Další cyklostezka z bývalé trati. Betonový povrch má odradit obojživelníky
Nová cyklostezka Svor - Cvikov. Foto: Liberecký kraj

Nová stezka je součástí Cyklostezky svaté Zdislavy, která postupně propojí Nový Bor a Bílý Kostel nad Nisou.
Škoda, že autor článku nedokáže do článku vložit mapu. Přitom je to tak jednoduché… stačí jít na mapy.cz, zvolit Nástroje – Sdílet – Vložit do vlastních stránek. A vygeneruje to iframe, který sem vloží např. mapu https://mapy.cz/s/hocopatapo
díky za tip, o tom jsme nevěděli
1973, koleje 1977, to bylo rychlé
Jsem sám komu při pohledu do mapy připadá, že se na tuhle cyklostezku zapomnělo při rekonstrukci silnice?
Podchod na rohu hřiště by stezku zkrátil o 600m a a vzdálenost o 1,2 km, to by přece atraktivitě jen přidalo…
Neznám tohle místo, ale silnice jsou u nas moc často staveny tak, aby maximálně komplikovaly pohyb chodcum a cyklistum aby to mohla být náhoda.
V jiných zemích se s něčím takovým nesetkavam.
Priklad: jak se dostane chodec a cyklista od Skrinarova do Osove Bytisky? Přece po statovce až ke křižovatce od Vlková. https://mapy.com/s/hehoteluva
A Revnicov. Position on the map
https://mapy.com/s/hanekarula
My jsme fakt země cedulí. To nestačí značku nastříkat na zem, když už tam musí být?
Víte, v zimě tu bývá docela krušno, tak by se to muselo asi neustále obnovovat.
No asi ne, když ty značky vydrží na silnicích kde se solí, pluhuje a projede denně sto tisíc aut, tak evidentně přežijou pár cyklistů denně. Takže chabá výmluva. Jen to chce trochu přemýšlet. Ale když se vám to takto esteticky v krajině líbí tak prosim.
Mašinko655 – jste asi šotouš, který by železnici udržoval i kdyby byla v červených číslech. Pořád lepší dopravní značka, než výmluva – já jsem tu značku neviděl nebo byla „vybledlá“. Takže IDGAF ;o) Chce to nejen přemýšlet, ale i empatii, brouku.
V zimě tolik cyklistů nejezdí.
Ale lidi i době, kdy není sníh, jezdí na kole.
To vypadá fakt strašně. Nevím kdo chce jezdit na kole nebo chodit v přírodě na betonu. Na horským kole je to nuda, galusky to ničí a na bruslích se na tom ani jet nedá.
Ano. Jelikož se na betonu nedá bruslit ani jezdit, jsou v Mimoňi na bývalém letišti davy lidí. Naopak. Na brusle je to super a pro rodiny s malými dětmi na kolo taky. Navíc perfektně zapadá do konceptu cyklostezek v našem kraji.
Ano, hladký beton je super, ale ne tohle s ostrýma hranama, se podívejte na fotky. Na bruslích bych na tom opravdu jezdit nechtěl.
Kde jsou hrany na fotce 1 a 2. Nic o trati nevíte, nikdy jste na ni nebyl. Však hned soudíte.
No já na těch fotkách vidim, že to vypadá tak, že tam vylili beton a pak to přejeli hřebenen.
Ano na byvalem letisti s povrchem bez dnesni protismykove upravy. Tady je pricne zdrsneni. Trasa je fajn, povrch ale muze byt mekci a vice prirodni.
Co to povídáte člověče? V úterý se tam na ty hrany stavím podívat. Podle fotek mi přijde v pořádku.
Já jsem si ten úsek ze Svoru do Cvikva prošel a je to fajn být mimo hlavní silnici E442 a I/9 a I/13. Ausgerechnet při současném provozu na silnicích.
Jen tak dál… Je mi fuk co po těch lokálkách bude hlavně ať už ty starý nevyužívaný tratě mizí z mapy ČR
No nebojte, podobně už byly úředně “nezrušeny” a převedeny na cyklostezku všechny profláklé Kralovice, Polné a Horní Slavkovy, aby to náhodou nechtěl někdy někdo zase použít jako železnici.
Pro každodenní spojení mezi Svorem a Cvikovem nepoužitelné, protože je to mnohonásobě delší trasa než po nové stezce, která vede od ONOa ke Svoru. Ale na výlety jako kochačka dobrý.
A pak, že nebudeme z veřejných peněz dotovat výlety. 🙂 Lze aspoň u stanic bezpečně zaparkovat kolo a vydat se na výlet do okolí? Jinak sice chápu, že ta trasa je se závlekem a vyžadovala by na hlavní silnici přejezd, ale nebylo by lepší aspoň část těch kamionů odtamtud převést na koleje, než začneme vymýšlet další dva až čtyři silniční pruhy? Třeba i ty koleje by šly zřídit už i v o něco lepších parametrech. No nic, no. Budeme se kochat na kolech, která si tam přivezeme v lepším případě okolními vlaky…
To oznaceni je priserne. Asi by to chtelo ve vyhlasce rovnou napsat, ze stezku pro cyklisty mohou pesi vyuzit, pokud neexistuje soubezna trasa. Kdyz muze chodec legalne jit po ctyrpruhove silnici I. tridy, proc by nesmel jit po cyklostezce v polich?
Proč tam rovnou není značka cyklostezka/pro pěší? V tom bude asi dotace, u nás je taky taková cyklo kterou ale většinou používají chodci, ale dotace byla na cyklostezku.
Neni to uplne velkej rozdil, ale trochu se ty rezimy lisi. Na spolecne stezce je oboji stejne dulezite, tady by meli pesi vic uhybat lidem na kolech (a naopak na chodniku nebo stezce pro chodce s povolenym vjezdem kol by meli lidi na kole vic davat prednost pesim).
Pravda dotace v tom taky muze hrat roli. A ze se dotace na cyklostezky pouzivaj na cesty prevazne pro jiny ucely me v CR neprekvapi.
Kdyby to byla stezka pro chodce a cyklisty musela by se stavět s vystouplym obrubnikem, ktery je nebezpecny pri padu, zejmena pro cyklisty, kdyz musi neplanovane vyjet mimo stezku. Navic se to se prodrazi.
Já jsem slepce s hůlkou na stezce v extravilanu ještě neviděl.
V extravilanu se vodici linie zrizovat nemusi.
To je možné, ale často se zřizuje. Bohužel do toho vstupují DOSS s jejich pohledy na svět, a pak to dopada různé. Třeba Dolní Zleb u hranice, Točna – portál tunelu D0 a mnohde jinde.
Mmch, to plyne z jaké normy?
Donedavna vyhlaska 398/2009 Sb., priloha 1, clanek 1.2.1.1
Po novu to bude nekde ve vyhlasce 146/2024 Sb. a CSN 73 4001.
No, „měli by víc uhýbat“ je hezký eufemismus, asi všichni co na kole jezdíme si dovedeme představit, jak to pak asi vypadá. 🙂 Dobrý „lifehack“ pro každého cyklistu je zvonek. Ale někdy se chodci při jeho použití skoro až zbytečně lekají a div neuskakují někam do pangejtu. Nebo už jsem taky někde viděl formulaci „a cyklista na mě agresivně zvonil“. Pokud vím, tak je rozdíl ještě v tom, že na smíšené stezce pro chodce a cyklisty je limit 20 km/hod. To i na horáku po rovině jezdím někdy víc… Čistě cyklostezek (kam by chodci fakt nesměli) po ČR moc nevídám.… Číst vice »
teda,to je proměna..nedávno jsem tam šel takovým úvozem…a teď se tam dá jet na kole
Ta C8 s dodatkovou E13 a ještě v plných velikostech a ještě na dvou sloupcích je hodně smutný pohled. Tyhle paskvily už by dávno měly mít řešení ve variantním provedení značek C7x a C8x i s jasnou prioritizací jednoho nebo druhého módu, stejně jako jednoznačnou možnost umisťovat tyto typy značek vlevo dle místních podmínek, aby to i co nejméně překáželo právě na chodnících.
Ušetřilo by to hromadu zbytečných plechů, kreativity a zabraného prostoru a přitom by to jasně řeklo uživatelům, jaká jsou tu zrovna pravidla moštárny.