Dálkové odemykání čekáren a kamery? Správa železnic je zatím opatrná

Nádražní budova Stráž nad Ohří. Pramen: Správa železnicNádražní budova Stráž nad Ohří. Pramen: Správa železnic

Vedle kamer Správa železnic testuje i dálkové odemykání dveří a rozsvěcení světel

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jézeďák

Na ilustračním fotu s peronem v Stráži nad Ohří jsem napočítal dvě lavičky a možná ještě nejsou plechové, ale všeho do času…….

Bob

Dálková uklízečka vytře záchody dálkovým hadrem a hajzlpapír pošle jako MMS.

Vlk

A případná kontrola přijede přes wifinu…

Pavel

Nechapu, proc neni otevrena cekarna v Praze-Satalicich. Mistnost tam je, je prazdna, topi se v ni. Jeste pred 3 lety ji vypravci odemkl na pozadani. Po prechodu na Spravu zeleznic zmizel ze dveri napis, ze ji vypravci odemkne na pozadani. Takhle se stat stara o majetek.

Bob

SŽ není ničím motivována ke kvalitním službám. Prostě státní organizace.

pkajetan

co bychom chtěli od Spržele…

Jézeďák

Měl jste napsat : … k žádným službám.

Aduk Levap

Na Ramzové byla krásná čekárna,pro běžkaře a turisty bomba.Dnes po modernizaci tratě,kovové lavičky na horách,pro kulky v zimě to není gut…pokrok nezastavíš…

Véna

Převzala to obec za hubičku a po pár letech prodala i s pozemky vedlejšímu hoteliérovi

Tomáš

Vzniká tady prostor pro cennou diskuzi a komentářů. Za mně jen ta poslední věta z článku, že se nejedná o plošné řešení je velmi špatná, a do budoucna spíše ospalá až zbabělá. Naopak. Více oprav, více kamer, více moderních systémů se možná za pár let dočká méně vandalismu, méně kriminality a více bezpečí pro cestující. Je to samozřejmě nádraží, zastávka, kraj, oblast. Nedá se to paušalizovat nebo házet do jediného pytle. Sleduji jen situaci, kde vidím určité zlepšení. 1.Olomouc hl.n. 2.Ostrava-Svinov 3.Pardubice hl.n. Naopak tabulka hanby 1.Brno hl.n. 2.Přerov 3.Břeclav Tak jak to popisuji, budu rád i za příspěvky ostatních,… Číst vice »

Luke

Břeclav je po reko celkem pěkná, bych řekl

Tomáš

No to jistě, jen těch problémových nějak neubylo.

Jmfjv

Vaše víra v užitečnost místních diskuzí je neobvyklá a sympatická. Odpovědět na to, zda přítomnost moderní techniky snižuje vandalismus, bude vždy dojmologie, Neexistují srovnávací vzorky – jak by to dopadlo, kdyby se moderní technika nepoužila. Nesdílím Vaší víru v moderní techniku. Kamery sami o sobě vandalismu nezabrání. Naopak se sami snadno stanou objektem poškozování. Vandalové, asociálové kamery buď nebudou vnímat vůbec nebo mají vyzkoušeno, že reakční doba systému – tj. než policie či ochranka dokáže zasáhnout, je dost dlouhá na to, aby se vyřádili a zmizeli. Pokud se Vám přihodí, že za nepříznivého počasí, nebo třeba s nutnou vyměšovací potřebou… Číst vice »

Tomáš

Děkuji za názor.

Jerry

Správa železnic objevila Ameriku? Už dávno mohly být některé nádraží budovy otevírané dálkové ,časově nebo inkartou popř .aplikaci. např .zastávka Mořkov hl.tr. opravena ale poničená místní omladinou ,tak byla zamkla .v létě dobrý schovam se pod stříšku,v zimě má vlak zpoždění ani nevím kde je a mrznu tam.doplnit i info systém stačí displej s odjezdem a zpožděním plus dálkové otevírané.

Pavel

Dálkové otevírání nejen čekáren, ale hlavně otevírání záchodů. Už mnohokrát, hlavně letos v souvislosti s morovou epidemii viděl, jak je nádraží bez obsluhy, čekárna je ale otevřena, automaty na „kafe“ vrčí, ale záchod je zamčený… Řešením by bylo otevírání čekáren na In-kartu nebo přes appku , když si koupíte jízdenku a obdržíte QR kód, tak můžete otevřít i čekárnu

Luděk S.

21. století na dráze? Jste se zbláznil, ne?

Ares

Jenže co důchodci, ti přece aplikace nemají, s automatem neumí :))

Libor

Lidl už je s aplikacemi v mobilu docela naučil 😉

Luboš Beneš

Když se naučili erecepty, tak tohle taky zvládnou. Nepodceňujte je.

Modré zábradlí

Důchodci to budou muset vydržet až domů, stejně jako dnes, když je WC zamčené.

Dominik

Nápad sice dobrý, ale zase ne všichni si kupují jízdenku přes aplikaci/e-shop. A nejedná se jen o seniory, ale třeba i ti, co jezdí minimálně, určitě budu mít v mobilu aplikaci kvůli 6 jízdám ročně, takové řešení je polovičaté. Pokud takováto služba ve stanici/zastávce je, tak by neměla být podmíněna aplikací.
Tak záchody by šli vyřešit třeba otevíráním na peníze, třeba jen symbolickou korunu.

Pražák

A takhle je to s českým veřejným sektorem vždy. Úplně tu debatu v SŽ vidím „potřebujeme vyřešit dálkové otevírání čekáren a WC na nádražích, říká ředitel SŽ vývojářům. Ti se po pár dnech vrací s tím, že by to šlo přes aplikaci a ani by to nebylo drahé. Ok,.ale co lidé co nemají smartphone, nebo důchodci, ptá se ředitel? Ti by asi měli smůlu, také nás to napadlo, ale univerzální a levné řešení prostě nemáme. Tohle by nicméně pomohlo cca 80% cestujících, dnes mají smůlu všichni, odvětí vývojáři. To sice ano, ale to nejde. Buď všichni, nebo nikdo, kontruje ředitel“.… Číst vice »

Dominik

Tak proč hledáme jen to nejlevnější řešení?
Uvědomujete si, že to má být služba lidem, ne služba extra od dopravce, jako například ČD lounge?
Neodradí to naopak ty, co vlaky využívají minimálně? Protože opravdu si nezřizuju věrnostní kartu obchodu, kam jdu 2x za rok, a toto je to samé.
Nehledě na IDS jízdenky, ty můj vlak, či e-shop většinou nenabízí.
Protože říct kašlem na 20% (osobně si myslím, že to je více), prostě není řešení. Toto si mohou dovolit jednotlivý dopravci, když udělají svou extra čekárnu, ale ne podnik, který to zařizuje pro všechny.

Leinad

A říct „kašleme na 100%“ infrastrukturník může.
IDS jízdenky a další většinou dneska jsou strojově čitelné.

Dominik

Samozřejmě, když to podáte takto, tak to zní hrozně. Navíc, čekárna je často otevřená, jelikož ji jezdí odemykat staniční z vedlejší stanice, či ji odemyká průvodčí prvního vlaku, například, takže situace by se naopak zhoršila.
Jenže to se motáme v kruhu, pokud si jízdenku kupuji až ve vlaku, tak ji těžko mohu mít, abych se dostal do čekárny.

Pražák

Proč nejlevnější, ale stále pro většinu funkční? Protože stát by se měl při utracení našich peněz (stát jen utrácí peníze svých občanů, jiné nemá) postupovat obezřetně a efektivně. A pokud mám levné řešení, které vyhoví třeba 80% a vedle toho řešení, které vyhoví 98% (100% řešení neexistuje), ale je násobně dražší. Tak je lepší pomoci těm 80%. Jinak mě Vaše reakce přesvědčila, že jsem měl pravdu, evidentně ve veřejném sektoru pracujete.

Dominik

V tom případě mám levnější řešení a to vyhoví těm 98% obyčejné spínací hodiny s prvním vlakem se dveře do čekárny odemknou a po posledním zamknou, jediné co, tak tam chvíli před uzavřením přijede security zkontrolovat, aby tam nikdo nezůstal. WC uděláme třeba na dvou korunu.
A nemusíme vymýšlet nějaké blbosti na aplikaci, či in kartu.
Protože prostě podle mě, není správné ušetřit x tisíc a uspokojit jen 80% (osobně si myslím, že to je ještě méně), a případné cestující ještě k tomu odradit.
Ne, ve veřejném sektoru nepracuji.

Poudy

Nemusíte mít aplikaci, stačilo by koupit jízdenku přes web a použít qr kód který vám přijde s jízdenkou do mailu.

Dominik

Však i o e-shopu jsem psal, že ne každý ho využívá. Jako nápad je to pěkný, ale musí být zajištěno i to, ale. Má to být veřejná služba, ne služba navíc, jako ČD lounge.

tondovo

Vy prostě hledáte důvody, proč to nejde. Zkuste přijít s alespoň návrhem, jak by to mohlo jít.

Dominik

Nehledám, já jen poukazuji na díry v řešení, a odbývání ve stylu, tak část lidí se nedostane do čekárny jen ukazuje na sobeckost dotyčných.
Řešení? V podobném duchu mě napadá snad jen, automat na jízdenky, před čekárnou, takže by si dotyčný mohl koupit jízdenku a dostat se do čekárny.
Nebo prostě čekárna bude mít otevírací dobu, jako doteď, akorát místo staničního, co jí jezdí odemykat, bude odemykána na dálku, z nějakého řídícího pracoviště.

roman

A já co mám in 100 budu otvírat čím ?

Leinad

Nebo by dveře/turniket mohly umět číst i QR na papírových jízdenkách. (Ostatně by bylo lepší i ve stanicích s otevřenou pokladnou dávat vstupenky a ne originál klíče na ztracení).

Dominik

Jenže stále tu jízdenku musíte mít, a když si ji kupujete ve vlaku, tak ji těžko budete mít, abyste se dostal do čekárny. Zde se řeší nejen WC (to by třeba mohl být zámek na dvou korunu), ale i přístup do samotné čekárny.

Od lesa

A nebo nevymýšlet koniny a dát tam hloupé spínací hodiny, které zámek před prvním vlakem odemknou a po posledním zamknou.

Kalanis

§8 Na to není předpis
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§5 Všechno je to na hovno

Jan Novak

Tak jestli by byly čekárny dálkově otvírané a i kontrolované, tak mě napadá super řešení proti vandalizmu.
Jeden zaměstnanec bude kontrolovat 10 čekáren a jakmile někdo začne čekárnu ničit, tak by ho tam mohl pro změnu zamknout a přivolat policii. To je lepší, jak past na myši 😀

Berťa

To by narazilo, kvůli přestupku byste je omezoval na osobní svobodě. Víte, že u nás šmejdi mají práva, práva, práva

Gloglo

Pro identifikaci pachatele je možné ho svpomocne zadržet (tj. omezit mu osobní svobodu) do prijezdu policie.

Modré zábradlí

Takže tam spolu s vandalem zamknete další lidi než přijede policie? (Když už neřešíte takové „detaily“ jako je právo.)

Vašek

No jestli bude sprejovat za přítomnosti dalších lidí? …

Leinad

Zadržet a ihned přivolat policii je možné v rámci nutné obrany. Je na to i rozsudek NSS.

Chleba Nakup

V práci sice dálkové odemykání/zamykání zámků nemáme, ale v závislosti na venkovních teplotách kolísá spolehlivost zavíracích zařízení (pravda, už mají něco za sebou). Tak třeba SŽ nechá namontovat nějaké kvalitnější. Každopádně jsou ty „dálkově ovládané čekárny“ zajímavý kompromis.

Od lesa

Když to funguje třeba v Alp Grümu více než 2000 m vysoko, tak proč by to nefungovalo v zaprděném českém dolíku…?

Od lesa

Ve Švajcu to je mraky let a nikomu to divné nepřipadne. Tam ale z bubáků, asociálů a houmelesů nedělají tzv. sociálně slabé, čímž se nemnoží jako krysy.

Leinad

Švýcarsko je docela levicové, nezaměstnaný se tam má lépe než u nás. Jenom místní policie občas koná, někdy někdo jde sedět i za to, co Český strážník úspěšně odignoruje.
Ono zatýkání vandalů holt nenese tolik, co radarové pasti.

Jiří

Dříve na nádražích fungovaly čekárny, před nádražní budovou byl kohoutek s pitnou vodou… Málokde byla modernizace tak k horšímu jako u správy železnic.

Jézeďák

Taková nějaká zbytečná diskuze. Říká se tomu pokrok. Cílovým stavem je komfort stejný jako na autobusové zastávce v Horní-Dolní. Tzn. plechová bouda v ideálním případě s naprosto nepohodlným prknem k sezení, kde táhne na nohy. Úklid zajistí větříček. Jak jinak chcete zajistit konkurenčně čisté prostředí bez dalších nákladů. Představte si, že by to bylo opačně. Na autobusových zastávkách by se zřizovaly vytopené čekárny, WC, zastávkové restaurace, umyvadla s pitnou vodou, přístřešky s mnoha lavičkami, úschovny zavazadel a kol , kytky v zahrádce a truhlíkách. A hlavně lampárny, aby se bylo kde zeptat!

Zbyněk

Kohoutek s vodou (neřkuli pitnou) mi hodně schází. Jak by se hodili teď při COVIDu.

Koloušek

Pokud se neoprostíme od dědictví z minulosti, budeme za tyhle nesmyslně velké budovy platit majlant za opravy a provoz. V menších nádražích všechno tohle zbourat, přivést unifikovanou, částečně prosklenou malou buňku s vytápěním a klimatizací, informační tabulí, rozhlasem, automatem na jízdenky, automatem na jídlo, kamerou, možnosti vzdáleného dorozumívání atp. V několika velikostech podle využívání a velikosti nádraží, od nějaké velikosti s WC, atp. Úklid problém není, agentura objede X nádraží denně. Neeee, to budeme raději za miliardy zachraňovat nesmysly.

Vojtíšek

To už ale není o malé buňce.

Jan Novak

Tak to budou 3 mobilní buňky. Hotovo.

Jiří Kocurek

Automat na jízdenky už dneska opravdu nemusí být velký jako hospodská lednice. Vždyť to zvládne krabička, kterou nosí číšník v ruce – čte to karty, tiskne to EET účtenky. Informační panel nepotřebuje metr hloubky na zástavbu a rádio není větší než walkman. Reproduktor se schová do podhledu, osvětlení taky.

Koloušek

Přesně, jak píšou ostatní. Do buňky velikosti obýváku (5×3.5 metru), klidně i o metr na každé straně méně, toho narvete dost. Kamera, informační panel, rozhlas a takové věci, to nijak neomezuje prostor pro cestující, je to u stropu. Automat na jízdenky může být dotykový panel visící na zdi nebo vestavěný, hloubka pár cm, plus ne tolik velká tiskárna a nějaká čtečka karet. Nejrozměrnější je snad automat na jídlo, za tím možná nějaké topení, klimatizace, které možná taky dokážete vyřešit od stropu. Úplně v pohodě tam nastrkáte kolem pěti až deseti sedaček, někdo i postojí, pořád to bude pro menší nádraží… Číst vice »

Par

Úklid taky řeší dálkově ?? Aha vlastně vůbec, proč se ptám… 🙂

rtep

On ten vysavač má malá kolečka, ale třeba tam jednou sám dojede…

roman

tohle některé vysavače už umí 🙂

Jiří Kocurek

„Roomba is a series of autonomous robotic vacuum cleaners sold by iRobot. Introduced in September 2002“ tolik wiki.

Již 18 let na trhu…

M H

Úklid by se dal řešit vypuštěním robotických vysavačů v noci…otázka však je, jestli by je někdo přes den neukradl, či se je někdo nesnažil cíleně zničit.

Nicméně by to byl dobrý test: Zničíte-li si robota, budete bez úklidu.

Kubrt

Jasně, všichni cestující jsou zodpovědní a ponesou následky toho, že někdo rozbil robota. Kolektivní vina.

Meno

Když někdo odpojí automat na jídlo, aby si nabil mobil,(a už nepřipojí zpět) tak určitě ukradne i robota.

V. K.

Úklid se dá nasmlouvat agenturně. Čekárna fakt nepotřebuje zaměstnance co tam sedí celý den.

Vojtíšek

Ty agentury u SŽ běžně fungují.

Beny

Ale dost mizerně. Úklid čekáren ještě dobrý ale venkovní prostory hrůza děs.

Jarda Š.

Nemuselo by to být ani agenturně, kdyby se chtělo, šlo by nasmlouvat někoho místního na DPČ (když tam bude kamera, tak bude vidět, jestli tam opravdu uklízí). Ono by se asi i vyplatilo, ve výpravních budovách, které nejsou obsazeny, ale je tam byt, ho někomu přenechat za to, že místo placení nájemného bude objekt a okolí uklízet a udržovat.