Další část D35 finišuje, úsek Janov – Opatovec ŘSD otevře letos

Silnice I/35 vedle budoucí dálnice D35 v úseku Janov - Opatovec. Foto: ŘSDSilnice I/35 vedle budoucí dálnice D35 v úseku Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

V říjnu proběhne den otevřené stavby.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Bylo by super projet všechny rozestavěné úseky D35 na jeden zátah dronem s kamerou (nebo spíše snímkovacím letadlem). Celé dlouhé, ale rozhodně zrychlené video bych si rád prohlédl. 😁

7bynek

D35 je aktuálně největším dálničním staveništěm v Evropě…..
Jinde v Evropě už totiž nechybí tak dlouhá souvislá dálnice, V našem případě to je tedy spíš ostuda

Jan Cermak

Zemi máme krásnou. Problém je obyvatelstvo

Jarda

Jako všude, nejsme žádná vyjímka.

Tomas

Tak ještě že tu už máme normální zemi, a D52 stojí asi od roku 1995 a D43 se ani nehla a to je rozpracovaná 80km jen mění názvy l/73 a mohl bych pokračovat, ale dřív to bylo daleko horší v zaří 1967 se znovu začalo a až v roce 1980 bylo přes 300 km do Bratislavy hotovo. Normálnost v tom nebude mít žádnou roli.

Krucipísek

Jak mám rozumět sdělení „část úseku Sadová – Plotiště“? Bude to v polovičním profilu nebo jenom nějaký dílčí úsek?

Jenda

Jde jen o malý, ale důležitý kousek úseku navazujícího na otvíraný úsek Sadová – Hořice po první MÚK. Dál ku Hradci až později. 😉

PetrN

Přesně tak, bez tohoto 1,3km úseku by navazující Hořice-Sadová neměl jižní napojení na starou I/35. Zbytek úseku po Plotiště bude dokončen 12/2026 stejně jak tunel Homole a úsek od Mýta před Litomyšl

Radek

V Opatovci to vlítne na státovku, kde je rychlost 90km,to bude nehod.

PetrN

Jakože si na tom kruháči nevšimnou že sjedou z dálnice?

Mirek

😀 😀 😀

Jeffer

Tak určite. Rovnako ako teraz každý deň pri Ostrově, čo?

Bert

Ten nadjezd už byl v provozu asi dřív. Minimálně včera už jsem po něm projížděl.

Otakar

Taky jsem tama jel včera.

David

Pěkný. Mýto ten svůj obchvat snad taky stihne, takže si to pak jen vyžere Litomyšl a Strádouň. Snad půjdou podle plánu i ty ostatní úseky.

Pierre

Litomyšl si za to může sama – Litomyšláci a Strakováci léta sabotovali trasu obchvatu města, tak se to tu holt zdrželo.

Otakar

I Stradouň to blokovala?

Joe

Ne, ta má smůlu v tunelu Homole, který bude dokončen později. Pak už bude úsek do Mýta kompletní.

Otakar

Prý by se měla dálnice protáhnout prioritně k tunelovému portálu, tam se napojit na státovku a tunel se bude dělat mezitím. Tak aby se ulevilo Stradouni, ale nevím v jaké je to fázi, přijde mi, že na tom úseku nevidím bagry.

PetrN

Kolem Stradouně před tunel prý 08/2026, tunel komplet pak 12/2026

Miroslav

Ale to je pravda. Dálnice vymýšlel už Baťa, stavělo se už za protektorátu. Komanči pak dàlnice nadlouho stopli stejně jako tisíce dalších užitečných projektů.

test

komanči? to těžko, nejvíc to stopnul pokud vím Vítek Bártů z VV v roce 2010

FrenkyUL

Stopli všechno na dva let let soudruhu.

N.N.

Restart stavby D1 nastal až v roce 1967, celých 19 let stavba stála.

Otakar

Hlavně ekonomicky zruinovali tuto zemi. Nebýt nich, tak jsme mnohem dále. Bohužel domrvili i myšlení lidí a bude trvat generace to napravit.

Svojšín

Ano, KSČ.
Ale Bárta byl taky strašná…..

FrenkyUL

Bárta byl zásek, ale srovnávat to nejde. tehdy to bylo z důvodu hrozící třetí světové, aby Západ nemohl útočit po dálnici.

218

Přitom kolona na D1 u Brna udrží jakoukoli armádu dýl než absence dálnice…:)

Tomas

Mužete jmenovat třeba užitečné přehrady které se postavily do roku 1990 a které po roce 1990.

Etiene

Rozumím dobře, že se snažíte naznačit, že za komunizmu vznikali „užitečné“ věci, kterých teď v kapitalizmu nejsme schopni? Dálnice, o kterých je článek, se Vám ale moc nehodí, tak selektivně vyberete něco jiného, co Vám podpoří argument?
Tak se podívejme třeba na Rakousko (ať nechodíme daleko). Naprostou většinu svých přehrad postavili od konce války do poloviny 80. let – tudíž ve stejném období, jako u nás. Od té doby nepostavili téměř nic – stejně jako u nás. Usuzuji, že vliv státního uspořádání bude teda spíš zanedbatelný. Neboli jak se říká, přání otcem myšlenky.

Tomas

Rozumíte špatně, reagoval jsem na to že komunisti zařízli i tísíce dalších projektů a to jaxi není pravda. A stavba dalnic, soudruzi dlouho přemýšleli a pak teda něco postavili, po revoluci to bylo podobně. Za 35 let neni alternativa k D1, D52 a D43 atd nic, ale soudruzi postavili praha – bratislava 1967 -80, tak problem bude asi jinde než jak říkáte ve státním zřízení.

Otakar

Můžeme prosím vyjmenovat počet zastřelených na hranicích před rokem 1990 a po roce 1990?

filkra

Kolik přehrad byste tak ještě chtěl? Každá přehrada má tolik nepříznivých vlivů na krajinu, že aby mělo smysl ji stavět, musíte mít k tomu opravdu dobrý důvod. Na většině území už jsme dávno daleko za bodem kdy přínosy přehrady převažují nad negativy.

Pavel Skládaný

Komanči nestopli, naopak slíbili dostavbu celé sítě do roku 1990, ale v 80.letech kriticky docházely peníze.

Vladimír

Pejme ody a slavy na Kupku a Matla. Bez nich, bychom jeste dlouho jezdili po silnicich 1. stupne

Petr

Příprava byla rozjetá dávno před Kupkou, jinak by se tyhle úseky vůbec nezahájily.

Svojšín

Co se rozjelo za Kupky zase sklidí příští vláda.

Marcel

Hodně přehlíženou osobou je Dan Ťok. Jeho zásluhy jsou ve skutečnosti veliké.

Otakar

Souhlasím, málokdo ho doceňuje, ale hlavní zásluhy na mnoha stavbách má on. Jenže kalamitní sníh … tak dlouho na něj hledali špínu, až se na to vykašlal.

Rossec

také by se měl připomínat Vít Bárta.

Dusanh

Ten co zastavil přípravu mnoha úseků a tím je zdržel o roky???

Amper77

Nějak je zase ticho o ceně. Pamatujete na ten bengál, co aktivisti dělali, jak jsou tu dálnice předražené?

Jan Cermak

Přidal bych tam Ťoka