Další pražské nádraží bude průchozí. Skanska prodlouží podchod pod holešovickým nádražím k Vltavě
Výstavba podchodu v Holešovicích. Foto: Martin Vondráček
Podchod bude hotový ještě letos, otevře se ale až v roce 2023 s otevřením nového projektu.
Jsem zvědav jak se budou do pestré nabídky gastronomie hrnout zájemci po roční “genocidě” tohoto oboru. A po tom, co firmy zjistili, že jde i homeoffice tak asi bude rvačka o prázdné kancelářské prostory. Myslím, že naši předkové věděli, proč tam nestaví bydlení . Ale to nevěděli , že jednou budou developerů stavět i tam. Nezbývá než věřit, že projektanti na to vše mysleli .
Naši předkové tam ale bydleli. Obec Zátory/Staré Holešovice tam bývala do 70. let, přímo na břehu řeky.
Jen mě zaráží jak masivně se začali zastovavat zaplavova území obytnými domy.
V článku se píše „kancelářské a maloobchodní plochy“.
Těch se povodně netýkají… přeceee… 😃
Týkají, ale v záplavovém území se přesto běžně stavějí. Prostě se počítá s tím, že se při stoleté vodě nepůjde do práce a prostory pod Q100 se udělají tak, aby se minimalizovaly případné škody. Např. se tam umístí garáže, nebo se budova postaví na pilířích.
SKANSKA na svém webu, kde Port 7 nabízí zájemcům, píše: „Projekt propojí 7 věží s terasami, z nichž 3 budovy budou administrativní (A, D, E).“ A třeba věže B a C nejsou v půdorysech vůbec vyznačené. Buď tam bude bydlení, nebo si je už někdo koupil jako celé domy, takže nejsou v nabídce.
Vynikající cherrypicking. Tamtéž Skanska píše „kromě restaurací plánujeme rozšířit služby v Holešovicích o kosmetický salon, kavárnu, vinárnu, lékárnu nebo obchod s potravinami. Návštěvníci budou moci využít také služby wellness centra, školy a školky.“
Prostor je v územním plánu dlouhodobě určen pro služby (vč. kanceláří) bez bydlení, a přesně tak byl projekt na každém z několika stupňů schvalován.
Od řeky jsou ty domy dost odsunuté a tlačí se hodně k nádraží a do výšky. 🙂 Řekl bych, že projektanti si byli dobře vědomi, kde byla hladina Vltavy při povodni v roce 2002. A pro průtok vody to asi nebude horší, než když tam zavazela stará Prefa.
Vlečka do přístavu tak asi definitivně zmizí. Ta už asi stejně neměla žádnou budoucnost.
Nebyla by ale potřeba alespoň jedna kolej s nástupištní hranou navíc?
Vlečka do přístavu byla touto stavbou definitovně odříznuta. Ani nepamatuji, že bych tam někdy viděl vlak.
Vzhledem k tomu, že tam končí jen R+Ex od Budějic a zbytek projíždí, tak další hrana by byla zbytečná. nebo jsou nějaké další plány na prodloužení nějakých linek?
Osud vlečky by mě taky zajímal. V místě podchodu jsou už její koleje odhadem tak o metr níž než ve stanici, takže pokud by ji měli zachovat, musela by asi zpočátku méně klesat a pak klesat o to prudčeji. Včera večer jsem ale na odříznutém úseku viděl svít modře „posun zakázán“. Na první pohled vypadá přerušená, nikoli zrušená. Podle toho plánku https://www.stareholesovice.cz/wp-content/uploads/2017/09/Obr%C3%A1zek1.png vypadá vlečka projektem nedotknuta, ale možná dopadne stejně jako před lety o pár kilometrů na západ vlečka do teplárny Juliska.
Nakonec bude vytržena kolej č. 106 (do areálu ST) a spojovací kolej č. 6c po hraničník vlečky. Kolej č. 100 bude ukončena za mostem přes Partyzánskou ulici.
Gejza navrhoval „jednu kolej s nástupní hranou navíc“, což mi připadá zbytečné (a navíc by tu nástupní hranu nebylo kde postavit). Ale spíš mě napadlo, jestli by nestálo za to položit regulérní 6. kolej bez nástupní hrany v místě současné vlečkové koleje. Pozemky patří Správě železnic, stačilo by zvýšit opěrnou zeď a za mostem přes Argentinskou vložit výhybku do 4. koleje. Bubenečské zhlaví by se muselo trochu upravit, jinak by se po ní dalo jet jen do šturcu ve Stromovce. Pro dlouhé nákladní vlaky by se mohla hodit, pro objíždění souprav rychlíků taky (ale tam bych preferoval spíš vratné soupravy).… Číst vice »
Vlečka do přístavu už dlouho neexistuje. Její poslední výkon byla překládka BKV panelů z železnicích vozů na kamiony někdy kolem roku 2010. Poslední roky výjimečně zajel vozík traťovky na okrsek. Kolej je už delší sjízdná pouze pouze po přejezd P8488.
Ano, vlečka do přístavu procházela až východně od dotčeného území, a byla zrušena rozhodnutím 20.10.2015/57085/15/Wo. Koleje sice stále jsou na místě, ale pražce už jsou shnilé; vlak bych tam rozhodně nepustil.
Tak ještě aby Správa železnic dokázala protáhnout zkrz ten podchod na Hlavním.
Chybí tam, i přesto, že hrozí riziko, že tím pochodem budou chodit lidé, kteří jen přecházejí z Vinohrad do Jeruzalémské ulice. A ne jen lidi na vlak.
Na tom se už od loňska přece dělá…
Riziko, že podchod budou používat lidi? OMG, jaká tragédie!
Ironie. Neznáte?
To samé platí i pro Vaší vlastní poznámku 🙂
Pro SŽ velká. Ještě by se mohl zdražit nájem obchodních ploch.
A to má být rizikem proč?
asi aby neošlapali dlažbu v podchodu. holt i když to došlo spržel, tak k někomu se ještě nedoneslo, že koncept do nádraží se leze hlavním vchodem, dojde se na informace, pak na pokladnu a pak po zkouknutí odjezdovejch tabulí se jde na nástupiště už je 10 let krapet mimo, protože většina lidí si všechno tohle nosí v kapse a interakce s beznoráčema v sherwoodu je nijak neláká.
teď ještě spržel ukázat zázrak techniky jménem wapka a nějak je přimět, aby občas zkusili řešit čpící zápach moči u výstupního místa pro taxíky.
Pravděpodobně se SprŽel pokusí naúčtovat ošlapné MČ Praha 2 a Praha 3 :-D.
Není průchod jedním z cílů stavby?
Mě to nevadí, naopak, za mě jedině plus. Ovšem někteří nádražáci jsou ostře proti.
Tihle nádražníci už mizí, před 30 lety byli přemnožení. 🙂
Na plotě do Seifertovy ulice visí plachta, že prý „podchodem na Žižkov už brzy“.
Tak to snad nebude stejně brzy jako vlakem na letiště..