Infrastruktura Silnice Stavebnictví

D8 u hranic s Německem se zúží, do srpna budou probíhat opravy povrchu

Dálnice D8. Foto: Ministerstvo dopravy
Dálnice D8, ilustrační. Autor: Ministerstvo dopravy

Devět kilometrů dálnice D8 u hranic s Německem čekají v následujících měsících opravy. Ty budou spočívat především ve výměně povrchu, dělníci opraví i mosty a vodorovné značení.

„Předmětem opravy je výměna krytu asfaltobetonové vozovky včetně lokální sanace podkladních vrstev. Na mostech pak bude vyměněna obrusná vrstva, dojde k opravě a seřízení stávajících závěrů, výměně poškozených částí a lokálním opravám protikorozní ochrany konstrukce závěrů,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Práce začnou v pondělí, už od neděle ale budou silničáři rozmísťovat dopravní značení, které svede provoz do uspořádání 1+1. Hotovo má být koncem srpna.

Práce byly rozděleny do několika etap. Začne se pravou stranou ve směru na Německo, zhruba 600 metrů před tunely Panenská, kde se bude pracovat téměř měsíc. Na levé části dálnice se bude pracovat od poloviny července.
„V tunelech žádné práce na vozovce provádět nebudeme. Svými pracemi zasáhneme také částečně do Německa,“ sdělila mluvčí zhotovitelské firmy Eurovia Iveta Štočková.

V neděli 12. května proběhne rozmístění dopravního opatření na úseku před tunely Panenská, kde bude provoz veden v režimu 1+1. Uzavírka se bude postupem prací stěhovat. Náklady na opravu činí 103 milionů korun bez DPH.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jackub
Host
Jackub

Daný úsek byl otevřen v roce 2006. To už je zralé na opravu??! 😮

Azkaban
Host
Azkaban

Tak 13 let už je dlouhá doba na to aby byly známky opotřebení povrchu… Mě by jen zajímalo jestli bude někdy možné projet některou dálnici bez toho aby se člověk zdržoval v nějakém omezení.

VRT
Host
VRT

Ne

Honza D.
Host
Honza D.

Určitě v zimě, bo je stavební uzávěra 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Což samozřejmě neznamená, že tam nějaké lokální omezení nemůže zůstat (i přes zimu) …

Jirka
Host
Jirka

Na německé straně zatím dálnice žádné opravy nepotřebuje. A ještě mají náklady na kilometr nižší. U nás se to obvykle zamete s tím, že mají méně sjezdů. Nebo asi spíš nemají tolik nákladů, které se stavbou nijak nesouvisí….

VRT
Host
VRT

Myslíte odklony?

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Vaříte zcela z vody. Na německé straně už proběhly rozsáhlé rekonstrukční práce, zasahující až do nejnižších konstrukčních vrstev a průběžná údržba včetně lokálních zúžení a snížení rychlosti probíhá i dnes. Ono stačí zadat do googlu BAB 17 Baubeginnanzeige. A 17 je jedna z nejnekvalitněji provedených německých dálnic, když se podíváme na věk, dopravní zatížení a potřebu oprav.

Jirka
Host
Jirka

Myslím, že nemáte úplnou pravdu. Problematický úsek jsou tunely a mosty kolem Drážďan, který byl ovšem otevřen o něco dříve – koncem roku 2004. Tam zhotovitel myslím dokonce zkrachoval a neměli kde uplatnit reklamace týkající se elektroinstalace v tunelech. Každopádně jediný úsek, který na A17 není původní, je povrch mostů mezi tunely který se opravoval letos v březnu / dubnu.

Partneři



CSCARGO