Miliardový projekt na trati podél Jizery. Železný Brod čeká kompletní proměna stanice
Stanice Železný Brod. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Správa železnic plánuje akci na rok 2027.
Správa železnic plánuje akci na rok 2027.
Schéma navrženého stavu je zde: https://ctrlv.cz/86In
A co posun stanice (perónů) k maloskalskému zhlaví? Napadlo to někoho za ty stovky milionů?
Ty bylo pro cestující a ne pro betonovou lobby… Takže zabetonujeme současný stav?
A to nešlo nějak spojit s rekonstrukcí úseku kolem Malé skály? Každý rok jeden úsek, a až skončíme, začneme z druhé strany znovu.. výluka za výlukou..
Přesně tak. Než se z Turnova do Tanvaldu svezeme normálně, uteče hodně vody…
P+R parkoviště a cyklopřístřešek již existuje již dnes.
Nespletl se někdo?Mantra pro zahájení všech akci je u SŽ 2028 a tady najednou 2027.
Ti, co o tom rozhodují, jsou dost mimo. Třeba chtějí stavět cyklopřístřešek a P+R, které už ale před deseti lety tady zbudovalo město… Pak bourat budovu, kterou by třeba město dokázalo využít na byty. Jsem zvědav, kolik tam budou chtít dát modrého (resp. oranžového) zábradlí, které ale dle mého názoru potřeba není vůbec, maximálně ve stoupání k nástupištím.
A proč by to město mělo využítvat na byty? Nádraží je technologická stavba, že se tam v XIX. století bydlelo bylo dáno potřebami provozu.
To by bylo, aby na 030 nebyla nějaká velká výluka, to SŽ musí hned naplánovat..co naplat, že tady za posledních 10 let byly velké výluky hned několikrát
20 let, minimálně
Další nádražíčko za miliardu. To už máme třeba Batelov atd. Kolik pak podobných nádražíček v ČR je?
Fajn, ale kolik vám projede vlaků přes Batelov za hodinu? 1-2? Tady jezdí taktově 2 linky rychlíků a 2 linky osobáků. A nepočítám v létě navíc parní vlaky každý víkend a denně zesílené osobáky Sychrov – Spálov.
V počtu převezených lidí a nákladu by Batelov měl i tak vyhrát. 🙂
Spíš jsou oboje strašné sumy.
Já tomu už nějak nerozumím. ŘSD za necelou miliardu dokáže přestavět 10 km silnice z 1+1 na 2+1, postavit 3 MÚK a 5 nových mostů. SŽ za stejnou částku opraví jednu malou stanici. To opravdu nikoho nebije ten rozdíl do očí?
Navic asi to nadrazi pak nebude v energeticky tride A/B a nebude mit ani treba solary na strese/nastupistich … takze naklady na udrzbu budou porad asi i vysoky
Hlavně už není 19. st. Budovat nádražní budovu budeme pro koho? Nestačila by malá čekárna s pokladnou?
Ještě je tu velký prostor pro zrychlení do Pardubic přes Jičín, tam by to šlo v rovinatém terénu rychleji a efektivněji😀👍
Do Pardubic to z Liberce bude rychlejší přes MB a Nymburk, pokud se dané tratě podaří zmodernizovat jak je plánováno.
Super. Čímž dojde jen k dalšímu přiblížení zdejšího kraje ke stavu skanzenu.Takže myslíte, že třeba pro lidi z Libštátu bude výhodnější aby jeli „lokálkou“ do Turnova a pak přes Ml. Boleslav a Nymburk do Pardubic?
ano bude
A jaké výrazné zrychlení na trase přes Jaroměř si představujete, pokud se bavíme o spojích co staví v Libštátu? Dnes tam jezdí Desiro, možná se to trochu zrychlí svižnějšími (B)EMU, možná se něco ušetří optimalizací křižování, za Jaroměří se pak něco málo zkrátí díky modernizované dvoukolejce.
No jéje. Jenže žádné zrychlení jičínské trati se nechystá…
Což ale neřeší skutečnost, že tady to nemůžete nechat rozpadnout.
Za hodně peněz málo muziky. Pokud je budova ve špatném stavu, tak zbourat a za pár milionů postavit novou moderní budovu.
Není to spíš tím, že SŽ není ochotna hledat možnosti nějakého nového využití dnes už pro provoz nepotřebných prostor v budově? A není to přece tak dlouho, kdy byly upraveny prostory pro cestující a bývala tam i užitečná „nádražka“, místo níž je teď nedaleko od nádražní budovy nově jiné bistro.
Divím se, že postup SŽ nevadí ani městu – přitom přísunem autobusů k vlaků, získalo to nádraží mnohem víc na významu jako přestupní bod, čehož by i město mohlo využít ve svůj prospěch.
Spíš by to chtělo peróny někde u toho bistra, novou čekárnu a původní budovu ať pronajmou na služby, kanceláře, ordinace, malé byty apod. Ale SŽ toto nechce a neumí…
Ano, nádražka pro vožungra Zikmunda s točeným do kelímku je nejzásadnější parametr každého nádraží.
Předpokládám, že diskuse o tom, jak by mělo nádraží vypadat, s městem proběhla a tady se realizuje výsledek této diskuse…
Přemýšlím, jak tratě tohoto typu modernizovat, aby to mělo nějaký smysl.
* Není vysloveně pomalá, ale ani rychlá ne.
* Trasování – trať posbírá pár městeček lokálního významu a něco turistických center.
* Jako spojnice krajských měst se příliš nehodí a to vynikne obzvlášť po dokončení dálnice z Hradce na Turnov, rozdíl bude brutální.
Takže jak dál ? Vylepšovat zastaralé a počítat s tím, že doprava zůstane vždy v takovém skromnějším duchu?
Lokální a turistický význam má Železný Brod a přilehlé tratě poměrně velký. Když se zrealizuje plánovaná trať přes Mladou Boleslav do Liberce, tak se zvýší i železniční atraktivita této lokality, jakožto přípojné trati na skutečně rychlou železnici, která bude řešit spojení krajských měst. Takže investice smysl má.
„Lokální a turistický význam má Železný Brod a přilehlé tratě poměrně velký.“
Myslíte, že jen lokální a turistický když trať procházející Železným Brodem spojuje Liberec s Pardubicemi? Ten výzmam je řekl bych páteřní. Však už její původní název hovoří jasně. SNDVB- Jihoseveroněmecká spojovací dráha. A že spojuje to teda jo.
Liberec s Pardubicemi má dvě rychlejší tratě už nyní, z toho jedna se poměrně zásadně přestaví, do toho se staví D35 v úseku Jíčín-Hradec a plánuje přeložka I/35 v úseku Turnov-Jičín, kolik lidí asi pak zůstane jezdit vlakem přes Brod do Pardubic? Tipnul bych si, že nikdo.
Nesmíte se na to koukat jako na trať Pardubice – Jaroměř – Železný Brod – Turnov – Liberec, ale spíš jako na trať, kde po modernizaci trati Praha – Lysá – Mladá Boleslav – Turnov bude značně využívané spojení Prahy a oblasti na hranici Jizerských hor a Krkonoš.
To je Správa opravdu dobrá, trať nefunguje teď, v sezoně 2027 zjevně znova. Cestující z toho budou mít dvě nově natřené zastávky se zábradlím. Samozřejmě to bude stát jak několik km vrt v rovinatém Španělsku.
Však to by bylo, abychom další půlroční výlukou nevyhnali další cestující!
á rovinaté Španělsko, to jsme tady dlouho neměli. Proč mají u Madridu dvoutisícovky, hory?
„rovinate“ jsem myslel ironicky
Nějak za poslední dobu nepamatuji na liberecku léto, kdy by nebyla výluka na nějaké trati do Jizerek, občas je pro jistotu výluka na všech tratích do Jizerek.
Jj, viz třeba shnilý rozpadající se kousek trati mezi Kořenovem a jizerským mostem. To bude příště opět výluka na celou sezónu a pak další rok za tunelem ke státní hranici 🥰 Cestující a železniční doprava je až na posledním místě. Nákladka už je vyhubená, teď ještě ten remcající substrát 🤪
Poloostrov?! A já měl za to, že takové zhovadilosti typu Šumperk, Hanušovice, Jablonné n. O. patří do minulého století.
Víc Sosna nedovolí.
On má právo veta? Vždyť v té komisi je dost dalších lidí.
Ten projekt se ale musí do té komise nejdříve nějak dostat…
Další naprosto zbytečná stavba, stejně jak v Malé Skále, kde se to ještě dalo obhájit zastaralým zabezpečovacím zařízením.
Jo, za miliardu do určitě přiláká spoustu cestujících a za nejakych 7-10 let je ta investice zpátky. Nedokážu si představit lepší způsob vyžití investičních peněz na dráze a to včetně nových tratí! Jen se trochu divím, že ta super vytížení a důležitá trať je pořád jednokolejka bez drátů.
To je ironie, nebo jen neznalost problematiky?!?
To myslí ironicky…
V to doufám 😉.
Tak ono to tady bude taky zastaralé, elektronické zabezpečovací zařízení z roku 2010. Střední doba životnosti takového zařízení je udávána 20 let. Budova totálně předimenzována.
To asi ano, ale realizovat stavby stylem, jeden rok zavřeme trať na půl roku kvůli reko stanice Semily, další rok kvůli reko stanice Malá Skála, další rok kvůli odstranění propadu rychlosti mezi Starou Pakou a Dvorem, další rok kvůli reko Turnova …. je naprosto šílené a cílené vyhánění cestujících. Ta trať je použitelná pouze v zimním období. Navíc se tyto dílčí reko zatím vůbec nepropisují do zrychlení, cestovní doba je pořád na úrovni 30. let min. století, zatímco stavba dálnice mezi HK a Turnovem pomalu postupuje. Kdyby tu trať zavřeli v jednom roce a udělali všechno najednou s tím, že… Číst vice »
Naprosto přesně napsané. A to jsem zvědav, kolik bude rušeno kolejí, které případně opět sníží kapacitu, nakládku, odstavné koleje. I když zde by to nemuselo být snad tak „horké“.
a když náhodou v nějakém roce není velká výluka, tak se stejně nějaká drobnost alespoň na pár týdnů najde a to nepočítám ty pravidelné sezónní výluky.
Takhle progresivní názory, kam bychom to došli! Stop progresivismu! Monopoly si rozvracet nedáme!
Je to přesné, není co dodat.
Vždyť je to terminál pro busy a vlak. Tak to smysl rozhodně má.
A k tomu je snad potřeba zbourat stávající budovu a místo ní postavit jinou menší? Já bych spíš předpokládal, že důležitější je kvalitně zmodernizovat kolejiště (což podle nabízeného nástinu náplně stavby právě příliš jisté není) a z pohledu cestujících obnovení kvalitně fungující „nádražky“ jako součásti prostor pro čekající i přijíždějící cestující, tedy přijatelné nájemné pro jejího provozovatele.