Další část Pražského okruhu čeká rozšíření na šest pruhů. U Počernic se postaví nový most za 1,3 miliardy
Most přes Počernický rybník na Pražském okruhu čeká demolice a rozšíření na šest pruhů. Zdroj: Mapy.cz

Koordinace výstavby mostu bude úzce spjatá s dokončením části D0 511 směrem k dálnici D1.
Možná ukážu jen svou nevědomost, ale přijde mi, že se tato akce měla soutěžit už na začátku letošního roku.. a ne na konci. Obávám se, že nové mosty se nestihnou zrealizovat tak, aby jejich zprovoznění bylo přesně s otevřením 511 a běchovického obchvatu.
Budu ale rád, když mě tu uklidníte a vyvedete z omylu.
Kdyby tam při té přestavbě dodělali aspoň buspruh, aby se dalo nějak rozumně spolehlivě dojet 240 a 250 z Běchovic na ČM na metro
To je doufám ironie, BUS pruh na dálnici, že ano ?
Ví někdo, jestli ten nový úsek D0 bude celý šestiproudý? Nebo zase poddimenzovaný čtyřpruh? Díky
Všechny nové části D0 se budují/připravují v 3+3, někde i s propojením blízkých MUK v režimu 3+1 na každé straně. Ve 2+2 to zůstane jen od D1 po D4, resp v opačném směru už od Slivence, kvůli tunelu…
A koneckonců jednou se to může na 3+3 rozšířit od D1 až k Vestci…
Ano, to je pro změnu asi jediný úsek D0, který by ještě šel ze 4-pruhu na 6-pruh rozšířit. Mezi Vestcem a napojením D3 má být 4+4, dál k D1 si myslím, že to ten 4-pruh bude zvládat. Samozřejmě jedině až s dokončenou severní částí D0. Do té doby to tam bude tak tak.
Dokud nebude propojení na severu, tak část tranzitní dopravy bude zbytečně zatěžovat jižní trasu, i když by ta severní pro ni byla kratší… Možná starý čtyřpruh zas tak poddimenzovaný není, pokud by byl okruh celý….
Zrovna mezi vyústěním kolektoru u Jesenice (včetně proudu od D3) a D1 bych si dokázal ve špičkách představit pojížděnou krajnici, tady se to vyloženě bude nabízet. Minimálně co se týče dálkového nákladního tranzitu, tak ten z D3 pojede na D8, D10 a D11 – ve všech případech právě východní částí D0 (ano i na D8 to východem bude kratší)
Moc nerozumím tomu kolik pruhů tam teda má být, už teď je ten most v každém směru široký cca 16m, jsou na něm 3 pruhy a velký odstavný pruh, který by se klidně mohl proměnit ve čtvrtý pruh kdyby bylo potřeba, 4m na pruh je víc než dost. Tak proč se tady teda musí tento široký most, který je v dobrém stavu, zbourat?
https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=585&start=750
3+1 (od Štěrboholské v celé délce a až k D11) + 200m připojovák z Českobrodské, takže je na části je potřebná šířka na 5 pruhů na obou stranách. Asi škoda že se neudělá celý most stejnou šířkou, že by potenciálně mohl velmi dlouhý rozplet 3+2 až k MÚK D0xD11
Hele a když je teď ten rozpočet SFDI tak napjatý, máme jistotu, že zdrojem těch potíží je zrovna tento chybějící pruh a ne, řekněme, křižovatka za ním?
Nově tam bude rozplet dvou dálnic a už se těším, kdy si nějaký rezident levého pruhu na poslední chvíli uvědomí, že vlastně chce sjíždět vpravo. A že takových borců je! Přímo před tímto mostem ze severu je extrémně široký odstavný pruh. Předbíhání zprava odstavným pruhem je tu velmi oblíbená disciplína všech Turkových voličů, pro které jsou čáry pouze doporučením.
Nerozumím tomu proč se rozšiřují silnice na 3 pruhy, kdyz český řidič využívá pouze 2.. PSP..přátelé středového pruhu
Já bych řekl že jen 1 pruh. PSP
Ten most přece nwní až tak starý? Ať žije kvalitní plánování.
Asi soudruzi tehdy nečekali tak razantní nástup automobilismu, když to plánovali.
Když ten most kdo ví kdy plánoval, tak nikdo nečekal, že tu bude mit skoro každý dospělý vlastní auto a ze tu bude exodus Slováků a Ukrajinců.
Takže i za nedostatek jízdních pruhů mohou Ukrajinci a Slováci? Za co ještě prosím pěkně?
Tak Praha a okolí nenarostla jen tak na ~2mio lidi… nebo stovky tisíc Slováků a Ukrajinců nejsou znát? Slováci pak pravidelně nemigruji na východ?
Hlavně prosím o zdůraznění těch Ukrajinců. Pan František je nejspíš volič některé ze stran vznikajícího vládního populistického trojsmatlance.
Poděkujte Praze a místním samosprávam.
Původně se měla zrušit MÚK s ulicemi Českobrodská (Běchovice) a Chlumecká (Černý most). Důsledky jsou vidět… Hlavní argument bylo zachování autobusové linky z Běchovic na Čerňák.
Opravdu ideální proplétání místní a dálkové dopravy každý 1km. A to nemluvím o porušení normy o blízkosti dálničních křižovatek.
No zrušením MÚK Českobrodská by se asi tolik nestalo, ale zrušením MÚK Chlumecká by se totalně přetížila MÚK Horní Počernice a ulice Chlumecká okolo IKEI. Ten objem dopravy, co MÚK Chlumecká využívá není vůbec malý.
Ten objem dopravy na Chlumeckou je nejlépe vidět teď, když se na ni ze severu z D10 nelze dostat: katastrofa.
Potřeba rozšíření vychází z navazující křižovatky D0 x I/12, kdy budou na most zasahovat kromě 3+3 i připojovací a odbočovací pruhy. Při výstavbě mostu se uvažovalo s napojením I/12 a ŠR, ale nyní se tam bude připojovat i větve z Českobrodské. Takže na mostě bude 5+5.
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D0
Uveden do provozu roku 1993. Holt kvalitní stavby s životností 30let.
Nabízí se srovnání s jistým železným mostem, po kterém se bez opravy jezdí už 120 let. 🙂
Ty nové mosty se budou stavět kvůli zachování sjezdu na Českobrodskou, jinak by stačily na 3+3. Takže podle mě škoda, že se raději nepostaví dva dvoupruhové mosty po stranách jako kolektor od MÚK Dubeč přes tento sjezd až někam pod tenhle most https://mapy.com/s/fegotohozu. Nic by se nemuselo bourat, nenastala by taková dopravní apokalypsa a ta křižovatka by byla skutečně taková, jaká by být měla. Teď to bude paskvil s chybějícími kolektory a možností dostat se z Českobrodské pouze na centrum, nikam jinam. Celá D0 od MÚK Dubeč po MÚK Satalice bude postavená tak, že by si zasloužila jednou, celý ten… Číst vice »
Viz poslední odstavec článku
Návrh rozšíření mostní konstrukce a délky připojovacích pruhů jsou limitovány zásahem do přírodní památky, která se nachází pod stávajícím mostem.
Na fóru ceskedalnice se dají dohledat podrobné plány toho mostu. Tam je krásně to polovičaté řešení vidět. Fakt zůstává rozum stát nad tím, jak by o tři metry širší most v celé délce zničil přírodní památku rybníka dlouhého téměř kilometr a půl, ale o tři metry širší most v délce jen třetiny mostu jej nezničí.
Souhlasím, a taky mi hlava nebere, jak by rozšíření mostu v celé délce na 4+5, nebo výstavba druhého vedle pro připojení z Českobrodské obecně mohly ovlivnit „památku“, když už tam dnes most stojí… ALE lze trochu pochopit onen rozdíl v tom krátkém rozšíření a dlouhém .. totiž krátké rozšíření se odehrává zcela mimo rybník a pouze nad kolejištěm, proto bylo toto řešení zvoleno. Tam se bude předělávat i spodní stavba pokud si to správně pomatuji. Kdežto nad rybníkem už povede pouze 4+4 a stačí rozšířit stavbu horní, což je opravdu bez velkých zásahů kolem rybníka.
Škoda, že součástí tohohle není také napřímení trati pod ním, aby se mohlo jezdit 160 až ke Kyjím. Když se ta trat rekonstruovala, tak tomu snad bránil jeden pilíř.
Bránila tomu hlavně Přírodní památka Počernický rybník. I proto bude nový dálniční most hodně na knop a připojovák/odpojovák nebude nijak luxusní a dlouhý, aby nemuselo dojít k rozšíření mostu v celé délce. Uhnout s tratí do toho rybníka nikdo nedovolí, ten oblouk už tam zůstane na věky věků tak, jak je.
Kvůli nějaké půl minutě (?) asi nebude moc vůle to měnit.
To by prodloužilo úsek na 160 cca o 3 km, ale důležitější bude tam napasovat rozplet k VRT a čtvrtou kolej do Libně.
Bude tam pak 130 km/hod?
V rámci 511 a modernizace 510 bude vybudováno i liniové řízení dopravy, takže za nízkého provozu pravděpodobně ano
Bude tam rozhodně víc než současných 30 km/hod
Čtu to správně tak, že za 15 měsíců stavby se stihnou zdemolovat a postavit 2x cca 600m mosty, nebo mi tam něco po ránu uniká?
Tempo dobrý docela, doba stavby jsou prostě 2 zimy, rychleji to moc nejde
no právě že mi ta rychlost připadá až závratná, nejsou to malý stavby. chápu, že se asi použije stávající založení, možná jim na to vyjde i jenom výměna mostovky za širší, ale to jsem nějak v článku nepostřehl.
Článek je v tomto opravdu velmi slabý. Mostovka jen na větší části, kde bude 4+4, spodní stavba na kratší části, kde budou právě ještě ty 5.přídatné pruhy z a na MÚK Českobrodská.
Taky mi to přijde jako neskutečně rychlé na to, co všechno se bude dělat a pravděpodobně po půlkách, takže za pochodu.