Další posun pro šest pruhů okolo Černého Mostu. Stavba má začít příští rok, ministerstvo řeší odvolání
Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Stavba by měla začít příští rok.
Stavba by měla začít příští rok.
Faktem je, ze cast D0 mezi exitem 59 a 60 je jedine misto, kde k Prazskemu okruhu prileha z obou stran kompaktni obytna zastavba. Tam by si to fakt zaslouzilo nejake lepsi odhlucneni. Neco jako skleneny tubus na D8 u Vchynic.
Nebude mezi exity 58 a 59 po rozšíření ještě větší špunt, než teď? Rozšíření v tomhle úseku se odložilo až na 2029-2030
Toho bych se až do zprovoznění navazující D0 520 fakt nebál, tam jsou dále po trase k D8 větší špunty jako nájezd na Novopackou a z ní Kbelskou. Rozšíření mezi exity 58 a 59 je vlastně nezbytné až se stavbou velké křižovatky D0xD10. Do té doby stejně musí nákladní tranzit západ-východ (D5-D11) jet jihem po D0 (přes Blanku nesmí) a nebo úplně mimo Prahu po I/16 (spíše pro D10). Po kompletni dostavbě D0 to bude pro relaci D5-D11 o kus kratší po severní D0 a budou tak výrazně větší kapacitní nároky na zmíněný krátký úsek
A počítá se s tím udělat zároveň i protihlukovou bariéru ze strany k sídlišti Černý Most? Už nyní je to šílený hluk, když si chcete na spaní v noci otevřít okno !!! Z hygienického hlediska, zdravého spánku obyvatel sídliště, by to mělo být povinností !
Alespoň nám ráno nezaspíš do roboty,Ivánku…….
To je teda kydnutí vlastního lejna do diskuse, blahopřeji vám….
Máme tu kult automobilu. Autům se musí vše přizpůsobit.
V 5 patře paneláku vám nějaké protihlukovky budou úplně k ničemu…
to hodně záleží na výšce, umístění a povrchu té zdi . Koukněte třeba na protihlukové zdi u sídliště Spořilov , tam jsou šestipatrové, devítipatrové a i desetipatrové paneláky a ze silnice a nejsou, díky vysoké protihlukové zdi, žádné byty vidět …( úsek kolem Vrůtecké)
Nevidět nerovná se neslyšet.
tak jistě , ale nevidět rozhodně znamená ztlumit, zejména při stukturovaném povrchu a vhodném tvaru zdi …
Hluk od odvalování pneumatik neztlumí nic. Sám bydlím cca 350m 4 proudu a i před protihlukovky a zelený pás – stačí že jsme o 10 výškových metrů výše než prvky ochrany a kamion stejně člověk slyší. Když navíc fouká od silnice, tak je hluk rázem násobně vyšší. Osobáky jsou slyšet často jen při špatním větru.
To že je venku po nulou vám vadí míň než šum na pozadí, jo?
Co jsem se koukal do ústavy/listiny základních práv a svobod, tak tam nikde právo na spaní v tichu u otevřeného okna není.
Já třeba investoval do předokenních rolet.
Vy u vás máte soustavně teploty pod nulou pane Františku ? To píšete někde ze země věčného ledu ?
Podle stylu jeho psaní z Vorkuty.
Je tam právo na ochranu zdraví a právo na ochranu obydlí.
A přitom by stačilo přečíst si ten leták.
Tady to bude hroznej špunt. Vůbec nechápu, že se rovnou nepřipravuje aglomerační okruh, který by vedl až za Úvalama a na D0 se napojil u Kolovat, respektive Podolanky.
tam se plánuje jen spousta přeložek silnice II/101 které si svou práci odvedou…
Dostanu kopec hejtu 🙂 ale tohle by vyřešilo D10(Brandys) ->D11 (Nehvizdy) -> D12 (Úvaly) -> D1(Senohraby)-> D3 (Benešov) Hotovo hodiny , Tranzit (SeveroVychod -Jih)
Může mě někdo odkázat na důvody, proč D11 u této křižovatky pokračuje Chlumeckou jakoby do sídliště, ale pak končí tou pravoúhlou zatáčkou pod Ikeou?
Co tam bylo původně plánováno? Nějaký přivaděč přes sídliště Černý Most/napojení a zkapacitnění současné Bryksovy?
A jsou tam ještě nějaké plány, nebo to má na dekády zůstat jen touto prudkou zatáčkou?
něco málo k dočtení zde
https://auto-mat.cz/co-delame/kauzy/planovani/dopravni-planovani-v-praze/padesat-let-autodrahoveho-planovani-v-praze
případně na wiki ZÁKOS
Plánovala se tam za komárů „Žižkovská radiála“, radši si to ani negooglete 😀
Tak od D11 na Žižkov je to ještě sakra dálka. Pořád by to ale mohlo být dotažené aspoň k Průmyslové.
To by dneska muselo být skoro celé v tunelu. A kam nacpat křižovatku s tou Průmyslovou bych taky řešit nechtěl…
…Ale zase by se mohla řádně zklidnit Poděbrdská-Chlumecká.
Ta by mohla být u Tiskařské, ale je otázka, nakolik by to za to stálo. Nicméně tímto směrem je velký provoz přes Kyje.
Mně ale hlavně přijde, že by u Černého Mostu měl být větší kruhový objezd a jedna nebo dvě místní komunikace do sídliště. Aby aspoň nemusel každý po současné Chlumecké, když jede jen do obchodu a je třeba z lokality. Ale chápu, že by se obávali tranzitu (i když šikany apod. by to mohly omezit).
Nevěděl by někdo doporučení kde najít stare informace o Zákosu?, moc by mě zajímalo jak měla vypadat tzv. Žižkovská radiála (Pokračování D11 do centra)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_komunika%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m
Doufám, že rozšíření povede k odstranění všech billboardů a ostatního vizuálního smogu na ČM…
Stejně krátkozraký postup, jako u Brna. Na plynulý provoz 100 000 vozidel denně je třeba 4+4.
A na 120 000 5+5 a na 140 000 6+6.
Krátkozraké je vaše uvažování, že se tímhle cokoliv vyřeší.
Hlavne aby z tech pruhu bylo kam jet dál
No ale od Běchovic po odbočku na D11 už to je hotové. Pouze jsou namalované 2 pruhy. Stačí přebarvit.
Bohužel se vyplácá víc barvy při tisku skrz papírování, než bude pak potřeba na realizaci…
Na D11 se před pár lety dodělával jeden pruh v každém směru, ale zprovozněna je jen ani ne tříkilometrová část před exitem 8 (ve směru ven). Zbytek je tam jen na ozdobu.
Škoda že nerozšíří křižovatku s D11 na více pruhů.
Rozšíří, mrkněte sem: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=294200#p294200
Nedávalo by smysl postavit tento úsek jako 8 pruh, případně to řešit kolektory?
Přeci jenom je zde jedna křižovatka vedle druhé (5 křižovatek na 5 km), spousta aut zde bude využívat relativně krátké přejezdy (Štěrboholská spojnka, Novopacká) a navazující okruh bude 6 pruh, který bude klidnější jak na jih, tak i na sever.
Jestli to dobře chápu z toho letáku, tak mezi D11 a Chlumeckou de facto bude 2×4, respektive připojovák plynule přejde v odbočovák.
O kolektorovém pásu u D0 × D11 taky něco píšou, ale není mi to moc jasné
Kolektor bude mezi sjezdem z D0 na D11 a sjezdem na nákupní zónu, kde budou jeho součástí dva mosty. Kvůli tomu se bude předělávat most nad N. Hrdinů aby sjezd z D0 na D11 mohl být dvoupruhový a celé se to šoupne „doprava“.
Věchno ze směru od Běchovic.
Od Satalic dvoupruh v podstatě je a z D11 na D0 ve směru na běchovice je to dovupruhové taky už dnes.
Podle tohoto budete chytřejší (vyjeďte i kousek nahoru, je tam
i ta Chlumecká): https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=294200#p294200
Tak z velké části by ten úsek šel rozšířit na 2×4 pruhy (zejména mezi D11 a Běchovicemi) problém je MÚK Chlumecká respektive mosty. Mosty se sice rozšířily, ale pouze o střední mezeru, takže tam 3 pruhy budou, ale jen velmi těsně (de facto od svodidlům ke svodidlům, bez odstavného pruhu). Rozšířit jí moc nejde (musela by se posunout celá D0 i s mosty na západ), protože na východní straně (k Počernicím) už není místo (hlavně pro sjezdové na nájezdové rampy) a zrušit jí též nejde (i kvůli požadavku MČ Praha 14), protože je velmi využívaná a přesměrování dopravy na MÚK… Číst vice »
Mosty na Chlumecké jsou připravené na 4 pruhy, jen na východní straně půjde o 3+1 připojovák. Co mě zaráží je že se bude dělat nově i most Hartenberská, to mohli rovnou udělat tak že od Chlumecké půjdou 4 + 1 připojovák, které přejdou ve 3 + 2 odboč na D11.
Výkres Chlumecká zde: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=294173#p294173 níže pak i D0xD11
Díky za výkres, trochu mě uklidnil v tom, jak chtějí upravit sjezd z D0 na Chlumeckou/Náchodskou, protože se původně mluvilo o semaforech, což jsem si k blízkosti semaforu na křižovatce Náchodská x Hartenberská nedokázal představit (respektive dokázal jsem si představit ty kolony až k metru ne-li dál, ale ne průjezdnou Náchodskou). K tomu 3+1: Ano budou tam 4 pruhy, jak je ve výkresu, ale ten krajní bude výrazně užší (rozhodně ne 3,5m jako zbylé), což ten důvod proč tam bez dalšího rozšíření mostů klasické 4 pruhy nebudou (a problémy, které s rozšířením souvisí jsem už popisoval). Ale uznávám, že jsem… Číst vice »