Další lokomotiva 380 se rušit nebude, poškození se netýkalo rámu a čepů
Lokomotiva řady 380, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Lokomotiva 380.019 byla poškozena v polovině září při posunu v železniční stanici České Budějovice.
Aktuálně na jedné z 380ek sedím a ta mašina má oproti Vectronu ve všem na vrch lepší vypružení , tišší , lepší na ovládání , rychlejší změna systému zde do pár vteřin u Vectronu 4 minuty , lepší displeje lze navolit i jas displeje který tak zůstane a ne jak u Vectronu že po 2 minutách vás oslepí displej ta mašina ve všem Vectrony poráží a kdo my tady bude tvrdit že na ní jsem poprvé tak má smůlu jezdím na dané řadě déle a můžu s klidem říci Vector není nic světoborného
4 minuty (jestli vůbec tak dlouho) měnila systém C verze a ta už asi moc k potkani není.
Vectron není možná nic světoborného, ale na rozdíl od 380 se jich vyrobilo víc jak 28ks a stále běží výroba a objednávek má Siemens na pár let dopředu.
Bohužel 4 minuty to trvá i nové verzi Vectronu
Jedná věc kde zaostává mě napadá velikost stanoviště. Jinak souhlasím velice dobrá mašina.
Vectron a 380 mají stejně velké stanoviště tuším menší má Traxx MS 2
Ty jo když čtu tvoje nadšení z řady 380, tak jediné co tam dle mě chybí je zařízení pod pultem na masáž šulínka. Což si myslím, že za těch 50 mega na kus, o co byla 380 dražší, mohla Škoda zvládnout. Jinak je to opravdu dokonalý stroj bez jediného problému a za skvělé peníze. Ne nadarmo se jich také vyrobilo tolik a jezdí víceméně po celé Evropě.
S tou cenou jste trochu vedle
No, nevím z jaké zkušenosti vycházíte, protože prostor na stanovisti u vectrona je o dost větší než na 380.
A nedělá to zpoždění ETCS? bych řekl, než proběhne inicializace, přihlášení k GSM-R, než si pšoukne relé rychlobrzdy (automaticky test), než si provede test další zabezpečovačka přes STM (třeba Mirel, PZB), než tam strojvedoucí „vyťuká svoji misi“ a navolí režim, atd.
Není to třeba toto?
to by pak po dosazení ETCS na 380 bylo asi obdobné…
Díky.
je to dobrá mašina , jenom se to s ní musí umět. Při zajíždění v Ostravě na nákladech měla normu pro Esa a v pohodě zvládala vlaky aji s 10 . % nad nornu . Ostraváci to s ní uměli velice dobře
Jeden by tak trochu čekal, že v normativu bude rezerva a o generaci novější mašina s tím nebude mít problém. To je vpořádku, tak to má být. Opak by byl fiaskem.
To by možná čekal jeden.
Druhý by zase řekl, že čtyřnápravovka podobné hmotnosti utáhne pokaždé cca stejně (dejme tomu že něčeho nezanedbatelného lze dosáhnout individuálním řízením náprav; na druhou stranu absence litinových zdrží má zase spíš mínusy), ať je z roku 1950 nebo 2020. A jestli má 2 nebo 6 MW pak už ovlivní jen to, na jak velkou rychlost se s tou cca stejnou zátěží rozjede. Řekněme s výjimkou možnosti vyjet „nadkritický“ kopec o různém převýšení díky kinetické energii, což jsme ale u té rychlosti (na rovině; následuje-li to stoupání po spádu, tak i tady rozdíl nebude).
O výkonu jsem nic nepsal. Možná jsem mohl zdůraznit, že od roku 1950 máme k dispozici mnohem lepší možnosti, jak realizovat protiprokluz.
Jenže se nepíše rok 2010, nýbrž 2024. Doba nám drobátko pokročila tom, že 380 nikdo ani ojetou nechce, končí jako interoperabilní lokomotiva (krom lokálky do Lince) a Vectron má našlápnuto k 2 tisícům kousků. Já si dobře pamatuji, jaká se z ní u ČD dělala modla (rok 2011). Jenže já si našel v té době jinou modlu – kasselskou a taky kvůli ní jsem řekl u ČD sbohem.
Smazáno pro vulgárnost a neschopnost vyjádřit názor slušně
A kolik jsi s něma najezdil,jako fíra?
Ani jeden km. To nemůžu dělat na údržbě? Víte co to vůbec je a co se tam dělá????
Lokomotivy řady 380 by mohli použít i na R11 z Plzně do Jihlavy. A využili by turnusově téměř všechny s malou provozní zálohou.
Jenže kde by pak jezdili poslední žijící Plecháče?
Ty už od nového GVD budou jezdit minimum turnusů (spekuluje se o 2), Dáša už jen jako záloha, zbytek pokryjí Esa. Zbytek 242 na díly nebo provozní záloha.
U Carga.
242 jdou všechny ke Cargu další GVD s nimi už nepočítá
Asi těžko, když má být s výhradním ETCS Veselí-ČB. Opravdu by to šlo jen Plzeň-ČB, nebo OV-FM s půlpušem. Ještě snad Brno-Olomouc u spojů končících v Olomouci.
Na trati Praha – České Budějovice bude výhradní provoz ETCS až v roce 2027.
A není to náhodou za 2 (a něco) roky, neboli po nádražácku za 2 grafikony?