Další rozpadající se most v Německu u českých hranic. Jeho stav zastavil vlaky do Varnsdorfu
Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra

Jde o téměř shodnou situaci, kvůli které na stejné trati nejezdily vlaky v létě.
Je otázka, proč NAD musí až do Ebersbachu, když je přerušený úsek mezi stanicemi Zittau a Mittelherwigsdorf. Do Mittelherwigsdorfu by bus dojel za chvíli, do Ebersbachu to má dalších 20 km.
Trilex by měl vydat varování, ať raději cestující z Liberce nejezdí do Drážďan na trhy. Protože bus NAD vyjíždí nyní z Žitavy o 30 min. dříve, takže přípoj z Liberce je pryč … a dalších 40 min. čekání v Žitavě na následující spojení.
Třeba by mohla být náhradní vlaková doprava z Varnsdorfu přes Rumburk do Ebersbachu.
V Mittelherwigsdorfu se dá (z hlediska zab. zař.) ve směru od/do Drážďan obracet?
Stál tam most, stál od časů Honeckera, jestli ne Ulbrichta. Nikdo mu nic neudělal, nikdo se ho ani nedotkl, a najednou, z ničeho nic, je v havarijním stavu. Jak u nás…
Jen jestli tam nebyl ještě od časů toho ukřičeného pána s knírkem…
Dle tohoto článku se zdá, že most pamatuje ještě Hindenburga 🙂
https://www.saechsische.de/lokales/goerlitz-lk/zittau/ueber-100-jahre-alt-bruecke-an-der-karlstrasse-wird-saniert-LBDRSQA7DAAGOH7EIX5JKWRWRM.html
A už od roku 2008 se ví, že je v havarijním stavu ….
A nevěděl by někdo do kdy fungovalo to depo (dnes pořádně zarostlé vegetací) na sever od kolejí v blízkosti tohoto mostu? Já si to nevybavuji ani dříve, to tam snad bylo opuštěné již v dobách DDR.
Tady jsou fotky 1992 v provozu, ale už to zřejmě byl konec.
https://www.bahnbetriebswerk-zittau.de/lokwerkstatt-pethau/
Ano, právě se z pod Ještědu snažíme dostat do Drážďan. Vyrazili jsme před sedmou ranní a v poledne tam budeme. Na otočku. Abychom zase stihli dorazit do noci domů.
Předem jsme hlásili skupinovou cestu, žádnou informaci nám neposlali. Ani když jsme ráno kupovali lístek nic neřekli.
Skvělá reklama na VHD.
Dotaz pro znalce železniční legislativy. Polský úsek po rekonstrukci má stejně (ne)chráněný přejezd mezi Porajowem a Hrádkem n/N. Je standard mít na tratí s rychlostí 120 Vmax pouze stopku a kříž?
Ještě rádi budeme vzpomínat na PKP PLK. Vždyť snad neexistuje trať do Německa, na které by nebyl nějaký problém.
A to je fakt takový problém most v havarijním stavu aspoň zbourat?🙄
Ani to se neudělá lusknutím prstů.
To sice ne, ale o špatném stavu mostu se ví dlouho. Ted už byl dokonce úplně uzavřen. Tedy předpokládám, že vlastníkem je město a to jen chtělo ušetřit, a demolici spojit s výstavbou nového mostu.
Tak vzhledem k tomu, že tedy není průjezdná ani trať do Drážďan, bude most odstraněný rychle.
Rozhodně bude odstraněný dřív, než bude zprovozněna trať Liberec-Zittau (možná 24.12.).
Pokud by se jednalo jen o trať do Varnsdorfu, nebylo by kam spěchat
Což by asi udělalo 99 % samospráv po celém světě.
Pouze jen tady čekaly tak dlouho až jim ten most „dozraje“ jak ta pověstná hruška. Těch mostů ve špatném stavu zdědilo město spolu s neradostnými finančními možnostmi z minulých dob hodně, to chápu. Ale u těch mostů moc velký postup není vidět.
Pokud byste luskl vhodnou silou vhodně blízko, tak to zvukové vlnění zajistí poslední krok dezintegrace mostu a o zbytek se už postará gravitace 🙂
Pořád se nadávalo na Poláky, že zanedbavaji svůj úsek přes polské území mezi Hrádkem nad Nisou a Zitavou, teď se zdá, že vlakem se lidé svezou z Liberce pouze do Zitavy po modernizovanem polskem úseku.
A je už ten úsek mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou opravdu zmodernizovaný?
Nebo se dovíme po částečném zprovoznění trati Liberec-Hrádek, že se to PKP ještě nepodařilo dodělat? Nebo dokonce, že se ani nezačalo?
PKP started with construction works in August, the track and ballast was there in October, so I think they could have it finished now.
To je jak adventní kalendář „veselých“ zpráv 🙁