Další prohra spolků u středočeské D3. Soud zamítl kasační stížnost k týneckému přivaděči
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

Středočeská část dálnice D3 se má stavět v letech 2028 až 2032.
Středočeská část dálnice D3 se má stavět v letech 2028 až 2032.
Dálnice přes Posázaví zničí unikátní kus přírody a naruší život lidem i zvěři. Dálnici šlo stavět i mimo Posázaví, na Benešovsku, ale ekonomické zájmy určitých vlivných skupin převážily nad záchranou krajiny. Už když jsem o připravované dálnici psal reportáž na začátku nového tisíciletí, řekl mi jeden z tehdejších starostů dotčených obcí, že dálnice se tady prosadí za každou cenu, protože pozemky výhodně koupili příbuzní a známí politiků a budou chtít vydělat.
Jako že Posázaví kolem Benešova nějak zázračně neexistuje? Je před, pak je přerušené a pak zase pokračuje? 😀
Unikátní kus přírody zaplavelený chatkama lufťáků z nichž půlka je tam navíc postavená na černo. Tam už není co zničit. I kdyby dálnice něco niřila.
Postavená načerno, přestavěná na trvalé bydlení, vybavena koupelnami a záchody (kanalizace tam nebude), skanzen 60.-90. let a my si to necháme zničit dálnicí…
Taková levárna! A jistě taky řekl o jaké pozemky se jedná, tak se s námi poděl…
Zajeďte se podívat na místo, kde mezi Loktem a Sokolovem dálnice D6 přechází po mostě přes údolí Ohře – tam uvidíte to ,,zničení“.
Stavební pruh pomalu zarůstá vegetací, už před pěti lety to nebylo moc vidět, teď už to asi zarostlo úplně.
Most se klene vysoko nad údolím, rámus z aut není dole slyšet. Narušení veškeré žádné.
Stačí si ten most nakliknout na mapy.com, je tam dost fotek zespodu z řeky, co pořídili vodáci.
Dálnice v Posázaví je nutná ve veřejném zájmu, o tom je zbytečná diskuse. Oblast by však měla být jako krajinný unikát vyhlášena Národním parkem, do kterého by auta z dálnice nesměla odbočit. Návštěvníci by dovnitř směli jen veřejnou dopravou, tak je to zavedeno na různých místech za mořem. Auto v lese nemá co dělat.
Prozradím vám tajemství: V té oblasti jsou tisíce domů, odkud lidi dojíždějí do Prahy do práce a tisíce chat, kam naopak jezdí lufťáci na víkend. Ale pšššt!
A kterou část Posázaví myslíš? Ta řeka je dlouhá 208 kilometrů, 2 km každým směrem je 832 km2.
Každý podobně ekoteroristický spolek by měl platit při podání návrhu pět procent z celkové hodnoty zakázky. Pak by je to přešlo.
Postavim ti za plotem veeelikou a hoooodne smrdutou skladku. Investicni naklady 1 mld.
Zaloha pro podani odvolani – 50 mio.
Zaplatis to?
Fakt debilni napady tu mate…
Fakt debilní srovnání tu máte.
Je rozdíl skládka a důležitá silnice. Je smutné že to nechápeš. A je zajímavé že proti těm smrdutým skládkám ty ekospolky moc neprotestují.
to je zase festival hlouposti dneska
I zde se potvrzuje, že spolky „ochranářské“ jsou pouhými zdržovači a prodražovači liniových staveb. Je to hrozný, kde by stavba mohla být, kdyby do toho Alternativa D3 nevstoupila. Doufám, že to veřejnost vidí a těm bídákům z Alternativy to budou připomínat.
Rád bych Vám připoměl, že tady spousta lidí nevidí vůbec, ale vůbec nic…(Od vrchních pater politiky, až po výběrové řízení na sekání trávy okolo silnic) Přestaňte být najivní.
Teď jste nám to všem objasnil, všude samé spiknutí co?
Kdysi Jihočeské matky protestovaly proti Temelínu a Dukovanům. A nějaký Rakouský ekospolek. A ti pořádali demonstrace v zimě, kdy zemědělci neměli co na práci a oni si je najímali i z traktorama a těma uzavírali silnice. A pak se s nima rakouský stát dohodnul že od nás bude odebírat jenom čistou elektřinu, to znamená z obnovitelných zdrojů, ne tu z JE a bylo po demonstracích proti naši JE. 🤣🤣🤣
No žasnu, stát začíná protlačovat rigidně naplánovanou zastaralou trasu dálnice D3 a (dle diskuse) tomu občanitleskají a někteří by nejraději ještě postavili možnost toto napadnout mimo zákon, nebo by rádi účastníky (spolky, jednotlivce) sedřeli z kůže.
Dálnice se staví dle zastaralÿch rigidních plánů, ale my jsme nadšeni, ok.
Co je to rigidní plán? Neplácejte blbosti, je třeba s výstabou pohnout, protože jinak jde republika a její ekonomika do háje. Pořád tu někdo něco blokuje, někomu se to nelíbí…
„Rigidně naplánovaná“ je optimální trasa z pohledu vzdálenosti a ztracených spádů.
Tleskám tomu, že NIMBYsté šířící lži a pomluvy k D3 podobně jak to činíš tady ty, byli konečně vykázáni do patřičných mezí.
Navrhuji Ti otevřít mapy.cz (resp. mapy.com, dát si turistickou mapu, vzdálit rozlišení právě tak, aby byly vidět hranice států a jen zeleně dálnice, tak aby byl vidět východ německa, západ polska, západ slovenska a západ maďarska uprostřed bude czechia, dále bude vidět rakousko, slovinsko, chorvatsko.
Podívej se na to a zamysli se, jakou dálniční síť bys na našem území raději. Dokončenou střídmou jako v okolních státech, nebo českej patlal styl, zdvojené směry odnikud nikam případně rigidně přímo do zácpy okolo prahy.
Ps. mapa alternativního návrhu viz další odpověď.
vysazené prášky?
Podível ses na tu mapu? Líbí se Ti ty dva cancy odnikud nikam vedle sebe v jihočeském kraji? Dokončíme oba? Máme na to?
D3 Odnikud nikam?
ten canc, co ted končí za kaplicema povede až na hranice, kde naváže rakouská rychlostka (český úsek na hranice bude zprovozněn příští rok, rakouský úsek na hranice se má začít za dva roky stavět).
Ono nestačí se jen koukat na mapu. Je potřeba si najít i doplnkové informace o tom, co kam povede.
Jako občasný uživatel totálně silnice I/3 si myslím, že tady plácáš ale naprosté kokotiny.
No dobře, ta propojka co navrhujete, by řešila tranzitní provoz v severojižním směru z Rakouska a z jižních Čech na Prahu a dál na sever, ale neřešila by celý prostor Táborska a Benešovska, odkud se lidi taky potřebují dostat do Prahy a z Prahy a dál do světa – odtud jezdit na D4 je dost opruz. Stávající I/3 je navíc vyústěna v Mirošovicích na věčně zacpanou D1. Právě proto, aby se zbytečně nezvyšovaly zácpy v Praze a okolí je nová D3 vyvedena na okraj Prahy úplně jinde než D4 a D1, přičemž ještě přetíná okruh a umožňuje tak tomu, kdo… Číst vice »
kudy byste to vedl Vy? tu dálnici? mapa prosím!
Obecně pokračovat v D4 (berte trasu s rezervou), přibližně v tomto úseku, napojitna D3 nad Budějovicemi, dále směr Rakousko.
https://mapy.com/s/revodajuva
a co tím získáme, v porovnání s tím, že se dokončí D3 mezi Prahou a Miličínem?
Nic. a ztratíme spojení Prahy s Benešovem, Táborem a celou řadou míst mezi Prahou a Táborem.
Opravdu úžasný nápad.
Nicméně samotný nápad dokončit D4 až do Budějovic není zas tak zlé.
Nicméně vykašlat se kvůli tomu na severní kus D3 je naprostá hloupost.
Úžasné… takže podle vás je dobrým řešením D3 opustit a ponechat jen částečně funkční – bez připojení kamkoliv na sever (nejen na prahu, ale ani na Liberec, Hradec, Ústí… ostatně ani na Plzeň??
A všechnu dopravu směrem na Linec atd. (na jih do Rakouska) chcete vést po tom minimalistickém (1+1, kruháče) severním obchvatu Budějic, anebo skrz (magistrála??) anebo postavit nový západní obchvat?
Taky když by měla D4 zůstat nadlouho jedinou spojnicí na jih, musel by se líp vyřešit „začátek“ D4 kde nespňuje parametry dálnice…
Ne, tohle je typický postup „všude jen ne tudyma“.
Zkus si vedle těch obou tras na týden stoupnout a počítej kolik tudy projede aut, s potom to zkus pustit jenom po jedné trase, jak by to vypadalo. Byla by to katastrofa.
Občas silnici c. 3 používám, když jedu se synem na chatu nebo z chaty a to mezi Prahou a Planou nad Lužnicí. Nevím, kudy jinudy by ta dálnice c. 3 měla ve Středočeském kraji vést. Zvláště úsek mezi Benešovem a Mirosovicemi je dost precpany a dost zatížena je také dálnice c. 1 mezi Prahou a Mirosovicemi. Takže kudy byste vedl dálnici D3 od Milicina na Pražský okruh?
Obecně pokračovat v D4 (berte trasu s rezervou), přibližně v tomto úseku, napojitna D3 nad Budějovicemi, dále směr Rakousko.
https://mapy.com/s/revodajuva
Proč od Miličína? Obecně pokračovat v D4 (berte trasu s rezervou), přibližně v tomto úseku, napojitna D3 nad Budějovicemi, dále směr Rakousko.
https://mapy.com/s/revodajuva
Tzv. Starábenešovská snad vede jižně od Prahy přes Jílovè u Prahy a Týnec nad Sázavou kopcovitým, a navíc v částí historicky poddolovaným, územím nebo moc východněji přes Mirošovice? Nikoliv! Vede mezi nimi přes Kamenici – chcete řídit tvrdit, že předci byli tak blbí, že jezdili směrově a teréně kompromisním územím? Za mě tlaky na trasování jsou jednoznačně jasné, protože složitější terén = složitější, a tedy nákladnější technická řešení výstavby, a stejné procento zisků znamená vyšší zisky, když se podaří prosadit vyšší náklady! 🙁 🙁 🙁 Navíc podstatný problém je, kudy pojede doprava mezi samotnou Prahou a D3, ukončenou/začínající u Jesenice… Číst vice »
Sorry, ale jste totální bezmozek…
Je totální a komicky průhlednej NIMBYsta.
Co na to říci, snad jen díky … a tleskat, rigidní trase rigidní dálniční sítě.
Co Vám na to říci, no asi raději nic složitého, takže jen tleskat a tleskat.
bacha na termity … co je to rigidne naplanovana trasa?
to je nejaky eko newspeak?
To je taková trasa, naplánovaná před dvaceti, třiceti lety na základě v té době i aktuálních dopravních modelů či dat, nicméně se nestihla postavit, a nyní se v naprosto jiné situaci (odklon od pragocentrismu tj. od vedení všeho co jede přes republiku do na pražský okruh, který je navíc nedokončený, již není žádoucí). Ale stejně se to podle rigidních plánů (lze použít i zastaralých, zkostnatělých, neaktuálních) natvrdo postaví a tu dopravu ro na ten pražský (v té době snad již dokončený) okruh přivede. A zateskáme tomu jako nějakému zázraku …
Ps. mapa altrrnstivního návrhu viz další odpověď.
opravdu bych vám doporučil si ve slovníku cizích slov najít význam slova „rigidní“.
ono totiž „rigidní“ znamená vše možné, jen ne „zastaralý“ nebo „zkostnatělý“ či „neaktuální“)
No, použil jsem tento výraz zpatra v přesvědčení, že vystihuje popis situace a je vhodný bez nějakého ověřování, nicméně, na Vaši radu jsem si ho vyhledal a … doporučil bych vyhledat si tento výraz spíše vám, dle mě je jeho použití i po tomto ověření přijatelné.
a muzeme zvedeti, ktery z jeho vyznamu vam prijde prijatelny?
Jaká dálnice z jihu Čech ku Praze nepřivede dopravu na Pražský okruh?
Zrejme mysli v neco jako minulosti „zatuhlou/nepruznou variantu“ zvolenou pro stavbu predmetne komunikace, avsak konstruktivni kritika prinasi i nejaky ten ROZUMNY navrh. … A ten je kde? Ostatne, kudy vubec vest nejakou trasu, kdyz kamkoliv se v dane oblasti kouknes, tak vsude ciha nejaky nimbysta, predevsim poprevratovi. To bezesporu je provazano s neustale se oddalujicim zahajenim a vzniku dalsich casovych oken, do kterych se vlezou dalsi nimbysti. Osobne bych ani naznakem netusil kudy jinudy D3-ku vest.
Z hlediska nutnosti vybudování dálniční komunikace na jih ve směru na Rakousko (navíc s ohledem na snahu postavit co nejlevněji a co nejúčelněji alespoň něco funkčního na co máme) by byl můj návrh tento:
https://mapy.com/s/revodajuva
co tento navrh prinasi oproti d3?
To řeší dopravu z Budějovic na Pražský okruh, ne ale třeba dopravu z Tábora do Prahy. Oprostím se od toho, že bych měl použít vlak. Já ho použiju, mnoho dalších lidí ne a prakticky jakékoliv zboží skoro určitě ne. Jen mám obavy, že současná silnice č.3 od Mirošovic do Benešova stejně ty čtyři pruhy bude časem muset dostat, protože ty novostavba D3 kolem Jílového nevyřeší.
Pokud Benešov a Vlašim odfrčí přes Václavice na D3, tak by to mělo být hratelné.
Kdyby uměly auta lítat, tak se žádné silnice stavět nemusí. Zatím to jinak nejde. A jestli to umíte lépe než ostatní, tak se přihlašte do výběrového řízení.
Je to tak, ŘSD dostavbu D3 v uplynulých letech posunulo. I když málo, tak furt dobrý ve srovnání s D49, která má termín 2033-2036 v úseku jen po Vizovice. Tady je to 58km souvislého a posledního úseku.
Věřím, že ŘSD už to dotáhne a třeba se dočkáme hotové Základní dálniční sítě opravdu již 2033, Alternativě (D3) nebo Dětem země (D49) navzdory!
Ještě je tam D0 a taky D52, na kterou jsem nedávno při podobném výčtu zapomněl.
Tak co do důležitosti se D3 a D49 nedá srovnávat.
smazáno pro divokou konzumaci dezinformačních kanálů
Off topic – Proč tam vlastně má být ta lávka? Kazí to ten oblouk, a v této podobě by mohla být kdekoli jinde.
Jinde nemá ŘSD pozemky a napadá mě x dalších důvodů proč to udělat pod tím mostem, včetně toho, že vznikne unikát
no kdekoliv jinde bych úplně neřekl… Tady to sice trochu kazí oblouk, ale jinak už vše postavené máte v rámci toho mostu.
Drobná úlitba lidem v okolí.
A takové by to bylo pěkné místo na bungee jumping 🙂
Žasnu, kolik lidí považuje vyjádření účastnika řízení za cosi škodlivého a nežádoucího. Přitom není chyba v právu se vyjádřit k záměru, který se dotýká mých práv. Chyba je v neschopnosti úřadu či soudu vyjádření či opravný prostředek v reálném čase zpracovat. Netvrdím, že je to vždy leností úředníka, může být chyba v procesech.
Vyjádření účastníka řízení je v pořádku, ale…. Proč se brněnský spolek se..e do dálnice v posázaví. A ti z alternativy bydlí kde…..
Bydliště člověka není jediný oprávněný důvod se vyjadřovat k tzv. záměrům – stačí se podívat do zákona o obcích na právo vystoupit na zasedání jejich zastupitelstva!
Toto zákonné právo je stanoveno bydlištěm či (spolu)vlastněním nemovitosti v katastru obce, a obdobně to musí platit při vlastnění pozemku, ať již zastavěného či nikoliv a plánem v jeho okolí stavět – že někdo bydlí jen v nájmu v bytě a žádnou nemovitost nevlastní neznamená, že jiní nemají oprávněné vlastnícké zájmy k poli, louce, lesů, chalupě ….
Oni ty spolky vědí že jejich námitky budou zamítnuté, ale jim jde o to dělat vyloženě obstrukce co nejdéle. Kdysi jsem četl vyjádření nějakého takového, že jejich cílem je procesy co nejvíc zdržovat, aby propadla možnost čerpat nějaký eurofond a stavba se pak z finančních důvodů už nezrealizovala. Takové by měl pak stát zpětně žalovat ekonomickou újmu, a pokud by soud rozhodl že skutečně ty odvolání nebyly věcné, ale účelové, tak by dotyční pak měli být ekonomicky sedřeni z kůže.
vyuzitim institutu, na ktery mas pravo, principialne nemuze vzniknout skoda.
Muze, proc by nemohla vzniknout skoda? Akorat oni za ni nenesou odpovednost a proc by i meli, kdyz jen vy/zneuzivaji moznost/diru v zakonech.
Jenže právě to zneužití díry v zákoně by mělo být postihováno. Podstatný by měl být úmysl, ne formality.
Jak chcete rozlisit, co je dobra vec a co zneuzivani? Myslim, ze je to casto dost subjektivni dojem.
kdo bude urcovat, co je zneuziti a co uz ne?
Soud.
Na jednu stranu me zakerne vysiraci spolky stvou, ale na druhou stranu, pri podavani opravnene namitky by asi dost omezovala myslenka na riziko takoveho soudu.
na zaklade jakych kriterii?
AI ?
Neměly by se tyto díry v zákonech konečně zalátat? Jinak si myslím, že se vyjadřovat ke stavbě a dělat obstrukce z druhého konce republiky by mělo být nezákonné.
a jak byste je chtel zalatat? mate nejakou predstavu nebo jenom tak hazite myslenky, bez znalosti veci?
Ze jste vnuk nejakeho soudce s rychlokurzem prava z 50. Let….
nemohla. tak je to dano.
Mam osobni zkusenost, kdy cinnost nejakeho takoveho spolku ujmu zpusobila, nastesti jen materialni.
Od toho je žaloba o náhradu škody. Chápu, bude se to ztěžka prokazovat.
odvolanim ci napadením takovehoto rozhodnuti nemuze skoda vzniknout principialne. neni co zalovat ani co prokazovat.
cinnosti ano .
ale ne napadenim postupu uradu ci statu.
Podstatou cinnosti spolku je napadani vseho, co se objevi na uredni desce, v nasem pripade to bylo pokaceni nebezpecneho stromu.
Skoda muze vzniknout jen porusenim zakonne ci smluvni povinnosti. Ne využitím ustanoveni zakona.
V soukromém právu existuje i šikanózní výkon práva, ale ve veřejném právu se neuplatňuje.
Tak by se s tím mělo začít.
Využití institutu, na které mají právo, ale jen tehdy, pokud je to použití oprávněné, pokud nikoliv, mají jim být škody dány k úhradě… Já také můžu někoho z čehokoliv obvinit (mám na to právo), ale v situaci, kdy tímto dotyčnému způsobím škodu a bude rozhodnuto, že mé obvinění bylo neoprávněné a tedy křivé, budu za to potrestán a budu hradit škody tím způsobené… Tohle je díra v českých zákonech a faktická nerovnost před zákonem mezi jedincem a jakýmsi „spolkem“ často účelově založeným – viz spolek „Voda z Tetčic“, což je jeden jediný člověk – důchodce, který se baví tím, že… Číst vice »
sorry, ale nesmysly.
pokud vam legislativa dava vyslovne pravo odvolat se nebo rozhodnutí statu napadnout, tak se zadna opravnenost neresi. je automaticky opravnene.
je dana uz jen tim, ze vam toto pravo bylo udeleno.
uvedomte si, ze michate trestni pravo, obcanske pravo a spravni pravo dohromady. tady nikoho neobvinujete. pokud to chcete ale analogicky aplikovat ma neco, co je vam blizsi (cili ten trest, ci obcan), tak to, o co v tomto jde, je nejblize podobne odvolani proti rozsudku. odvolat se muzete (s par vyjimkami) vzdy. neresi se zadna opravnenost. ani zadna skoda, ktera odvolanim vznika.
Taky je mi divný, proč tam nemaji ob den inspekci bezpečnosti práce, finančák a podobný. Nějaký zákonný povinnosti nemá jen ten kdo připravuje stavby
Kdo ale platí náklady řízení u prohraneho soudu, který se týká životního prostředí? Myslím, že ekologické spolky, které žaloby prohrají, takové náklady, tzn činnost soudu včetně právních nákladů strany, které vyhrála, tak tyto náklady neplatí. A klidně mohou být ve výši 100 tisíc Kč. Myslím, že tyto náklady platí stát, a to je chyba.
.
Za mě ideální postup. Trpělivě vyslechnout všechny ty bláboly různých spolků, zamítnout a pokračovat v přípravě. Bude to ještě cesta údolím stínů, možná tento odklad nebude poslední ale Rubikon byl již překročen a není cesty zpět…
Opravdu jsou to bláboly?
Souhlasím, že se má pokračovat, ale to, že se brání proti udělování **výjimek**, není zas tak mimo, ne?
Co prosím znamenají ty hvězdičky? Nějak tomu slovu nemůžu přijít na kloub…
Zvyrazneni (pouziva se to v markdownu, asi jsem to spis dat kapitalkama).
Slo mi o to, ze pro vyjimky z platneho zakona potrebujete nejaky extra silny duvod. A ze je pochopitelne, ze se to spouste lidi nebude libit (ten zakon schvalil parlament a podepsal prezident, zatimco vyjimku udelili urednici). Nerikam, ze je spatne stavet D3, jen chapu, ze pro spoustu lidi je důležitější, abychom chranili ohrozene druhy, nez abychom meli pohodlne dálnice.
Kdy se dožijeme konečně spravedlnosti a tyto zájmové spolky kterým jde o svůj majetek a prospěch z něj a jen se schovávají za eko výrazy začnou platit škody a navýšení cen co způsobí?
Nikdy. Kdo určí, že se jedná o „zájmové spolky kterým jde o svůj majetek a prospěch“ nebo o ty, které jednají z přesvědčení? Já vás chápu, ale je to zcestná myšlenka. Můžeme se samozřejmě bavit o odvolacích procesech (jejich zjednodušení např.), o definici účastníka řízení atd. Nicméně myšlenka nějaké finanční sankce za využití zákonného práva je pro mě vyloženě nebezpečná myšlenka a už vůbec nechci vědět, co vše se dá představit pod pojmem „konečná spravedlnost“.
doufam, ze nikdy . ze do tak pokriveneho systemu se nedopracujem.
Dalsi jedinec ve stavu pravniho bezvedomi
Už se začíná blýskat na lepší časy. Tolik potřebný déšť je ještě daleko, ale už je šance, že přijde.
A pokud ty ekologické spolky u soudu neuspějí, tak platí soudní výlohy? 🤔
ne. proc by mely?
Pokud daly žalobu a neuspěly, tak platí soudní výlohy.
to si pletete s obcanskopravnim sporem.
tady je napadano rozhodnuti statu. a to je zatizeno jen jednorazovym soudnim poplatkem.
Asi by to chtělo vyšší poplatek.
Svoje výlohy budou platit určitě. Proč by neměly?
vylohy za vlastni pravni zastouoeni urcite plati.
ale jsem si jist, ze tam otazka tazatele nemirila.
Dobrotive nebe, jde o spravni pravo, zde ty spolky tak nejak zastupuji verejny zajem, ktery se zkouma a porovnava.
Nebo to chcete dostat do situace, kdy stat, kdyz neustoji nejake spravni rozhodnuti, bude platit pravnika ekologu?
Spolky zastupují veřejný zájem? Tak určitě! Například u D1 NSS poukazoval na to, že Děti země podávají námitky/žaloby v poslední den lhůty a ještě k tomu “blanketně”…
lhuta je lhutou proto, aby mohla byt vyuzita. blanketni odvolani tehdy legislativa umoznovala.
vyuziti obeho neni (v pravnim state) jakkoli postizitelne.
To není pravda. Toto splňuje tzv. Šikanózní výkon práva – například: Ústavní soud v roce 2007 v j. č. III. ÚS 374/06 definoval zneužití práva jako „chování zdánlivě dovolené, jímž má být dosaženo výsledku nedovoleného“. Speciální podobou je tzv. šikanózní výkon práva, tedy opakovaný, účelový výkon práva s cílem způsobit druhé straně nepřiměřenou újmu.
Z čehož vyplývá, že podá-li někdo blanketně a poslední den 15 denní lhůty k něčemu co předtím správní orgán zpracovával několik měsíců, je napadání takového postupu šikanozním výkonem práva. Vzhledem k rozsahu takového materiálu není v lidských silách se tak krátkém časověm rozsahu s materiálem seznámit, natož se k němu vyjádřit.
To je vpodstate spravne, jen si to muze takto de facto vylozit soudce NSS, ci US.
neni jeden verejny zajem…
treba zde se setkava verejny zajem ochrany prirody s verejnym zajmem dopravni obsluhy uzemi.
A jak dokážeš, že zastupují veřejný zájem. To je jako někdo volil. V jakých volbách dostali hlasy lidí, aby je zastupovali. Jo starostové obcí, když do toho hodí vidle, tak proto, že brání svou obec a svoje lidi. Ale tydle samozvaný spasitelé…..
§ 60 odst. 1 soudního řádu správního (SŘS) říká: „Nestanoví-li tento zákon jinak, má účastník, který měl ve věci plný úspěch, právo na náhradu nákladů řízení před soudem, které důvodně vynaložil, proti účastníkovi, který ve věci úspěch neměl. Měl-li úspěch jen částečný, přizná mu soud právo na náhradu poměrné části nákladů.“ Nedohledal jsem toto konkrétní rozhodnutí, nicméně NSS na základě usnesení rozšířeného senátu NSS z roku 2015 přiznává žalovaným správním orgánům právo na náhradu nákladů jen tehdy, jestliže vznikly nad rámec běžné úřední činnosti. Záleží tedy případ od případu, ale z předchozí judikatury vyplývá, že pokud se velké správní orgány… Číst vice »
A v kterých případech je účastník osvobozen od soudních poplatků? Netýká se to právě žaloby vztahujici se k ochraně životního prostředí?
§ 36 odst. 3 SŘS – Účastník, který doloží, že nemá dostatečné prostředky, může být na vlastní žádost usnesením předsedy senátu zčásti osvobozen od soudních poplatků. Přiznat účastníkovi osvobození od soudních poplatků zcela lze pouze výjimečně, jsou-li pro to zvlášť závažné důvody, a toto rozhodnutí musí být odůvodněno. Dospěje-li však soud k závěru, že návrh zjevně nemůže být úspěšný, takovou žádost zamítne. Přiznané osvobození kdykoliv za řízení odejme, popřípadě i se zpětnou účinností, jestliže se do pravomocného skončení řízení ukáže, že poměry účastníka přiznané osvobození neodůvodňují, popřípadě neodůvodňovaly. Přiznané osvobození se vztahuje i na řízení o kasační stížnosti.
Děkuji za odpověď.
Bohužel existuje velký rozdíl mezi teorií a praxí. Moje bývalá si ze soudů udělala životní program, vedeme celkem už asi osmé řízení, každé trvá roky a v každém žádá o osvobození od poplatků a hlavně advokáta ex offo. Zkoumá se to vždy zvlášť, většinou ji to zamítnou, ale už také narazila na soudce, který ji to přiznal (majitelce nemovitostí za cca 20 mega, s příjmy v řádech statisíců Kč čistého ročně). Dokonce když to pravomocně prohrála, platí jí stát dovolací řízení. Když jsme prokázali, že o příjmech lhala, změnil to tak, že ji stát platí jen 50%. Tolik k tomu… Číst vice »