Další červené vectrony s bílým křížem. SBB Cargo Int. je nasadí na rýnsko-alpský koridor
Švýcarská společnost SBB Cargo International rozšíří svou flotilu lokomotiv Siemens Vectron o dalších dvacet. Nové stroje si objednala skrze německou
Švýcarská společnost SBB Cargo International rozšíří svou flotilu lokomotiv Siemens Vectron o dalších dvacet. Nové stroje si objednala skrze německou leasingovou společnost SüdLeasing, od které si lokomotivy Vectron MS dlouhodobě pronajme. Navíc má opci na dvacítku dalších lokomotiv. Oznámil to Siemens v tiskové zprávě.
Lokomotivy jsou určeny pro provoz nákladních vlaků na rýnsko-alpském koridoru (Maasvlakte/Rotterdam/ Amsterdam – Kolín nad Rýnem – Mohuč – Basilej – Janov); jsou vybaveny pro provoz v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii a Nizozemsku a mají evropský zabezpečovač ETCS.
Lokomotivy budou vyráběny v továrně Siemens Mobility v Mnichově-Allachu. Jejich dodávka je plánována na období od konce roku 2019 do poloviny roku 2020. Dopravce tak bude mít nové lokomotivy k dispozici ještě před otevřením Cenerského úpatního tunelu. Patnáctikilometrový tunel u hranic s Itálií se má otevřít v prosinci 2020 a s navazujícím Gotthardem má výrazně ulehčit průjezd Alpami.
Současně s pronájmem lokomotiv podepsala společnost SBB Cargo International se Siemensem smlouvu o údržbě. Ta bude zajišťována v servisních střediscích výrobce podél rýnsko-alpského koridoru.
„Rozšířením našeho vozového parku o další lokomotivy vectron téměř úplně nahradíme původní lokomotivy Re 620 a Re 420, které je možno používat jen ve Švýcarsku, a soustředíme se na výkonný, vícesystémový lokomotivní park, který pro nás bude důležitým stavebním kamenem s ohledem na otevření Cenerského úpatního tunelu,“ uvedl generální ředitel SBB Cargo International Sven Flore.
SBB Cargo International vznikla v roce 2010, 75 procent v ní drží SBB Cargo, zbytek má společnost Hupac. Firma už provozuje 18 vectronů.