D35 musí projít hromadnou výměnou svodidel. Nehod bylo už příliš, vysvětluje ŘSD

Nehoda na D35. Foto: ŘSDNehoda na D35. Foto: ŘSD

K řadě nehod dochází podle ŘSD i při opravách svodidel.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

nemá tenhle nejstarší usek projít nějakou velkou modernizací?

Václav

Já osobně bych nehledal chybu ve svodidlech,ale v řidičích.Kdo dnes jede na dálnici 130?A parametry jak tu někteří píší?Je to jen o řidičích a jejich ohledu na druhé.

Lojza

Parodie na dálnici při 130km/h

Roman Svačina

Jak je psáno níže, tahle „dálnice“ splňuje parametry pro lepší silnici 1. třídy. Projektovaná rychlost je max 100. Ale, udělali jsme ze silnice 1.třídy rychlostní silnici a následně, světě div se i dálnici. No a tady je výsledek.

Miri

Jestli ono to nebude tím, že D35 v tom úseku prostě nemá parametry dálnice…

Radim

To taky, ale hlavně by se ti „řidiči“ měli naučit řídit 😉

Miri

No, ono je to trochu jinak. Základní problém bude naše mentalita – je to označováno za dálnici, tak se podle toho chováme, ačkoliv je zjevné, že to parametry dálnice nemá. S tímhle nehnete. Šlo by to vyřešit tak, že by to nebylo označené za dálnici, jenže to by to pak bylo pro osobáky přístupné bez dálniční známky a tedy by se na tom nedalo rýžovat. Ta poslední možnost je přestavět to tak, aby to parametry dálnice splňovalo, jenže to má tolik „ale“…

qěcy

Máme mnoho úseků dálnic s rychlostí 100. Proč tady není taky 100, nebo třeba 110?

Jo a dají tam středová svodidla Podle nové normy?

Dálnice

Otazkou je, jestli to tam nenazralo na MPR 110…

P_V

Není ta nehodovost spíš tím, že tam chybí široká krajnice, tzv odstavný pruh? To je pak naprt dávat nová svodidla, když se neodstraní příčina.

Moravan

ŘSD by si souběžně s moralizováním řidičů mohlo uvědomit, že tento údek D35 je dlouhodobě kapacitně nedostačující a nehody vznikají právě z toho důvodu, že komunikace neposkytuje dostatek prostoru pro bezpečné odstavení vozidla.

Martas

A to jako v čem je nedostačující? Podle sčítání tam projede méně aut než např. na I/3 mezi Benešovem a D1, kde se max. střídají 2+1 a taky bez krajnice.

Litovel

Jenže na D35 se jezdí 130. Smrťáky z posledních let tam často souvisely s odstaveným kamionem (např. kvůli defektu)

Martas

Tak to pak je problém, to bych čekal u silnice bez krajnice 110…

Neonym

Tu náhlou změnu rychlostních silnic na dálnice (i když tehdy bylo obojí na 130) jsem nepochopil. Na D4 stále zůstávají autobusové zastávky a jiná napojení bez připojovacích pruhů. Největší hrůza (zastávka Mníšek těsně před sjezdem na Mníšek) už naštěstí zmizela.

Jan

Zastávka Mníšek (směr Strakonice) byla při nedávné rekonstrukci odstraněna.

Jiří Kocurek

On je rozdíl brzdit z 90 km/h a ze 130 km/h. Jednak viditelnost, druhak reakční doba a zatřetí brzdná dráha.

Ona ta kinetická energie nejde okecat.
E1 = 300 x m vs E2 = 1300 x m
m … hmotnost vozidla.

Těch 110 mi přijde jako rozumný kompromis.

Projektant

Někde se stala chyba, kinetická energie je při 130 /km/h jen lehce přes 2x vyšší oproti 90 km/h. Ale i tak je to dost

Martin

cili nedodrzeni bezp. vzdálenosti