Dálnici D3 u Budějovic bude mít na starosti nové středisko, za 450 milionů ho zbuduje Hochtief

Středisko správy a údržby dálnice Přerov, ilustrační foto. Pramen: ŘSDStředisko správy a údržby dálnice Přerov, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

ŘSD počítá s tím, že na celé D3 budou čtyři SSÚD, v provozu je zatím pouze středisko Chotoviny.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo vítěze soutěže o zakázku na stavbu Střediska správy a údržby dálnice (SSÚD) Borek severně od Českých Budějovic. Stavby se ujme společnost Hochtief, která v konkurenci osmi firem či sdružení přišla s nejnižší cenou: 447,8 milionu korun bez DPH. Deníku Zdopravy.cz to sdělil šéf ŘSD Radek Mátl.

Cena vzešlá z tendru je vyšší oproti předpokladu, který činil 410,6 milionu korun, což u ŘSD není v poslední době zvykem. Ceny silničních staveb v soutěžích vesměs klesají.

„Stavba má pravomocné stavební povolení, práce plánujeme zahájit na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí,“ uvedl Mátl. Hochtief, který nedaleko staví dálniční obchvat Českých Budějovic (D3) včetně tunelu Pohůrka, slibuje dobu výstavby 549 dní.

Nové středisko má vzniknout zhruba na 127. kilometru dálnice (navzdory názvu projektu bude areál v katastru Hosína) a na starost bude mít padesátikilometrový úsek od Veselí nad Lužnicí po Třebonín, tedy i zmíněný obchvat Českých Budějovic. Bude mít mimo jiné čerpací stanici, sklad pro 2000 tun soli nebo stanici dálniční policie. Nedaleko se od loňského února staví nová odpočívka Chotýčany.

Z plánovaných 170 kilometrů dálnice D3 je aktuálně v provozu 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic. Tam navazuje třicetikilometrové staveniště, které zahrnuje tři úseky; otevírat by se měly současně v roce 2024.

ŘSD počítá s tím, že na celé D3 budou čtyři SSÚD, v provozu je zatím pouze středisko Chotoviny. Vedle Borku má vzniknout SSÚD ještě u Kaplice nedaleko rakouských hranic a u Netvořic na Benešovsku. Na celé české dálniční síti je zatím 20 SSÚD.

Tagy D3 ŘSD SSÚD SSÚD Borek
4 komentáře