Další lokomotiva 380 se rušit nebude, poškození se netýkalo rámu a čepů
Lokomotiva řady 380, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Lokomotiva 380.019 byla poškozena v polovině září při posunu v železniční stanici České Budějovice.
Ti pacienti co rozhodovali o 380 a vůbec o celé výrobě a obchodu s ni ma,tam byl tlak od Siemensu kvůli konkurenci,tak se házely klacky až to dopadlo,kde to je. A to máme se vším, tak u nás,že nás převálcovali. Jsme lůzou Evropy před 2 sv.válkou jsme byli 5.ve světě průmyslové výroby a teď díky těm pacientům jsme na chvostu Evropy. To i ti Poláci nás už předeběhli, že teď vyrábí nebo budou vyrábět vícesystémové elektrické lokomotivy a my vůbec nic, tak jsme dopadli je to smutné, ale je to realita!!!!!! Hlavně,že na pendolina 20 let staré soupravy se ETCS… Číst vice »
Mě překvapuje, že budou investovat peníze do oprav mašiny, se kterou chtějí zbavit prodejem 😯
Je vůbec ten prodej „na pořadu dne“, nebo se to případně bude řešit až někdy v budoucnu?
Tak logicky se lépe a za vic prodá funkční lokomotiva než nabouraná nepojizdná.
Má ČD přebytek elektrických lokomotiv?
Investovat stovky tisíc do opravy mašiny v (zůstatkové) ceně řekněme 50 mega se vám zdá vyjazování peněz?
Neprodejný šrot..
Ale tu opravu si nejspíše „vyjezdí“
Dokud jí vlastník k prodeji nenabídne, tak o „neprodejnosti“ lze mluvit jen v tom smyslu, že k prodeji není.
Tak jako ano, myšlena byla jistě prodejnost za vyšší cenu než za cenu šrotu nebo rámu. Kdyby Škodovka dokázala hodně dílů použít v ev. úspěšné EMU400, pak by rázem byly cenné i na ND – ale to bude nereálné.
Obávám se, že žádné dražší díly z 380 do žádného panťáku pasovat nebudou.
Možná tak stěrače…
Nevím, jestli by v nějakých panťácích nebylo něco stejného na řízení, to bylo přece povedené, ale nevidím do toho.
Prodej do ciziny (nejspíš Turecka) bude teprve až už se u nás nebude dát bez ETCS jezdit skoro nikde na hlavních tratích.
A taková střední oprava se určitě stále vyplatí.
Turek je nakonec nechce, jinak by už v Turecku (ne)jezdily…
Líbí se mi, jak tím „do ciziny“ myslíte mimo EU. A teď najděte nějakou zemi mimo EU, kde má Škodovka zavedený servis.
„Až už se u nás nebude dát bez ETCS jezdit skoro nikde na hlavních tratích“ – myslíte za 2-3 roky, nebo nějak doufáte ve 2028-30?
Upřímně je mi opravdu těchto lokomotiv, konstrukcne a funkčně nejsou o nic horší než Vectrony, kdyby Škoda werke měla ve vedení tým lidí kteří by byli nadšenci se zájmem tak mohli 380tku nabízet na operativní leasing, zastavit lokomotivy ETCS hned při výrobě a nabízet na operák, stejně jako Siemens vymyslel svůj Dispolok. Bohužel zůstanou navždy jako taková smutná tečka za výrobou lokomotiv v Česku.
Souhlasím s vaším příspěvkem. …jen CZ LOKO je stále se rozvíjejícím výrobcem lokomotiv. A je dobře, že tyto dvě velké společnosti tady v ČR fungují.
NJ, ale CZ LOKO dělá jen posunovací lokomotivy, ne? Tady nic jako alternativa k 109E.
V době projekce a výroby nebyla jasná varianta ETCS, takže je tam jen příprava, bohužel, vývoj zakličkoval a moc se nehodí. A nedávno prosákly informace, že vývoj ETCS pokračuje, a zase to začíná hrozit, že po přejetí hranic to nebude v sousední zemi fungovat. Jinak, průšvih s „380“ spočíval i v tom, že se původní projekt konstrukce přepracovával, v lokomotivě jsou deformační zóny, co mají chránit osádku a důležité části před fatálním poškozením. Ty konstrukční prvky jsou navíc vyměnitelné. Teď se to osvědčilo.
Píše se zde o turnusování jen 12-ti kusů, tak to by mohli snad i denně plnit turnusovou potřebu, když bude záloha více jak 50%, tj. 7 ks.
Aktuálně na jedné z 380ek sedím a ta mašina má oproti Vectronu ve všem na vrch lepší vypružení , tišší , lepší na ovládání , rychlejší změna systému zde do pár vteřin u Vectronu 4 minuty , lepší displeje lze navolit i jas displeje který tak zůstane a ne jak u Vectronu že po 2 minutách vás oslepí displej ta mašina ve všem Vectrony poráží a kdo my tady bude tvrdit že na ní jsem poprvé tak má smůlu jezdím na dané řadě déle a můžu s klidem říci Vector není nic světoborného
4 minuty (jestli vůbec tak dlouho) měnila systém C verze a ta už asi moc k potkani není.
Vectron není možná nic světoborného, ale na rozdíl od 380 se jich vyrobilo víc jak 28ks a stále běží výroba a objednávek má Siemens na pár let dopředu.
Bohužel 4 minuty to trvá i nové verzi Vectronu
Jedná věc kde zaostává mě napadá velikost stanoviště. Jinak souhlasím velice dobrá mašina.
Vectron a 380 mají stejně velké stanoviště tuším menší má Traxx MS 2
Ty jo když čtu tvoje nadšení z řady 380, tak jediné co tam dle mě chybí je zařízení pod pultem na masáž šulínka. Což si myslím, že za těch 50 mega na kus, o co byla 380 dražší, mohla Škoda zvládnout. Jinak je to opravdu dokonalý stroj bez jediného problému a za skvělé peníze. Ne nadarmo se jich také vyrobilo tolik a jezdí víceméně po celé Evropě.
S tou cenou jste trochu vedle
Chudáku. Prečti si o tom něco. Kdo stanovil cenu a kdo požadoval jaké parametry této lokomotivy. Všeobecně TRAXX ani Vectron se nedají se škodováckými lokomotivami srovnávat. Jednoduchost ovládání , ARR, volba systému , rychlost přechodu do tahu atd. Lokomotivy Škoda 👍
Jak vidíte, spousta lidí ani takovou ironii nepochopí.
No, nevím z jaké zkušenosti vycházíte, protože prostor na stanovisti u vectrona je o dost větší než na 380.
Tak to skutečně není
A nedělá to zpoždění ETCS? bych řekl, než proběhne inicializace, přihlášení k GSM-R, než si pšoukne relé rychlobrzdy (automaticky test), než si provede test další zabezpečovačka přes STM (třeba Mirel, PZB), než tam strojvedoucí „vyťuká svoji misi“ a navolí režim, atd.
Není to třeba toto?
to by pak po dosazení ETCS na 380 bylo asi obdobné…
Díky.
ETCS se změna systému nijak netýká. Kdyby bylo po každé stahovačce potřeba znova inicializovat mobilku ETCS, tak bychom toho asi moc nenajezdili.
Zajímalo by mě, proč bylo vyrobeno tak málo z 380 kusů? V Německu se chystá vyřazení bloků z provozu. Příliš mnoho závad a nespolehlivost. V současné době existuje více než 2000 modelů Vectron.
Vectron 4 minuty systém nemění, zvládá to do 30 vteřin (a ano zrovna jsem z jednoho slezl)
Vypadá to že pan Plíva to jezdí spíš někde v simulátoru než v reálu, taky mě je divný kde přišel na to že vectroni i 380 mají stejně velká stanoviště
A kolik je mimo ČR míst, kde na to ty 4 minuty potřebuje?
je to dobrá mašina , jenom se to s ní musí umět. Při zajíždění v Ostravě na nákladech měla normu pro Esa a v pohodě zvládala vlaky aji s 10 . % nad nornu . Ostraváci to s ní uměli velice dobře
Jeden by tak trochu čekal, že v normativu bude rezerva a o generaci novější mašina s tím nebude mít problém. To je vpořádku, tak to má být. Opak by byl fiaskem.
To by možná čekal jeden.
Druhý by zase řekl, že čtyřnápravovka podobné hmotnosti utáhne pokaždé cca stejně (dejme tomu že něčeho nezanedbatelného lze dosáhnout individuálním řízením náprav; na druhou stranu absence litinových zdrží má zase spíš mínusy), ať je z roku 1950 nebo 2020. A jestli má 2 nebo 6 MW pak už ovlivní jen to, na jak velkou rychlost se s tou cca stejnou zátěží rozjede. Řekněme s výjimkou možnosti vyjet „nadkritický“ kopec o různém převýšení díky kinetické energii, což jsme ale u té rychlosti (na rovině; následuje-li to stoupání po spádu, tak i tady rozdíl nebude).
O výkonu jsem nic nepsal. Možná jsem mohl zdůraznit, že od roku 1950 máme k dispozici mnohem lepší možnosti, jak realizovat protiprokluz.
Jenže se nepíše rok 2010, nýbrž 2024. Doba nám drobátko pokročila tom, že 380 nikdo ani ojetou nechce, končí jako interoperabilní lokomotiva (krom lokálky do Lince) a Vectron má našlápnuto k 2 tisícům kousků. Já si dobře pamatuji, jaká se z ní u ČD dělala modla (rok 2011). Jenže já si našel v té době jinou modlu – kasselskou a taky kvůli ní jsem řekl u ČD sbohem.
Tak si ji tam nechte na nezabezpečený posun. Všichni budou spokojeni.
Smazáno pro vulgárnost a neschopnost vyjádřit názor slušně
A kolik jsi s něma najezdil,jako fíra?
Ani jeden km. To nemůžu dělat na údržbě? Víte co to vůbec je a co se tam dělá????
Nebo sedíš jen doma u internetu.
Lokomotivy řady 380 by mohli použít i na R11 z Plzně do Jihlavy. A využili by turnusově téměř všechny s malou provozní zálohou.
Jenže kde by pak jezdili poslední žijící Plecháče?
Ty už od nového GVD budou jezdit minimum turnusů (spekuluje se o 2), Dáša už jen jako záloha, zbytek pokryjí Esa. Zbytek 242 na díly nebo provozní záloha.
U Carga.
242 jdou všechny ke Cargu další GVD s nimi už nepočítá
Asi těžko, když má být s výhradním ETCS Veselí-ČB. Opravdu by to šlo jen Plzeň-ČB, nebo OV-FM s půlpušem. Ještě snad Brno-Olomouc u spojů končících v Olomouci.
Na trati Praha – České Budějovice bude výhradní provoz ETCS až v roce 2027.
A není to náhodou za 2 (a něco) roky, neboli po nádražácku za 2 grafikony?
Nikdo neříká, že se v novém GVD nemohou objevit i na R17. Vedle Ex7 by to i dávalo smysl.
nejezdím r17 každodenně, ale v čele rychlíků (opravdu rychlíků, nepletu si je s ex7) 380 vidím vcelku často už nějakou dobu, to jsou nějaké mimořádné zálohy?
Jsou to víkendy a 702 a 735.