Letecké společnosti Letectví

Další problém motorů Rolls-Royce u dreamlinerů. Singapore Airlines je musely uzemnit

Boeing 787-10. Foto: Singapore Airlines
Boeing 787-10. Foto: Singapore Airlines

Další letecká společnost se potýká s problémy s motory Trent 1000 od společnosti Rolls-Royce na letadlech Boeing 787 Dreamliner.

Singapore Airlines oznámily, že neplánovaně odstavily dva dreamlinery 787-10 kvůli nečekaně brzkému opotřebení částí motorů Trent 1000 TEN, konkrétně pak lopatek v turbíně motoru.

Na závadu přišly aerolinky náhodou, nikoliv při pravidelné kontrole. Po dohodě s Rolls-Royce se dopravce domluvil na preventivní odstávce a kontrole. Výsledkem je odstavení dvou letadel na delší dobu.

Celkem mají Singapore Airlines ve flotile 9 těchto letadel, průměrné stáří jen lehce přesahuje rok. Odstavená letadla jsou z dubna a června loňského roku. Společně s letadly All Nippon Airways jde o jediné letadla 787-10 s motory Trent 1000 od Rolls-Royce, ostatní létají s Genx-1B od General Electric. Rolls-Royce uvedl, že pracuje na odstranění závady.

Financial Times citují zástupce Rolls-Royce, podle kterého výrobce upozornil aerolinky, že životnost některých dílů může být kratší.  Výrobce dlouhodobě bojuje s rychlejším opotřebením motorů, kvůli kterému je podle agentury Bloomberg aktuálně uzemněno 35 dreamlinerů, protože čekají na výměnu vadných dílů.  .

2
Diskuze

avatar
2 Komentáře
0 Reakce na komentáře
2 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
2 Autoři komentářů
KulhánJan Tichavský Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kulhán
Host
Kulhán

LOT má ve WAW jednoho na zemi pořád na tom samém místě co vím už od soboty a včera měl odkrytované motory a okolo asi milion chytrých hlav. Myslím že mají dva ale vidět je jen ten jeden.
Pak mají ještě na zemi dva Maxíky

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Když už jsme u toho Boeingu, tak kromě problémů s MAXy má problémy i dodávkami armádních KC-46, zase našli něco co tam nemělo být: https://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-stops-boeing-kc-46-deliveries-for-second-time-a-457160/. Naštěstí je to kontrakt za pevnou cenu, takže veškeré nedostatky a zpoždění musí hradit dodavatel. To by mělo být i u objednávek lomotiv abychom pak nedopláceli jako při koupi řady 380. Dále má zase zpoždění se Starlinerem: https://spaceflightnow.com/2019/04/02/boeing-confirms-delay-of-first-starliner-crew-capsule-test-flight-to-august/ Tady je zase zajímavé že konkurenční SpaceX vyhrála kontrakt za poloviční cenu ale je už dál bež Boeing, na ISS dopraví lidi ještě tento rok, a to přitom šla cestou více praktických testů a méně certifikací jen… Číst vice »

Partneři