Další pokus o dokončení obchvatu Mělníka. ŘSD poslalo zbylé dvě stavby k posouzení
Obchvat Mělníka, 2. stavba. Pramen: ŘSD

Obchvat supluje Nádražní ulice, která od loňského listopadu prochází velkou rekonstrukcí.
Obchvat supluje Nádražní ulice, která od loňského listopadu prochází velkou rekonstrukcí.
Nádhera, mohlo tam být těch kruháčů do polí více. Obchvat s takovou intezitou dopravy a vytvořit tohle, to je na nějaký speciání ocenění. Pěkně si ty stovky kamionů na kruháči přibrzdí nebo zastaví, aby na KO mohlo pohodlně najet auto co jede z pole nebo třeba od budoucích Marketů….
Co řešíte? To není obchvat, ale průtah (bez ohledu na to, jak si tomu RSD říká). To, co říkáte, platí pro obchvaty.
Hromadná reakce na diskuzi a článek: Tak předně, 2.etapa končí na KO I/9 a ulice Dobrovského. V ulici Lesní není již nějaký čas 30km/h ale 50. Trasa obchvatu se již řadu let nemění, jen nebyla vůle vedení města rozhodnout. V souvislosti s výstavbou železničního koridoru dojde k rušení přejezdů a ty bude muset nahradit most v oblasti Blat, což odpovídá trase obchvatu. Silnice II.tř.vedoucí ulicí Kokořínská je majetku kraje, nikoliv ŘSD nebo města, takže předložka by šla za krajem.
Předložka jde za tím, kdo ji vyvolá bez ohledu na vlastnictví. Takže klidně za SŽ.
Do budoucna se stejně asi postaví nějaký obchvat jižně od Mělníka (bude to drahé). Jinak to ale řešitelné není. Jsou i plány udělat z I/16 jako další okruh okolo Prahy.
Přemýšlím proč tolik lidí nesnáší kruhové objezdy. Dopravně i bezpečnostně jsou mnohem výhodnější a přitom se tu v diskuzích u každé stavby kde je n jaký kruhový objezd objevují příspěvky od lidí, kteří tcrdi že raději pojedou přes náměstí centrem města než aby objeli pár kruhových objezdů. (Pominu teď extremisty, kteří si myslí že jsme tak bohatí, že si můžeme dovolit postavit namísto každého kruhového objezdu MÚK.)
Subjektivně: potkáte tam naložený kamion který zpomalí na nulu v lepším případě na 10km/h. A pa se pomalu rozjíždí na na 80 km/h. Přemýšlím proč byste takové místo měl mít v oblibě. Je to nutné zlo, ale žádné pozitivní emoce bych tam neočekával.
Na nulu? Ještě jste mohl napsat, že začne couvat…
Zastavit kamion není žádná legrace. Takže z důvodu opatrnosti zastavují a nejsou v tom sami, i když jsou v hlavním směru.
Ano, zastaví tam kamion, když auto na tom pidikruháku nedá blinkr a na poslední chvíli odbočí. Kamion není osobák, kde se dá do poslední chvíle přibrzdit, má delší dráhu, nemůže brzdit nadoraz, protože pak by se mohl pohnout náklad a překládat jej rozhodně někde na silnici nechcete…
Lidé nesnáší malé kruhové objezdy. Ty velké jsou v pohodě. Zato malé kruháče, zejména v kombinaci s dlouhými vozidly jsou kulantně řečeno nepraktické.
Podepisuji predrecniky. Jeste je tu pak aspekt – nerikam, ze nutne v pripade tohodle pruchvatu – ten, ze se mnohdy kruhace davaji na mista, kde je jeden dominantni smer. V takovem pripade by dle mne bylo vhodnejsi reseni semaforem (treba „poptavkova zelena“ z vedlejsich smeru). Nemluve o tom, ze toto lze resit i inteligentneji, bez nutnosti davat pred semafor snizenou rychlost; nekde v Praze jsem uz drive vidal „predvest“ u silnicniho semaforu, ktera udavala, ze pri ceste plus minus max povolenou rychlosti dojedu k zelene a nemusim brzdit, nebo naopak blika oranzova, ze jako neni kam spechat. Dneska by snad… Číst vice »
OK jsou dobré do městských komunikací, nikoli na dálkové tahy, kde zbržďují dopravu a mimojiné přispívají ke zvýšení produkce CO2, než když vozidlo plynule projede stykovou křižovatkou nebo MÚK.
KO jsou ok, ale nemají co dělat na státovce, kde 90% aute jede pořád rovně.
Nedávno jsem jel po I/16 a u křížení s D8 byly kolony aut, protože tam jsou dva KO, místo klasických sjezdů.
Tak tam jsou kolony denně.
Jenže právě na ty státovky se z vedlejší musíte umět nějak dostat. Například si právě vůbec nedovedu představit jak nebezpečné křížení by byly dvě průsečné křižovatky na D8 I/16 Rozhodně by tam bylo mnohem víc nehod a nejsem si jist jestli by tam nebyly i ty kolony kvůli velkému množství aut čekajících na odboceni. Zrovna třeba stykovyá křižovatka „D7“ s I/16 je subjektivně velmi nepříjemná.
Co jsou klasické sjezdy? Jako že pojedu od Slaného směr Ústí a budu tak odbočovat doleva? Sestřelí mě dřív protijedoucí auto od Mělníka a nebo jiné co právě sjelo z D8? A nebude to tam tvořit menší kolony? Tohle vůbec není případ kde 90 % aut jede rovnè.
Tak třeba my co vezeme koně … Jinak než krokem se přes kruháč jet nedá. A to jak na vjezdu, tak na výjezdu. Takže opravdu kruháče jsou zlo nejen pro mne, ale i pro ty za mnou.
Protože OK je náhrada světelné křižovatky ( a skvělá, nemusí se stát na prázdné křižovatce) ale na jedničkovou cestu jako náhrada mimourovňové křižovatky nepatří a s argumentem ceny neuspějete většina MUK by stavby prodražila v jednotkách procent, OK jsou i na spouště míst kde by nestaly nic protože tam mosty a tunely jsou.
Město Mělník a ty lidi v něm musí ty „průtahové“ proudy kamionů (I/16) milovat, jinak si nedovedu vysvětlit to momentální nicnedělání, s vyhlídkou, že i po dalších pět sedm let to bude furt takto (šílené). Hlavní chyba je v tom, že místo obchvatu je do plánů zanesen pořád jen takový průtah. Vedení skrze Blata je prasárna (tady není sběrný dvůr jako na vstupu stavby do území, tady se předpokládá bourání domků lidem u Kokořínské ul.!) Čekala by se i nějaká přeložka II/273 „do polí“, aby nevedla lidem pod okny, ale ne. Ony ty radary v Chloumku, resp. odchytávání v Lesní… Číst vice »
Tak za sběrným dvorem ( staré silnice), je tak trochu bažina, místy se nedá ani projít. Název Blata tam je víc než výstižný.
Pak zrušit všechny kruháče v celém Mělníku a nahradit hlavní a vedlejší silnici s 50 km/h ideálně 70 km/h na hlavní a zelenou vlnou a pak se tomu bude dát říkat obchvat. S kruháčema to je jen jedno nekonečné parkoviště s trvalou kolonou
To chce mokrej hadr na čelo a bude to dobrý
Jak chcete zrychlit řidiče, který už nyní jede 30-40km/hod a spěchá vybírat slevy místních marketech? Dnešní problém silnic je takový, že se udělají chodníky v normované šíři, ale na silnice už prostoru moc nezbyde (viz. ul. Nemocniční). Nebo se silnice zrekonstruují do užší podoby, protože tam, kde dříve byl asfalt, se nyní nasype nezpevněná krajnice. Pruhy se už tudíž nemalují, protože by to nesplňovalo normu. A přitom automobily se zvětšují a rozšiřují. Dříve byl problém potkat kombajn, protože byl široký, ale dnešní Johnny Deere už jsou proporcionálně a váhově jiné stroje. V tomto směru si normy odporují a zaostávají v… Číst vice »
Proč se tomu říká obchvat když to obchvat není?
Protože průchvat se neříká.
Ale on to je takový částečný obchvat. Ten skutečný by musel vést mnohem dál. Mohl by po poli vést od Byšic za Želízy…
Kapacitní komunikaci zrychlující dopravu městem se říká Průjezdní úsek hovorově Průtah. (V Přerově průpich)
No nám takový obchvat/průtah postavili kdysi v Turnově, naplánovali ho ještě za komoušů, ale dostavoval se ještě na začátku 90. let. Ten dokonce vede přes starý židovský hřbitov, dodnes se tomu někteří návštěvníci podivují…
Ale tak asi můžeme být ještě rádi, že tam ten hřbitov víceméně zůstal, akorát je částečně schovaný pod mostem, to židovské hřbitovy na jiných místech měly i horší osud (třeba i v Praze – kde ho kvůli stavbě Žižkovské věže zčásti zničili z náhrobních kamenů se snad někde na Václaváku dokonce dláždilo).
Se šesti kruháči na trase (jeden je mimo plánek) to není obchvat, ale spíše průtah městem.
Obecně stavět kruhové objezdy na silnicích I.třídy považuji za zločin. I když v tomto případě by to úplně bez OK asi nešlo, ale za mostem přes Labe na I/16 směr Velvary je OK naprosto zbytečná. Dala se tam vystavět MÚK s využitím mostu přes řeku.
Díky kruhový objezdum je rychlejší jet městem a zločin je super výraz na nesmyslné kruháče na obchvatu
Přesně to mi taky hlava nebere. Oba kruháče na hlavní u Labe by šly nahradit mosty co tam už jsou
Odborníci ti řeknou že OK je skvělá protože zpomaluje rychlost projíždějících aut.
Tak až dostaví průtah, tak můžou začít přemýšlet nad opravdovým obchvatem.