Další nebezpečný incident na Ruzyni: Nový letoun Wizz Airu se při přistání dotkl ocasem dráhy

Letoun Airbus společnosti Wizz Air Zdroj: Flughafen WienLetoun Airbus společnosti Wizz Air Zdroj: Flughafen Wien

Pár měsíců starý Airbus A321XLR skončil s poškozeným trupem.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Jejich první XLR… Jinak, Wizz redukoval svou objednávku letadel Airbus A321XLR ze 47 na maximálně 10–15 kusů v rámci strategického odklonu od svých operací v Abú Dhabí.

karol

aké to moze mat následky pre pilotov?
dajú im na čas pauzu?

lvy

Nevím kolik měli naloženo a jaký byl vítr, ale 135 uzlů je docela nízká rychlost na přistání pro A321XLR. Za ním byla B738 a ta měl o 5 uzlu více na stejném místě.

Jméno

Ta rychlost je v rozsahu, a 5 uzlů za sekundu není žádný markantní rozdíl, cca 10km/h.

Y.K.

To je GPS rychlost vůči zemi, to vůbec nic neznamená. Indikovanou se dozvíme až z reportu, každopádně dnes to docela fouká, tak rychlost vůči zemi bude nižší.

Apex

Obecně, komerční dopravní letadla, včetně rodiny A320/321, mají obvyklou přistávací rychlost v rozmezí 130 až 143 KIAS. Typická přistávací rychlost letadla Airbus A321XLR se pohybuje v rozmezí 135 až 140 KIAS (ukazatel rychlosti v uzlech), přesná rychlost však závisí na faktorech, jako je hmotnost letadla a konkrétní konfigurace přiblížení.

Y.K.

Njn, s A321 to není sranda, tam je tailstrike hned jak se něco úplně nepodaří uřídit, je to dlouhá nudle, i za normální situace je ocas jen kousínek na betonem.

Juraj

Možná bych se přimlouval za mírnější titulek.
Je to nepochybně incident, ale o reálném nebezpečí nic nesvědčí.
Pokud bylo přiblížení standardní a stabilizované, pak je to prostě souhra několika nepříznivých okolností, ale letadlo bezpečně přistálo a cestující standardně vystoupili.

Lukáš

Podle videa s tím docela švihnul. Jakoby ke konci ztratil vztlak. Možná vítr do zad.

Y.K.

Ztráta vztlaku tam vidět není, zato spíše zapomenutí podrovnat (flare) flák ho, pak nějaká asi pozdní reakce přitažením, až už když už s tím švihli o zem a už to bylo. Tohle je jedna z mála nevýhod řízení Airbusu, když letící pilot, hlavně třeba nezkušený, u dělá něco chaotického, tak ten druhý necítí v řízení a korektivní zásah může bý anulován, pokud všas nestihne stisknout prioritní tlačítko svého sidesticku.U typů kde řízení fyzcky (nebo elektronicky) svázané to lze prostě cítit v řízení a fyzicky zabránit nečekané extrémní manipulaci. Tady je těžké zasáhnout proti něčemu nečekanému, zejména v takovýchto situacích, které… Číst vice »

M.D.

Mě to trochu přijde, že okolo té 5-6 vteřiny videa, dojde k celkem viditelnému zvýšení opadáni při stejném úhlu náběhu. Těžko ale soudit z jednoho videa, k čemu přesně došlo.

Jan Čech

A to ty nové Airbusy kromě „retard, retard“ ještě nadávají „*itch, *itch“.

Dominik

Turkish byl nakonec podle uzpln vazny incident a taky to prvne nevypadalo…

numo

tak on „serious incident“ znamena iba, ze bola vysoka pravdepodobnost „accident“, co moze byt aj vaznejsie poskodenie bez akehokolvek zranenia. Na avheralde je tail strikes / scrapes spusta, nieco su accidenty, nieco incidenty, ale prakticky vzdy lietadlo cely let normalne dokonci a cestujuci standardne vystupia.