Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dálnice D3 se napojí na Pražský okruh pomocí dlouhých samostatných pásů

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Kolektorové řešení znají řidiči například i z nedaleké křižovatky dálnice D1 a pražského okruhu u Modletic

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zaznamenalo dílčí úspěch v přípravě středočeské části dálnice D3. Ministerstvo životního prostředí (MŽP) schválilo podobu napojení D3 na Pražský okruh (D0) s tím, že navržené řešení nebude mít významný vliv na okolí a nemusí tak do procesu EIA.

V řízení šlo konkrétně o propojení nové mimoúrovňové křižovatky u Jesenice s dálničním okruhem východním směrem od a k dálnici D1. Silničáři na popud policie napojí dálnici D3 na D0 pomocí dlouhých samostatných pásů, kterým říkají kolektory. Ty budou mít dva pruhy a od D0 je bude oddělovat pětimetrová mezera. Nepůjde tak o klasické rozšíření dálnice D0 o nové pruhy.

Kolektory jsou navrženy po obou stranách D0, kolektor vpravo směrem k D1 bude mít délku 2,2 kilometru a kolektor vlevo (směr k D3 a D4) bude měřit 1,5 kilometru. Požadavek ministerstva vnitra na toto řešení vzešel z projednávání dokumentace k územnímu řízení. Důvodem je skutečnost, že nová křižovatka s D3 vznikne na okruhu příliš blízko mimoúrovňové křižovatce Jesenice (Exit 82).

Budoucí křížení D3 a pražského okruhu (D0). Pramen: ŘSD
Budoucí křížení D3 a Pražského okruhu (D0). Pramen: ŘSD

„Jde tedy o zvýšení bezpečnosti dopravy v úseku plánovaného výjezdu z D3 na D0 a současného výjezdu vozidel z D0 na MÚK Exit 82 Jesenice,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. Původně přitom bylo navrženo klasické připojení bez kolektorových pásů. V takovém případě by ale silničáři nezískali v územním řízení závazné stanovisko ministerstva vnitra.

Pásy budou odděleny od okolí zemním valem o výšce přes šest metrů. Kolektorové řešení znají řidiči například i z nedaleké křižovatky dálnice D1 a Pražského okruhu u Modletic.

Příprava samotné D3 ve středních Čechách se přitom potýká s řadou problémů. ŘSD nicméně počítá s její výstavbou v letech 2024 až 2028. Dlouho se přitom vedly debaty o jejím vedením. Ve hře byly západní a východní varianta. K definitivnímu potvrzení a stabilizaci západní varianty došlo v roce 2015 schválením první aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Dálnice se v této variantě napojí na Pražský okruh právě u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka.

Součástí stavby bude mimo jiné deset mimoúrovňových křižovatek, sedm tunelů o celkové délce sedm kilometrů či most přes řeku Sázavu. Celkem jde o 58,6 kilometru rozdělených do pěti úseků. ŘSD je chce zprovoznit všechny najednou. Dálnice v této stopě má ale řadu odpůrců a její další příprava rozhodně nepůjde hladce. Krajský úřad Plzeňského kraje (jako neutrální) vede od února 2019 řízení o výjimce z ochrany zvláště chráněných druhů. Tuto výjimku loni v květnu udělil, MŽP mu ale případ vrátilo k novému projednání.

Odebírat
Upozornit na
guest
186 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Gabriel

vůbec nevím jakou šaškárnu udělají s radiálou, například na Rumburk povedou tramvaje

jsme oběťmi eko teroru

V první řadě by měli konečně rozšířit Vídeňskou od Jesenice po Jižní spojku na čtyři pruhy nebo aspoň postavit Vesteckou spojku která vede sice blbě ale lepsi než nic. Jesenice potřebuje rychlé a prujezdne spojení s Prahou a D3 pak obzvlast..

Jaaa

Rozšíření Vídeňské ničemu nepomůže, výsledkem bude jen a pouze to, že tamtudy pojede více lidí a zasekané to bude úplně stejně.
Jediné, co bych bral, kdyby se Vídeňská rozšířila o bus pruh. To by mi pomohlo. 😉

Anonymus

Nedavno se uverejnila petice za dostavbu D3. A ihned ziskala vice podpisu nez odpurci. Fakt nechapu. Pomuze to lidem ze Sedlcanska hodne s dojizdenim za praci.

MLB

No už aby to bylo…

USA

Mne se ten most vylozene libi. Nechapu jeho odpurce, zeleznicni most u Dolnich Loucek tez zmenil raz krajiny a to same dalsi zeleznicni mosty. V Nemecku je zeleznicni estakada dlouha 6 km, take dost vysoka a zmenila raz krajiny jeste vice a pochybuji, ze zrovna ten by odpurcum dalnicniho mostu vadil. Nahoda? Vidim tam i zaveseny most pro cyklisty, coz se mi zda take dobre. Obzvlaste nechapu priznivce zeleznice, z vlaku ten most bude videt jen kratce na par mistech, protoze trat se tam dost krouti, je nizko a jsou tam skaly. Tesim se, az se D3 konecne postavi, bude… Číst vice »

Lemmy

No rozdíl je v tom, že ze železničního mostu nejde kontinuálně hluk, PMx a NOx, které se přestěhují z Poříčí nad Sázavou někam k Žampachu…

USA

Takze hluk u chatek je vetsi problem nez hluk z I/3 ktera vede mnohem vetsi zastavbou? Chapete ze ta dalnice nekudy vest musi, ze? Pokud mate pocit, ze D3 neni potreba, tak to napiste rovnou, at vim, ze diskuze s vami je ztrata casu.

Jojo

Aaa, pán má jiný názor, tak diskuze ztrácí smysl. Nějak jste nepochopil smysl diskuze. Zřejmě slušnej oddíl.

Milan alias Skeptik

Napojení D3 u Jesenice prospěje komu, čemu? Vidím tu jistou paralelu se zamýšlenými železničními stavbami Choceň – Ústí nad Orlicí a Praha Smíchov – Beroun. Tak dlouho se řeší přes odpor místních nebo centrálních orgánů ideální trasa nového spojení, až se promešká příležitost daleko levněji maximalizovat užitek vylepšením trasy stávající. Viz https://www.alternativad3.cz/alternativni-reseni-0-/1/136

Vasek

Tak návrh, jak vyřešit přetížené silnice 102, 105, 603 a jejich přípoje by nebyl ty alternativo?

Milan alias Skeptik

Vybudovat přeložky silnic mimo zástavbu tam, kde to je možné (Jílové u Prahy, Psáry, Kamenice, Kamenný Přívoz…), motivovat lidi, ať využívají železnici. Vyjasnit si, jestli teda chtějí romantickou přírodu, klid a nebo rychlou dostupnost hlavního města? Já proti té dálnici nic nemám, ale než se dohodnou, vylepšení I/3 by vyřešilo alespoň tranzit z jihu.

Vasek

Jak vyřešíš přeložení silnic kolem Kamenného Privozu? Postavis místo jednoho mostu dva? Obchvat Psar povedes Liberi? Obchvat Libere Psary? Údolím Vltavy postavis druhou cestu? O jakem využití vlaku mluvíš? Kde ho vezmes? Obchvat Jircan povedes skrz Radejovice? Prosím zakreslit do mapy, ať se nasmejem.

Démon

Vy asi nebudete dopravní inženýr 🙂

Milan alias Skeptik

Když bych byl, asi bych se tak blbě neptal, že? Tak doufám, že ti praví dopravní inženýři zvládnou přesvědčit všechny dotčené občany, že zvolená trasa D3 je ta nejlepší a v jejich zájmu a brzy jim ulehčí život.

Vlastimil Kocurek

Možná nebudete ani krizový manager, protože tady se ani už nehledá nic v zájmu všech, ale to nejméně špatné řešení za všech špatných, prostě protnout hustě osídlený urban okolo Prahy, kvůli páteřní výstavbě dálnic, v tomto případě D3. Navíc tento projekt je už pěkně starý, tak lidé než tam kupovali a stavěli RD měli předpokládat tu situaci, samozřejmě mnozí jsou tam „odjakživa“, to je jasné.

Jakub P

Sorry, ale při tom, jak strašlivě kecaj o těch věcech, který znám (např. ne, D4 skutečně není dostavěná až do Budějovic (ani se tam neplánuje) a i když vyjde to, co se tam aktuálně plánuje do Písku, furt bude zbývat slušnej kus a dostavět ji až do Budějovic by vůbec nebylo triviální) nemám moc chuť věřit jim v tom ostatním, co tak detailně neznám.

Vlastimil Kocurek

Dálnice D4 nikdy neměla vést do Českých Budějovic, ale Praha- Příbram- Strakonice- Vimperk – Passov. Písek – Budějovice se bude řešit systémem 2+1, kde to půjde, a počáteční kilometry z Budějovic, cca 8 km nebo více, čtyřpruhem. Nic více.

Dusanh

To je asi tak alternativa, jako vyřešit Pražský okruh rozšířením II/101. Kam lidi na tyhle nesmysly choděj… :-/

Miroslav Hruška

Nejen tunel, ale celá trasa Posázavím je zločin proti přírodě. Je to kraj, kde již téměř celé staletí jsou trampské osady, chaty, a je užíván k rekreaci zejména pro Prahu a okolí. A až by se do Posázaví vtrhli tisíce kamionů, aby nakrmili zde stojící obrovské průmyslové, obchodní ,skladové a jiné zóny, zaplnili vzduch kouřem a Sázavu nečistotami z dálnice a těchto staveb, budou si rekreanti a trampové moci říci “ Ten vzduch tak smrdí a ta Sázava je tak špinavá, jedem si do Prahy vyčistit plíce“. Toto není šíření poplašné zprávy, toto je fakt!!!!!

Vasek

Kecáš, poslední plocha, kde by šlo postavit nějakou zónu je přímo u napojení na D0, pak v těch kopcích nepostavíš ani sámošku typu Lidl, aniž by musela stát částečně na pilotech a částečně v zářezu ve svahu. jinak Sázava sice není špinavá, ale to fakt jeden most nezašpiní více, ale vzduch, ten kolem ní, kde lidé bydlí smrdí hrozně, teď je vhodná doba, zvedni se a jeď se osobně podívat večer, nebo nad ránem do Kamenného přívozu a uvidíš mlhu tak hustou, že by se dala krájet, ale od vody to není, je to z komínů. Jinak ono je super,… Číst vice »

ABC

ono průjezd přes Posazaví ve Hvězdonicích kde se z toho údolí vyvalí všechen ten bordel z lokálních kamen to je taky hardcore.

Dusanh

Rekreací myslíte právo nastartovat si libovolný typ zahradní techniky kdykoliv se mi zachce? Člověk má při chůzi po červené značce podél Sázavy pocit, že prochází jedním velkým servisním střediskem Mountfieldu 😀

ABC

libovolný typ zahradní techniky, trativody z hayzlu o řeky a tak ….

ABC

do řeky

Lemmy

Tzn. že kouř a nečistoty (ve větším objemu díky delší trase a ztraceným spádům staré cesty) aktuálně padají do Sázavy o 10 km vedle jakože nevadí, ale tady by to strašně vadilo?

Leinad

Dopravní indukce

Lemmy

Já motivu „včíl je tam ta hezká dálnice, tak se pojedu projet do Prahy“ moc nevěřím. Leda by se za Sázavou masivně rozjela satelitní výstavba, a tomu moc nevěřím, je to už docela daleko.

Martin

Tak taz pozor, to ja zase jo, ted je to do Budejek lepsi vlakem, ale az bude dalnice, tak to bude pro me lepsi autem…

Jakub P

Ta má ovšem i jiné předpoklady, než jen stavbu rychlostní komunikace. A zrovna tady nečekám, že by jich bylo moc splněno.

noerf

Myslím, že vozy jedoucí plynulou rychlostí po dálnici způsobí celkově během cesty menší hluk, prach, zplodiny než vozidla na I/3, která se v rozšíření na 2+1 přijíždějí na plný plyn, aby o kilometr dál brzdily za jiným vozidlem a nebo stály před zúžením v koloně.
Za silnice I/3 je už několik let za hranou kapacity a bohužel dálnici na nejkritičtějším úseku je stále v nedohlednu.

Martin

hluku je vice, splodin mene, pokud neni zasekana…

ABC

Jo tak na tom mosě se těch obrovských průmyslových, obchodních ,skladových a jiné zón fakt postaví. Až přes Posázaví vede mostem i D1 to už asi nejspíš každý zapoměl….

Dusanh

Kde to obec nepovolí, sklad stát nebude…

Alexandr Mikulka

Trampské osady také byly ve své době zločinem proti přírodě. To akorát, že jsme si už na ně zvykli a teď je chráním, jako by tady byly od stvoření světa.
Obecně: Meleš nesmysly, které jsou už skoro žalovatelné jako šíření poplašné zprávy bez ohledu na to, že se z toho chceš předem vykroutit.

Kuba

Ááá, pan bývalý starosta obce Tisem z Alternativy. Vy jste tu do diskuze ještě chyběl. Tyhle bláboly budete psát do odvolání do územního rozhodnutí? To budete muset vymyslet něco lepšího. A líbí se mi, že se oháníte Posázavím, přitom Tisem je už úplně jinde…

Honza84

Povazuji se za rozhodneho zastance vystavby dalnic a dlouhodobe citim frustraci z toho, jak pomalu se nase dalnicni sit rozrusta. Nicmene ten most pres Sazavu je naprosto zverstvo. Neslo by misto toho udelat nejaky tunel? I kdyby to stalo pet miliard navic, verim, ze by to melo smysl. Odpor, ktery se proti mostu zvedne, se bude velmi obtizne zdolavat.

Paja

Tunel jo? A jak by byl dlouhej když musí podejít řeku? A bezpečnost a údržba?
Vždyť to je nesmysl z každýho pohledu. A navíc předpokládám, že místní lufťáci budou protestovat i proti tunelu.

Vasek

Tunel??? Jasně, ona ta dálnice má vést od jihu cca ve výšce 350m nad mořem, překonat Sázavu jejíž hladina je v 215m nad mořem a vystoupat nad jílové do cca 400m nad mořem a ty bys to řešil tunelem? Jak proboha? Jako udělat sešup z 350m do cca 180m a pak vystoupat do 400m a to celý na 6km? To by byl tunel jak horská dráha. Zvedni zadek a jeď se tam podívat, hledej Hostěradice a dívej do jaké průrvy (údolí Sázavy) bys chtěl hnát tunel.

Honza84

To hluboke udoli je jako stvorene pro premosteni. Dobre ho znam (ale chalupu tam nemam). Jen se ptam, jestli je vubec nejaky tunel technicky proveditelny. Je to kus opravdu cenne krajiny. Ten most se stane neuralgickym bodem cele stredoceske casti D3. Nebudou proti nemu jen mistni, nebo ekoteroristi. Obavam se, ze D3 se nepodari v zamyslene podobe dostavet prave kvuli tomuhle mostu.

Vasek

Já tam mám dům a věřím, že až bude most stát, tak se na něj budou lidi jezdit dívat. Jinak krajina je to cenná tak maximálně vysokou cenou stavebních parcel, vždyť tam není ani přírodní rezervace a ta je u nás v ČR na každé druhé louce.

Honza84

Mate pravdu, ze to misto neni nijak chranene. Ale je obdarene geniem loci. Trvam na svém nazoru, ze je ho pro takovy most skoda.

Vasek

Genius loci je betonarka na jednom břehu a železnice na druhem. Mezi tím je průrva do které nezasviti slunce, jak je rok dlouhý a v zimě je údolí plné kouře od toho, jak tam ti lidé spalují v topenistich všelijaký bordel. Ale aby to neznělo, ze se mi tu nelíbí. Líbí a s dálnici to bude ještě mnohem lepší.

Honza84

Ta zeleznice je nahodou supr. Hlavne kdyz po ni clovek jede 🙂 A most v Zampachu je primo vundrbár.

ABC

však ten nikdo nikomu nebere

Lemmy

Stejně tak je ho škoda pro uhňahňané chatičky, které si lidi nastavěli v lese…

Jakub P

Technicky proveditelné je ledacos. Technicky proveditelné jsou desítky km dlouhé tunely pod mořem. Ale k těm 5 miliardám, co jste psal, byste tady IMO nejspíš musel přidat aspoň jednu nulu. Nebo nahradit CZK EUR.

Jakub P

Ono to údolí je pěkně hluboké, takže tunel až dostatečně hluboko pod dnem Sázavy by znamenal zajet do tunelu už daleko před Jílovým a vynořit se až někde za Krňany, přičemž by ten tunel ještě musel dost klesat a stoupat. Vemte si tunely na D0 a Radotínskou estakádu mezi nimi – tady je to údolí podobně hluboké, užší a strmější. Tipnul bych si, že délka toho tunelu by musela být přes 10 km a byla by to šíleně drahá záležitost. I proto, že okolí Jílového je dost provrtané z doby těžby zlata ( i když tenhle tunel by tam musel… Číst vice »

Démon

Chtěl bych Vás vidět dnes stavět D1 🙂 To je D3 na druhou.

Ondra

Vychází mi sjezd každých zhruba 6 km, což mi přijde docela dost na to, že tam moc křížení s jinými silnicemi 1. třídy nebo dálnicemi nebude.

leviathan

Rozvolnění vzhledem k přirozené paprskovitosti D0 je zřetelně nerealistické. Co lze odvést po D0 kolem Prahy, to bude odvedeno, radiály mají přirozený a zásadní limit, který zvyšují úvahy o mýtném pro centrum.

Tomáš Gottschalk

Můžeme uzavírat sázky, zda bude dřív D52 nebo D3.

Vladimir

D52 na 100%

PetrN

pokud nepočítáme úsek přes Nové Mlýny 😀 ale i bez něj to bude velký posun a provoz tam nebude tak šílený, aby se tam tvořily kolony

Viťa

Já se sázím, že v té době už se bude všude ve světě jezdit hyperloopem

Někdo

Radši vysokorychlostní vlak

Vlastimil Kocurek

Prozatím je to v plenkách.

Paja

No je to trochu nesouměřitelné. D52 chybí daleko méně km než D3.
Zajímavější otázka by byla, která dálnice prvně spojí ČR s Rakouskem. A tam víc věřím D3, byť se tam teď probralo Hnutí Duha a snaží se zastavit i D3 u hranic.

Vlastimil Kocurek

50/50.

Démon

95% D52, 5% D3

Masák

Je mi 83 – D3 z Prahy až na hranice se nijdy nmedočkám. Až bude postavena, bude zbatečná, budou létat drony.

thegrid

Ty už létají.

leviathan

Masák myslel ty osobní – elektromultikoptéry jsou v projektovém boomu a výroba už se také začíná rozbíhat. Když už i Airbus…

Paja

Jo … tak takhle už taky několik desítek let jsou budoucností (pořád stejně vzdálenou) energetiky tokamaky.

beran

Buďte v klidu, dálnice D3 ve středních Čechách se nedožije ani člověk v polovičním věku, než Vy.

Vlastimil Kocurek

A D0 nedožijí ani novorozenci, i když budou žít déle než my, asi tak do 90. 🙂

Vlastimil Kocurek

Nedočkáte, ale budete mít přednostní právo na očkování. Využijte alespoň toto.

súdružka Kolesárová

Hmm, hezky znasilneni Posazavi. Doufam, ze tam bude taky hodne MÚK s hodne rampami, at to vypada trochu vic industrialne :-/

Jiří Kocurek

Ano, samozřejmě, sjezd ke každé chatičce. To aby místní chataři nemuseli na chatičku jezdit přes vesnice se slepicemi.

...

Chataři jsou právě ti, co to blokují, protože krajina plná jejich chatiček a všeho možného dalšího haraburdí je v pořádku, ale jeden most by to tam údajně zcela zničil.

Lemmy

Asi tak. Ty chatičky jsou plevel a hnus a przní to mnohem víc než jeden dálniční most.

Vlastimil Kocurek

Exit jen k větším chatovým osadám 🙂

Vasek

Sorry, ale ten most má být, co by kamenem dohodil, od jiného mostu, který je druhy nejvyšší v Evropě ve své kategorii a už tam stojí přes sto let a fakt tam nic neznasilnuje. Jinak bydlím od toho cca 1km a už aby to stalo. Ono 10000 aut denně údolím Vltavy, dalších 10 přes Jílove a další taková nálož od Kamenice, není vhodná zátěž pro ty cesty, co tu jsou.

Václav

Jestli to není tím, že po tom mostu u Žampachu nejezdí tisíce kamionů denně… Souhlasím, že spojení z Jílového, Kam. Přívozu nebo Psárů do Prahy se musí zlepšit. Pro začátek by se aspoň nemusela znehodnocovat silnice, co už tam je, dalšími kruháky (které si většinou prolobbovaly supermarkety, aby si náhodou někdo nemyslel, že je může míjet rychlostí 50 km/h nebo dokonce vyšší) a retardéry. Každopádně se musí najít takové řešení, které bude použitelné i pro autobusy (což dálnice s dlouhými mosty a tunely moc nesplňuje), a zároveň nezpůsobí dopravní katastrofu mezi Jesenicí a Prahou (či spíše nezhorší katastrofu, co už… Číst vice »

Vasek

Na 105 od D0 až po Sedlčany není žádný kruháč u supermarketu a ani jediný retardér.

Václav

Retardéry i s třicítkou jsou určitě v Psárech, kruhák je v Jirčanech. Dlažba v Jílovém má též svůj „půvab“.

Vasek

Nejsou

Vasek

A v Jircanech není supermarket ale základní škola ty srandisto

Vlastimil Kocurek

Most v Žampachu je krásný, stačilo oprášit projekt.

Václav

Přeci jen něco vím o geologii, a proto mě velmi překvapuje, proč musí vést tunel mermomocí západně od Jílového. Podloží je tam na inženýrské práce dost náročné (silně rozpukané a zvrásněné podloží, navíc s možností výskytu černých břidlic se sulfidy – problémy s agresivní vodou, poddolování těžbou zlata už od středověku – není přesně známý rozsah starých důlních děl). Východně od Jílového ve víceméně kompaktním žulovém masívu by problémy byly naprosto minimální. Napadá mě jediná „nevýhoda“ trasy kousek dál na východ – že nad Kamenným Přívozem už není kde stavět 100 m vysoký most.

Václav

… netvrdím, že ty problémy s geologickým podložím jsou neřešitelné, ale jak se to řeší v praxi, jsme viděli na D8. Ti, co zavinili sesuv, dále vydělávají na monitoringu, případně i sanačních pracích.

Vasek

Východně od Přívozu by neřešila ani dopravu na 105 a ani na 102. Tady ty cesty mají dopravní zatížení větší, než leckteré 1. třídy a přitom leckde, když se potkají 2 autobusy, tak se musí míjet krokem. Ta dálnice je vedené rozumně a že napojení na Prahu není ideálnní, to není, ale proč jsou na vídeňské v kunraticích domy tak daleko od cesty? no protože tam měl být dvoupruh, stejně tak měl být napojený dvoupruch od Novodvorské kolem Písnice na okruh a další na pravém břehhu kolem komořan, to by společně s Vesteckou bohatě stačilo na rozpuštění dopravy. Jen nebýt… Číst vice »

Václav

Do Davle z Prahy nikdo kolem Jílového nepojede (zvlášť náklaďáky), když může jet údolím Vltavy. Ve směru na Neveklov je úplně jedno, jestli by vedla silnice na západ nebo na východ od Jílového, a navíc východní varianta umožňuje lepší spojení na Týnec. Pokud jde o Písnici, tak pro začátek můžete zkusit radní přesvědčit, ať aspoň přestanou blokovat otevření již hotového sjezdu z okruhu. Také se mi to nelíbí, ale je to realita. Každopádně rozšíření Vídeňské mi připadá jako o dost větší kalibr, než rozšíření zbývajících dvoupruhových úseků I3 z Mirošovic k Meznu.

Vasek

Do Davle ne, ale třeba od Netvoric úplně běžně přes Krnany a kolem řeky. Ale vzhledem k tomu, ze ziju v místě u toho budoucího mostu, tak se nechám poučit, kudy tu lidé jezdí a kudy ne. Nebo z Prahy přes Jilove na Hradištko, úplně bezne.

Václav

Dobře, ale Hradišťko, Krňany – to jsou dvě vesnice, Týnec nad Sázavou je určitě významnější. Do Štěchovic už z Prahy nikdo přes tolik kopců nepojede a do Netvořic už je to jedno, jestli by most vedl na západ nebo na východ od Jílového.

Jakub P

I do Štěchovic a Davle se přes Jílové jezdí, stačí když tu silnici kolem Vltavy zavřou, protože na ni z jedný strany spadne skála, nebo ji z druhý podemele voda. Pokud se to rovnou nestane obojí najednou. Ani jedno z toho tam není nijak vzácnej úkaz. Tady jsou 102 i 105 skutečně velmi přetížený, 102 může být kdykoliv na dlouho vyřazená (nemluvě o tom, kolik let tam ještě budou ty stávající sanace, který celou sezónu znamenaj několik úseků se střídáním pruhů v jednom směru – a stejně je to jen snižování pravděpodobnosti velkýho průšvihu, stoprocentně se to tam udělat nedá)… Číst vice »

rozsireni videnske

Konečně taky rozumný názor! Vídeňskou rozšířit na 4 pruh je základní nutnost pro vyřešení katastrofální situace v oblasti. Dát pryč semafory, přechody a největší peklo tj. kruhové objezdy které způsobují kolony. V civilizované zemi by dávno silnice 4 proudá byla a křížení bylo mimoúrovňové

Jaaa

Jj, zrušit přechody, a lidi budou chodit kudy? Vtipné.

Luděk S.

Ještě že zatím nikdo neřešil napojení D3 a Prahy…

Kalanis

Ale řešil. Jmenuje se to Vestecká spojka. A idea byla +- něco takovéhoto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4971280&y=50.0006042&z=14&rm=9hKuoxXUIYhX0h1Xh60juiM05Z2gg0hw8
Dneska je dole ve Vestci naplánované metro.

Kalanis

Jen ještě dodám, že je to původní socialistické plánování, které nijak neobhajuju!

Luděk S.

No, kdyby v Praze vládli ti správní (ANO+ODS) se kterými se dá domluvit, osobně bych to viděl na nějakou pěknou dálnici do centra. Prostě to co bylo v ZAKOSu. Jenže to s těmi neomarxisty nepůjde. Takže to vypadá, že všichni ti ze satelitů, které budou končit u Tábora a u D4 u Písku se každé ráno potkají na Strakonické.

Fritz

Tahle malůvka, to není Vestecká spojka, ale jen nějaký mokrý sen jak zkapacitnit Kunratickou spojku a Vídeňskou ulici ve směru na D1, exit 2. Pravděpodobnost, že VS vznikne v původně plánované trase je malá, momentálně se řeší jen úsek od ulice K Šeberovu k D1. Problémem dopravy od D0 byla, je a ještě dlouho bude Vídeňská ulice. Dost s tou koncepcí dopravy v této části Prahy zamává budoucí konečná metra D, Depo Písnice.

Václav

Vestecká spojka by pouze přivedla auta na Spořilov, což je už teď jedno z míst s nejhorší dopravní situací v Praze.

PetrN

Podmínka realizace Vestecké spojky je dokončení JV části okruhu D0 (D1-Běchovice), která značně uleví Spořilovu od tranzitní dopravy a defakto úplně od tama zmizí kamiony. Poté klidně může být VS realizována, bude sloužit primárně IAD s cílem v Praze

...

No a kam jinam? Kolem Thomayerovy nemocnice a přes Kačerov do Michle? To taky nebude žádná výhra…

Václav

Prostě řešením je žádnou dálnici z Jesenice dále na jih nestavět, protože pro spojení z Jesenice do Č. Budějovic to není potřeba, a situaci v Praze může takováto nová dálnice jen zhoršit.

Vasek

Proste řešením je každého, komu se na Sporilove nelíbí, vystěhovat třeba do Brd, aby si užili klidu. Promiň na Sporilove bydlí rodiče, mám tam známé a není to žádný Mordor. Navíc ty silnice tam byly většinou dříve, než ti, co tam bydlí.

rozsireni videnske

co to melete :-))

rozsireni videnske

po dostavbě 511 provoz na spořilově klesne na 1/4..

PetrN

A co takhle zadat do Gůůglu „Vestecká spojka“ než naklikáte do mapy takový nesmysl? 🙂
Má to vést přibližně takto, k novému Exitu 4 na D1: https://mapy.cz/s/banukezeza

Jaaa

Ano, a je to naprosto stejný nesmysl, jako posílená Kunratická spojka.

mirek

To je část původně plánované trasy okruhu, který se v 90. letech naštěstí podařilo oddálit od hustě zastavěné oblasti.

Vasek

Která tam vznikla až cca 30 let po tom, co tam ten okruh naplánovali, není to tak dlouho, co byl Vestec 4 domky na návsi a pár domků na Šátalce. Jinak akorát Hrnčíře a jinak pole louky, nic víc. Není lepšího příkladu nimby vychcánků, než Vestec.

Jaaa

Fajn, takže z té obce obklíčené dálnicemi uděláme brownfield. Gratuluju ke kvalitní argumentaci.

Marek

Zkuste si položit otázku, jestli ta část středočeské D3 není zcela zbytečná. resp. její navržená trasa. Od Prahy směr ČR budou prakticky dvě dálnice které se budou kopírovat. D3 a D4 ( tedy pokud beru dálnici D4 i z Písku do ČB a napojení na D3. Nebylo by lepší dálnici D3 vést trochu jinudy? Proc by měla D3 končit 10 km od napojení D4 na pražský okruh? Proč dálnice D3 severně od exitu 62 nevede západně od Votic, protne silnici mezi Benešovem a Vlašimí, dálnici D1 překoná někde kolem 40 km cca, dále protne silnici první třídy I/2 (Kutná Hora)… Číst vice »

Azkaban

Tohle už tady bylo 1000x vysvětleno a vyvraceno…

Jiří Kocurek

Kapacita mezi Mirošovicemi a Prahou prostě je. Tím pádem se nemůže stát, že by se z D3 jezdilo na pražský okruh zkrz Říčany.

Alexandr Mikulka

Podle počtu mínusů předpokládám, že většina diskutujících má zásadní problém s pochopením ironie.

Tomáš Poledný

Jenže D4 není skoro dálnice je to přeznačená rychlostní silnice a u Prahy je to šílený. Ten provoz tam není tak velký právě kvůli D3. Takže by to vlastně zůstalo všechno stejné tj. masakr na I/3 masakr na D1 do Mirošovic. Navíc s napojením D4 na ČB se nepočítá.

Václav

Až na ten jeden přechod s padesátkou v kopci pod Cukrákem, který se dá snadno vyřešit nějakým nadchodem, na D4/R4 u Prahy nic šíleného není.

ABC

zastávky autobusů?

Alexandr Mikulka

Přinutil bych tě jezdit tam denně několikrát, aby sis to vychutnal. Škoda, že neexistuje nějaký trest, že by ses musel stát řidičem bílé doávky třeba na trase centrum Prahy – Příbram a zpět několikrát denně.

Paja

Tak buď jste se vzbudil po dlouhým spánku nebo jste troll 🙂 A nevím co je lepší.

libor

1) když ono D3 nejsou jen ČB, máme taky Tábor, JH, Bene a přilehlá místa…. 2) D4 není dálnice do ČB! už ten název strakonická. v Praze tudy ani není značená cesta od ČB (je to cesta na Straky, Písek)

Martin

Stejne to bude prvni dalnice co povede az do Budejovic…

Paja

Těžko. Mezi Pískem a ČB by šlo o úplně nový projekt a to v nejbližších 20 letech není na stole.

Alexandr Mikulka

Nepovede.

Václav

Silnice I/3 severně od Sudoměřic se stejně musí modernizovat víceméně ve stávající trase (+ obchvaty – např. Olbramovice, kde se to dlouho blokovalo, a MÚK). Z Benešova jezdí dost lidí i do Votic, Mnichovic, Říčan…, takže slibovat, že když bude D3, tak tam najednou provoz nebude, by neodpovídalo skutečnosti. Problém je zatím jen úsek Praha-Mirošovice, ale tam provoz dostatečně klesne po dokončení severní dálniční trasy na Moravu.
Ostatně brzy bude dokončen koridor, dokonce zmizí i poslední jednokolejný úsek, takže i nákladní doprava po železnici (v současnosti dost omezená na svoz kalamitního dřeva) ty kamiony trochu zredukuje.

PetrN

tak zrovna mezi Prahou a Mirošovicemi pokles dopravy po dokončení D35 rozhodně poznat vůbec nebude. Reálný pokles na D1 může být cca kolem 5000voz/den, když budu hodně velkej optimista tak možná 8tis.

Miloslav

a tento počet vozidel stačí i k prosazování dálnic jinde – například D6

Démon

Jako D6, D7 a D8 ?

Lemmy

Určitě, vymyslí se hovadina nevedoucí přímo na jih, protože vám se to zrovna hodí….

libor

já myslel, že místo D3 se v ČB staví letiště a provoz bude zajišťovat letecký most…

Paja

Že by kraj zase něco hasil za stát? 🙂 Což ono by to šlo, ne že ne. Vyřešilo by to dopravu nejen do Tábora a Prahy ale třeba i do Brna 🙂

Hafan

V celém napojení D3 na D0 vidím dva velké problémy. Neřešme nyní D3 jako takovou a její trasování, ale jen to napojení. Kolektory jsou sice z hledika kapacity a bezpečnosti fajn, ale stavebně a prostorově velmi náročné, zvlášť u existujících původních komunikací je to pak docela vtipné. Takhle se nově musí zbudovat kolektor, pás mezi nimi, který navíc musí být schopen bezpečně odvodňovat celé vedlejší těleso a nemůže jakkoli spoléhat na to „ono to přeteče dál“. V případě napojení u Jesenice je sice fajn, že něco řešíme vůči jesenickému exitu, ale v těsné blízkosti na druhou stranu máme sjezd na… Číst vice »

PetrN

Z infoletáku na ŘSD je patrné že v úseku mezi MUK D0xD3 a Exitem Vestec bude D0 zkapacitněn, zřejmě na 3+3 nebo jak „Poudy“ píše níže že snad se plánuje 4+4? To by ale dávalo smysl jen v případě že se dostaví Vestecká radiála/spojka až k D1 v uspořádání 2+2 pruhy, ale ona se plánuje zřejmě jen 1+1 pruh….

Fritz

Pravděpodobnost, že vznikne Vestecká spojka v původně plánované trase (bývalá JVK) je malá. Pokud něco nakonec vznikne, tak jen jako obchvat Hrnčíř, čili spojka mezi D1 (exit 4) a ulicí K Šeberovu. A veškerá doprava z D0 ve směru od D3, mířící radiálně do centra přes Vestecký přivaděč, skončí stejně jako dnes v zácpě na Vídeňské.

Ketchup1970

Nechápu proč se staví 3 pruhy nebo dokonce 4, když stejnak taťka nebo děda a blondýna taky jedou prostrednim , ( u toho 4pruhu nebudou chudáci vědět kam jet, asi po čáře ..) ?!

PetrN

příspěvek trochu mimo mísu, tady jedná se cca o 1km dlouhý úsek propojující dvě důležité MÚK, hádám že to bude řešené formou přídatných pruhů, takže ten co pojede durch po D0 vůbec zřejmě nebude zajíždět do pravých pruhů..

jkjk

Tahle EIA opravdu řeší pouze kolektory směr D1, nikoliv ve směru na Vesteckou spojku. A ta výstavba bude znamenat uzavření exitu Jesenice na obou stranách, na té Jirčanské pak ještě déle, tam se bude přestavovat až ke kruhovému objezdu.

Kodl

Příliš optimismu bych raději odložil stranou. Tato stavba se podle veškeré pravděpodobnosti nezačne do roku 2030 ani stavět.

Poudy

Severně po sjezd na Vesteckou? spojku mají být v obou směrech od dvoupruhového napojení/odpojení D3 4 pruhy, dva z/do D0 a dva z/do Vestecké spojky, pamatuju si ale na ohnivé vyjádření potrefené starostky Jesenice, jaká že je to pekelná věc aby tam stálo něco takového a že udělá vše pro to aby se realizace nezdařila. Takže tímto chci popřát hodně štěstí. Pak bych se chtěl zeptat, zda-li je tu někdo zainteresovaný ohledně právě této spojky. Dříve jsem zaslechl něco o tom že by byla jen dvouproudá a ne čtyř na celém úseku který se chystá do výstavby, nebo alespoň se… Číst vice »

PetrN

z těch poměrně nových dokumentů/výkresů je patrné že pouze 1+1: http://www.seberov.cz/dulezite-informace/exit-4-na-d1-a-vestecka-spojka.htm

Jakub P

Oni nechtěj mít městečko zcela obklopený dálnicema v bezprostřední blízkosti kolem dokola? To jsou ale divný, potrefený lidi… Přitom třeba takovýmu Spořilovu, jak to prospělo…

Paja

Taky přes to městečko pořád může jezdit tranzit na Benešov a ČB po starý 603, když se jim nelíbí dálnice 🙂

Jakub P

Nejde o dálnici od okruhu dál. V případě kapacitní Vestecký spojky 2+2 až k D1 by šlo v podstatě o zdvojení okruhu, přičemž oni by se ocitli uprostřed mezi těma větvema. To po nich fakt reálně nejde chtít. Maj ze dvou stran dost blízko k zástavbě už ten okruh, budou mít nedaleko zaústění D3 na něj, už tak museli kvůli dálnicím zkousnout hodně, nejde po nich rozumně chtít, aby zkousli úplně všechno a ještě jim vyčítat odpor proti něčemu takovýmu.

Vasek

Oni se tam nastěhovali s tím, že tam ty dálnice mají stát, je to tam plánované cca 50let a ještě cca před 20 lety tam stálo 5 domků, 3 chatičky 4 kurníky a 1 králíkárna. Navíc jaksi Vídeňská, už jen dle názvu, je hlavní cesta na jih a jihovýchod už přes 1000let, stačí se podívat do historických map a vždy to šlo těmi stejnými místy, kudy to jde dodnes, tedy není pochyb o tom, co kde bylo dřív, zda cesta, či nimbysti.

Jakub P

Jako třeba v Budějovicích Pražská vede na Prahu a hotovo, tak D3 od Prahy postavili tudy. Postavit ji o kus jinudy by bylo neodpustitelný matení, i kdyby to tam bylo o dost vhodnější…

Vasek

A Linecká, sorry dnes Lidická, na Linec. Akorát, že tyto cesty konci a začínají na náměstí. Nějak jsem si nevsiml, že by Vestcem, nebo Jesenicí chtěl někdo vést dálnici na náves, stejně tak ji nevedou v Budejcich. Vedou je, jak sám říkáš, jinudy.

Jakub P

Jenže mezi tou plánovanou křižovatkou D3 a D0 a D1 už vede docela kapacitní silnice. D0. Dublovat ji Vesteckou spojkou v dálničním profilu, jen aby tam nebyla pár km zajížďka mi přijde už fakt zbytečná zhůvěřilost. Vlastně mi tam nepřipadá nějak nutná ani v tom 1+1 profilu. A vůbec se nedivím Jesenici a Vestci, že se jim ta myšlenka stavět to jako dálnici, nelíbí…

Vasek

A jel jsi tam někdy ve špičce? V Jesenici, Vestci, Hrnčířích, Šeberově, Kunraticích. Nejel, to se totiž ještě nikomu nepovedlo, protože se tam a v okolí kvůli absenci kloudne cesty stojí max popojizdi.

Václav

Jenže spousta těch vozidel jezdí jenom do obchodů ve Vestci, Jesenici… dokud nebudou účinné regulace proti indukování zbytečné dopravy novou komerční výstavbou, tak skoro žádná nová silnice v blízkosti velkoměsta nic nevyřeší.

Vasek

Jsi úplně mimo, jasně v 5 odpoledne se sebere par tisíc lidi a jedou z Chodova do Vestce a do Billy a Alberta kudy se dá. Nebo ty kolony v 7 ráno se nemůžou dočkat, až tam otevře v 9 OKelektro.

Jakub P

Jel a nejednou. Nevěřím ovšem tomu, že by to ta Vestecká spojka zlepšila, v lepším případě by stála taky, v horším by tam jen natáhla ještě další auta a situaci zhoršila. Kdo tam dneska skáče a potřeboval by na D1, může to vzít rovnou po okruhu.

Jaaa

Jo, kloudná cesta není, protože Vestecká spojka totálně zasekává Vídeňskou, lidi se to snaží objíždět a výsledkem je naprostý špunt všude.

Nedivte se lidem, že nechtějí dálnici v jediném místě, kam se v té oblasti dá jít ven. Každý víkend jsou v té oblasti stovky lidí.

Vasek

Jediném místě? To jako ty dvě polní cesty směrem k Vestci jsou jediné místo? Zbytek trasy vede po polích (ne loukách, ale polích, kde se stejně nedá chodit), Hrnčíře nemají 2 rybníky, louky k Šeberovu a k dálnici a dokonce i louky uprostřed zástavby? Není tam stezka do Zdiměřic odkud se dá pokračovat na Kocandu a k průhoničáku? Aha, o takových možnostech se nám tady v Posázaví/Povltaví může jenom zdát.

Alexandr Mikulka

Neoblbujtady. Tam se právě dá jít ven kdykoliv kamkoliv.

Jaaa

Jo? A kam? Na západ dálnice, na jih Jesenice, na východ Zdiměřice, jediný místo kam se dá jít je rybník a cyklostezky do Hrnčíř a Kunratic.

Takže neoblbuj ty.

Ketchup1970

Hele je mi 50 a bydlím na Sporilově, a doufam že než umřu uvidím zakrytí přiváděče a tramvaj na JM. 😂😂

Alexandr Mikulka

80% těch potrefenejch si tam kupilo nebo postavilo šmoulí domek celkem nedávno a s plným vědomím blízkosti dálnice.

PetrN

Jinak v předmětném úseku je krásně vidět rezerva v zářezu na 4+4 pruhy včetně dvou přemostění a vybetonování části odpojení. Nikdy jsem si toho tam nevšiml 🙂
https://mapy.cz/letecka?x=14.4936440&y=49.9690334&z=17&pano=1&pid=69506547&yaw=6.067&fov=1.457&pitch=-0.088

jirka

Ok, článek je to hezký ale realita je taková že nikdo neví kdy se opravdu stavět začne, nebo to jede zatím podle plánu? Přestava že se to bude stavět celé najednou se mi zdá úsměvná.

TKB

Píše se: ŘSD je chce zprovoznit všechny najednou.
Kdybyste se podíval na trasování se 7 tunely, tak ono to po částech otevírat ani dost dobře nejde.

Jirka

trasování znám jako svý boty :-), zajímám se o D3 už víc než 10 co jsme se sem přistěhovali

Jirka

Podle EIA se všechny úseky musí otevírat najednou. Vymínili si to obce a aktivisté. Tím mimo jiné také zkomplikovali výstavbu, protože sehnat tolik peněz a takovou stavební kapacitu nebude vůbec jednoduché. Navíc stačí dělat problémy na jednom úseku a nebude se stavět nic.

Tomáš Poledný

Myslím, že peníze jsou na téhle stavbě to poslední co to blokuje.

Kebab

Ono by to i šlo, minimálně od Mezna po Václavickou spojku. Proti takovému dočasnému řešení jsou okolní obce a ani se jim nedivím. Naše „dočasně“ má totiž jednotku 1 furt.

noerf

Tyto úseky od Mezna po Václavickou spojku by svedli dopravu mimo Miličín, Olbramovice a na původní I/3 by se napojilo za Benešovem, což by ulevilo několika tisícům občanů od provozu v obcích.

Tomáš Poledný

Olbramovice by měli mít příští rok obchvat dnes byl termín pro podání nabídek.

Jakub P

A dalším tisícům, dokonce včetně těch, který jsou už teď I/3 zatížení severně od Benešova, by takový kouskování zase přitížilo.

Tomáš Poledný

Možná krátkodobě (ale i tak si nemyslím, že by to byl nějaký velký rozdíl než dnes pokud by byla D4 do Písku), ale ten tlak na dokončení celé D3 by byl enormní a hlavně už by nebylo cesty zpět. Troufám, si říct, že by D3 byla dokončena tak o 5 let dříve.

Jakub P

No krátkodobě, do doby dostavby celku, což při známé šikovnost a ochotě jednat ŘSD může klidně být na hodně dlouho. Jasně, tlak by to zvýšilo, ale taky by to mohlo zaseknout naprosto neprojednatelnej úsek uprostřed – viz D1 v Přerově. To radši ať dojednaj celou chybějící část najednou, než riskovat, že zas salámovou metodou nechaj na konec ten nejhorší úsek a začnou ho řešit ve chvíli, kdy díky postavenejm sousedním nebude šance s ním pohnout ani o metr… Tomu požadavku dojednání a dořešení najednou v dostatečné podrobnosti (takové, jaká je potřeba pro stavební povolení, výkup pozemků, atd.) se vůbec nedivím,… Číst vice »

Tomáš Poledný

Jenže opravdu by to tam bylo horší než je to nyní? Nemyslím si, jenom se ten provoz z I/3 přesune na D3, kde nakonec stejně skončí. Vůbec nevidím problém to rozdělit na tři úseky z toho ty dva z jihu se můžou stavět klidně postupně. Tj. úsek Voračice Nová Hospoda a napojení na I/18 by nikomu moc neublížil pokud by se I/18 upravila. Následně by mohl vzniknout úsek Václavice Voračice, kde s Václavickou spojkou by to taky zrovna tragédie nebyla, protože tam ten provoz na ní bude stejně enormní. A úplně nezávisle by mohl vzniknout úsek Jesenice Václavice. Souhlasím, že… Číst vice »

looking4bucho

Vzhledem k tomu ze cely stredocesky usek je veden mimo jakkoukoliv soubeznou komunickaci 1. tridy, tak asi nic jinyho nez to postavit a otevrit cely nejednou nezbyva. Nicmene souhlasim ze to v soucasnych podminkach zni jako sci-fi – muzem ale byt v klidu, myslim ze se jeste minimalne 10let nic resit nebude.

Jirka

Mezno – Voračice poslavit jistotně lze. I Voračice- Václavice -se spojkou na Benešov by při troše vůle šlo taky.

Jirka

a Praha D0 -Jílové taky o tom není pochyb

looking4bucho

No jasne, postavit to lze. Pustit tam ale auta je vec druha a riskovat ze budou ridici na tyto trasy najizdet pri kazdodennich problemech u Benesova – to uz nikdo riskovat nebude.

Kalanis

Mezno-Voračice a Praha-Jílové. Pak přijde tlak na most přes Sázavu. Ten v Kamenném Přívoze v tu chvíli zdechne. Největší zásek je dneska Tisem a Václavice. Obě obce to sabotují třeba v územním plánu.

Vladimir

Za me osobne to za 10 let stat bude. Aktualni stavebne lehci useky jako d35, d11, d6 a d7 atd.., se do 4-6 let postavi a zustanou prave tyto komplikovane useky, na ktere se budou vsichni soustredit. Staveb v soutezi je na letosni rok cca 80 km, nejake pribudou v prubehu roku, neco se zase pozdrzi. Takze kdyby se stavelo tempem 60km/rok mame 1600km dalnic za 5let a za 10let 600km. Zakladni dalnicni sit je lehce pres 2000km. I Matl tvrdil, ze jen na vystavbu novych dalnic je potreba rozpocet do roku 2022 zdvojnasobit, protoze pripravy bezi v podstate na… Číst vice »

Tomáš Poledný

Jenže tady je jedno kolik lidí se na to bude soutředit, když to pak bude stát na MMR, MŽP, krajích nebo soudech. Tady pokud se nezmění zákony nebo nepomůže nynější zákon o liniových stavbách tak se s tím prostě nehne ani kdyby se chtělo. Vždy se objeví nějaký exot kvůli kterému se to posune o půl roku, protože se bude muset čekat než se to ověří a smete ze stolu.

Vladimir

Jenze kdyz rozjedete projekty do maximalni sire, tak vam z toho vzdy neco vypadne. Na pripravy se zvedly finance celkem rapidne uz pred cca pred 5 lety, takze sklizeni v podobe stavebniho povoleni bude ted kazdy rok. Vystavba D35 se pristi rok muze rozjet temer skoro v pulce delky. A rok pozdeni v temer v plne delce. 2022 se planuje zahajit vystavbu cca 45 km dalnic a 2023 cca 100km. Tohle jsou fakta a cisla. Kdyby 1/3 nedopadla mame v roce 2023 rozbehlou vystavu 100km dalnic. A obchvaty a jednicky jsem nepocital. Je to malo, melo by se stavet min… Číst vice »

Miloslav

doufám, že se toho nedočkáme

Tomáš Poledný

Jenže jak jste sám napsal vše se jenom plánuje, jak to bude nikdo neví. Ta D3 je plánovaná, že se bude stavět v 2024 a myslím, že tomuhle už dnes opravdu nikdo nevěří. Problém není výstavba ale právě ten proces před ní tj. územní rozhodnutí a stavební povolení a nakonec to celé hrozně dlouho stojí na výběrovém řízení, které prostě ŘSD nejde.

mauriicio

Z článku si úplně neumím představit, co to je ten kolektorový pás. Myslí se tím připojovací pruh? Který je možná delší než obvykle? Nebo nekončí spojením do vedlejšího pruhu ale další křižovatkou, kde odbočí pryč z dálnice? Děkuji

Jakub P

Já si pod tím představím tohle na křížení D0 s D5 https://mapy.cz/s/fezoturelu tedy sjíždějící auta sjedou na v podstatě samostatnou paralelní silnici o pár metrů vedle, na tý je jeden nebo víc sjezdů a jeden nebo víc nájezdů a končí zase nájezdem na hlavní dálnici s klasickým připojovákem. Auta jedoucí po dálnici tak můžou interagovat jen s jedním připojovákem za několik nájezdů…

Paja

Zrovna tohle řešení nepovažuju za nijak dobré (z pohledu řidiče). Smysl by to dávalo, kdyby se kolektor napojoval na dálnici jako průběžný, nikoliv připojovací pruh.
A speciálně v tomhle případě je ten připojovací pruh dost krátký.

Jakub P

To by pro řidiče určitě pohodlnější bylo, nicméně na tohle místo se to fakt nevejde. Hned za tím je připojovák z D5 na D0 a za ním rybník. A furt je to podle mě takto lepší, než ta šílená série několika sjezdů a nájezdů v rychlým sledu za sebou, která tam byla předtím.

Paja

No otázka je proč přesně se nemohl sjezd z D5 vyřešit jinak. Buď protáhnout rampu anebo ho taky napojit do kolektoru.

Jakub P

Prodloužení rampy IMO překážej Chrášťany a ten rybník, napojení do kolektoru zas překážej ty ostatní rampy a minimální poloměr. Ta MÚK (respektive kombinace minimálně dvou MÚK je tam už docela dlouho, tohle je mám dojem poměrně stará část okruhu. Ta úprava s přidáním kolektoru byla imo k lepšímu, samozřejmě ideální by bylo to tam přestavět úplně. Což asi budou v budoucnu muset, pokud chtěj D5 i D0 v těch místech rozšiřovat na tři pruhy.

bkv

viz třeba na D5 křižovatky u Plzně v km 73 a 76 (Olympie). Tam jsou taky kolektory podél dálnice použité, aby jednotlivé sjezdy nebyly moc blízko u sebe.

TKB

Zkuste se podívat na mapu zmiňované křiživatky D0 x D1.

Baraba

Trocha definice:

Jako kolektor se označuje jízdní pruh, který je stavebně oddělen od jízdních pruhů křížící se komunikace a na kterém probíhá vlastní odbočování a připojování. Jednotlivé rampy se totiž neodpojují přímo z hlavní komunikace, nýbrž až z odděleného kolektoru, čímž je jednak dán prostor k pomalejšímu průjezdu křižovatkou pro odbočující a připojující vozidla, aniž by byla omezena vozidla projíždějící křižovatkou po hlavní komunikaci přímo, jednak je zvýšena bezpečnost provozu, neboť nehrozí, že připojující nebo odbočující vozidla přejedou na hlavní komunikaci dříve, než se kolektor připojuje.

Honza

Takže Plzeňský KÚ to řeší jako nestranný, tomu rozumím, ale když tedy vydá výjimku a MŽP to vrátí, tak kdo tedy brzdí tu výstavbu? Na co se čeká? Kdo (konkrétně) a proč to do Plzně vrátil? To jsou v Plzni idioti, že na MŽP pošlou něco, co nemůže projít? Může to někdo vysvětlit, proč to v Plzni nenapíšou tak, aby to prošlo na první dobrou?

Host

Nic za tím nehledejte. Je to prostě jen obstrukce MŽP. Přečtěte si, proč to vrátili. Už i to, že řízení o vydání výjimky předalo MŽP ze Středočeského kraje do Plzeňského kraje, byla obstrukce.

Jaaa

Nebo je to prostě blbě.