Další část Žižkova plně přechází na zóny 30. Auta zmizí i od škol

Nová zóna 30 na pražském Žižkově. Zdroj: Praha 3Nová zóna 30 na pražském Žižkově. Zdroj: Praha 3

Na hlavních ulicích této oblasti Žižkova zůstává rychlost nezměněná.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Percula

Ono je to taková reklama řádně ce Phy 3 že něco dělá, ve skutečnosti je to na nic. Rychlejší st se tam nehlídá , tak můžou sázet značky snad jen pro potěchu těch co chtějí porušovat předpisy. Normální řidič v těch uličkách stejně jezdí pomalu

Zelvak

No takže v oblasti bylo asi tak 10 nehod s chodcem za 10 let, všechno lehká zranění kromě jedný nehody, ta byla bez zranění. Reálně sem tam jezdí pomalu už teď protože většina provozu hledá místo k parkování apod, magora co v uličkách mezi zaparkovanýma autama poletí 70 stejně malůvky nezastaví, akorát se vyplácaly litry barvy.

V. F.

Prostě tam budeš jezdit 30..

Luk

Tady je to spíš o tom, aby byla větší motivace využívat chůzi místo jízdy autem. A to dvěma způsoby – jednak znepříjemněním (zpomalením) jízdy autem, hlavně ale větším bezpečím pro chodce. Bez důsledné kontroly se toho ale moc nezmění, 30 km/h řidiči aut a motorek obvykle zcela ignorují (a jezdí 50 i víc), pokud se nejede pomalu z jiných důvodů.

Michal

No to mě třeba vůbec nemotivuje, já rozvážím jídlo autem a z toho důvodu se po Praze pohybují autem. Vlastně do konce se musím pohybovat autem a nesmím chodit žádné vzdálenosti pěšky. I kdybych to měl od restaurace k zákazníkovi 100 m, tak musím těch 100 m jet autem, protože jsem placen za přepravu autem 🤨. Tak holt ty zákazníci to jídlo budou mít za delší čas, když pojedu pomalu a možná i o trochu více studené 😖. Super je že tam v okolí se moc nikde nedá zaparkovat na krátké stání na doručení objednávky ☹️, asi mám nechat jet… Číst vice »

Jakub P

Tak si najděte nějakou normální, slušnou práci a opusťte organizovaný zločin, kde vás zaměstnavatel (nebo spíš „zaměstnavatel“) nutí porušovat předpisy…

Luk

Jsou rozvozové služby, které místo aut využívají jiné dopravní prostředky. Takže i bez auta to jde.

Jan Tichavský

Pokud toho pan kurýr nevozí 10 a více kilo najednou, tak mu stačí moped nebo kolo.

MiNo

Pořád máte nějaké výmluvy. 😄

dědek

Proč dávají moudré zákony policii možnost udělovat pokuty za nedodržení 30 km/h u školy i o půlnoci v neděli v srpnu? Proč musím dodržovat 30km/h u přechodu, kdy není na chodnících živáčka? Nezájem s nenažraností!

MiNo

Proč musíte stát na červenou na křižovatce, která je v ten moment absolutně prázdná a jste tam jen vy sám?

mimochodem

To je ovsem velmi spravna otazka – tam, kde je svet jeste normalni, se semafory treba po osme vecer proste vypnou…

Nu a pak jsou mista jako zapadne od Parize, kde si clovek vyzere svoji cervenou vlnu i ve tri rano, aby semafor zajistil, ze tech nula chodcu muze bezpecne prejit. Stav spokojenosti tamniho obyvatelstva s timto stavem (zbytecny hluk navic kvuli rozjezdum z nuly namisto plynuleho prujezdu) mi vsak neni znam.

Percula

A kolik těch semaforu ještě je? Já potkávám takové které mi, pokud jsem v křižovatce sám, tu zelenou rozsvítí, ještě než zastavím. A nemusí být noc.

Filip Jirsák

Pokud jedete autem. Pokud jedete na kole, musíte si počkat na auto – nebo porušit zákon. Aby pak mohl někdo psát do diskusí o tom, jak cyklisti porušují zákony.

Michal

No jako jestli myslíte v noci, no to je hlavně z toho důvodu že když semafor funguje i v noci, tak město platí provozovateli za funkční semafor, zase jde jen a jen o peníze, v noci by spoustu semaforů mohlo být vypnutých 😕

frank

Třeba proto, že okolo školy bydlí lidé a do školy chodí sportovat ? Nebo kvůli hluku odvalu kol aut v noci ? Už jste někdy zaznamenal, že čím větší rychlostí váš vůz jede tím je hluk odvalu silnější ? Do cca 90 km v hodině tvoří dokonce hlavní část produkovaného hluku, tedy pokud nemá někdo upravený vejfuk na rezonátor…

V. F.

Protože je na tom veřejný zájem a pokud s tím nesouhlasíš, nemusíš těmi místy autem jezdit.

Michal

Jo jo, v takových místech by bylo fajn kdyby 30 fungovala v době, buď v době provozu školy a nebo v době kdy děti jdou do/ze školy.
Tady kousek je taky 30 kvůli dětem ze školy a ta taky platí celý den. A hlavně o prázdninách kdy tam žádný děti nejsou 😡

Filip Jirsák

Dodržovat se to musí proto, protože je to zákon.

Otázka je, proč značení, které je kvůli vyučování ve škole, není omezené platností jen na dny a dobu školního vyučování.

A ještě důležitější je otázka, proč omezení na 30 km/h musí být řešené značkou a proč to pro obce není výchozí rychlost.

Jakub P

U té druhé otázky je IMO hlavní podotázka, jestli je to omezení rychlosti čistě jen kvůli té škole (jo, pak by dávala smysl časově omezená platnost), nebo jestli je to jen jeden (byť třeba ten nejsilnější) důvod.

Jenda

Na hlavní Jana Želivského je omezení na 30 km/h už mnoho let, a to od Ohrady až po Nákladové nádraží. Reálně tam ale ti nejpomalejší jezdí 50, v průměru jde rychlost spíš někam k 70. Když tam policie měřila v rámci Speed Marathonu, tak měli fakt žně.

Zelvak

Vzhledem k tomu že tam není zvýšená nehodovost, tak se jedná o nesmyslně nastavený rychlostní limit.

Glados

Ono to je jen o nehodovosti? Hluk, pocit pro chodce apod. jsou jedno?

Zelvak

Jak se měří pocit chodce?

Luk

Přímo je, ale lze statisticky vyhodnotit, kolik lidí využívalo v daném místěch chůzi před/po změně. Víc chodců znamená míň aut a tedy i plynulejší dopravu autem pro ty, kdo jezdit skutečně potřebují a nevyužívají auto jen kvůli své ochraně (protože se jako chodci necítí bezpečně).

Luk

„Přímo ne“ jsem chtěl říct

Jan

Vzhledem k tomu, že celá oblast je jedno obří staveniste „nákladové nádraží Žižkov“, již několik let zpátky a mnoho roků do budoucna, tak „pocity chodce“ jsou rychle odtud vypadnout. K čemuž má k dispozici tramvaje 5, 9, 10, 11, 7, 19 + za rohem 26

Jan Tichavský

Zrovna hlukové limity jsou v ulici Jana Želivského dlouhodobě překračovány, proto tam místní taky žádali třicítku anebo aspoň radar na tu padesátku, jenže to přes místní milovníky motorů neprošlo.

Saljack

70 tam nejede skoro nikdo, protože to po všech těch úpravách je neustále zacpané.

Jan Tichavský

Jak kdy, přes pracovní den bývá docela plno, ale pořád se najdou závodníci, kteří to tam rozjedou a ti mají zrovna nejhlučnější motory. Trochu s tím pomohla nová křižovatka na Basilejském náměstí, jinak to byl volný průjezd.

Michal

Nepamatuji se na to, že by zmíněnými ulicemi někdo jezdil rychle. Takže to je jen taková kosmetická úprava. Sloupky bych tam ale nedával. Jednak brání záchranářům v průjezdu, a také ubyde vydatný zdroj pokut za nelegální parkování. Ale Hřibovy je to jedno, čím více uškodí motorisům, tím lépe.

První Jiří

Mně se strašně líbí, jak za dopravu v Praze může vždycky Hřib, ačkoliv to je jen ten nejviditelnější člověk z mnoha, co mají dopravu na starosti. 😀 Není např. tohle v gesci jednotlivých městských částí? Já to nevím, tak bych klidně byl rád, pokud je někdo znalejší.

Jakub P

Jestli něčím Zdeněk Hřib škodí pražské dopravě, je to především tím, že nemá odvahu/sílu nějak citelně omezit přemnoženou IAD.

Nářky ublížených motoristů, že jim občas někde město přestane umožňovat porušovat pravidla provozu jsou směšné fňukání sněhových vloček, které si na to, že jsou nesmyslně protežované, zvykly tak, že každé sebemenší omezení privilegií berou jako útlak…

Michal

Jak omezit IAD? To nejde, protože kapacita MHD v Praze je již vyčerpaná. Nebo snad budeme po Praze jezdi na kole jako v Hanoji?

M474003

Už aby to bylo.

Michal

Vlhký sen všech pumpiček. Naštěstí mimo realitu.

Jakub P

Zajimavy, ze vas a vam podobne u cyklodopravy vzdycky napadne Hanoj, ktera bude dneska spis plna hlucnych a smradlavych skutru nez kol. Nebo dokonce severni Korea, kde je nejspis kolo pro vetsinu lidi nedostupnej luxus.

Nikdy vas nenapadnou mesta jako Kodan, Utrecht, Amsterodam, zbytek NL, dnes uz i Pariz, Londyn, rada nemeckych mest, Oslo, Helsinky, atd. atd. Skoro jako byste nechteli realne argumentovat, ale jen zesmesnovat.

Luk

Leckde by šlo chodit pěšky. Ale když člověk nemá pořádně možnost přejít (přechodů je poskrovnu a u těch stávajících se nekonečně dlouho čeká na zelenou pro chodce – např. ulice Svornosti na Smíchově je pro chodce doslova peklo, podobně i další), raději sedne do auta i tehdy když by reálně nemusel.

Leopold

A to je na tom Praha ohledně přechodů ještě poměrně dobře. Doporučuji výlet do Hradce Králové, tam je to z pohledu chodce docela tragédie.

Jan Tichavský

V Hradci vám ale u přechodu narozdíl od Prahy zastaví.

Mysel

V Hanoji na kole? Ale jdete..Par cyklistu za den potkate, rozhodne jeste min nez v Praze. Jinak tam vsichni uz desitky let jezdi na skutrech, protoze maji rozum.

Filip Jirsák

Kapacita silnic pro IAD už není vyčerpaná? To je super zpráva, protože já jinak pořád všude čtu, jak jsou všude kolony a zácpy a jak je potřeba stavět nové a nové silnice. A ono to není potřeba, kapacita ještě je.

Jinak alternativou IAD není jen MHD. Pro město ještě lepší alternativou je pěší doprava a cyklodoprava. Jenže to by se k těmto druhům dopravy musela Praha začít chovat jinak než způsobem „buďte rádi, že naschvály těmto druhům dopravy děláme jen někdy, po zbytek je okázale ignorujeme“.

Percula

Teda vy jste musel v minulosti zažít něco hrozného, takova frustrace, zaslouzite politovani.

Jakub P

Něco hrozného zažívám pokaždé, když vyjedu někam za hranice a pak se musím vrátit do Prahy. To, jak si tady v ČR necháváme v rámci Evropy ujet vlak co do příjemnosti našich měst pro život je až bolestivě hloupý a čím dál tím viditelnější. Dneska už fakt nejde přejet hranice v podstatě žádným směrem, aby to člověk při návratu nepocítil.

Filip Jirsák

Zajímalo by mne, zda za těmito komentáři je přímo politická strana, která má z Hřiba vítr, nebo zda je to iniciativa uvědomělých voličů té strany. Protože je to jak přes kopírák, vždycky nějaký nesmysl, pokud možno popřít sám sebe, a nakonec do toho namočit Hřiba. Pokud možno ještě se zkomolením jména, aby měl komentující pocit, jak nu to nandal. To tady k úplnosti chybí. Když se těmi ulicemi nejezdilo rychle, tak jak omezení na 30 km/h, což sám nazýváte kosmetickou úpravou, motoristům uškodí? Sloupky záchranářům v průjezdu nebrání, naopak jim brání ta špatně zaparkovaná auta. Kdyby tam ta auta neparkovala,… Číst vice »

Michal

Jméno jsem nikomu nezkomolil, a sloupky jsou pro záchranáře problém. To, že stát (magistrát) není schopen vymoci zákon je fakt, ale neznamená to, že ulice zabarikáduji. Jaká politická strana, pro úplnost?

Jan T.

Ocelové sloupky jsou problém, ne ty plastové.

Jakub P

Nejvetsi problem pro prijezs IZS jsou ty kovove ctyrkolove „sloupky“ stojici kde nemaj.

Filip Jirsák

Nejsem si zcela jist, zda jste můj komentář četl celý. Sloupky v místech dopravních stínů nejsou pro záchranáře problém, problém pro ně je, pokud tam stojí auta. A pokud už by do toho místa za sloupkem záchranáři potřebovali zajet, baliset pro ně není podstatný problém – na rozdíl od auta, které by tam nejspíš bylo, kdyby tam nebyl sloupek.

Ano, chyba je primárně v tom, že stát není schopen vymáhat zákony. Ale nebarikádují to tam sloupky, nýbrž auta.

frank

Bohužel jediná cesta v Česku jak vymáhat zákono pozemních komunikacích jsou sloupky, navíc auta ke školám prostě nepatří. Ostatně už ZŠ Žerotínova to částečně platilo i dřív , čili kroky správným směrem .