.Půty stěžuje..,
Sivr se pouštíte do diskuze,, ale vůbec nevítre, o čem dané téma jedná
Sice se pouštíte. ,.
Lidská blbost je prostě neomezená, že.
No, lidská: v tomto případě spíše hejtmanská …
Co to melete, člověče?
Vždyť žádné vlakové spojení oha- lbc vlakem neexistuje. GVD nejezdi vlaky přímo do lbc.
Před tím, než se o tom začnu bavit, by mě zajímalo, kolik lidí denně přepraví z LB do Prahy autobusy.
A také ještě kolik z těch lidí denně jezdí autobusem do a z Prahy jen vynuceně proto, že přes Prahu jen tranzituje a ve skutečnosti by mohlo jet jinudy, kdyby tudy bylo lepší spojení.
i do Prahy se minimálně před covidem dojíždělo opravdu hojně, ta silnice byla dosti vytížená i auty a vlak by mohl přilákat i lidi co busem nejezdí, to je holý fakt, ale v dnešní online covid době už to je horší, jinak by poptávka byla opravdu velká, nakonec i přes tu šílenou dobu to někteří vlakem jezdí stejnak
Pokud vím, v Turnově odjakživa fungují docela spolehlivě ostré přípoje, takže kdyby o to železniční spojení byl opravdu silný zájem, tak by asi byl zvýšený tlak na takovou změnu GVD, aby kromě přestupů už dávno jezdily v prokladu i přímé vlaky do a z Prahy – ale o něčem takovém ze strany Liberce jsem až na pár výjimek neslyšel nic a ty, co byly, v podstatě vždy podmiňovali i výstavbou nějaké rychlejší trati: jediný větší tlak na zavedení aspoň jednoho páru přímých rychlíků se objevil před asi třemi roky, ještě než tanvaldské rychlíky ministerstvo přihrálo Danovi Adamkovi. Přece byste nechtěli… Číst vice »
Bych se vsadil že než vlakem i bez přestupu, to bude do Prahy trvat déle než autobusem z Liberce do Plzně
V Liberci sednu do autobusu a další zastávka je Praha. A bus jede průměrnou rychlostí 90km/h.
To by museli z Liberce do Prahy postavit šinkansen, aby mohli autobusům konkurovat…
Jj průměrná rychlost 90km/h to chce už opravdu VRT 😁
Myslíte Prahu nebo myslíte Cerny most?
Bus jede průměrnou rychlostí 90 km/h? Jste si jistý?
Nic nebrání RegioJetu, aby po modernizaci tratě provozoval mezi Libercem a Prahou vlaky.
Brání. Ta neexistující modernizace.
Pokud by se vážně dělalo výběrko, tak by se RegioJet mohl účastnit. Ale o kolik rychlejší by to bylo na stávající trati?
Netuším. Zkusím odhad (kdyžtak mi to promiňte). Pha – Turnov cca 100km. Cestovní rychlosti 80-100km/h. Takže s jednou zastávkou z Prahy do Turnova by se to možná dalo stihnout za 90 minut. Z Turnova do Liberce je to po kolejích 38km a rychlost obdobná, 80-100km/h. Bez zastavení těsně pod půl hodiny. Celkem tedy dvě hodiny a to by trať musela být úplně volná, aby tento spoj mohl projet. Takže utopie. Bohužel.
Hodně lidí jezdí z Liberce do Prahy do práce. Před koronou se busům Regiojetu ráno v taktu 30 minut dávaly 2 posily. Ranní a odpolední špička je vidět i na dálnici.
To nerozporuji – ale 6 Jančurových autobusů kapacitou odpovídá dvěma „dvojčatům“ Dana Adamky, tak proč si Půta u něj třeba jen „na zkoušku“ do konce platnosti GVD neobjedná třeba dva „kladivové“ páry rychlých přímých rychlíků v relaci Liberec – Praha a zpět bez zbytečně častého zastavování? Jeho oblíbená ARRIVA by mu v tom jistě ráda vyhověla, když ty hnusné ČD mu to zajistit nechtěly – a může si to nechat natrasovat třeba přes Nymburk město (po spojce), aby to bylo po rychlejších tratích než přes Neratovice: časově to vychází zhruba stejně a nebyla to ani nějaká velká konkurence autobusům. Nic… Číst vice »
Mohly bych vědět, čím jsou lidé jezdící z Phy do LBC (bus, vlak, auto) tak odlišní od jiných. Všude tady čtu, že když dnes jezdí X busů, tak na stejnou přepravní kapacitu bude stačit cca 1/6-1/4 vlaků, takže vlastně to nemá cenu dělat. Prosím, kde se tedy vzali ty cestující (před covidem) ve vlacích do Ostravy, Olomouce či Ústí? To jako jezdil před doděláním koridoru každých 5-10min bus do Olomouce a Ostravy? A proč v případě Liberce by to tak nebylo?
A jak se to vejde na trať za současných podmínek?
Nijak.
V době před-Covidové jezdilo Lb-Pha i šedesát PŘÍMÝCH spojů v každém směru denně. Plus připočítejte desítky spojů z Jablonce, z Turnova a velmi mnoho desítek spojů z Mladé Boleslavi. Plus ještě D10 přetížená tak, že se bude rozšiřovat na 3+3 pruhy, protože současná kapacita nestačí.
To je Vám málo?
Ale jezdili to za hodinu. Myslíte, že někdy (třeba za 50 let) bude železnice schopna toho samého?
Postavili jsme jim tam pořádnou dálnici, což vygenerovalo odpovídající množství autobusové dopravy, když lidi zjistili, že se tak dá kvalitně dojíždět denně do Prahy. Teď chtějí, aby jsme jim za 150 miliard udělali spojení železniční, aby nemuseli jezdit po té dálnici:-)
asi tajemství – ta dálnice nebyla primárně postavená jenom aby se lidé dostali z Liberce do Prahy, zhruba tak 95% tuto komunikaci používá pro přemístění jinam, a taky odjinud. a že ty 2×2 pruhy jsou místy pěkně narvané
Pohádky z mechu s kapradí od politických mrtvol z Liberce.. memorandum.. já bliju
Výlev zakomplexovanosti.
Nechceš se vyblejt někam jinam anonyme??
Už si konečně uvědomte, že Liberec byl v historii vždycky Reichenberg a celá ta oblast měla vždycky vztahy spíše do Německa než do Čech – a podle toho se i vyvinula tamní infrastruktura. A pokud jde o nějaká „memoranda“ a trasy TEN-T: co je ve Zhořelci nebo Liberci tak důležitého a zajímavého ekonomicky, aby to zdůvodnilo vedení dálkových koridorů pro nákladní dopravu zbytečně tím kopcovitým terénem? Dřívější tudy vedené tranzitní nákladní spoje byly přece už dávno odkloněny jinudy právě proto, že ekonomicky nedávalo velký smysl jezdit tudy, a osobní doprava samotná to (bohužel) asi nezachrání. Je mi jasné, že moje… Číst vice »
Mnela neměla a co teď?
Co je to za blábol? Jako součást Rakouska-Uherska byla veškerá infrastruktura budována s napojením na vnitrozemí, ne se sousedním Německem. Tím směrem bylo železniční spojení stejné jako teď a teda ta jedna trať nic extra. A spojení do Polska vůbec žádné.
Akorát že tehdy to nevadilo, protože sice byl Liberec krajské město, ale tehdy to mělo úplně jiný význam…(krajské město tehdy mj. byly i Chrudim a Kutná Hora)
tak liberec bylo 2. či 3. největší město Čech. Po Praze, nevím jak s Plzní….takže nepoměrně důležitější než dnes. Historicky podmíněné nesmysly jako kraj Kouřim či Slaný či Rakovník neřešme.
Těžko tam mohlo být nějaké spojení do Polska, když tam okolo nikde žádné Polsko nebylo.
Zjistěte si něco o historických souvislostech. Železniční infrastruktura sice byla v habsburské monarchii orientována na Vídeň, ale ze Sudet byly velmi silné vazby do sousedního Německa, Z Liberecka obzvlášť. Národnostní složení obyvatelstva těchto končin bylo do roku 1945 zcela jiné než dnes. Mj. vybudování železničních tratí do Pruska bylo jednou z podmínek uzavření míru po Prusko-rakouské válce v roce 1866.
Díky za podporu – přesně tohle jsem se přece snažil slušně napsat, abych ty tamní umanuté zuřivce příliš nepodráždil.
V současnosti jsou pochopitelně vztahy jiné, ale drahou novostavbu nějaké nové trati adekvátní 21. století (nejlépe asi někudy přes Český Dub a tunelem, aby měla smysl i pro oblasti dosud na železnici nenapojené) zjevně ještě dlouho nikdo bohužel nepostaví a spíše se nanejvýš ještě nějak trochu vylepší silnice.
přes kopcovité území kolem Českého Dubu asi ne, obzvlášť když Turnov je uzel a z Prahy do Turnova je to po rovině
Přestaňte mluvit o věcech, kterým nerozumíte. Očividně na Liberecku nežijete. Z Liberce vede do Německa jedna kolej stejně jako před 100 lety. Žádné extra spojení tím směrem nebylo. Veškerá žel. doprava z Liberce byla směrem na do Čech. A spojení do Polska, předtím Pruska nebylo žádné. Tratě končí v Jizerkách, končí v Jindřichovicích. Z Frýdlantu trať vedla jen nahoru podél Snědé. Tak tu neplácejte kraviny o napojení na sousední státy. Už za Rakouska Uherka zde byla veškerá infrastruktura budována pro vnitrostátní spojení.
Tak si zkuste alespoň jednou projet úsek Liberec – Žitava a s ohromením pro Vás zjistíte, že trať byla plánována a stavěna jako dvojkolejná. Evidentní to je zejména na mostních objektech, a to i po letech. Že němčouři po sjednocení vytrhali druhou kolej směrem ze Žitavy na Drážďany až do Bischofswerdy, je věc druhá.
Z Liberce do Žitavy druhá kolej nebyla nikdy položena i když drážní těleso je na to připravené.
Jejda že „němčouři“ vytrhali druhou kolej dokonce až po sjednocení to slyším poprvé. Já myslel že tím vytrháváním se zabývali především sovětští osvoboditelé!
jste hodně, ale opravdu hodně mimo. V Jindřichovicích bylo veliké nádraží a celnice, trať vedla dál do Pruska. dtto heřmaničky vedla až do Zittau.
Pokud vy žijete na Liberecku, tak se hodně styďte a pomalu šoupejte nohama.
Trať končí v Jindřichovich nyní, do roku 1945 pokračovala dále do Německa. A dále Heřmanička. A v Jizerkách Polubný byl hraniční stanice.
takže z liberce byly tři tratě do vnitrozemí (na Jablonné, Turnov, Jablonec – která je vnitrozemí jen s přimhouřením očí), ale 4 -5 vedly do Německa – normální trať přes Hrádek, další přes Zawidow, přes Harrachov, přes Jindřichovice pod Smrkem a úzkokolejka Frýdlant – Zittau
což vše celkem dost říká, kam oblast spádovala.
to stejné vidíme na Ašsku a Chebsku, v šluknovském i broumovském výběžku i bývalém krnovském knížectví
Trať do Jablonce je trať přes Harrachov. Jde o jednu a tu samou trať.
jo, to vím, možná jsem to napsal podivné.
Spojení do nynějšího Polska byla nejmíň dvě jenže tehdy to bylo německé Slezsko.
ano, dvě do pruska (Jindrichovice a Harrachov), dvě do saska (Hradek a uzkokolejka). jestli se nemýlím.
Krušnohorský tunel má být 26 km dlouhý. Do Liberce by stačilo několik krátkých tunelů.
Co je to podle vás „krátký tunel“?
Několik krátkých v celkové délce do 6 km. Pod Husou a pod Jeřmanicemi.
Srovnáváte nesrovnatelné. Relace Praha – Drážďany a navazující je trochu jinde než Praha – Liberec –Zhořelec. Navíc Krušnohorský tunel vychází i díky nákladu naopak na Liberec to pro náklad podle dřívějších vyjádřeních zrovna moc horké nebude.
„Už si konečně uvědomte, že Liberec byl v historii vždycky“
To víme. A to se tím máme řídit i po 70 létech od vyhnání němců? Starý Porše už je dávno pod drnem a z toby už ani moc lidí nežije.
oprava: „a z té doby“
JK měl jste opravit především ty Němce a pana Porscheho. Nevím kdo jste co umíte a co jste dosud v životě vykonal. Asi moc ne protože jinak byste nemohl o našich minulých i nynějších sousedech nemohl psát tak opovržlivě!
A tak ho teda Němcům máme vrátit? Nebo se radši budeme snažit ho napojit na Prahu, aby se situace mohla změnit k lepšímu?
Teď jsme přece jedna velká Unie, ne. Nebudeme lpět na nějakých překonaných národních státech….
❤️ 🇨🇿
Liberec měl jako jeden z prvních do Prahy rychlostní silnici. To je opravdu strašná diskriminace. Podívejme se na to opačně: kdo má s Prahou opravdu kvalitní silniční i železniční spojení? S přimhouřením oka Pardubice, s dálnicí přes Hradec? S přimhouřením obou Ústí, které jak dlouho čekalo na dokončení D8, a se slepeckou holí Plzeň? Oproti tomu Brno nebo Budějovice dodnes nemají ani jedno, Olomouc a Ostrava mají zase jen vlak, nebo možná měly…
Rychlostí silnice dlouhá léta končila u Turnova. A ani v současnosti do Liberce dálnice nevede (z Turnova „jen“ velmi slušná I/35). Ještě k tomu seznamu…. Plzeň, Ústí n.L., H. Králové, Pardubice, Jihlava, Brno i Ostrava mají dálnici i slušnou železnici. Zlín má dálnici a slušnou trať v Otrokovicích (+ je v plánu výrazná modernizace až do Zlína). Č. Budějovice mají (divně) dvě půl-dálnice a kvalitní trať se právě staví. Jen K. Vary dálnici zatím nemají, ale slušnou trať směr Cheb a nebo Chomutov ano.
a proto, že Liberec nemá pořádnou silnici do Prahy, tak „půlka“ liberce tam denně dojíždí. trochu méně demagogie. ano, železnice do Liberece je děs běs. Problém je to, že za Libercem by nikam dál nevedla. Pokud nevyřešíte pokračování v Německu a Polsku, vč. průchodu kolem Bogatynie, tak se žádná ambiciózni stavba na železnici nevyplatí. Max. po Turnov. Když spojení celé Moravy (4,5 mio obyvatel) visí na jednom nádraží (Kolín) a při zanedbání pomalé tratě přes Vysočinu i jediné trati až po Českou Třebovou, tak nesmyslné stavby do Liberce nemají prioritu. Obdobně je třeba dokončit propojení z Plzně na Německo, rovněž… Číst vice »
Není žádný důvod, aby čelakovice, boleslav nebyla moderni železnice. I pro cargo.
Liberec sice byl před sto lety Reichenbergem ale to neznamená že většina osobní i nákladní dopravy už tehdy nesměřovala nikoli na sever do Německa ale na JZ,J a JV do vnitrozemí.
Tak tohle trasou bych chtěl opravdu jet, to pojedu autem ! Když vidím trasu z Liberce do Prahy, tak mi je na blití !!! To je cestování o ničem…….půl dne v háji !
Když vidím jakou vlnu nevole vyvolala VRTka na litoměřicku kde jsou jen nekonečné monokultury polí, bláto, sem tam nějaké písčiny a bory. Tak co teprve průjezd kolem Českého ráje, přechod Ještědsko-Kozákovského hřbetu a Jizerek.
Průjezd kolem Českého ráje…to bude peněz za různé mosty a tunely!
Český ráj je mimo trasu, pod Ještědsko-Kozákovským hřbetem by byl tunel tak jako tak a JIzerky jsou také mimo trasu.
A tu VRT potáhnete kolem dolu v Bogatynie? Hodně štěstí v projednávání v Polsku….
jaká VRT zase? co by tam dělala VRT? normální železniční trať do! 160 km, jakých jsou ve světě tisíce, a o které se jedná, a které se my stejně nedožijeme
zkuste vylepšit trať do Zittau na jakoukoliv rychlost větší než 30km/hod. přeju hodně úspěchu, zvláště po podané žalobě na elektrárnu a důl turow
V aČeském Ráji blokuje dopravu nějaké obskurní sdružení s ještě obskurnějším názvem „S drakem rval se Michael“. Ti by s nějakou VRTkou ryychle zatočili…
a co s tím má Český Ráj jako společného? a vůbec s VRTkou? ta už dávno padla
Jestli by nemělo být 1. krokem ohnout tanvaldské R do Liberce a pořídit na to kvalitní jednotky s 1.třídou a minibarem. Nevíte kam půjdou Linty ze Zlínského kraje, které postupně nahrazuje GTW?
GWT nahrazuje jednotky 845, nikoli Linty.
Náhrada 845 za GTW souhlas. Možná jsem to špatně pochopil s tou náhradou, myslel jsem, že má být vše nahrazeno GTW, včetně Lintů.
Linty zůstanou tam kde jsou. Oni totiž Stadlery nemohou třeba na trať do Velkých Karlovic. V pozdější době je spíš reálné, že některé jednotky řady 646/848 se budou objevovat i na vybraných rychlíkových výkonech Arrivy.
Ne ono tam zůstane 10 lintu a 12 Stadleru (bude se zdvojovat a nějaká nová trať ještě)
Můžu se zeptat proč nemůžou GTW do Karlovic? Hmotnost jednotky?
Mrkněte na fotku nebo boční nákres Lintu a Stadlera, třeba Vás to napadne;-)
ohnout přes úvrať 😀
Řídící vůz již byl vynalezen.
ale ČSD ho nepustí na trať 😉
Proč by to ČSD dělaly, když už 28 let neexistují?
bo desítky let nepouštěly na trať řídící vozy a proto jich tu máme tolik kolik jich máme.
To umí i ta 845, stačí když strojvůdce v Turnově přesedne na opačnou stranu jednotky.
Nevím proč aspoň neudělají dvoukolejku, elektrifikaci a 120-160 km/h v úseku Nymburk – Turnov, což by bylo jako základ. Sice to nepomůže tolik, ale aspoň to k něčemu bude i za cenu úvrati v Turnově a příp Nymburce
Do Mladé Boleslavi už je chystána dvoukolejka ( přes všejanskou a bezděčánsko spojku). Zajížďkou přes Nymburk se jízdním časům dálnice nepřiblížíte. V úseku MB-Turnov by možná prozatím stačilo přidat druhou kolej, zadrátovat a zvýšit rychlost na 160 a odstranit úvrať v Turnově. I když stále není vyřešno jestli v MB zajíždět na hlavák nebo zbudovat novou stanici ve východní části.. Horší je náročný přechod Ještědsko-Kozákovského masivu do Liberce, tam se to bez větších zásahů neobejde.
jen úsek Liberec – Turnov i s nasazením lepších souprav stejně zabere 25minut (pro současné jednotky 845 se zastavením v Rychnově je maximum 31minut), to už by ten vlak měl být ideálně někde za Boleslaví, aby to mělo nějakou možnost konkurence..Vyřešit tenhle úsek je nutnost s přímým napjením mimo Turnov, tenhle úsek by posliužil i trase na Jíčín, Paku, Hradec a Pardubice, tam by měl ten zájem být jasný, protože i tyhle trasy tento úsek zabíjí
Všejanská spojka je aktuálně navržena přes Pastevní rezervaci divokých koní a praturů a zasáhne i přírodní rezervaci Pod Benáteckým vrchem. Nemyslím si, že je to průchozí varianta.
Jsem myslel, že tunel. Ale ono ne.
Přes New Forest v UK vede dálnice i železnice, zvířata jsou zvyklá, zvyknou si i na vlak v Milovicích.
To asi dost těžko. Trať by tu rezervaci zlikvidovala, už tak bojuje s nedostatkem prostoru.
A stavět koleje v NPR? Jestli se tohle stane, tak opravdu ať poslední zhasne.
Ta rezervace je tam v pronájmu a místa, a nespaseného, je tam dost a dost.
Co vidíš? https://mapy.cz/zakladni?x=-1.6153085&y=50.8453936&z=12 Dálnici a železnici. Tak vidíš.
Dalo by se to rozdělit na 2 fáze. Nejprve dotáhnout dráty z MB až do Turnova s tím, že v případě řazení „běžných vagónů“ by to z úvratě do Liberce dotáhla dieselová lokomotiva. MB se plánuje z Prahy za 45 minut, Liberec přes Turnov tak bude cca 1:40 minut. To je srovnatelný čas s rychlíkem na Hradec Králové, který odolává konkurenci autobusů. Další fází by bylo ideálně vytvoření řekněme „svijanské spojky“ a nové tratě do tunelu pod Javorníkem. Nicméně na takovou stavbu můžeme ještě nějaké desetiletí zapomenout, pokud by se přes TEN-T nezískala nějaká dotace. Poté by byl reálný čas… Číst vice »
Hradecký rychlík „odolává“ konkurenci autobusů ze dvou důvodů
1) Kraj zrušil linky Regiojetu resp udělal jim po trase spoustu zastávek jen pro výstup, aby nevykrádaly pomalejší vlaky
2) Pro lidi dojíždějící do centra je vlak srovnatelný s busem díky tomu, že nemusí metrem z Černého Mostu.
Z Liberce se dostanete autem na Holešovice i daleko pod 1:40, takže absolutně nepoužitelné.
Z Liberce se autem nejezdí „na Holešovice“, ale na Černý Most.
Oni ti Liberečtí politici by si mohly například ujasnit priority. Například jestli opravdu potřebují obnovit skokanské můstky v Liberci i Harrachově.
Copak, copak, nemluví z Vás jakási závist? A co kdyby pražští politici zvážili opravu lanovky na Petřín? Ale, ač nejsem z Prahy, považuji rekonstrukci petřínské lanovk za velmi dobrý počin. 👍
Ne, jsem z lb kraje. Přijde mi to jako vyhazování peněz. Světovy pohár už mají jinde.
Mě přijde jako vyhazování peněz jakékoliv sportování…😀😈
Televize koneckonců taky…😀
Mne přijde podpora sportu jako obecně dobrá, pokud je zaměřená na masový sport. Ale skoky na lyžích je silně exklusivní záležitost a má smysl pouze s televizí.
Takže podpora jizerské magistrály je ok, ale můstky stačí jedny, nebo žádné. Pro info, v Harrachově by to stálo asi půl miliardy, a pro kolik sportovců?
Mamutí můstek jinde než v Harrachově v ČR není. Skákat na mamutím můstku sice mohou jen ti opravdu nejlepší, ale ony chybí i menší můstky pro mládež, což je ještě horší. Kvalita reprezentace v každém sportu vyrůstá z mládežnické základny, která musí nýt dostatečně široká.
Politici mohli – jsou životní a nejsou to jenom ženy …
… a liberečtí s malým l …
Hm, tak přestante psát memoranda a začněte něco dělat .Hubou se toho nadělá to i Babiš porazí vir.Pro začátek stačí (než se začne modernizovat trat)zavést přímé expresy Liberec-Praha ,ano bylo by to cca o hodinu delší než autobus a je umění to procpat na křižování na jednokolejné trati .Mělo by to ale výhodu nejezdilo by to na Černák ,ale do centra a může to mít 1 třídu a případně bistro vůz.Ne místo toho objednáme (kraj ,MD) popelnice od Arrivy .Do K.Varů dáme Pendolino delší trasou přes Cheb v nesmyslnej čas a přes Ústí jezdí všestavící rychlíky ,místo zavedení expresu do… Číst vice »
Pro začátek by to mohly být přímé vozy.
Teoreticky by to šlo hned zítra, prakticky vyloučeno – protože Arriva s 845…
proč by to nešlo s 845? se pojede s liberce dvojmo a v Turnově se to na napojí s jednotkou od Tanvaldu, nebo jet z Turnova samostatně (když není výchozí Tanvald) ale proč to zavádět kvůli těm pár lidem? Ten přestup je poměrně garantovaný a bezpečný – čeká se i nad limit
2 tunely obecné, a pak už to je do Prahy prakticky jen rovina
neuvěřitelné, jak se dlouhá desetiletí na Liberec a i Jablonec kálí
to samé Turnov, ani okres to, nepochopitelně, není
Na Liberecko se kašlalo, co se týče železnice, vždycky. Železnice ve stopě 19. století (těch pár drobných úprav na tom nic nemění) a vždy nejhorší vozový park (až po roce 2005 se to začalo trochu lepšit). Nevím, kde se na centralizovaných úřadech bere takový odpor k tomuto regionu.
Ve skutečnosti žádný odpor neexistuje. Jen ta železnice je směrem na Liberec špatně trasovaná a silně nekonkurenceschopná silniční dopravě, takže i pouhá elektrizace by byla poněkud vyhozené peníze, když je každému jasné, že pro opravdu konkurenceschopnou železnici je potřeba ji vybudovat v podstatě v nové stopě. Jenže na to se nikdy nenašly peníze, jelikož bylo nutné opravit hlavní koridory.
Za to může sz a kraje ze se na železnici sere
Hele, do krajského města jako Zlín vede neelektrizovaná jednokolejka stejně jako před sto lety. Tehdy byla maximální rychlost v úseku Otrokovice – Zlín 50km/h a Zlín Vizovice 40km/h .Od šedesátých let minulého století je na celé trati 60 km/h a od osmdesátých let tady řádí motoráčky M152/810 a deriváty 814. Zlínský expres jede v časech, které větší část cestujících nepotřebuje. Alespoň trať Přerov – Břeclav je koridor odněkud někam.
Jenže aspoň tam ta trať Přerov – Břeclav je. V Liberci a okolí jsou samé neelektrifikové jednokolejky. Nejbližší elektrifikovaná trať je vzdušnou čarou přes 60 km daleko ve Všetatech.
Nejbližší elektrifikovaná trať je vzdušnou čarou 35 km.
Jasně, v Polsku. A cesta k ní trvá dvě hodiny.
Z tohoto pohledu vlastně už elektrifikace kdysi dávno byla – do Harrachova. Krásný kraj, nádherná příroda, dokonce i lidé jsou tam fajn (blbce neřeším, ti jsou všude. Elektrické vlaky k horám patří, snad to dopadne dobře.
Až do Kořenova. Tam byla hranice.
Nebyl před 100 lety Zlín ještě vesnice? A kraj až teprv odnedávna.
V Liberci nevědí, že existuje Jihlava. Zajímavé.
Co to žvaníte? Asi jste odborník na vše…
Vždyť píše pravdu: má snad Jihlava železniční spojení s Prahou kvalitnější než silniční, a přímými vlaky?
No nemá (a až do skonání světa mít nebude!), a taky je to „krajské město“…
A cože vám to v té Jihlavě provedil, že jim nepřejete?
Stále ta samá smutná písnička. Liberecko je co se týče dopravní infrastruktury absolutně prokleté. 5. nejlidnatější město, ale železnice je tu jak tu v horším stavu, než jak ji Rakušáci a Němci postavili. Společně se zadluženým městem bez investic do veřejné dopravy je to smrtící kombinace a fakt ne moc perspektivní místo k životu. A to nemluvím o Frýdlantsku, kam vedou 2, slovy DVĚ silnice, jedna horší než druhá, a výstavba nové je v nedohlednu. Buď se místní politici fakt nesnaží, a nebo tenhle kraj v Praze někdo fakt dlouhodobě nesnáší.
Kde v Praze mají vybudovanou tak úžasnou lyžařskou infrastrukturu, jako má Liberec ve Vestci. Místní politici se snaží, ale jen pokud jde o jejich osobní prospěch.
Opravte si to : Vesec, ve Vesci. Vestec je u Prahy
.
Tam je zase BIOCEV, ale to je jiná dotační kapitola s dost podobným výsledkem
Myslíte slovním spojením:…. „místní politici se snaží“… Prahu, že.
Tak proč by jako v Praze měla být lyžařská infrastruktura, když je tu sníh jednou za x let? A jinak – není to Vestec, ale Vesec.
Praha v Radotíně (nebo možná v Chuchli ) postaví sjezdovku a dráha získá na Plzeň nový tunel .
A kde jsou v Praze Jizerské hory nebo Ještědský hřeben? Já jen abych nebyl za vola, že to nevím.
Liberec je na druhou stranu na rozdíl od Budějovic a KV už dávno spojen s Prahou dálnicí a to byl ještě dřív než HK a Pardubice, takže bych to s tím „nesnášením“ neviděl tak horké.
A že do něj nevede žádné kloudné železniní spojení? No ono se moc nelze čemu divit, když pro to, aby byla ta železnice konkurenceschopná, by se v podstatě musel skoro v celé délce postavit v nové trase na rozdíl od jiných krajských měst, což si vyžádá mnohem větší investice na rozdíl od optimalizací a koridorizací, které proběhly do ostatních krajských měst.
Ano, ale nutno o tomu dodat, že D10 do Turnova je dílem bolševika, jako kratší spojením na jejich chaty do Krkonoš. I/35 do Liberce je pak esencí šetření, diletantství a šití horkou jehlou. Od revoluce stojí Liberec v periferii zájmu státu nějak spojit město se středem republiky nebo dalšími krajskými městy, spojení na Ústí/Děčín, stejně tak na Hradec je katastrofa. Liberecký kraj nemá ani jeden kilometr elektrifikované železnice, to v r. 2020 podle mě o něčem vypovídá, stejně jako že nejsou žádné plány, to jakkoliv změnit.
Ty minusy Vám dává někdo, kdo tvrdí, že to nejde. Odkud asi je?
Nikoliv od revoluce. On stál na okraji už po 48. roce.
Máte pravdu, i to bolševikovo trasování D10 na Turnov a Krkonoše je dost vtipné… Liberec z toho sice těžil, ale přímá dálnice na Prahu to vlastně úplně není. Liberecko je z pohledu státu nedůležitá díra, proto státní investice jsou absolutně na minimu a většinou řeší jen opravy a dílčí problémy, jako životu nebezpečný Rádelský mlýn, ale že by se investovalo do rozvoje regionů a jejich spojení s okolím, to ne.
To je důsledek vyhnání Němců – ti tam přece byli stovky let doma, se svou zemí spojení špatné neměli a do Čech je příliš nepotřebovali …
To ano, a do 30 let to liberečtí dostanou i písemně v rámci ústavního zákona o územním dělení…😈.
Že bude trať 030 upravena do přiměřené podoby, se rozumí samo sebou…
Ona ta D10 je hlavně trasou E14 / E65 přes Harrachov.
Mám mám dotaz: Proč ho nedáme Polákům? Nebo někomu jinému, kdo by měl zájem…
Koho?
Krajští politici se snaží, zejména v poslední době. Pro Prahu to ovšem je, jak se říká, šumafuk.
a kudy jinou silnici na Frýdlantsko chcete táhnout? přes Jizerku? kolik jich vede do šluknovského výběžku přes lužické hory?
PS: ty kittnery jste si sami zvolili
Polští přátelé by mohly symbolicky zažít alespoň opravou úseku mezi Žitavou a Hrádkem nad Nisou. Na to není třeba vymýšlet složité přeshraniční projekty, ale jednoduše to opravit.
ti jako správní Poláci správně tuší že to zaplatí někdo jiný
I to zaplacení jim bylo nabídnuto a nic. Za tím bude spíše něco jiného, možná zástupný problém co se týká elektrárny …
Celkově tamten bogatyňský výběžek dělá problémy. Myslím si, že kdyby ho ČR anektovala, vyřešilo by se tím spoustu problémů. Důl Turów by se neprohluboval, lidé v Uhelné a Václavicích by měli vodu, svítící skleníky by se zrušili, a bylo by po světelném smogu, na trati do Žitavy by se mohlo jezdit klidně i 160, a navíc by to nevypadalo tak ošklivě na mapě.
Jenže o tom se nerozhoduje v pohraničním kraji, ale ve varšavské obdobě baráku na Nábřeží. A tam se rozhoduje podobně jako v tom Pražském, o tom si nedělám iluze: Zlín má nádraží v Otrokovicích a vraťe nám Těšnov, na Masaryčku je to daleko.
Zlín má nádraží v Otrokovicích? To jako vážně? 😀 Ono je fakt normální cestovat 45 a více minut na nádraží ve městě velikosti okresního? Tohle tvrdili kdysi dávno bolševici. Naštěstí oni trať nakonec nezrušili.
Pokud to není myšleno ironicky nevím pro koho z tohoto kraje jsou Poláci přátelé. Spíš bych je nazval nejnepříjemnějšími z našich pěti sousedů (rozlišuji Sasko od Bavorska). Typický je pro ně kontrast mezi velkým sebevědomím a nahou prdelí.
Poláci jsou velmi milí. Vím to, celkem pravidelně tam jezdím…
To bych netvrdil, všude se najdou rozumní lidé. Ale je fakt, že se jim nemůže dovolit udělat za Libercem smetiště Evropy a nikoho tam nepustit. Vyrabovat uhlí a po nás potopa fakt nejde.
jak Poláci na ten divný cancour kašlou je jasně dokázáno Turowem. Dokud ten důl tam bude strašit, tak žádná jiná trať tama neprojde. nepovolí to. stejně to chátrání je nepochybně úmysl. zavřít trať, zrušit provoz, a posunout důl….myslíte, že pod tratí to uhlí není?
To uhlí je i ve Frýdlantu pod zámkem a nadávaj, žejsme blbci když ho netěžíme. Pořád přesvědčují, že bychom tam měli dělat bordel také, aby měli klid.
Ale tím dávají jasně najevo, že je ta oblast vůbec nezajímá.