Dálnice D3 k hranicím: ŘSD znovu zahájilo proces EIA, stavět chce v roce 2020

Úsek D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSDÚsek D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic postoupilo do další fáze přípravy příhraničního úseku dálnice D3. Aktuálně zahájilo proces posouzení vlivu stavby na

Ředitelství silnic a dálnic postoupilo do další fáze přípravy příhraničního úseku dálnice D3. Aktuálně zahájilo proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí u tří zbývajících úseků: Třebonín – Kaplice nádraží, Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – státní hranice. Celkem jde posledních 24 kilometrů jihočeské D3, které ještě nejsou připraveny k výstavbě. U Třebonína navážou na obchvat Českých Budějovic, jehož stavbu chtějí silničáři zahájit ještě letos.

Proces EIA přitom absolvují už podruhé. Dálnice (tehdy vedená ještě jako rychlostní silnice R3) získala kladné zelené razítko už před 13 lety. Stalo se tak ale podle starého zákona z roku 1992, který dnes už neplatí, a stavba nebyla na seznamu prioritních projektů, takže neměla výjimku z nového zákona. Proces EIA tak běží paralelně s další přípravou, především výkupy pozemků a přípravou žádosti o stavební povolení. Odhadované náklady na tři úseky činí devět miliard korun.

Podle aktuálního harmonogramu ŘSD by měla být dálnice napojena na Rakousko v roce 2023.

Termíny výstavby D3

D3 Třebonín – Kaplice nádraží: 2020 – 2022
D3 Kaplice nádraží – Nažidla: 2020 – 2023
D3 Nažidla – st. hranice: 2021 – 2023

Pramen ŘSD

Tagy D3 EIA ŘSD
19 komentářů