Dálniční fiasko u Bratislavy má ukončit polský Budimex

Kvůli neexistující křižovatce musí tranzitní doprava přes Bratislavu.
Tragikomická situace na slovenské dálniční síti by měla během pár let skončit. Národná diaľničná spoločnosť může uzavřít smlouvu s polskou firmou Budimex na stavbu křižovatky propojující dálnice D1 a D4 u Bratislavy a další úpravy dálnice D1. Křižovatka zde chybí několik let.
O posunu v přípravě stavby informoval ministr dopravy Andrej Doležal. Rada Úradu pre verejné obstaravanie (ÚVO, slovenská obdoba českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže) definitivně zamítla odvolání neúspěšného uchazeče, a NDS tak může uzavřít s Budimexem smlouvu. Křižovatka vyjde na 110,85 milionu eur, stavba potrvá tři roky.
Dálnice D1 (z Bratislavy na Trnavu) a D4 (obchvat Bratislavy) dosud nejsou propojeny. Křižovatka nebyla nepochopitelně součástí projektu dálničního obchvatu Bratislavy D4.
Úplné dokončení pak není důležité jen pro samotné hlavní město Bratislavu, ale i pro okolní obce, které trápí nadměrný hluk a provoz aut, které by měly nové a hotové úseky odvést pryč. Kromě křižovatky dojde k rekonstrukci D1 v úseku Bratislava – Triblavina.