Další stavba pro bavorský koridor. SŽ vypsala miliardový tendr na napájecí stanici u Plzně

Trať Plzeň - Chotěšov po modernizaci a elektrizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnicTrať Plzeň - Chotěšov po modernizaci a elektrizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Nejvyšší přípustná cena byla stanovena na 1,18 miliardy korun.

Správa železnic (SŽ) vypsala v souvislosti s modernizací tratě z Plzně na Mnichov další velkou zakázku. Vítěz soutěže zbuduje trakční napájecí stanici (TNS) Skvrňany na jihozápadním okraji Plzně. Nejvyšší přípustná cena byla stanovena na 1,18 miliardy korun. Zhotovitel dodá i projektovou dokumentaci včetně digitálního modelu (BIM).

Oficiální název zakázky zní Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st.hranice SRN, 2. stavba, úsek Plzeň (mimo) – Nýřany – Chotěšov (mimo)“ – TNS Skvrňany. Právě na zmíněnou 2. stavbu, tedy modernizaci a elektrizaci nýřanské trati, běží tendr už od prosince. Maximální cena byla stanovena na 4,64 miliardy korun.

Tratě z Plzně na Domažlice s lokálkou do Heřmanovy Huti. Pramen: Správa železnic

Tratě z Plzně na Domažlice s lokálkou do Heřmanovy Huti. Pramen: Správa železnic

Projekt zahrnuje především elektrizaci stávající jednokolejné trati o délce 12 kilometrů. Rekonstrukcí projdou stanice Vejprnice a Nýřany, nová bude zastávka Tlučná. Stavba by měla začít ještě letos a skončit v roce 2027.

Zároveň chce SŽ zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě, a to v letech 2026 až 2027.

Správa železnic vede elektrizaci nýřanské trati jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice. Tzv. 1. stavbou je novostavba paralelní dvoukolejné trati Plzeň – Stod (až pro 200 km/h), která by se měla uskutečnit v letech 2026 až 2027.

Tagy spojení Česko - Bavorsko TNS Skvrňany trať 180 Plzeň - Domažlice - Furth im Wald
40 komentářů