Dálnice do Varů míří znovu k posouzení vlivu na přírodu. Hotová má být v roce 2026
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se snaží pokročit v přípravě dálnice D6 do Karlových Varů. Po více než roční přípravě
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se snaží pokročit v přípravě dálnice D6 do Karlových Varů. Po více než roční přípravě poslalo čtyři úseky před krajským městem o celkové délce 30 kilometrů do procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).
Nová dálnice se napojí na krátký hotový úsek u Bošova, potažmo dnes budovaný obchvat Lubence, a povede od hranic kraje do Varů po trase Bošov – Knínice – Žalmanov – Olšová Vrata.
Paradoxní je, že zmíněné úseky už jednou souhlasné stanovisko v procesu EIA získaly, a to v roce 2000 a 2002. Tehdy se ale posuzovalo podle „předunijního“ zákona z roku 1992. Následující léta se ale nic nedělo a v roce 2015 se při novelizaci nedostala D6 mezi prioritní stavby, u kterých se toleruje staré stanovisko. Loni v červnu tak ŘSD začalo s přípravou nové dokumentace.
U všech čtyř úseků (Bošov – Knínice, Knínice – Žalmanov, Žalmanov – Olšová Vrata, Olšová Vrata – Karlovy Vary) se počítá se zahájením stavby v letech 2022 nebo 2023, dokončeny by měly být současně v roce 2026. Celkové odhadované náklady činí devět miliard bez DPH.
VIDEO (úsek KV – Bošov od času 2:25)
O dálnici D6 se někdy hovoří jako o kandidátce na projekt PPP, tedy výstavbu s pomocí privátního financování. „Prozatím předpokládáme klasickou výstavbu. O PPP může případně rozhodnout ministerstvo dopravy,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Dálnice D6 (do konce roku 2015 označovaná jako R6) se staví od začátku 80. let. Od pražského okruhu po hranici s Německem má měřit 168 kilometrů, z toho je podle serveru ceskedalnice.cz v provozu 76 kilometrů: 32 u Prahy, 38 u Varů směrem na Německo a krátký úsek Lubenec – Bošov. Na přelomu loňského a letošního roku byly zahájeny stavby dalších 15 kilometrů, a to od Nového Strašecí k Řevničovu a obchvat Lubence.