Dálnice D6 se krok za krokem blíží k Varům. Šéf ŘSD vysvětluje, proč se úseky krájí jako salám

D6 Knínice - Bošov, vizualizace. Pramen: ŘSD/PragoprojektD6 Knínice - Bošov, vizualizace. Pramen: ŘSD/Pragoprojekt

"Dálnice přibývá postupně. Myslím, že to všichni ocení," uvedl Radek Mátl.

Letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní 17 kilometrů dálnice D6 a ještě v tomto roce chce získat stavební povolení na dva úseky od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů a začít je stavět příští rok. „Dálnice přibývá postupně, korálek za korálkem k finálnímu stavu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl ve svém podcastu.

Zároveň vysvětlil, proč se D6 nestaví celá najednou, podobně jako se stavělo 32 kilometrů dálnice D4 ve středních a jižních Čechách. Připomněl, že i D4 byla rozdělená na úseky, které se připravovaly postupně. „Potkáváme se s různými problémy, odvoláními a komplikacemi. Poměrně dlouho jsme teď bojovali o vydání územního rozhodnutí na úsek Olšová Vrata – Žalmanov, které bylo potvrzené zhruba před měsícem. Kdybychom to spojili do jednoho úseku od Lubence až sem, nestavěli bychom teď nic a čekali,“ řekl Mátl.

Rozestavěnost dálnice D6 (únor 2025). Pramen: ŘSDD6 Žalmanov - Olšová Vrata. Pramen: ŘSDD6 Petrohrad - Lubenec. Pramen: ŘSDD6 Hořesedly. Foto: ŘSDD6, Hořovičky obchvat. Pramen: ŘSDD6, úsek Knínice - Bošov. Pramen: ŘSDÚsek D6 Petrohrad - Lubenec. Foto: ŘSDDálnice D6 v úseku Petrohrad - Lubenec.
Pramen: ŘSD

ŘSD tak podle něj záměrně úseky zkracuje a připravuje po takových celcích, aby šly po dobudování vždy napojit zpátky na I/6. „Cílem je, abychom dokázali postupnými krůčky stavbu dostavět a nečekali, až během deseti, 15 let připravíme kompletně všechno a postavíme to najednou. Dálnice přibývá postupně. Myslím, že to všichni ocení, protože už letos se bude jezdit na Hořesedlech a nečeká se, až bude úsek Olšová Vrata – Žalmanov,“ řekl Mátl.

Úseky Hořesedly a Hořovičky se navíc povedlo při výstavbě spojit. Původně se předpokládalo, že úsek u Hořesedel se zprovozní pomocí provizorní komunikace a napojení zpět na I/6, ale díky urychlení prací na obchvatu Hořoviček se oba úseky otevřou ve stejný čas a ŘSD tak nemusí provizorní komunikaci stavět.

Zázemí pro dálnici D6. U Lubence začaly práce na prvním středisku údržby

Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. Letos v září otevře ŘSD dva úseky ve Středočeském kraji a odpočívku Kolešov, na konci letošního roku pak dva kilometry dlouhý úsek navazující na obchvat Lubence.

V září zprovozní ŘSD 15 kilometrů dálnice D6 ve středních Čechách, jde o zmíněné obchvaty Hořesedel a Hořoviček. „Řekl bych, že jde o nejhorší úseky, které teď na silnici I/6 jsou, protože jsou to průtahy obcemi. Částečně bychom měli letos zprovoznit i první dva kilometry dálnice těsně před Lubencem,“ řekl Mátl. ŘSD zároveň staví 12 km dlouhou část dálnice Petrohrad – Lubenec a letos v březnu začalo stavět osm kilometrů dlouhý úsek Knínice – Bošov. Teď se dohromady staví téměř 35 kilometrů dálnice D6.

Letos ještě zahájíme sedm kilometrů dlouhý úsek Žalmanov – Knínice. A intenzivně dotahujeme přípravu dvou posledních úseků v Karlovarském kraji, od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů, což je posledních 15 kilometrů,“ dodal Mátl. Letos by ŘSD chtělo získat stavební povolení na oba úseky a příští rok zahájit stavbu. Dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být celá hotová na konci roku 2028.

Tagy D6 Radek Mátl ŘSD ŘSD ČR
45 komentářů