Další část Pražského okruhu čeká rozšíření na šest pruhů. U Počernic se postaví nový most za 1,3 miliardy
Most přes Počernický rybník na Pražském okruhu čeká demolice a rozšíření na šest pruhů. Zdroj: Mapy.cz

Koordinace výstavby mostu bude úzce spjatá s dokončením části D0 511 směrem k dálnici D1.
Ví někdo, jestli ten nový úsek D0 bude celý šestiproudý? Nebo zase poddimenzovaný čtyřpruh? Díky
Všechny nové části D0 se budují/připravují v 3+3, někde i s propojením blízkých MUK v režimu 3+1 na každé straně. Ve 2+2 to zůstane jen od D1 po D4, resp v opačném směru už od Slivence, kvůli tunelu…
Moc nerozumím tomu kolik pruhů tam teda má být, už teď je ten most v každém směru široký cca 16m, jsou na něm 3 pruhy a velký odstavný pruh, který by se klidně mohl proměnit ve čtvrtý pruh kdyby bylo potřeba, 4m na pruh je víc než dost. Tak proč se tady teda musí tento široký most, který je v dobrém stavu, zbourat?
https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=585&start=750
3+1 (od Štěrboholské v celé délce a až k D11) + 200m připojovák z Českobrodské, takže je na části je potřebná šířka na 5 pruhů na obou stranách. Asi škoda že se neudělá celý most stejnou šířkou, že by potenciálně mohl velmi dlouhý rozplet 3+2 až k MÚK D0xD11
Hele a když je teď ten rozpočet SFDI tak napjatý, máme jistotu, že zdrojem těch potíží je zrovna tento chybějící pruh a ne, řekněme, křižovatka za ním?
Nově tam bude rozplet dvou dálnic a už se těším, kdy si nějaký rezident levého pruhu na poslední chvíli uvědomí, že vlastně chce sjíždět vpravo. A že takových borců je! Přímo před tímto mostem ze severu je extrémně široký odstavný pruh. Předbíhání zprava odstavným pruhem je tu velmi oblíbená disciplína všech Turkových voličů, pro které jsou čáry pouze doporučením.
Nerozumím tomu proč se rozšiřují silnice na 3 pruhy, kdyz český řidič využívá pouze 2.. PSP..přátelé středového pruhu
Ten most přece nwní až tak starý? Ať žije kvalitní plánování.
Asi soudruzi tehdy nečekali tak razantní nástup automobilismu, když to plánovali.
Když ten most kdo ví kdy plánoval, tak nikdo nečekal, že tu bude mit skoro každý dospělý vlastní auto a ze tu bude exodus Slováků a Ukrajinců.
Takže i za nedostatek jízdních pruhů mohou Ukrajinci a Slováci? Za co ještě prosím pěkně?
Tak Praha a okolí nenarostla jen tak na ~2mio lidi… nebo stovky tisíc Slováků a Ukrajinců nejsou znát? Slováci pak pravidelně nemigruji na východ?
Poděkujte Praze a místním samosprávam.
Původně se měla zrušit MÚK s ulicemi Českobrodská (Běchovice) a Chlumecká (Černý most). Důsledky jsou vidět… Hlavní argument bylo zachování autobusové linky z Běchovic na Čerňák.
Opravdu ideální proplétání místní a dálkové dopravy každý 1km. A to nemluvím o porušení normy o blízkosti dálničních křižovatek.
No zrušením MÚK Českobrodská by se asi tolik nestalo, ale zrušením MÚK Chlumecká by se totalně přetížila MÚK Horní Počernice a ulice Chlumecká okolo IKEI. Ten objem dopravy, co MÚK Chlumecká využívá není vůbec malý.
Ty nové mosty se budou stavět kvůli zachování sjezdu na Českobrodskou, jinak by stačily na 3+3. Takže podle mě škoda, že se raději nepostaví dva dvoupruhové mosty po stranách jako kolektor od MÚK Dubeč přes tento sjezd až někam pod tenhle most https://mapy.com/s/fegotohozu. Nic by se nemuselo bourat, nenastala by taková dopravní apokalypsa a ta křižovatka by byla skutečně taková, jaká by být měla. Teď to bude paskvil s chybějícími kolektory a možností dostat se z Českobrodské pouze na centrum, nikam jinam. Celá D0 od MÚK Dubeč po MÚK Satalice bude postavená tak, že by si zasloužila jednou, celý ten… Číst vice »
Viz poslední odstavec článku
Návrh rozšíření mostní konstrukce a délky připojovacích pruhů jsou limitovány zásahem do přírodní památky, která se nachází pod stávajícím mostem.
Na fóru ceskedalnice se dají dohledat podrobné plány toho mostu. Tam je krásně to polovičaté řešení vidět. Fakt zůstává rozum stát nad tím, jak by o tři metry širší most v celé délce zničil přírodní památku rybníka dlouhého téměř kilometr a půl, ale o tři metry širší most v délce jen třetiny mostu jej nezničí.
Škoda, že součástí tohohle není také napřímení trati pod ním, aby se mohlo jezdit 160 až ke Kyjím. Když se ta trat rekonstruovala, tak tomu snad bránil jeden pilíř.
Bránila tomu hlavně Přírodní památka Počernický rybník. I proto bude nový dálniční most hodně na knop a připojovák/odpojovák nebude nijak luxusní a dlouhý, aby nemuselo dojít k rozšíření mostu v celé délce. Uhnout s tratí do toho rybníka nikdo nedovolí, ten oblouk už tam zůstane na věky věků tak, jak je.
Bude tam pak 130 km/hod?
V rámci 511 a modernizace 510 bude vybudováno i liniové řízení dopravy, takže za nízkého provozu pravděpodobně ano
Bude tam rozhodně víc než současných 30 km/hod
Čtu to správně tak, že za 15 měsíců stavby se stihnou zdemolovat a postavit 2x cca 600m mosty, nebo mi tam něco po ránu uniká?
Tempo dobrý docela, doba stavby jsou prostě 2 zimy, rychleji to moc nejde
no právě že mi ta rychlost připadá až závratná, nejsou to malý stavby. chápu, že se asi použije stávající založení, možná jim na to vyjde i jenom výměna mostovky za širší, ale to jsem nějak v článku nepostřehl.