Bylo by super projet všechny rozestavěné úseky D35 na jeden zátah dronem s kamerou (nebo spíše snímkovacím letadlem). Celé dlouhé, ale rozhodně zrychlené video bych si rád prohlédl. 😁
7bynek
1 měsíc
D35 je aktuálně největším dálničním staveništěm v Evropě…..
Jinde v Evropě už totiž nechybí tak dlouhá souvislá dálnice, V našem případě to je tedy spíš ostuda
Tak ještě že tu už máme normální zemi, a D52 stojí asi od roku 1995 a D43 se ani nehla a to je rozpracovaná 80km jen mění názvy l/73 a mohl bych pokračovat, ale dřív to bylo daleko horší v zaří 1967 se znovu začalo a až v roce 1980 bylo přes 300 km do Bratislavy hotovo. Normálnost v tom nebude mít žádnou roli.
Krucipísek
1 měsíc
Jak mám rozumět sdělení „část úseku Sadová – Plotiště“? Bude to v polovičním profilu nebo jenom nějaký dílčí úsek?
Přesně tak, bez tohoto 1,3km úseku by navazující Hořice-Sadová neměl jižní napojení na starou I/35. Zbytek úseku po Plotiště bude dokončen 12/2026 stejně jak tunel Homole a úsek od Mýta před Litomyšl
Radek
1 měsíc
V Opatovci to vlítne na státovku, kde je rychlost 90km,to bude nehod.
Prý by se měla dálnice protáhnout prioritně k tunelovému portálu, tam se napojit na státovku a tunel se bude dělat mezitím. Tak aby se ulevilo Stradouni, ale nevím v jaké je to fázi, přijde mi, že na tom úseku nevidím bagry.
Kolem Stradouně před tunel prý 08/2026, tunel komplet pak 12/2026
Miroslav
1 měsíc
Ale to je pravda. Dálnice vymýšlel už Baťa, stavělo se už za protektorátu. Komanči pak dàlnice nadlouho stopli stejně jako tisíce dalších užitečných projektů.
Rozumím dobře, že se snažíte naznačit, že za komunizmu vznikali „užitečné“ věci, kterých teď v kapitalizmu nejsme schopni? Dálnice, o kterých je článek, se Vám ale moc nehodí, tak selektivně vyberete něco jiného, co Vám podpoří argument?
Tak se podívejme třeba na Rakousko (ať nechodíme daleko). Naprostou většinu svých přehrad postavili od konce války do poloviny 80. let – tudíž ve stejném období, jako u nás. Od té doby nepostavili téměř nic – stejně jako u nás. Usuzuji, že vliv státního uspořádání bude teda spíš zanedbatelný. Neboli jak se říká, přání otcem myšlenky.
Rozumíte špatně, reagoval jsem na to že komunisti zařízli i tísíce dalších projektů a to jaxi není pravda. A stavba dalnic, soudruzi dlouho přemýšleli a pak teda něco postavili, po revoluci to bylo podobně. Za 35 let neni alternativa k D1, D52 a D43 atd nic, ale soudruzi postavili praha – bratislava 1967 -80, tak problem bude asi jinde než jak říkáte ve státním zřízení.
Kolik přehrad byste tak ještě chtěl? Každá přehrada má tolik nepříznivých vlivů na krajinu, že aby mělo smysl ji stavět, musíte mít k tomu opravdu dobrý důvod. Na většině území už jsme dávno daleko za bodem kdy přínosy přehrady převažují nad negativy.
Souhlasím, málokdo ho doceňuje, ale hlavní zásluhy na mnoha stavbách má on. Jenže kalamitní sníh … tak dlouho na něj hledali špínu, až se na to vykašlal.
Bylo by super projet všechny rozestavěné úseky D35 na jeden zátah dronem s kamerou (nebo spíše snímkovacím letadlem). Celé dlouhé, ale rozhodně zrychlené video bych si rád prohlédl. 😁
D35 je aktuálně největším dálničním staveništěm v Evropě…..
Jinde v Evropě už totiž nechybí tak dlouhá souvislá dálnice, V našem případě to je tedy spíš ostuda
Zemi máme krásnou. Problém je obyvatelstvo
Jako všude, nejsme žádná vyjímka.
Tak ještě že tu už máme normální zemi, a D52 stojí asi od roku 1995 a D43 se ani nehla a to je rozpracovaná 80km jen mění názvy l/73 a mohl bych pokračovat, ale dřív to bylo daleko horší v zaří 1967 se znovu začalo a až v roce 1980 bylo přes 300 km do Bratislavy hotovo. Normálnost v tom nebude mít žádnou roli.
Jak mám rozumět sdělení „část úseku Sadová – Plotiště“? Bude to v polovičním profilu nebo jenom nějaký dílčí úsek?
Jde jen o malý, ale důležitý kousek úseku navazujícího na otvíraný úsek Sadová – Hořice po první MÚK. Dál ku Hradci až později. 😉
Přesně tak, bez tohoto 1,3km úseku by navazující Hořice-Sadová neměl jižní napojení na starou I/35. Zbytek úseku po Plotiště bude dokončen 12/2026 stejně jak tunel Homole a úsek od Mýta před Litomyšl
V Opatovci to vlítne na státovku, kde je rychlost 90km,to bude nehod.
Jakože si na tom kruháči nevšimnou že sjedou z dálnice?
😀 😀 😀
Tak určite. Rovnako ako teraz každý deň pri Ostrově, čo?
Ten nadjezd už byl v provozu asi dřív. Minimálně včera už jsem po něm projížděl.
Taky jsem tama jel včera.
Pěkný. Mýto ten svůj obchvat snad taky stihne, takže si to pak jen vyžere Litomyšl a Strádouň. Snad půjdou podle plánu i ty ostatní úseky.
Litomyšl si za to může sama – Litomyšláci a Strakováci léta sabotovali trasu obchvatu města, tak se to tu holt zdrželo.
I Stradouň to blokovala?
Ne, ta má smůlu v tunelu Homole, který bude dokončen později. Pak už bude úsek do Mýta kompletní.
Prý by se měla dálnice protáhnout prioritně k tunelovému portálu, tam se napojit na státovku a tunel se bude dělat mezitím. Tak aby se ulevilo Stradouni, ale nevím v jaké je to fázi, přijde mi, že na tom úseku nevidím bagry.
Kolem Stradouně před tunel prý 08/2026, tunel komplet pak 12/2026
Ale to je pravda. Dálnice vymýšlel už Baťa, stavělo se už za protektorátu. Komanči pak dàlnice nadlouho stopli stejně jako tisíce dalších užitečných projektů.
komanči? to těžko, nejvíc to stopnul pokud vím Vítek Bártů z VV v roce 2010
Stopli všechno na dva let let soudruhu.
Restart stavby D1 nastal až v roce 1967, celých 19 let stavba stála.
Hlavně ekonomicky zruinovali tuto zemi. Nebýt nich, tak jsme mnohem dále. Bohužel domrvili i myšlení lidí a bude trvat generace to napravit.
Ano, KSČ.
Ale Bárta byl taky strašná…..
Bárta byl zásek, ale srovnávat to nejde. tehdy to bylo z důvodu hrozící třetí světové, aby Západ nemohl útočit po dálnici.
Přitom kolona na D1 u Brna udrží jakoukoli armádu dýl než absence dálnice…:)
Mužete jmenovat třeba užitečné přehrady které se postavily do roku 1990 a které po roce 1990.
Rozumím dobře, že se snažíte naznačit, že za komunizmu vznikali „užitečné“ věci, kterých teď v kapitalizmu nejsme schopni? Dálnice, o kterých je článek, se Vám ale moc nehodí, tak selektivně vyberete něco jiného, co Vám podpoří argument?
Tak se podívejme třeba na Rakousko (ať nechodíme daleko). Naprostou většinu svých přehrad postavili od konce války do poloviny 80. let – tudíž ve stejném období, jako u nás. Od té doby nepostavili téměř nic – stejně jako u nás. Usuzuji, že vliv státního uspořádání bude teda spíš zanedbatelný. Neboli jak se říká, přání otcem myšlenky.
Rozumíte špatně, reagoval jsem na to že komunisti zařízli i tísíce dalších projektů a to jaxi není pravda. A stavba dalnic, soudruzi dlouho přemýšleli a pak teda něco postavili, po revoluci to bylo podobně. Za 35 let neni alternativa k D1, D52 a D43 atd nic, ale soudruzi postavili praha – bratislava 1967 -80, tak problem bude asi jinde než jak říkáte ve státním zřízení.
Můžeme prosím vyjmenovat počet zastřelených na hranicích před rokem 1990 a po roce 1990?
Kolik přehrad byste tak ještě chtěl? Každá přehrada má tolik nepříznivých vlivů na krajinu, že aby mělo smysl ji stavět, musíte mít k tomu opravdu dobrý důvod. Na většině území už jsme dávno daleko za bodem kdy přínosy přehrady převažují nad negativy.
Komanči nestopli, naopak slíbili dostavbu celé sítě do roku 1990, ale v 80.letech kriticky docházely peníze.
Pejme ody a slavy na Kupku a Matla. Bez nich, bychom jeste dlouho jezdili po silnicich 1. stupne
Příprava byla rozjetá dávno před Kupkou, jinak by se tyhle úseky vůbec nezahájily.
Co se rozjelo za Kupky zase sklidí příští vláda.
Hodně přehlíženou osobou je Dan Ťok. Jeho zásluhy jsou ve skutečnosti veliké.
Souhlasím, málokdo ho doceňuje, ale hlavní zásluhy na mnoha stavbách má on. Jenže kalamitní sníh … tak dlouho na něj hledali špínu, až se na to vykašlal.
také by se měl připomínat Vít Bárta.
Ten co zastavil přípravu mnoha úseků a tím je zdržel o roky???
Nějak je zase ticho o ceně. Pamatujete na ten bengál, co aktivisti dělali, jak jsou tu dálnice předražené?
Přidal bych tam Ťoka