Dálnici D5 u Prahy čekají omezení, ŘSD bude pokračovat v opravě mostů
Oprava mostu na D5 u Prahy. Pramen: ŘSD
Opravovat se bude polovina mostů v jízdním pásu ve směru na Prahu. Provoz bude veden provizorními pruhy.
Opravovat se bude polovina mostů v jízdním pásu ve směru na Prahu. Provoz bude veden provizorními pruhy.
A vražedné pracovní tempo tam panovalo jen před otevřením, jinak tam byl nejčastěji vidět jen hlídač v karavanu. Pracovní doba Po-Pá 7-15 a nazdar. Autem ani autobusem to z Berouna nemělo smysl, bo nikdy nebylo jisté, zda tam bude velká nebo malá kolona.
Bohužel odpovědné neprobudily ani parkoviště už od loděnického stoupáku ani každodenní kolaps na D0 od Vltavy. Při repete to odhaduju až ke Vráži. Samozřejmě II/605 poslouží jako objízdná trasa, včetně kamionů, značky neznačky, ale jak známo, PČR používá v Rudné/Nučicích/Chrášťanech svaly akorát na buzeraci místních.
Pokud to chápu správně, tak bude oddělení pruh v „protisměru“ na Prahu a druhý pruh vpravo na sjezd na D0. To by provoz do Prahy mohl být vcelku v pohodě, na D0 to bude brutální.
Tady jsem stále nepochopil jednu věc a to , že mosty nejsou v tak havarijním stavu aby se po nich nedalo jezdit, tudíž se mohla oprava o rok či dva posunout a mezitím vyřídit stavební povolení na rozšíření mostu pro režim 3+3 , který tento úsek do Berouna v budoucnu čeká.
taky mě to udivuje, hlavně , když se hlavně ví, že tam 3+3 stejně bude. je to tragédie…
Stavební stav mostů by vyžadoval v brzké době snižení zatížitelnosti mostů, což je na nultém kilometru dálnice celkem problém.
Na rozšíření mostu na 3+3 byste musel žádat i o ÚR.
Chapu, ale jakoze by ten most nevydrzel o rok dele? Takhle „precizne“ odhadnout jeho stav pochybuji, ze je vubec mozne (viz jine mosty typu Libensky). Bych to videl spis tak, ze s 3+3 moc nespechaji a aktualni odhad od 2026 je uz pase.
Samozřejmě že by vydržel, ale kdo se pod to podepíše? Ty mosty byly/jsou opravdu ve špatném stavu. To, že je v ČR plánování a údržba čehokoliv naprosto šílená je pak druhá věc.
Jenže za rok či dva se papíry neudělají. Teoreticky by šlo most rozšířit, ale za podmínky, že všechny potřebné pozemky bude vlastnit ŘSD a nebudou se přidávat pruhy.
Všechny potřebné pozemky ŘSD ale nevlastní.
Rozšířit šla například D10 u Mladé Boleslavi – pozemky vlastnilo ŘSD a pouze se prodloužil připojovák, což se jako nový pruh nebere.
Nyní je potřeba udělat EIA – několik let, území rozhodnutí – několik let, vykoupit pozemky, … nejoptimističtější vyřízení papírů je tak za 6 let.