Silnice

Další omezení na D10, u Staré Boleslavi začíná v neděli úprava středového pásu

Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD
Rozšířená D10 u Mladé Boleslavi. Foto: ŘSD

Na dálnici D10 začne v neděli další omezení pro řidiče, kdy bude sveden provoz do dvou provizorních pruhů každým směrem. U Staré Boleslavi začnou silničáři s úpravou přejezdů středního dělícího pásu. Omezení potrvá do 20. června. D10 je letos jednou z nejopravovanějších dálnic, aktuálně jsou stavaři na třech úsecích.

Detaily o v neděli zahajované opravě zveřejnili silničáři na svých stránkách. Úprava je další součástí celkové rekonstrukce D10. Po úpravě středového pásu nastane na stejném místě větší omezení příští rok na jaře, kdy se bude opravovat most přes dálnici. Půl rok trvající oprava měla začít podle původních plánů už letos, nakonec bude až příští rok.

Mezi Prahou a Turnovem musí řidiči aktuálně počítat s omezením u Mladé Boleslavi a zejména pak mezi Mnichovým Hradištěm a Svijany, následuje ještě krátké zúžení u Příšovic. Cesty z Prahy do Liberce pak komplikuje ještě velká proměna křižovatky Rádelský mlýn na silnici I/35.

Kompletní přehled plánovaných akcí na D10 je na stránkách ŘSD.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MlB

Na D10 se v posledních pár letech opravovalo už snad všude. Přesto kromě kratičkých úseků u Boleslavi a u Prahy nikde není ani náznak nějaké přípravy na rozšíření na 6 pruhů. Jednou se to bude muset udělat samostatně, což je katastrofální plýtvání veřejnými prostředky :-/

Hanzi

Souvisí tyto práce již nějak s připravovaným třiípruhem ?

Jiří Šrámek

Neblbněte. To by bylo příliš koncepční.

Jirka

Ještě není ani EIA. Pak musí být územní rozhodnutí, projekt, vykoupit pozemky, stavební povolení, atd… příprava zhruba na 10 let. Nicméně budoucí most nad dálnicí by už snad měl být dělaný tak, aby bylo možné mít 6 pruhovou dálnici.

Eduard

Po pravdě fakt nechápu proč ta EIA a druhé věci trvají při rozšíření dálnice tak dlouho. Ještě rozumím tomu, že nějakou dobu trvá vykoupit pozemky. Ale proč má trvat vyřizování papíru 10 let. To mi fakt hlava nebere.

Martin

Naštěstí je Rádelský mlýn bez kolon, alespoň, že tak … Až u Březiny dodělají směr na Prahu tak asi začnou opačným směrem, který zatím bude domlácený.

Jirka

Obě místa jsou z hlediska kolon relativně v pohodě. Intenzity nejsou tak velké jako třeba mezi Prahou a MB.

Pezos

Marně přemýšlím, jestli si s tou značkou na obrázku dělají p**el, nebo kvalita značení v ČR klesla až tak hluboko.

Jiří Šrámek

Mohu vědět, co se Vám na té značce nezdá?

Georg

podle mne si neprecetl spravne to cislo uplne nahore 🙂

Pezos

Že na značky bůhví jak daleko před křižovatkou malujeme jízdní pruhy?

Jiří Šrámek

V tomto konkrétním případě je to trošku složitější. Fotka je z místa kousek od najetí z I/16 od Jičína na D10 směr Turnov. Za 500 m je avizovaný sjezd z dálnice. Jenže v tomto místě je připojovací pruh od Jičína prodloužen až ke sjezdu na Kosmonosy. Není tedy třeba se zařadit do průběžného pruhu a ti, kteří najeli od Jičína a odbočují na Kosmonosy / Českou Lípu / Škodu Auto…. mohou zůstat (a měli by) v úplně pravém pruhu. A že takových aut tu jezdí opravdu velmi mnoho.

Martin V.

To je správně, už se tady minimálně dvakrát řešilo. Je to dlouhý průplet vybudovaný kvůli zvětšení kapacity D10 mezi dvěma blízkými nájezdy. Podrobně je to popsané tady https://zdopravy.cz/d10-ma-u-prvni-usek-s-tremi-pruhy-u-mlade-boleslavi-ho-otevreli-s-predstihem-38324/ A průběžný pruh je ten prostřední. 🙂

pkajetan

Češi – holubičí povahy …

Honsa

Spis hlupaci.a nekomu to tady vyhovuje. A to moc! Vzdyt uz jedem pekne z kopce a nemuze za to EU ALE CESKA FAMILY A CESKE SKOLSTVI

Greta

Souvislost s článkem?

Jiří Šrámek

Vidím ji v nešpačkování a mlčky přijímání dalších a dalších ústrků.

Georg

ustrk je oprava dalnice? tak komu se to nelibi, muze vyuzivat vlak jezdici z nejake vesnice za boleslavi… 🙂

Honsa

Velka