Další nová linka z Brna, AeroItalia spustila prodej letenek do Říma
Boeing 737-85F letecké společnosti AeroItalia. Zdroj: Flickr.com - Anna Zvereva
Podobně jako na linku do Malagy má i na spojení s Římem přispívat město Brno.
Brno-Řím již od €35 one-way. Kupujte rychle, levnejsi to uz nebude.
Nešlo by třeba napsat „jednosměrná “ Pro příště, diky
Sure, why not.
Fakt jste trapnej, se všemi svými příspěvky tady:-(
Zdendo, nemusíš mít rád ostatní lidi, ale měj rád aspoň sám sebe.
Ale my si netykame aspoň nevím že bych vám to nabídl (a specialne vám ani náhodou:-()
Konecne spojeni na perspektivni hub v EU. Casem jeste ziskat ranni slot s moznosti prestupu na dalkove lety a denni frekvenci. Presne to Brno potrebuje.
Ale to není AMS, FRA, LHR nebo CDG…
FCO sice je perspektivni hub, ale tato linka o tom neni. Samozrejme dobrodruzi jako Vy a ja obcas riskneme nejaky self-connect.
Dotace nedoatce, diskuze o nich byla, je a vždy bude.
Spíše mě negativně překvapil výběr letecké společnosti. V minulosti do Říma létal Wizzair. Myslím si že v celku úspěšně. Očekával jsem, že tuto linku bude operovat dopravce typu Ryanair, Wizzair, škoda je také si nepovšimnout Easyjetu. A důvodem pochybnosti je hlavně a jedině cena.
No Wizzair to evidentne moc uspesne neletal, kdyz to dlouho tenkrat nevydrzelo… A duvodem byla hlavne a jedine cena za kterou se to darilo prodavat…. Linka si na sebe musi bohuzel vydelat, coz se v Brne nedarilo….
Jinak uz cena zacina na 35 Eurech….
To není „výběr“. Letiste si nevybira (a uz vubec ne letiste typu Brno), ktery dopravce bude linku provozovat. Naopak, dopravci si vybiraji mezi mnoha letisti, kam novou linku zavedou.
Bude Řím plus Malaga opět jen sezonní linka?
Oni ani úplně nedává smysl, že by tyto dvě linky byly cokoli jiné než sezónní. A děkujeme za ně!
Už jsem se lekl, že v tom nebude nějaká ta dotace 😀
Jsme v cekiji, dotace na nesmysly pravidlem. Kdyby radeji staveli dalnice apod nez podporovat batuzkare z regio letiste.
A nebo železnice,dálnic je až moc
A pak že na nic nemáme.
Na blbosti jako jsou Budejice nebo dotacena linky batuzkaru a pridani politikum se vzdy trocha najde a kdzytak zvysime dane.
Napadá mě, nedotuje to město/kraj kvůli tomu, že nemůže nabídnout například slevy na poplatcích, podobně jako OSR a PED, kvůli nevlastnění letiště jako takového? Tudíž musí dotovat přímo, aniž by to skrylo za jiné ‚služby’…?
Ano, je to tak. Psal jsem o tom ve vedlejším článku. Až na to, že linku nedotuje přímo Brno, ale Veletrhy Brno a s platí Ryanairu za reklamu. Je možný, že u Aeroitalie to bude stejný
Ona ta reklama u Ryanairu je taková hodně specifická: na svoje stránky dají nějaký odkaz jako „Visit Brno“, na instagramu sdílnou pár fotek z Brna, na nějaké letadlo dají samolepku Brno která ani moc nebude vidět nebo nalepí obrázky Brna na biny v kabině… Polská letiště by mohla vyprávět
Kraj letiště vlastní, provozovatel je v nájmu. To jen na okraj. Pokud jde poplatky, tak i v Brně mají pobídkový program, takže nová linka určitě dostala i slevy na poplatcích, to je (bohužel) dnes už standardní požadavek ze strany dopravců, to se od letiště očekává, když chce získat novou linku. Příspěvek města/kraje je tak „něco navíc“, co zavážilo v rozhodování dopravce létat právě do Brna.
Vzhledem k tomu, že brněnské letiště je v mnohem větším zisku než ostravské (o pardubickém ani nemluvim), tak bych o nějakých velkých slevách v Brně pochyboval. Přece jen, soukromá firma provozující letiště se chová jinak než kraj. A zrovna Accolade se chová ohledně ziskovosti velmi podobně jako Ryanair.
Pokud by Ryanair dostával v Brně mnohem víc než jinde, tak by ho Ryanair jistě upřednostňoval před ostatními, protože potenciál Letiště je minimálně stejný.
Ano, ale je třeba vnímat, že BRQ má o 100% vyšší výkony v civilní dopravě, a to zejména v oblasti charterových letů, které jsou pro letiště nejvýnosnější. Slevy samozřejmě poskytují, ostatně mají to uvedené i v ceníku letiště, kde mají položky zaváděcí a incentivní poplatek, nicméně výši nemají zveřejněnou. Ryanair nepochybně platí v Brně jen to, co na jiných regionálních letištích, přičemž průměr je někde kolem 7€ za odlétajícího cestujícího, přičemž tato cena zahrnuje vše, tj. přistávací poplatky, handling a letištní taxu.
Pokud má Brno o 100% vyšší výkony, tak poměr pořád nesedí, jelikož zisk má Brno minimálně 7x vyšší než v Ostravě. Přesnou výši podpor nezjistíme, můžeme se jen dohadovat. Ale osobně velmi pochybuji, že by Ryanair platil stejně na tuzemských regionálních letištích, dejme těch 7€, ale jen od Brna by dostal za reklamu ještě dalších 7€ za každého cestujícího.
Jedině letiště Víden pro nás nejlevnější.-
A máte v tom započítaných 15 litrů benzínu či nafty, rakouskou dálniční známku a parkování na letišti za €112 na 3 dny?
Zajděte si někdy do Brna a zjistíte, že Brno je jediné město v ČR, které má přímé vlakové spojení až pod terminál letiště, samozřejmě ve Vídni.
Nepovídejte? A to PŘÍMÉ vlakové spojení je i jindy než s odjezdem z Brna ve 2 v noci a z Vídně půl hodiny před půlnocí? A mohl bych ho vidět? Zajeďte si někdy do Vídně podívat na letový řád, kolik linek odlétá a přilétá mimo tyto časy.
ano, to má 1x denně vlak dotovaný městem Brnem s odjezdem v 02:15 ráno – kdo to jiný tak má !
Takhle to může jet jen naprostý blázen. Přímé vlaky i autobusy z Brna až na letiště. A s jedním přestupem na videnskem hlavním nádraží spojeni snad každou hodinu….
Projděte se někdy po parkovištích na vídeňském letišti a počítejte ta auta s českou značkou (primárně B, případně M, Z, J). Zjistíte, že takových “bláznů” jsou stovky a tisíce (ročně desetitisíce), kterým z nějakých důvodů autobus ani vlak naprosto nevyhovuje.
Takže jsem blázen 🙂 Letos o prázdninách mě to na na 8 dní stálo Eur 124.50 (parking C). Rozpočítáno na 4 osoby docela pohodová cena. Autem dvě hodinky, s pohodlím dopravy z bytu až na terminál. A s klidem v duši, protože až se vrátím zpožděným letem, nebudu muset diskutovat s balkánským šoférem Flixu, případně mu dávat všimný, aby mě vzal tím jeho zeleným žebřiňákem do Brna.
Tak nevím parkoval jsem na Swechatu 5 dní a platil jsem asi 60 euro?
Já parkoval 1 den a platil 79-99€
Bože, kdo by jen jel autem na letiště do Vídně, když je tam fantastická vlaková obslužnost 😂. To bych musel být fakt blázen
Projděte se někdy po parkovištích na vídeňském letišti a počítejte ta auta s českou značkou (primárně B, případně M, Z, J). Zjistíte, že takových “bláznů” jsou stovky a tisíce (ročně desetitisíce), kterým z nějakých důvodů autobus ani vlak naprosto nevyhovuje.
tak ať si pak nestěžují, že musí platit za palivo a parkování
mam na unor asi 5 dni parkováni ve VIE za 70 ecek (primo na letisti, koupeno na strankach letiste).
delam nekde chybu ?
Vy samozřejmě neděláte chybu nikdy v ničem, kromě teda té jedné tragedie v JZD. A v tomto postupujete samozřejmě správně, když kupujete parkování předem za nižší cenu. Předpokládám, že to je Parking Mazur, odkud to trvá dalších 20 minut autobusem k terminálu.
Co blbnete ? Normálně parking C nebo co, 170 euro to bylo pro mě, teď, ale na 15 dní…
za 120 euro, kterymi tady operujete, mate tejden parkovani na parking C, ktery je asi 5 minut chuze tunelem od terminalu.
ty vase “3 dny za 120” jsou vycucane z prstu, neb 3 dny jsou za cenu o tretinu nizsi.
Nemůžu si pomoct, ale vaše „prispevky“ nejsou argumentace, nýbrž trolling….taky zásadně jezdím na Schwechat vlakem s přestupem na Hbf…
Zdendo, co je, prosím, trolling? Na stránkách letiště Vídeň zadat čtvrtek-neděle příští víkend, vidět tam ceny 112 a 161 EUR a v diskuzi použít tu nižší hodnotu? Nebo je trolling, když odpovídám na argument o přímém vlakovém spojení, podívám se na stránky Geparda, zjistim, že to jede 1x (slovy: jednou) za den ve 2 (slovy: ve dvě) v noci a napíšu tyto parametry do diskuze? A nebo je trolling psát o přestupu na Hbf a neuvést, že musíte počítat o 20-30 minut navíc na ten přestup a nezmínit diskomfort překládání větších kufrů? Není trolling psát o levnějších parkovacích variantách a… Číst vice »
Nevím jak vy, ale já běžně parkuju na Mazuru nebo Pandě za 69-89€ za 7 dnů
Mazur jsem zkusil jednou a je to pro mě na hranici akceptovatelného diskomfortu. Panda už je za touto hranicí. Nevím jak vy, ale já do celkové rovnice preferovaných logistických variant započítávám i ztráty času způsobené prostoji a případná rizika.
Já teda nevím, ale za 100E tam stojím většinou aspoň týden, někdy i dýl.
Létám z Widně od 85 do 120eur což je do 3000Kč nemůří si dovolit tak dráhé letiště.
To máš blbý, ale my ti tady s tím nijak nepomůžeme. Můžeš zkusit třeba nějakou veřejnou sbírku 🙂
Hlavně jste si nemohl dovolit chodit do školy, že?
A máte v tom započítaných 15 litrů benzínu či nafty, rakouskou dálniční známku a parkování na letišti za €112 na 3 dny?
A co třeba vlak/flix za 30 eur zpáteční?
Zkuste se zeptat na tom parkovišti se stovkami aut s moravskými SPZ, proč jim vlak nebo bus nevyhovuje.
To je ale divný, že do toho město Řím nepřispívá taky…
No minimálně dělá Aeroitalia Brnu reklamu, už píše na stránkách, že Brno je pro cestovatele skrytým klenotem. A dle komentářů Římané Brno znaji a dokonce píší, že je krásné 🙂
A co třeba vlak/flix za 30 eur zpáteční?
sorry chyba 😀
Italové znalí své historie znají Špilberk. Jinak nevím, co by jim tak Brno kromě levného chlastu a Tugendhatu mohlo nabídnout…
Ještě bych přihodil Petrov. Ale spíš byla myšlena jižní Morava obecně. Po Praze Italy nejnavštěvovanější.
Kdyby ještě klapl těm Amsterdam, by bylo super
Super by to bylo, kdyby to měli bez dotací. To bych měl nefalšovanou upřímnou radost z toho, jak se regionální letiště pohly vpřed. Takhle mají úspěchy Pardubic a Ostravy lehce nahořklou příchuť. Brno kazí letectví.
Taky nechápu dotace pro tyto linky. Ještě bych pochopil , kdyby z velké většiny dováželi turisty co v okolí nechají koruny, ale převážně pro místní? Tomu moc nerozumím. Leda, že by to dotovali zdravotní pojišťovny jako formu relaxace a spokojenosti klientů 🙂
Proboha jak můžete psát o Pardubicích a Ostravě jako úspěch když jsou masivně dotovány od kraje i měst a jen linka LOTu stojí 100 milionů do roku 2026…
Kazí letectví je opravdu super odborný výraz….
V Pardubicích a Ostravě jim odpustí poplatky a spokojeně fungují ve ztrátě. Letiště v Brně provozuje soukromá firma takže linky může město/kraj podporovat jen nepřímo. Rozdíl je v tom že výši dojednaných poplatků nikdo sdělovat nemusí, takže máte lepší mediální obraz. Všechny menší letiště v Evropě takhle fungují, jestli si myslíte něco jiného, nic o dané problematice nevíte.
Nevím jak Pardubice, ale Ostrava ve ztrátě? Za minulý rok byli v zisku 8m Kč.
Pardubice drží nad vodou armáda, civilní provoz by neuživil ani vytápění terminálu.
Evidentně nevíte nic vy…
že takhle fungují i ostatní neznamená, že to je správně
Proč? Já mám radost i s nových dotovaných nebo nedotovaných linek na každém regionálním letišti v ČR, ať už Ruzyně, Ostrava, Brno, Pardubice nebo jiné…
Dříve chtěli létat i z Prahy
V únoru se dočkáte. https://www.brno-airport.cz/
Třeba bude časem Brno – Dubrovník, nebo Split