kmax

Další pokus odstranit elektrokoloběžky z Prahy. Cesta vede přes zákaz parkování

Strážníci dohlížejí na zákaz koloběžek v Nerudově ulici v Praze. Foto: MČ Praha 1Strážníci dohlížejí na zákaz koloběžek v Nerudově ulici v Praze. Foto: MČ Praha 1

Radní města mají o zavedení nového systému rozhodnout do 13. října.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Ať chceme nebo nechceme počet koloběžek a elektrokol bude stoupat. Dojíždění do práce na takovém přibližovadle je někde takřka po celý rok. Ale města nebudují infrastrukturu.
Jsem z Uherského Hradiště, jezdí tady na kole každá tetka, ano cyklostezky tady jsou, ale vjezd do centra není takřka možný. Napojení obchodních center na cyklostezky taky trochu pokulhává.

michawel

Nezlobte se na mě, ale tohle infrastruktura nevyřeší a hlavně mluvíte o jiné věci. To, že banda na mol ožralejch turistů nechá koloběžky uprostřed cesty tak, že s invalidním vozíkem neprojedeme, nějaká větší infrastruktura nevyřeší. Na tohle platí jediné, zavést odpovědnost těch společností, co to provozují a tvrdě jí vymáhat. Oni pak začnou sami zavádět pravidla a budou si to sakra hlídat. A ano bude to pochopitelně i dražší = bude toho míň a srovná se to do normálu. Protože to, co je dneska v Praze, je opravdu strašný. Co koho zajímá, že si nějaká firma udělá business na tom,… Číst vice »

Filip Jirsák

Infrastruktura pro cyklisty (a koloběžky a podobné) je v Praze zoufalá. A zrovna ten problém odkládání koloběžek by infrastruktura dokázala velmi výrazně redukovat. Kdyby před každou křižovatkou a přechodem, v místě, kde auta parkovat nesmí, protože brání ve výhledu, bylo místo vyhrazené pro parkování kol a koloběžek, bude těch parkovacích míst pro ně tolik, že nebude žádný důvod odkládat je kdekoli jinde. A ještě to zvýší bezpečnost, protože tam nebudou parkovat auta, přes která není vidět.

Leinad

V principu souhlasím. Ale to nevylučuje, aby město vymáhalo pokuty za špatné parkování, nejlépe i poplatky za přemístění

Filip Jirsák

Nevylučuje a je samozřejmě hloupost města, že nepožaduje po provozovatelích koloběžek, aby vymáhali dodržování pravidel po uživatelích. Provozovatelé na uživatele páky mají, a město na provozovatele by také páky mělo, kdyby chtělo.

Pořád ale má město řádově větší problém se špatně parkujícími auty, kde také pokuty prakticky nevymáhá. To by město mělo řešit především, ne si vylívat vztek na koloběžkách.

Dejf

No jednoduchý jak facka. Poskytovatelé dlabali na město, který štvalo, že na tom můžou nalitý turisti lítat nesmyslně rychle i v místech, kde se to fakt nehodí a odmítali implementovat jinde zcela běžný geofencing, tedy zóny, kde je rychlost omezená, nebo kde elektrickou asistenci používat nelze. Stejně tak neřešili odkládáni kdekoliv, kde se komu zachce, tak co se diví. Je to prostě další pokračování vyjednávání o podmínkách provozování, jen se vyjednává jinýmy prostředky.

Ondra

Ono to není jen o poskytovatelích – dlabalo na to víc subjektů. Město, které ignoruje vytvoření bezpečné infrastruktury pro kola a koloběžky a také zklidnění ulic a také policie, která je ve městě dost neviditelná

Dejf

tak tady ale město tahá za delší konec lana. má třeba tržní řád, kterej může takový služby docela efektivně potrápit, samozřejmě líný policajti jsou poněkud trapnou vizitkou města, ale vzhledem k tomu, kolik se tady vyrojilo nešvarů za poslední dobu už by to asi chtělo, aby se to začalo řešit systémově. třeba takový elektrokola kurýrů fakt nesplňujou požadavky na elektrokolo a všichni to přehlíží s ledovým klidem.

michawel

No ty kurýři, to je taky chuťovka. Turisti jsou jedna věc, ale ty různé Wolty,Bolty,Foodory jsou fakt mor. A nejen u nás, ale i v Polsku, Maďarsku, na Slovensku. Jezdí to jak hovada, v protisměru, mezi lidma, na fatbiku, který nemá limit. Zrovna minulý víkend mě jeden takovej idiot málem sejmul. Jak píšu výše, zavést řádnou kontrolu, zavést plnou odpovědnost těch firem za své lidi, potažmo firem za své zákazníky a nazdar. Řekl bych, že městskej policajt by za jednu pochůzku vybral takových pokut, že by z toho žil pomalu rok.

Filip Jirsák

NO ale proč tak ti kurýři jezdí? Protože se tady spoustu let toleruje porušování zákonů ze strany řidičů auta. Kurýři to jen dotáhli zase o kousek dál. Kdyby tady nebyla auta tak protežovaná, spousta kurýrů by nejezdila auty, ale na skútrech – protože by se jim to autem prostě nevyplatilo.

Clovek

Historické centrum je jedno velké parkoviště aut legálně i nelegálně, na Smetanově nábřeží 15 let po otevření Blanky auta stále blokují MHD, a tak magistrát populisticky zakáže 20x menší koloběžky. Přitom kdyby se chtělo, koloběžky by jistě šlo regulovat do vhodného chování. Realizace roky odkládaných staveb pro cyklisty (třeba podjezdu mostu Legií) by je zas posunuly na oddělenou infrastrukturu.

Tomáš Záruba

To je furt něco zakazovat… Omezit rychlost, trestat “odhazování”, jasně, ale jinak to je přece věc úplně v pořádku a jdoucí směrem, jak se obejít bez auta! Trochu jak kdyby se nesbíraní exkrementů řešilo povinným utracením všech psů.

David

Co řešit některý jiny problémy zákazem nožů ci zbraní?

Centrum je jinak docela plny chodců, který ti jezdci ohrožují.

Tomáš Záruba

Jojo, zákaz nožů je přesně totéž. Řešme ohrožování, ne zákaz jízdy (i pomalé).

Frantisek X

Kdyby to nebylo použitelné jako motorka, nýbrž jako elektrokolo (nutné vlastní přičinění), mohlo by to být řešeno stejně, včetně nemotání se mezi lidmi po chodníku. Takhle to spíše řešit jako ty motorky, tj. ani do pěší zóny, a parkovat mezi auty. Osobně tedy nechápu smysl sdělení „odstavit na určitých místech, ale neparkovat“. Jaký čas bude považován za odstavení před odtažením? A co je tedy míněno parkováním?

Tomáš Záruba

Proste podle rychlosti. Klidně třeba 10 km/h. Se stejným limitem bych pustil na chodníky i cyklisty – obvykle by to bylo naprosto bez problému.

Leinad

Tak v zákoně už je pár definic, třeba „stání“, „zastavení“, mezi tím se dají dávat značky třeba „K+R“ nebo „ZAS.“
Pokud bude na ceduli „5 minut,“ tak odtahovat od šesté, ale málokdy u toho stojí policajt a odtahovka se stopkami

David

Centrum je mnohem víc plný aut než chodců, alespoň co se uličního prostoru týče.

David

Můžete s tím nesouhlasit, ale je to objektivní fakt. Kolik prostoru zabírají auta v jednotlivých ulicích centra Prahy?
Kaprova 70%, Pařížská 60%, Rytířská 60%, 45% Malostranské náměstí, 80% Valdštejnské náměstí, …

David

Taky by se mi libilo, kdyby bylo ve meste mnohem vice parkovacich domu, jako je tomu treba ve Vidni a nebo v kazdym vetsim meste v Nemecku. Treba pod travou u Rudolfina by uplne krasne mohly byt 3-4 patra mist a okoli ulice pak prazdne.

Neverim ale, ze se neceho takoveho doziju. Tady je ve zvyku zakazat parkovani vsem ostatnim a nechat na namestich auta pro radnici a mistni policii.

Jakub P

Pod trávou u Rudolfina jsou dvě patra parkovacích míst a snad nikdy jsem je neviděl zaplněný. Naopak často není plný ani to jedno patro. Dokud město drtí trh s parkováním tolika místy v ulicích za naprosto dumpingové ceny, nedává stavba podzemních garáží ekonomickej smysl, nejsou zaplněný ani ty, který už v centru jsou.

Václav Pašek

Tak to jste tam asi v poslední době nebyl, Rudolfinum bývá plné do posledního místa.

Clovek

To je dobrý point, zákaz psů je podle této logiky skvělý nápad, protože pravidla pro venčení psů nedodržuje do písmenka snad žádný pejskař. Bohužel tito lidé jsou velká voličská skupina, kolobezkari nikoliv – a politika stojí na populismu, ne na logice.

michawel

No zrovna tedy ty koloběžky v pořádku úplně nejsou. Fakt tu chcete Asii? Optimální je systém fungující VHD a tyto prostředky na doplnění v místech, kde to je pro ně vhodné. Ne v úzkých uličkách historického centra. Staromák, Karlovka, Příkopy, Spálená apod, tam to prostě nemá co dělat. A hlavně to není jenom o turistických koloběžkách, ale i dovozových kurýrech – což zatím nikdo moc neřeší a začíná to být horší a horší. Nebavíme se teď o rozvozech potravin typu Rohlík, Košík, to je v pořádku – jedno auto obslouží klidně 20 lidí, ale o cyklo/moto/auto kurýrech s jednou objednávkou… Číst vice »

Davidoff

Nejdřív v záchvatu fanatismu nakoupili elektrokoloběžky, zaprasili s nimi města, stejně na nich jezdí jen tůristi a teď za peníze daňových poplatníků budou řešit jejich zákaz? Fakt ty magistráty nemají nic důležitějšího na práci? Chodníky rozmlácené, fasády zaprášené, auta nebezpečně ohrožují chodce a nedodržují předpisy, lidi nemaj kde bydlet, bezdomovci obtěžují slušné občany a oni řeší takové prkotiny. Sice zastupitelé berou statitsícové platy, ale i ten 15školák je svědomitější v plnění svých úkolů.

Jan Sůra

Mohl bych poprosit o nějaký důkaz, že koloběžky nakupovalo město? Přibalte k tomu i stotisícové platy zastupitelů

Davidoff

Pardon, nenastudoval jsem si to dostatečně. Zřejmě se společnost Lime a BOLT s koloběžkami nasomrovali do měst, bez vyloženého pozvání či aktivní účasti magistrátů. Nevím kolik zastupitelstva dostávají od LIME, ale asi ani do koloběžkové mánie neinestovali veřejné peníze, pardon.

Martin

Běž se léčit!

Nose Peak

Vidím v Čé eR jeden vzor chování. Nic nedělat, remcat, kritizovat jak je všechno špatně (taky se v tom poznávám), ale hlavně, hlavně zneškodnit kohokoliv, kdo by s těma věcma reálně začal něco dělat. Příklad – Řeporyjec řešil mj. i ty “neřešitelný” vraky v ulicích, no, a sedí. V zemi, kde jinak nejde sedět nikdo za nic…

Jan T.

S první půlkou souhlasím, s druhou ne. Řeporyjec sedí za svoje hulvátství utržené ze řetězu, hraje si na hrdinu bulváru. Měl několik podmínek, pořád mu to bylo promíjeno (víc než komu jinému), nedal si říct, tak už má co chtěl. Mohl klidně řešit svůj komunál neortodoxníma metodama, ale krotit své výhružky a další chování vůči konkrétním lidem.

Nose Peak

Tak jestli je důležitější, aby na veřejné pozici byl neiniciativní slušňák než akční hulvát, tak máme přesně ten výsledek, jaký chceme: “Dobrý den, to je Lime? Tady Magistrát, nezlobte se, prosím, že Vás obtěžujem, ale nemohli byste něco udělat s těma kolobězkama, co se válej všude po chodníku? Nemohli? Aha, tak to se omlouvám, hezký den!”

Petr Drozda

Přitom dát do pořádku kolobězky a jejich správné parkování je tak jednoduché. Kde je vůl, tam je cesta.

Nose Peak

Je to jednoduchý. Stačí na to valník a dva chlapi. Jeden s řidičákem skupiny C, druhej bez problémů se zádama. Oba můžou být gastarbeiteři, bez znalosti češtiny. Jo, a oplocená odstavná plocha, kterou snad Praha nějakou má.

Jan Čech

Jestli ten zákaz budou vymáhat jako u aut, tak k žádné změně nedojde.

Jméno

A proč je už dávno neuklíží jako nalezené předměty? Copak je normální soukromý majetek skladovat na ulici?

frank

no na odstavený vrak na ráfkách okolo kterého z dlažby roste náletová zeleň se u nás jen nalepí výzva, takže čekat , že by se český úředník rozhoupal k tomu, co dělají běžně ve Vídni, že koloběžky odvezou na odtahové parkoviště a tam je vydají provozovateli proti platbě několika set eur je asi marný …

P73

> Copak je normální soukromý majetek skladovat na ulici?

hehe 🙂

Filip Jirsák

> Copak je normální soukromý majetek skladovat na ulici?

Normální je to jenom tehdy, když ten soukromý majetek má spalovací motor…

Caprad

Být městem, tak bych jakoukoli koloběžku odstavenou jinde než na stanoveném místě bez náhrady konfiskoval.

Jan T.

U nás je posvátné vlastnictví majetku, nekonfiskuje se ani nelegální reklama jistého mafiána na cizích pozemcích.

Vojtěch

Jenže se bavíme o Praze, ne moderním evropském městě

David

Dělal byste to i s auty?

naiva

S auty se to dělá léta letoucí. Odveze je odtahovka, zaplatíte odtah, pokutu a další poplatky. Sice se přímo nekonfiskuje, ale za určitých podmínek i propadnutí státu určitě jde…

Filip Jirsák

Jestli se to bude dělat s koloběžkami stejně často jako s auty, úměrně tomu, jaké problémy způsobuje špatně zaparkované auto a jaké špatně zaparkovaná koloběžka, mohou být majitelé koloběžek naprosto v klidu.

Kolemjdoucí

Důvod odkladů byl jednoduchý – nedopřát před volbami Hribovi úspěch.

hbf

Hřib si mohl dopřát úspěch již v minulém volebním období, kdy nosil primátorský řetěz.