D35 musí projít hromadnou výměnou svodidel. Nehod bylo už příliš, vysvětluje ŘSD

Nehoda na D35. Foto: ŘSDNehoda na D35. Foto: ŘSD

K řadě nehod dochází podle ŘSD i při opravách svodidel.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

A přitom by stačilo snížit maximální povolenou rychlost, aby odpovídala parametrům vozovky.

Michael

Správa Olomouc je způsobilá pouze k tomu najít firmu, která opraví svodidla, to jejich jediná činnost. Nemají to měnit doprčic oni sami??

machovic@email.cz

Já nevím, ale nemá mít dálnice dva pruhy + odstavný což tady není, papírově přepsat lze, skutečnost jiná

lvy

Je potřeba zavést opravdu tvrdí tresty, zraníš pracovníka údržby, půjdeš si sednout na pět let, zabiješ ho, půjdeš si sednout na 25 let. Natvrdo bez výjimek. Samozřejmě k tomu značný finanční postih.

Micky

Nějak často tam vidím karaboly za deště.

Honza D

Tento úsek byl kdysi postaven podle normy pro rychlostní sinice a byl označen jako R35. Před pár lety někde zaznělo, že její profil bude v souvislosti s výstavbou teď již D35 homogenizován (hrozné slovo 😁) s přilehlými úseky. Jenže je ticho po pěšině a zřejmě to usnulo.
S postupným uváděním nových úseků D35 do provozu bude stoupat její atraktivita pro dopravu z/na severní Moravu, provoz bude houstnout a dřív nebo později se úsek mezi OL a Mohelnicí bude muset kvůli bezpečnosti rozšířit. A lepší by to bylo udělat nyní, dokud není tak hustý provoz.

FrantaM

Já bych práci silničáře na dálnici nechtěl dělat ani za nic. I po těch několika smrtelných nehodách pořád vidím, jak jsou pracovníci na dálnici mizerně zabezpečení. Mám na mysli zejména takové ty dočasné práce jako je sekání trávy nebo menší opravy, kde do označuje jedno auto se cedulí a pár sloupků. A kolem toho jezdí řidiči, kdy půlka z nich ani nezpomalí. Co se ještě musí stát, aby tohle někdo začal víc řešit?

Jarda

nemá tenhle nejstarší usek projít nějakou velkou modernizací?

Milan

já byl přesvědčen, že už ji minimálně z většiny (až na konec u Mohelnice) prodělal tak před 7mi roky.

Václav

Já osobně bych nehledal chybu ve svodidlech,ale v řidičích.Kdo dnes jede na dálnici 130?A parametry jak tu někteří píší?Je to jen o řidičích a jejich ohledu na druhé.

Dušan

Tak zrovna tady se moc přes 130 nejezdí . Spíš tu vadí absence odstavného pruhu – potom se nedá ani řadně provádět údržba, odstavené vozidlo je noční můra.

Otakar

Tento úsek dálnice je horší, než D46, které se přezdívá hanácká dálnice smrti. Přitom D35 nemá oproti D46 ani zálivy pro odstavení vozidla, krajnice v podstatě neexistuje, místy krátké připojovací a napojovací pruhy … v případě defektu bych tam nezastavil ani za mák, protože to smrdí průserem. Raději zničit kolo, než se nechat sejmout.

abc

V sobotu jsem tam jel kolem dodávky s defektem a kus za ní stála na blikačkách policejní oktávka (samozřejmě v pravém pruhu – kdo ještě neví – odstavný tam není, jen kousek krajnice a hned svodidla).
Při sobotním provozu dálkových dovolenkových řidičů, kteří nejezdí denně a nemají návyky, bych tam teda stát nechtěl.

Lojza

Parodie na dálnici při 130km/h

Roman Svačina

Jak je psáno níže, tahle „dálnice“ splňuje parametry pro lepší silnici 1. třídy. Projektovaná rychlost je max 100. Ale, udělali jsme ze silnice 1.třídy rychlostní silnici a následně, světě div se i dálnici. No a tady je výsledek.

Dušan

Stejná hrůza ta spojka z Ol do Brna

abc

Ta je fakt paradoxně o trochu lepší, i když nevede po rovině jako D35, a je tam v celé délce po Vyškov 110 km/h, čili to trochu psychologicky působí, aby člověk nedělal voloviny.

Miri

Jestli ono to nebude tím, že D35 v tom úseku prostě nemá parametry dálnice…

Radim

To taky, ale hlavně by se ti „řidiči“ měli naučit řídit 😉

Miri

No, ono je to trochu jinak. Základní problém bude naše mentalita – je to označováno za dálnici, tak se podle toho chováme, ačkoliv je zjevné, že to parametry dálnice nemá. S tímhle nehnete. Šlo by to vyřešit tak, že by to nebylo označené za dálnici, jenže to by to pak bylo pro osobáky přístupné bez dálniční známky a tedy by se na tom nedalo rýžovat. Ta poslední možnost je přestavět to tak, aby to parametry dálnice splňovalo, jenže to má tolik „ale“…

qěcy

Máme mnoho úseků dálnic s rychlostí 100. Proč tady není taky 100, nebo třeba 110?

Jo a dají tam středová svodidla Podle nové normy?

Miri

Odpověď na obě otázky: Fakt netuším.

Jirka

Protože na těch, kde je 100, nebo 110 se v ČR jezdí beztak normálně min. 130 a vůbec nikdo to neřeší/neměří/nepokutuje, viz D46.

Dálnice

Otazkou je, jestli to tam nenazralo na MPR 110…

P_V

Není ta nehodovost spíš tím, že tam chybí široká krajnice, tzv odstavný pruh? To je pak naprt dávat nová svodidla, když se neodstraní příčina.

Jakub Kováč

Naprt – aha 😁

Moravan

ŘSD by si souběžně s moralizováním řidičů mohlo uvědomit, že tento údek D35 je dlouhodobě kapacitně nedostačující a nehody vznikají právě z toho důvodu, že komunikace neposkytuje dostatek prostoru pro bezpečné odstavení vozidla.

Martas

A to jako v čem je nedostačující? Podle sčítání tam projede méně aut než např. na I/3 mezi Benešovem a D1, kde se max. střídají 2+1 a taky bez krajnice.

Litovel

Jenže na D35 se jezdí 130. Smrťáky z posledních let tam často souvisely s odstaveným kamionem (např. kvůli defektu)

Martas

Tak to pak je problém, to bych čekal u silnice bez krajnice 110…

Neonym

Tu náhlou změnu rychlostních silnic na dálnice (i když tehdy bylo obojí na 130) jsem nepochopil. Na D4 stále zůstávají autobusové zastávky a jiná napojení bez připojovacích pruhů. Největší hrůza (zastávka Mníšek těsně před sjezdem na Mníšek) už naštěstí zmizela.

Jan

Zastávka Mníšek (směr Strakonice) byla při nedávné rekonstrukci odstraněna.

Jiří Kocurek

On je rozdíl brzdit z 90 km/h a ze 130 km/h. Jednak viditelnost, druhak reakční doba a zatřetí brzdná dráha.

Ona ta kinetická energie nejde okecat.
E1 = 300 x m vs E2 = 1300 x m
m … hmotnost vozidla.

Těch 110 mi přijde jako rozumný kompromis.

Projektant

Někde se stala chyba, kinetická energie je při 130 /km/h jen lehce přes 2x vyšší oproti 90 km/h. Ale i tak je to dost

Jiří Kocurek

Ano, zapomněl jsem 1300 vydělit dvěma. Má to být 300 vs 750, tedy 2,5 x větší.

Martin

cili nedodrzeni bezp. vzdálenosti

Dušan

Ono sčítaní dopravy je jen statistika . Ještě, když to udělají za 24 hodin a přitom třeba 70% odjede ve 5 hodinach a pak zbytek .