Další smrtelná nehoda na přejezdu. U Kostelce nad Labem zahynuli dva lidé
Motorový vůz 810 po nehodě na přejezdu 20. října 2022 u Jiřic. Foto: Drážní inspekce
Letos při nehodách na přejezdech zahynulo již 27 lidí.
Letos při nehodách na přejezdech zahynulo již 27 lidí.
Metodika vystraznych krizu v CR bohuzel nepocita s tim, ze je u prejezdu mlha. Z toho duvodu bych na miste SZ tento typ zabezpeceni prejezdu postupne vymenoval za vice chranene prejezdy a prestal je postupne pouzivat. Jinak bude pocet mrtvych na prejezdech s krizi postupne narustat.
hm hm a jak se na křižovatce počítá s tím když je tam značka dej přednost v jízdě a je zrovna mlha?
Na křižovatce jakékoli, má řidič nepozora jakous takous šanci, že řidič mající přednost předvídá a je natolik opatrný, že situaci zachrání. S vlakem je taková šance prakticky nulová.
Navíc, nechápu proč je to tak, pokud je před přejezdem STOPka, ignoruje ji daleko víc řidičů, než si to dovolí na silniční křižovatce.
Počítá. Proto je v Zákoně 361 ustanovenío zákazu vjezdu (vstupu) na přejed, je-lislyšet houkání vlaku..
Řekl bych, že tady je dráha z obliga. Jednoznačně nepozornost, či riskantní způsob jízdy na straně řidiče dodávky, pokud se neprokáže jeho náhlá indispozice.
A co když se strojvedoucí ani nenamáhal v tý mlze zahoukat? Pak neměl řidič dodávky šanci. Leda že by čekal, až se mlha rozplyne.
A vy jedete někam kam nevidite?
Je rozdíl vidět dopředu a do strany. Když je mizerná viditelnost, upravím podle toho rychlost. Ale vlak ne a o tom to je.
Jaká viditelnost tam skutečně byla, nevím. Četl jsem jen o husté mlze.
Když jsou v autě zavřená okna, puštěné rádio, probíhá hovor, nekouká se doprava doleva,……… Pozor! V životě bych si netroufl říci:,, Tohle se mi nemůže stát“!
Je to o tom, že vlak jezdí podle jiných pravidel než auto. O zabezpečení jeho jízdy se starají jiní. A houkačka, schopá zblízka prorazit ušní bubínek, je dobře slyšet i na dálku.
Zase TAK hustá mlha, aby neviděl světla, nebyla.
Protože je použití lokomotivní houkačky redistrováno. A také to houkání někdo slyšel…
Prejezd jen s vystraznymi krizy. Nesnasim. Kdyz jedu, vzdy trochu trnu.
Totéž jako jakákoliv neřízená křižovatka. Prostě se musím rozhlídnout a případně zpomalit – v tomto případě na 30 km/h. Nic složitého…
Taky bych trnul, kdyby vlak na takové přejezdy najížděl 100 km/h.. Většinou tam ale jede motoráček rychlostí kolem 30 km/h nebo 10 km/h 🙂
Tak na tratích, kde by bylo Vmax 100 km/h, kříže nebudou. Kříže se smí používat v nižších rychlostech.
Přerov – Chropyně, tratova rychlost 100 km/h, přejezd u obce Bochoř zabezpečen křížy a pískáčkem.
Na křižovatkách také nemáte žádné závory a zvládáte to… nebo ne?
A na většině křižovatek je mnohem horší rozhled než na tomhle přejezdu.
Hele skoro všichni jsou tady chytří , morbidní i cyničtí. Ať už to je tak nebo tak tři chlapi , možná montážníci , živnostníci nebo co se nevrátí domů , neobejmou dceru , manželku vnučku , nezajdou večer do hospody na jedno , prostě chyba je stála život . Kdo ji neudělal ? A jak jsme rádi , ze se nám nevymstila . Já jsem taky utekl zubatý z lopaty o prsa korejské gymnastky . Jednou jsem přejel přejezd jak zhypnotizovaný a probral mě až pohled do zpětného zrcátka , kde jsem za sebou zahlédl projíždějící modrou 810 . Píchlo… Číst vice »
A tím, že se tři chlapi nevrátí domů, máme omlouvat naprosto zjevnou nepozornost a hloupé chování na přejezdu? Sorry, ne.
Nejde mi o omlouvání nepozornosti , ale o tanci na jejich hrobě. Třeba byl řidič jenom unavený , nemocný a musel si vzít prášek . Proste cokoliv . Co se deje leckomu stokrát .
Tanec na hrobě by vypadal jinak. Tohle je prostě konstatování faktů.
Zastavil na přejezdu … Jinak jste v pořádku ? Dělat takové hovadiny.
Já to pochopil „zastavil před přejezdem, čuměl a vlak neviděl, než se rozjel tak vlak naštěstí zatroubil“
Jinak jo, zastavení na přejezdu je blbina.
Ano , před přejezdem. A je tam oblouk a tak ten vlak se vynořil docela znenadani .
Bez houkání a rychle?
Ty 810 by měli zrušit, byť by to zachránilo jediný lidský život!
šukafony už měli byt zrušený davno, však se tím čd kasaly jak se toho zbají i nejakych regionov, no stale nevidím, že by to odlifrovali třeba na ukrajinu.
Mělo by to pro Ukrajince cenu? Nestála by výměna „podvozu“ za širokej víc než celej šukafon?
Stačí vyměnit dvojkolí. Dva širokorozchodný existujou na slovensku.
Pokud vlak houkal, tak je hlavní příčinou nepozornost řidiče auta, který měl v mlze věnovat zvýšenou pozornost řízení včetně ticha za volantem.
Nemá vlak houkat vždy před každým nechráněným přejezdem?
Vlak má houkat – a obvykle to dělá. Řidič má jet třicítkou, dbát zvýšené pozornosti a případně před přejezdem i zastavit – a obvykle to nedělá.
A Aleši, každý přejezd je chráněný – každý, byť jen kříži jako v tomto případě a pokud je chráněn kříží, musí strojvedoucí minimálně jednou houknout pokud má dobré rozhledové poměry, pokud nejsou dobré, tak je povinnost houkat minimálně 3 krát a většinou je před přejezdem snížená rychlost vlaku na 30/20/10 km/h. Dráha je na nepozornost a arogantnost řidičů vcelku dobře připravená.
Pletete si 2 termíny: zabezpečený a chráněný
Přes přejezd s křížem může vlak jezdit i stovkou. V této diskuzi je o tom příspěvek.
R.I.P.
Který primitiv dal ten palec dolů? Nechtěli byste se představit?
Prosím nechte to na jinou debatu. Před majestátem smrti se patří spíše v tichosti pomlčet.
Příspěvek smazán pro tupost. bartulik@volny.cz
37.48.9.234
uživatel trvale blokován.
A ty jsi idiot
A zřejmě nesmrtelnej idiot
Místo vlaků jezdí BUS. A co takhle u toho zůstat natrvalo ? Muselo by se, samozřejmě, vymyslet nějaké couvání toho busu v Neratovicích u nádraží, aby cestující nepřišli o úvraťový zážitek.
11 cestujícch v 810 je docela úspěch. A pro dálkovou cestu v délce 13 km opravdu nemusí být autobusový motor doplněn o WC ve vozidle.
A další garáže u Horních Počernic namísto zlepšení vlaků tak, aby byly pro lidi přitažlivější než auto(bus)?
Zrovna tahle trať je na tom poměrně dobře co se týče cestujících, kdyby to bylo nějak špatná, tak už kolem ní krouží pan Borecky..
Tahle trať hlavně trpí na diletantismus správy železnic. Není to tak dávno, co se trať prošla větší údržbou, kdy se, jestli se nepletu, opravila do parametrů pro rychlost, 70 km/h. A přes to se tam šukafon plouží 40 km/h, skrz Lázně toušeň dokonce vysokorychlostních 10 km/h. Dokonce je ten šukafon rychlejší nežli souběžný autobus, staví prakticky na stejných místech. (Takže argument, kdy autobus vám zastaví před domem skoro odpadá). V Neratovicích by bohatě stačilo vybudovat nástupiště před samotným vjezdem do stanice (Sice by to nebyl přestup hrana|hrana, ale odpadla by úvrať..). Zároveň to spojuje docela velká sídla (Čelákovice/Brandýs nad Labem/Kostelec/Neratovice),… Číst vice »
Ten šukafon má poloviční počet stanic oproti zastávkám autobusů, a časově to vyjde tak na stejno, to se fakt vyplatí.
Proč by to mělo zůstat natrvalo? Vlaky za běžných podmínek jezdí, fungují a využité jsou, tak jaký je důvod je trvale rušit?
Neni tam ta trat i kvuli vojakum?
Ať je to jak chce, klacky dole prostě zcela zásadně vylepšují bezpečnost. Teď jsou úplně nově naistalované mimo jiné i v Zaječicích a jsem za ně tuze moc rád.
Podle mého názoru je ve věci přejezdů potřeba celostátní větší osvěta. Většina řidičů podle mě vůbec neví, jaké má na přejezdu povinnosti, jak se má chovat, jak má jet rychle… přitom následky jsou závažné, a to nejen v podobě hmotné škody nebo mrtvých a zraněných, ale i škody v podobě zpoždění, naštvaných cestujících a obecně reputaci železniční dopravy.
Pokud to neví, tak ale nemají mít řidičák …
Ruku na srdce, kolik procent řidičů neví, že když nebliká bílá, tak jsou povinnosti stejné jako na nechráněném?
Hodně. A nebo to spíš ignorují.
Dovolím si opravit: jako ne přejezdu, zabezpečeném výstražným křížem. Ten tam totiž je.
No pokud neví, že na přejezdu může být vlak.. Tak nemají za volantem co dělat.
Musíme si uvědomit (viz. internetové diskuze), že prostě žijeme ve světě, kde polovina lidí mají mozky na úrovni zvířat. Tak asi těžko můžou poznat rozdíl mezi červenou a bílou, nebo rozeznat, kdy se blíží nebezpečí. Tihle lidi jednají pudově.
Ale to samozřejmě vědí. „Jen“ jsou nepozorní, případně si myslí, že to projedou.
Kdo je rád na světě, ví co má dělat. A tomu zbytku stejně nepomůže nic – možná maličko projetí bez zastavení na STOP na přejezdu a nebo na výstražná světla rovnou 24 měsíců bez ŘP.
Ne riziko vyššího trestu, ale 1) jistota nějakého. Kamery na každý přejezd.
2) Velké riziko následku (žádný přejezd ve výstraze, protože vlak brzdí do zastávky před přejezdem.)
2) jistě máte systém, jak rozlišovat vlaky projíždějící a zastavující v zastávce, a ten systém jistě umí poznat i zda vlak bude zastavovat v zastávce na znamení, a už jste ho na SŽ představil.
A ten systém i včas pozná, jak dlouho vlak bude stát, aby byl přejezd včas ve výstraze a nezpůsobil zpoždění. A ve finále byste ušetřil 30 vteřin při těch půl minutových až minutových pobytech.
Podle fotky č. 3 jde o přehledné křížení trati se silnicí, no spíš jen polní cestou – takže asi nepozornost.
Zaujalo mně, že ten kousíček asfaltu na přejezdu patřící SŽ je ve zdaleka lepším stavu, než to, co se nachází za ním.
To bude tím, že se tam dělala nedávno „modernzace“ (že by se nějak zlepšily parametry trati, to zase ne).
Je potřeba udržet preferenci silnic, počínaje diskusemi na dopravních fórech a konče omezováním kolejí. 🙂
Místo znám dobře a moc přehlednějších přejezdů asi nenajdete. Nehledě na to, že vlak často místem zpomalí a troubí…. Nechápu, co se zde dá zkazit. S dávkou ironie je potřeba zmínit pořekadlo „o nešikovném mase co usí pryč“…. Závory nemůžou být všude. Navíc tato silnice je skoro nevyužívaná. Tam nemá smysl cokoliv lepšího k zabezpečení dávat.
Už pár dní je docela slušná mlha. Není to tento případ?
Tož stáhnu okno, ztiším rádio, přeruším telefon…. Vždyť i ten šukafon je slyšet, když houká.
Pro někoho může být právě to zpomalení impulsem ve smyslu „co já tady budu čekat, než se proplazí, v nejhorším ten motorák ze zpomalení krásně zastaví“.
Trať je kousek od Labe, v celé oblasti jsou na podzim mlhy, hlavně po ránu.
S jistou ironií se zrovna v těchto dnech instalují šraňky v Neratovicích na 3 přejezdech ( Mládežnická, Náměstí a Kojetická) na téhle trati.
2 dny jim trvalo, než se k informační tabuli („výstražné zařízení není v činnosti“) přidaly i značky STOP.
A o 4 kilometry dál někde v polích vyhasnou 2 životy na přejezdu, na kterém nejsou ani světla, přitom tato trať prošla modernizací asi před 4 roky.
Ta trať žádnou modernizací neprošla. Prošla opravou. Proto se na ní taky jezdí max 60 a dokonce zůstaly rychlostníky 40 přes dávno neexistující zhlaví v Jiřicích.
Podle Mapy. cz žádné omezené rozhledové poměry, kde se asi stala chyba? Však to stihnu projet, nestihnul. Další nešťastní lidé, kam všichni spěcháme?
Souhlas, rozhledové poměry jsou tam vynikající. není možné instalovat po celé zemi stovky nebo tisíce závor jen proto, že část řidičů má dodržování předpisů „na háku“.
Na Panoramě je tam dokonce zachycena stejná situace, tedy včetně příjezdu vlaku od Staré Boleslavi v době focení. Dá se snadno porovnat, v jakém místě a jak byl vlak vidět. A samozřejmě i slyšet.
(BTW ani auto Seznamu IMO nezastavilo před přejezdem, ale až za ním…)
Vy jste tam byl, že to tak přesně víte?
Taky mlha jako prase jako po zbytku polabí? A přeslechnutí houkání (nepozornost) při diskuzi s kolegy v autě.
A to ho má omluvit? Pokud je mlha, prostě pojedu opatrněji, a čekám, že se z mlhy něco může vyloupnout. Třeba i blbě osvětlený cyklista. A ono hle, vlak.
Problém je v tom, že většina řidičů nebere železniční přejezd jako žádné riziko. Když by to byla křižovatka silniční, například se značkou Dej přednost v jízdě, tak se řidič rozhlédne… Proč to řidiči VŽDY stejně nedělají u přejezdů, nota bene když tam zákon hovoří zcela jasně jaké má kdo povinnosti, je otázka…
Zkušenost je taková, že v křižovatce častěji něco jede než nejede. Zatímco na přejezdu většinou nejede nic.
Jestlipak znáte tohle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kognitivn%C3%AD_zkreslen%C3%AD
A vůlí se to dá ovlivnit jen těžko a ve stresu prakticky vůbec nijak. To máme všichni vorozené a nedá se to opravit ani u retrofrenologa.
Tenhle měl firemní dodávku. Asi spěchal za živobytím, nejel na výlet.
Nemůže být žádný rozdíl v řízení soukromého nebo služebního auta … povinnosti jsou pořád stejné …
Na ty trati jsou ty přejezdy s přehledem nejnebezpečnější široko daleko, jen co tak si vybavuju jedná se o pátou a šestou oběť (možná i 7. protože třetího raněného oživovali) na přejezdu na této trati za posledních 5 let, raněných je za toto období hodně přes 10…
Pokud je řeč o tom, co je na fotce – ten je dost přehledný.
Přehledný, no jak se to vezme od Kostelce jede vlak v mělkém zářezu… Navíc byla mlha …
A co nám říká zákon 361/2000 ? Nevidim li, nejedu. Že?
No, tak když je mlha, tak to je snad o to větší důvod k opatrnosti, nemyslíte? A předpisy mluví jasně – řidič je povinen přizpůsobit jízdu povětrnostním podmínkám.
To je ale jinde …
Tvrdíte hlouposti, stačí se na ten přejezd resp. rozhledové poměry podívat, viz příspěvky výše. Stačí si sundat sluchátka z uší a nečumět za jízdy do mobilu a život bude hned bezpečnější.
Vážení, tak vlastně stránky nikam umisťovat nemusíme že?? Stačí nám vyhláška…
Šraňky edit..
To rozhodně ne, ale pohybujeme se v nějaké ekonomické realitě a není možné hned zlikvidovat, eventuelně zašraňkovat, všechny přejezdy v ČR.
Začněme tedy od těch nejnebezpečnějších, opět se dostaneme k mnohým prejezdum na této trati .
Ale pořád to nebude tento přejezd.
1 mrtvý ročně v průměru na takovéhle okresce je teda docela dost.
Jelikož ročně je to v součtu okolo 40 lidí na všech přejezdech v ČR.
Žádný jeden mrtvý ročně ne té okresce není.
Každý přejezd je bezpečný, nebezpečným ho dělají pouze neschopní účastníci silničního provozu.
Policejní statistiky říkají něco jiného. Od roku 2009 evidují 1 mrtvého a 1 těžce zraněného v Kostelci, 1 těžce zraněného v Neratovicích a několik lehce zraněných v BNL.
Viz třeba
https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=qs9
Pozn. a ještě je tam jeden mrtvý v Zápech, na to jsem zapoměl
Jojo ten spěch nás jednou zabije:-(
Tohle není ani tak o spěchu, jako o tom, že je to souhra několika náhod.
Pokud tou souhrou náhod myslíte absenci zraku (nevidím 4 svislé dopravní značky ani vlak), absenci sluchu (neslyším houkající vlak), absenci paměti (zapomenu, že tu mám jet max. 30 km/h) a absenci pudu sebezáchovy, tak asi máte pravdu…
Myšlenkový zkrat se nepřipouští?
Spíš nepozornost.
Proč by to někdo dělal?