Další čínská aerolinka ruší lety z Prahy. China Eastern omezí spojení do Šanghaje
Letadlo China Eastern v Praze. Pramen: Letiště Praha
Letecká společnost China Eastern Airlines omezí své spojení mezi Prahou a Šanghají. Jde o druhou čínskou leteckou společnost, která se
Podle posledních zpráv Čína zakázala čínským prodejcům zájezdů prodávat jak zájezdy uvnitř Číny, tak do zahraničí. Tak to je asi pravý důvod rušení linek do Prahy a ne politika, protože velkou kapacitu si kupovali čínské cestovky.
Mezi zrušením linek do Prahy a rušením zájezdů není žádná souvislost.
Ten (dočasný) zákaz prodeje zájezdů po číně i do zahraničí je součást opatření proti corona viru.
Prosím vás zrušte i ty zbývající lety, ať máme od Číny na chvíli pokoj..
No co si budeme říkat, ty linky z Prahy do Číny (12 widebody týdně) nemají nějakou extra obsazenost a jistá racionalizace je na místě.
Asi moc do Číny neletas, ty mudroni. Kdybys létal do Číny, věděl bys že obsazenost letadel je vysoká. 180tisic zákazníků za rok je ti málo?
neskutocne ake politicke s*acky su schopni pisat niektori diskutujuci..hanba.
Já bych si jen dovolil opravit drobnou chybku. Do Prahy létá A330-200
Přidávám se k ostatním diskutujícím, taky v tom žádnou katastrofu nevidím. Odejdou Číňani, přijde někdo jiný. Nebo nepřijde, no co. Stejně se z Ruzyně stává nic moc letiště. J Morava lítá z Vídně, S Morava z Polska, J a JZ z Mnichova, až se zprovozní Berlín, tak S Čechy tam odtamtud. Vašek zůstane jenom pro Pražáky a spottery.
V Ruzyni sice zvorali ty drobné rekonstrukce, kdy z krásného barevného T2 dělají šedivou nudu jak v Německu, v T1 zavedli uličku hanby, kdy je cestující nucen kličkovat nudnými obchody místo rovné cesty k východům, ale pořád je to nejlepší letiště, jaké znám. Dělám aktuálně přes 100 letů ročně na různá letiště. Ohledně Vídně aspol. přestože všichni mí dohledatelní předkové pochází z jižní Moravy, nemám důvod, proč vůbec někdy uvažovat o letech z Vídně. Jednak proto, že jejich letiště je také nudná šedivina, ale také proto, že mám určitou národní hrdost. Nebudu podporovat bývalou okupační mocnost, ale naše krásné hlavní… Číst vice »
Marně přemejšlím, kdy nás Rakousko okupovalo…
Pravděpodobně je to myšleno na Rakousko-Uhersko… Ale o tom není každý den dokument v TV, jako o 2. světovce, tak to přece nemůžeš znát .
Leč stále chybí odpověď na otázku, kdy nás Rakousko okupovalo. Žádná rakouská vojska k nám přeci nevpadla. To, že jsme spadli pod Rakousko byl následek rozhádanosti českých stavů a v bitvě na Bílé hoře proti římskému vojsku už prakticky žádní Češi nebojovali. Proto bych období po roce 1620 klasickou okupací nenazýval.
Hmmmm. Vypadá to že při hodinách dějepisu jsi kouřil za skolou a zbiral neomluvene hodiny😂😂😂
Chápu vaše důvody. Já to zas vidím zase tahle – cena letenky a společnosti, které do Prahy lítají. Nemám rád Smartwings, důvodů pro to je na tomhle serveru dost, takže s nimi nelítám. Vzhledem k tomu, že SW / ČSA okupují Ruzyň, logicky většina přímých letů je s nimi. Když vezmu všechna ta bezpečnostní rizika a cenu, vyjde mi z toho, že není důvod létat z Prahy. Samozřejmě na trasách, kde lítají jiné renomované společnosti (ne Ryanair), lze letět i z Prahy.
Opravdu existuje nějaká přímá linková destinace kam se dá letět jen s SW/ČSA a ne s někým konkurenčním? To se mi nějak nezdá.
Napadá mne Keflavík…
Ale fakt je ten, že Island je drsný kraj, takže ten téměř čtyřhodinový (hlado)let SW člověk může pojmout jako přípravu na pobyt.
Nerušil se teď někdy? Už to zapomínám.
no ještě takové ty okresní města v sovětsku – tuším Sverdlovsk, Kazaň, nebo co…
Hmm, to by mohlo být… 🙂
je vidět, že nemáš tušení o cenách čsa a smart wings. ve většině případů jsou nejlevnější z (bez lowcostu) dopravců na dané lince.
Tak to jste ty Rakušáky teda vytrestal. Já jsem z okolí Prahy a létám z Mnichova. Je to většinou levnější, hotovo. Dle vaší logiky bych si u toho měl nejspíš vzpomenout na Mnichovskou dohodu, co? 😀 😀
Aspoň budou volné sloty pro Bamboo Airways. Destinace ve Vietnamu mají pro nás větší budoucnost.
Tak pokud zrušili jen jednu rotaci týdně, tak to bude spíš ekonomický/kapacitní než politický rozhodnutí.
Linka bez mezipřístání se asi plnila blbě.
Jen at si zustanou tam kde jsou. Jeste by to chtelo ukoncit par linek z Ruska. Nekolik Rusaku vystehovat zpet do vlasti a bude se nam vsem lip dychat. A treba se dockame i slibovaneho zlevneni bydleni.
Linky do Ruska ovšem dost posilují
Vyzkoušel jsem několik leteckých společností na lince PVG – PRG. China Eastern suverénně nejhorší. Radši poletím s přestupem. Letušky arogantní, servis podprůměrný. Za mě žádná škoda…
Je to asi věc názoru, rozhodně to nebylo šetření za každou cenu, moderní interiér letadla a ve směru do Shanghaje i pokus o české jídlo. Já létám MU rád, přímá linka má svoje výhody
Arogance Práglu a toho Hřiba, co tam vyrostl už přináší oběti 🙁
Technická : tento Hřib pochází ze Slavičína. Jinak – co dobrého k nám za posledních 5 let přišlo z lidové Číny, vyjma výrobků z tamních montoven.
asi tak, súhlas
A co špatného ?
Tak na nejvyšší úrovní třeba inspirace, jak stabilizovat společnost, např.
A když vlákno začíná „arogancí Práglu“, tak třeba zrušení koncertů Pražákova kvarteta…
Říká ti něco akce-reakce, příčina-následek ?
A říká ti něco fakt, že Pražákovo kvarteto nemá s Prahou ale lautr nic společného?
Jako kdyby stáhli pandu z Tróje (kdyby byla), kdyby rušili Dny pražské kultury v Pekingu (prostě něco, co má co do činění s Magistrátem), pak by se dalo o nějaké kauzalitě mluvit. Tady se ale lidová Čína mstí subjektům, které s Magistrátem nemají vůbec nic do činění vůbec nic, takže se o nějaké reakci nedá ani mluvit.
Čongové na nějakej tvůj magistrát dlabou, to je pod jejich rozlišovací schopnost. Je to zkrátka odveta vůči ČR, obskurní pidizemičce (z jejich hlediska). Asijská nátura – nehází ramena a činí. A jen tak mimochodem (bavíme se o turismu), ONI nás nepotřebují, ONI Prahu nepotřebují, my a Praha evidentně NEPOTŘEBUJEME jejich prachy. Tak OK.
Číňani tady toho stejně moc naší ekonomice nepřispějí. Po jednom dnu v Praze a jenom v Krumlově pokračují do dalších zemí.
Ovšem obávám se, že linku Praha – ČB se současně největším potenciálem v ČR to ohrozí 🙁
Teď se „vizionářství“ jihočeských socanů Zimoly a spol. ukáže ve vší nahotě.
asi tak, súhlas
Je zajímavé, že to rušení obou linek nepřišlo po roztržce s nějakým pražským primátorem, ale až po kritice Číny ze strany prezidenta.
Obětí? Spíše ovoce…ještě by se mohli stejně zachovat Rusaci a taky hromadne rušit letecké linky…jen by neměli zapomenout si vzít hordy svých spoluobcanu z5 do Ruska
V Číně je 102 měst nad milión obyvatel. Praha je pro ně něco jako vzdálené okresní město
Slovo „měst“ by se většinu dalo vyměnit za spojení „panelákových sídlišť“ 😀
To nevychází…
Zdroj Wiki, je ale pravda, že jsem to nijak hluboce nestudoval.
Tohle by mohlo být i z obchodních důvodů – aby lépe naplnily spoje v jiné dny.
Stejně tam létají lidé raději s přestupem, ty čínské aerolinky nejsou žádný zázrak a sedět 10 hodin vedle Číňana který se chová jako prase Evropan většinou nechce.
Známý teď letět na Nový Zéland s China Eastern Airlines z Paříže (nechápu proč) a říkal, že je obrovský rozdíl v chování a servisu v relacích Evropa-Čína, a odkudkoliv-Čína. Na cestě zpátky před technickým stopem v Umruči – jídla v papírových miskách, žádné deky, jen na požádání a očividně zmuchlané/použité, po technickém stopu jídlo klasicky servírované v plastových tvrdých miskách, všude affinity a deky, usměvavé letušky. IFE taky nic moc, pár filmů, pečlivě vybrané 🙂
A dodatek na závěr. Cenově to vyšlo téměř na úrovni Emirates 🙂
Stop v Urumči slouží k doplnění toho materiálu. Proto ho vydávají až na dalším úseku. Já mám zkušenost třeba China Southern z Amsterodamu do Pekingu a proti třeba KLM jen mírně horší. Cenově vyjde přímý let v naprosté většině dráž než let s přestupem. Proto se nedivím, že z Prahy cestující raději létají s přestupem.
To ano, letadlo se doplní, vymění se posádka a letí se. Každopádně úroveň a prezentaci služeb měli údajně jinou.
China Southern vs China Eastern jsou něco jako SWISS vs ČSA.
CE a ČSA jsou jen maskované lowcosty, přičemž CE (FRA-PVG-AKL) za mě byl jeden ze 2 nejhorších dálkových letů vůbec. China Southern naprosto v pohodě (MEL-CAN-CNX), když nepočítám typicky čínskou nesmyslnou byrokracii na letišti při přestupu. Takže bych je rozhodně neházel do jednoho pytle 🙂
Taky me to nejakze zidle nezveda. Terminal 1 si po odchodu Hajnanu si T1 oddechne. Jestli pribude jina dalka tezko rict. Porad si myslim, ze je prostor pro severni ameriku. Snad neco vyjde.
Minimální přibude Vietnam, čase možná i Thajsko.
U Severní Ameriky je mezera hlavně v prakticky nulové nabídce celoročních letů, zaujala mě až nečekaně pružná reakce American Airlines, s jejich „skoro-ročním“ prodloužením letů do PHL. Nové destine v USA? Těžko říct, hovoří se o návratu Atlanty, což by jako napojení na přestupní uzel bylo určitě zajímavé. Ale třeba v linku na West Coast absolutně nevěřim…
je videt (a pro čínofily, aspon nektere snad prozreni), ze pro cinu jsme nikdy nebyli slutecny partner, jen vytah a spojka do eu.
takovi uzitecni blbci.
a at je pricinou ta parta nekompetentnich piratu v praze, nebo neco jineho v pozadi, je to dobre.
Číňanům abnormálně lezla do zadku i Alžběta britská. Ta si nechala líbit chování, které etiketa královského dvoru považuje za bezmála hrdelní zločin. A neudělala nic jiného, než že si postěžovala šlechtě stojící vedle ní. Bohužel to zaznamenaly kamery i se zvukem. A co královna? Omluvila se. 🙂
nikdy by som nepovedal ze zrovna ty pri leteckej linke napises takuto politicku s*acku..
Jj, at si sbali a odvezou i smesneho cernobileho medveda i nevychovane turisty a bude nam vsem lepe…
Jen houšť. Míň čínských turistů, uvolnění kapacity na terminálu 1, do toho teď ten virus…výhledově samá pozitiva.
Ví se jakou mají ty čínské linky obsazenost? By mě zajímalo, jestli větší politický tlak byl před lety při otvírání leteckého spojení Česko – Čína, nebo je naopak teď při jeho omezování.
Kapacita by měla být někde kolem 300 tisíc sedadel (kdyby všechno létalo A330-300, kapacita jako China Eastern – 300 míst), obsazenost dle letiště loni 188 tisíc. Tudíž by obsazenost měla být kolem 63 %.
Počítáte špatně, ne všechny aerolinky létají s A330-300, například China Eastern létají s A330-200 pro 234 cestujících. Nicméně tedy počítejme: Hainan létal celý rok 3x týdně s A330-300 pro 292 cestujících, Sichuan Airlines létaly celý rok 2x týdně s A330-300 pro 301 cestujících. China Eastern létaly 4x týdně s A330-200 pro 234 cestujících a 5. frekvenci s A330-200 přidaly až od května. Suma sumárum mi to vychází na roční kapacitu 267 434 sedadel. Vytíženost tedy byla vyšší než 70%, což na celoroční linky není úplně špatné. Tipnul bych si, že přes léto létaly linky úplně plné. Také nevím, kde se… Číst vice »
HAINAN je v zlej financnej situacii vseobecne, toto moze byt len dosledok..
Satanovo dílo.