Další rok čekání. První zákazník převezme Boeing 777X až na konci roku 2024
Přednost pro personální kapacity dostal model 737 MAX 10 a restart výroby dreamlinerů.
Boeing nabírá další zpoždění se schvalováním a dodáním letadel nové generace 777X. Podle odborného serveru The Air Current dojde k posunu dodávek až na konec roku 2024. To je o rok později, než Boeing dosud sliboval.
Jde již o několikátý posun termínu stroje, který je nejdelším osobním letadlem na světě. Zpoždění s odvoláním na své zdroje potvrdila také agentura Reuters, která uvádí termín začátek roku 2025. Boeing se oficiálně nevyjádřil. Šéf Emirates Tim Clark na počátku dubna v rozhovoru pro Aviation Daily uvedl, že letadlo očekávají skutečně až v roce 2025. Emirates jsou společně s Lufthansou prvním zákazníkem.
Podle The Air Current má být důvodem zpoždění i skutečnost, že Boeing chce nyní své personální kapacity ve vývoji a testování přesunout pro certifikaci letadla 737 MAX 10. Snaží se také urychlit návrat výroby modelu 787 zastavené kvůli problémům s kvalitou. Jinými slovy, model 777X teď není pro Boeing hlavní prioritou.
Letadlo je vyrobené a testuje se, má za sebou již desítky zkušebních letů. Zpoždění náběhu do sériové výroby a předání zákazníkům již přesahuje čtyři roky.
Boeing má na letadla 777X aktuálně přes 300 objednávek, největším zákazníkem mají být Emirates. Letadlo bude mít i svoji nákladní verzi, první si objednaly Qatar Airways. Boeing 777X bude nejdelším dálkovým osobním letadlem. Unikátní je především koncept sklápěcích křídel, spekuluje se ale o možnostech jeho úprav.