Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

D7 má být hotová v roce 2024. Příští rok začne stavba obchvatu Loun

D7 u Brandýska. Autor: Autor: User:Miaow Miaow – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3818156

Chomutovská dálnice D7 by měla být hotová v roce 2024. Vyplývá to z aktuálních plánů Ředitelství silnic a dálnic, o kterých mluvil na nedávném Žofínském fóru šéf ŘSD Jan Kroupa.

Silničáři letos prodlouží dálnici dokončením necelých čtyř kilometrů od Postoloprt k mimoúrovňové křižovatce Bítozeves (otevření je naplánováno na srpen). To je stavba, která se v dubnu nechvalně proslavila tím, že kvůli chybě v konstrukci musel být zbourán zbrusu nový most. První o tom informoval server E-Lounsko.cz.

Dálnice D7. Autor: ŘSD
Dálnice D7.
Autor: ŘSD

Zahájení dalších staveb plánují silničáři na příští rok. Řada má dojít především na šestikilometrový obchvat Loun. Celkem se má příští rok zahájit výstavba 14 nových kilometrů. Posledním úsekem bude šestnáctikilometrové propojení staré části dálnice od Slaného k hranicím Středočeského kraje.

Dálnice D7 se staví od 60. let (do roku 2015 šlo o kategorii rychlostní silnice), mezi Slaným a Chomutovem se staví od roku 2008. Dálnice míří do Německa, v horách nad Chomutovem byla nicméně kvůli složitému terénu zbudována pouze jako silnice I. třídy rozšířená o jeden pruh. Hraniční přechod na Hoře Svatého Šebestiána přitom zaznamenal mezi lety 2010 a 2016 největší nárůst těžké dopravy (plus 74 procent) ze všech hraničních přechodů s Německem.

Postup výstavby dálnice D7. Pramen: ŘSD
Postup výstavby dálnice D7.
Pramen: ŘSD
Štítky

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Obchvat Loun davno stoji. Ano v polovicnim profilu. Coz na ten provoz staci. V postate v cele delce mezi SL a CV by stacily obchvaty v dvoupruhu. Cesko je bohata zeme…

  • „Řada má přijít především na šestikilometrový obchvat Loun“ – tohle zrovna není úsek, kde by byly problémy. Je to přehledné, jsou tam jenom mimoúrovňové křižovatky, na několika místech se dá i celkem slušně předjíždět. Zato navazující úseky zejména směrem od Prahy jsou tragické, na těch by měli pracovat přednostně. Spousta úrovňových křižovatek, navíc na poměrně nepřehledných místech, autobusové zastávky téměř v jízdním pruhu, idiotské odbočování k přilehlým obslužným stavbám apod. Ale největší prioritou by měl být úsek za Slaným. Jenže to by nesměli mít úředníci na MD v hlavně piliny a připravovat projekty kvalitně, aby se mohly včas realizovat.

    • Souhlasím s vámi. Nějak v tom postrádám logiku. Nemám sice žadná čísla v rukou, ale nejnebezpečnejší úsek s velkým počtem vážných nehod, je dle mého úsudku, od Slanýho k Panenskému Týnci.

Newsletter

Partneři


Výběr editora