Další posun v dostavbě Městského okruhu: Praha žádá o aktualizaci EIA, čas se však nebezpečně krátí
MÚK U Kříže. Foto: Satra

Pokud se nezíská povolení do roku 2027, přesune se stavba 11 km dlouhé soustavy tunelů hluboko do 40. let.
Čím víc silnic, tím víc aut. Kapacita dopravní cesty by se měla přidělovat. Pojedeš pro pračku? Dostaneš přidělenou kapacitu. Pojedeš na výlet? Dostaneš kulový a pojedeš sockou.
Komunistické manýry. Dřívější režim také chtěl určovat co kdo může hrat v divadle nebo na koncertě.
Trochu rozdíl, návštěva dovadla neprodukuje toxické plyny, neobtěžuje hlukem a nehrozí usmrcením při dopravních nehodách.
Nebezpečná kravina. Výsledek by byl, že místo potřebných cest by kapacitu dostávali především papaláši a jejich kamarádi a příbuzní. A ani to není potřeba, úplně by stačilo, aby infrastruktura lidi do aut na sílu netlačila a aby (ve městě) neefektivní prostředky, jako jsou auta, nemohly zdržovat ty efektivnější (hromadná doprava, bezmotorová doprava. Kdo bude potřebovat/chtít jet autem, ať jede. Když jich bude moc, bude to pomalé a příště nejspíš část z těch, kdo budou moct, zvolí radši taky něco prostorově (i jinak) efektivnějšího. Zkušenosti z měst, kde to narozdíl od Prahy udělali, říkají, že je to nakonec rychlejší a příjemnější… Číst vice »
Ach, zas ty zatracený ekospolky. Oh wait…
Řepy jsi měl konečně dát na nástěnku úkoly 1) Blanka 2
2) Čtyřproudé Vestecká spojka
3) Radlická radiála
To jsou tři věci který mě každý den od rána do večera naprosto šikanují a to že chybí mi denně přináší tisícové ztráty
Praha potřebuje cyklostezky a ne tohle. Vyhozené peníze a jen to dopravu po Praze zhorší.
Cykloinfra je v Praze problem, ale ta stoji na ochote, ne na penezich. Takze to tyhle megastavby pro auta moc neovlivni. Navic jeji vyuziti na delsi cesty je a bude pro par nadsencu. Sila cyklodopravy (jo, kterou Praha trestuhodne plytva) je na kratkejch cestach.
Horsi je, ze politici davaj temto autovabicum prednost pred kapacitnima a spolehlivejma tangentama pro MHD. Tam je to opravdu prima konkurence a mesto nesmyslne zacina tim, co je pro nej daleko vic zatezujici.
Praha potřebuje nejdřív odvést dopravu aby potom mohla stavit cyklostezky. Jste očividně jako z jiné planety
Celá ta zrůdnost je zbytečná, auta nemají v Praze co dělat, stačí si vzít příklad z Rakouska. Přitom teď máme jedinečnou možnost ten nesmysl stopnout a místo do aut začít investovat do udržitelné cyklodopravy. A nebrat ohled na uřvané krajně pravicové točvolanty, jako to v Rakousku udělali s voliči FPÖ.
Bravo! Vy budete demokrat každým coulem!
naštěstí má ve volbách jenom stejnej jeden hlas, jako my. a pro diskreditaci alternativní dopravy dělá opravdu hodně, vlastně takový užitečný i*iot. možná skoro až škoda, že se k alternativním způsobům dopravy hlásí takové existence, zase tak špatné to občas není.
Taky je možné, že Georg je ve skutečnosti zapřisáhlý nepřítel cyklistiky, kterému ruply nervy a rozhodl se cyklisty pomocí svých výroků co nejvíce veřejně zesměšnit.
A kamiony budou jezdit centrum Prahy?
Další levicový fanatik
Tanhle web je jimi zahlcený.
Případný odklad stavby je problém nejen dopravní. Projekt totiž na východě Prahy blokuje spoustu pozemků, u kterých se s využitím čeká až na to, jak to dopadne. Hrozí tak blokace dalšího rozvoje celého území do zhruba roku 2050, což je neuvěřitelné…
já pořád doufám, že se to nestihne, a v dalším období už si většina pražských politiků i voličů uvědomí, že silniční megalomanie uvnitř města víc problémů způsobí než vyřeší a že jsou to utopené miliardy. skoro bych si tipnul, že Scheinherr i Hřib si to uvědomujou, ale nahlas to říct nesměj, protože by s tím pořád ještě prohráli volby proti padesát let zpožděné ODS.
A opět levicový fanatik a propagandista
Aspoň se ušetří peníze.
Všichni nadávali na Béma jaký je to gauner, ale za něj se stavělo, říkám to pořád..
Protože to ti před ním připravili. Proč se dlouho nestavělo po Bémovi? Mimo jiné proto, že on prakticky nic nepřipravil.
To je naprosto mylná informace. Ještě před pár lety se daly na netu vyhledat dokumenty z Bémovy éry, kde byly rozpočtově rozplánovány a alokovány finance na různé projekty. Tyto projekty byly upozaděny s nástupem Svobody kvůli řešení Opencard, Blanky apod., následně za Hudečka a dalších zcela zrušeny. Patřil mezi to například tunel pod křižovatkou na Harfě, což by danému místo významně pomohlo.
Taky proto, že ty stavby, co spustil, vysály kasu na několik období dopředu. Přičemž přínos měly a mají dost diskutabilní.
Stavěli se zbytečné nesmysly jako Blanka. Za ty peníze mohla mít Praha cyklodopravu vyřešenou a auta dávno zakázaná.
A považte, některé vinohradské rodiny mohly mít bicykly i dva !
Proč tyhle cykloTrolly nekdo nebanuje na tomhle webu. Vždyť tohle píšou jako každou odpověď na cokoli s auty. Se neda číst.
Bem byl poslední politý který se o Prahu opravdu postaral. Kdyby byl u moci déle tak se dožijeme snad i tunelu za muzeem který strašně chybí
Béma, myslíte tedy Mazánka? To by byly tunely.
V takovémto případě by možná nebylo špatné příjmou zákonnou úpravu, která by řekla, že v případě úspěšného projednání aktualizace stanoviska EIA běží lhůta jeho platnosti od data vydání této aktualizace, což by v tomto přípaě bylo někdy do roku 32.
Nevznikla by potom kolízia s nejakými predpismi EÚ?
To je dobrá otázka, bohužel zcela mimo moji odbornost. Předpokládal bych ale, že aktualizované stanovisko lze obhájit jako stanovisko nově vydané. Selský rozum by mi pak napovídal, že z tohoto úhlu pohledu by pak prodloužení lhůty mělo být možné. Nicméně budu první, kdo uzná, že selský rozum a mezinárodní právo budou dva velmi vzdálené způsoby uvažování:)
Na Slovensku platí, že ak je vydaný vyšší stupeň povoľovania (ÚR alebo SP) tak na prepadnutí EIA nezáleží (v súčasnosti napríklad D1 Turany Hubová).
Jestli to neprojde tak Hřib a jeho tým zaslouží pokutu, vyzazov a zabavit majetek. Jem bto jejich nejdůležitější úkol kariéry..
Nebyla to ODS, kdo se nechali zvolit na tom, že postaví okruhy?
Proste úředníci být to soukromý investor jsou dávno všichni na pracáku..
Tak tady jde odpovědnost hlavně za vládnoucími pražskými politiky pro které to má být od začátku priorita. Místo toho se radši natáčejí videa s odpadkovými koši a useklou rukou, prezentuje se jako úspěch zkrácení rekonstrukce mostu ze 6 měsíců na 6 měsíců s o půl miliardy dražší cenou, primátora tři roky nikdo neviděl a pak si najednou po urgencích vzpomenou pět minut po dvanácté, že by s tím možná chtělo asi pohnout.
„Úpravy projektu město představilo už v roce 2019, teprve nyní se je podařilo přetavit do žádosti o aktualizaci EIA“
twl, co tam těch 6 let dělali ?
Myslím, že to je taková typická ukázka výkonnosti byrokracie v naší kotlince.
Cyklostezky?
Kdyby aspoň ty…
Po letmém pohledu na stav pražské cykloinfrastruktury o tom dost pochybuji.
Kéž by, ale ty to fakt být nemohly, to bychom jich tu museli nějaké nezanedbatelné množství mít.
Cyklostezky se asi myslí pruhy na frekventované silnici plné kamionů. Jako je to u nás všude.
Bohuzel toto je bez sance na stihnuti a nejcernejsi scenar se naplni. Uvidime se zde v diskusich v roce 2027.
bohužel se kyvadlo po konci socíku překývlo na druhou stranu až příliš, pod dojmem prasáren, které se při trasování komunikací udály v době, kdy se na přírodu, krajinu a urbanismus kálelo, se do zákonů (a předpisů obecně) dostalo takových „pojistek“, které z inženýringu dopravních staveb (a nejen těch) udělaly maraton na mnoho let či dokonce desetiletí nebo na dobu zcela neurčitou.
jistěže nikdo příčetný nechce, aby se opakovaly excesy jako opěra mostu uprostřed historického hřbitova (průtah Turnovem), ale blokování obchvatu Plzně je mementem, z kterého jsme si měli dávno vzít poučení. nevzali jsme si.
Držím palce, snad to stihnou
Proc by to mela soucasna koalice stihat? Na slib MO bude ODS a ANO jeste za dvacet let vyhravat volby. No, neber to, kdyz je to tak lacine.
Tak tak. Teď má ODS primátora, protože slíbila, že postaví okruhy. Sice pro to vůbec nic neudělala, ale voliči jí to sežerou stejně, protože stačí říct „fuj Hřib“ a všechny problémy s dopravou jsou najednou vysvětleny. A to ještě pár voleb fungovat bude.
Nikdy jsem nepochopil, proc do te pasti pirati chodili.
Mohlo být daleko hůř, koalice ANO a ODS už mohla vzniknout. SPD by je jistě rádo podpořilo. Takže jsem rád, že ač situace ve vedení Prahy není ideální, tak tam nejsou jen úplní blbečkové. Za mne by bylo nejlepší, kdyby pokračovalo nadále předchozí vedení Prahy, jenže voliči pod vlivem ANOnistických hnojometů rozhodli jinak…
Ony strany předchozí magistrátní koalice dostaly na magistrát víc než v předchozích volbách. Vyjednávání změnilo hlavně to, že Topka přešla ze Spojených sil, které tvořila se STAN k ODS do Spolu. (ne, že by v té předchozí koalici působila kladně, ale byla tam víc osamocená). A potom to, že Hana Marvanová se odmítla podílet na ODSANO koalici.
Zajímalo by mě, jak by bez Hříbě vypadala příprava tramvají.
Jj a zrovna na dopravu. Zodpovědnost za každou zácpu a uzavírku.
Nedávno mi FB dal příspěvek z jakéhosi dopravního webu o opravě tramvajové trati a tedy cca měsíční uzavírce. Celá diskuse pod tím byla nadáváním na Hřiba. Chápu, že na FB nejsou zrovna inteligenti, ale stejně to bylo až absurdní…
On myslel trestně stíhat 🙂
Voliči v ČR většinově volební programy nečtou a politiku sledují pouze povrchně tak, jak ji podávají zpravodajské relace v TV. U voleb hodí hlas tomu, na koho jsou zvyklí. Pokud jsou to prvovoliči, nebo u nich míra zklamání dosáhne určité meze, učiní novou volbu na základě sympatií (emocí).
Nedělejte si zbytečné iluze.
Pradon, v předposlední větě mělo být „sympatií nebo antipatií“. Zapomněl jsem na tzv. protestní voliče, kterých bude nemalý podíl.