A přitom by stačilo snížit maximální povolenou rychlost, aby odpovídala parametrům vozovky.
Michael
3 měsíců
Správa Olomouc je způsobilá pouze k tomu najít firmu, která opraví svodidla, to jejich jediná činnost. Nemají to měnit doprčic oni sami??
machovic@email.cz
3 měsíců
Já nevím, ale nemá mít dálnice dva pruhy + odstavný což tady není, papírově přepsat lze, skutečnost jiná
lvy
3 měsíců
Je potřeba zavést opravdu tvrdí tresty, zraníš pracovníka údržby, půjdeš si sednout na pět let, zabiješ ho, půjdeš si sednout na 25 let. Natvrdo bez výjimek. Samozřejmě k tomu značný finanční postih.
Micky
3 měsíců
Nějak často tam vidím karaboly za deště.
Honza D
3 měsíců
Tento úsek byl kdysi postaven podle normy pro rychlostní sinice a byl označen jako R35. Před pár lety někde zaznělo, že její profil bude v souvislosti s výstavbou teď již D35 homogenizován (hrozné slovo 😁) s přilehlými úseky. Jenže je ticho po pěšině a zřejmě to usnulo.
S postupným uváděním nových úseků D35 do provozu bude stoupat její atraktivita pro dopravu z/na severní Moravu, provoz bude houstnout a dřív nebo později se úsek mezi OL a Mohelnicí bude muset kvůli bezpečnosti rozšířit. A lepší by to bylo udělat nyní, dokud není tak hustý provoz.
FrantaM
3 měsíců
Já bych práci silničáře na dálnici nechtěl dělat ani za nic. I po těch několika smrtelných nehodách pořád vidím, jak jsou pracovníci na dálnici mizerně zabezpečení. Mám na mysli zejména takové ty dočasné práce jako je sekání trávy nebo menší opravy, kde do označuje jedno auto se cedulí a pár sloupků. A kolem toho jezdí řidiči, kdy půlka z nich ani nezpomalí. Co se ještě musí stát, aby tohle někdo začal víc řešit?
Jarda
3 měsíců
nemá tenhle nejstarší usek projít nějakou velkou modernizací?
já byl přesvědčen, že už ji minimálně z většiny (až na konec u Mohelnice) prodělal tak před 7mi roky.
Václav
3 měsíců
Já osobně bych nehledal chybu ve svodidlech,ale v řidičích.Kdo dnes jede na dálnici 130?A parametry jak tu někteří píší?Je to jen o řidičích a jejich ohledu na druhé.
Tak zrovna tady se moc přes 130 nejezdí . Spíš tu vadí absence odstavného pruhu – potom se nedá ani řadně provádět údržba, odstavené vozidlo je noční můra.
Tento úsek dálnice je horší, než D46, které se přezdívá hanácká dálnice smrti. Přitom D35 nemá oproti D46 ani zálivy pro odstavení vozidla, krajnice v podstatě neexistuje, místy krátké připojovací a napojovací pruhy … v případě defektu bych tam nezastavil ani za mák, protože to smrdí průserem. Raději zničit kolo, než se nechat sejmout.
V sobotu jsem tam jel kolem dodávky s defektem a kus za ní stála na blikačkách policejní oktávka (samozřejmě v pravém pruhu – kdo ještě neví – odstavný tam není, jen kousek krajnice a hned svodidla).
Při sobotním provozu dálkových dovolenkových řidičů, kteří nejezdí denně a nemají návyky, bych tam teda stát nechtěl.
Lojza
3 měsíců
Parodie na dálnici při 130km/h
Roman Svačina
3 měsíců
Jak je psáno níže, tahle „dálnice“ splňuje parametry pro lepší silnici 1. třídy. Projektovaná rychlost je max 100. Ale, udělali jsme ze silnice 1.třídy rychlostní silnici a následně, světě div se i dálnici. No a tady je výsledek.
Ta je fakt paradoxně o trochu lepší, i když nevede po rovině jako D35, a je tam v celé délce po Vyškov 110 km/h, čili to trochu psychologicky působí, aby člověk nedělal voloviny.
Miri
3 měsíců
Jestli ono to nebude tím, že D35 v tom úseku prostě nemá parametry dálnice…
No, ono je to trochu jinak. Základní problém bude naše mentalita – je to označováno za dálnici, tak se podle toho chováme, ačkoliv je zjevné, že to parametry dálnice nemá. S tímhle nehnete. Šlo by to vyřešit tak, že by to nebylo označené za dálnici, jenže to by to pak bylo pro osobáky přístupné bez dálniční známky a tedy by se na tom nedalo rýžovat. Ta poslední možnost je přestavět to tak, aby to parametry dálnice splňovalo, jenže to má tolik „ale“…
ŘSD by si souběžně s moralizováním řidičů mohlo uvědomit, že tento údek D35 je dlouhodobě kapacitně nedostačující a nehody vznikají právě z toho důvodu, že komunikace neposkytuje dostatek prostoru pro bezpečné odstavení vozidla.
A to jako v čem je nedostačující? Podle sčítání tam projede méně aut než např. na I/3 mezi Benešovem a D1, kde se max. střídají 2+1 a taky bez krajnice.
Tu náhlou změnu rychlostních silnic na dálnice (i když tehdy bylo obojí na 130) jsem nepochopil. Na D4 stále zůstávají autobusové zastávky a jiná napojení bez připojovacích pruhů. Největší hrůza (zastávka Mníšek těsně před sjezdem na Mníšek) už naštěstí zmizela.
A přitom by stačilo snížit maximální povolenou rychlost, aby odpovídala parametrům vozovky.
Správa Olomouc je způsobilá pouze k tomu najít firmu, která opraví svodidla, to jejich jediná činnost. Nemají to měnit doprčic oni sami??
Já nevím, ale nemá mít dálnice dva pruhy + odstavný což tady není, papírově přepsat lze, skutečnost jiná
Je potřeba zavést opravdu tvrdí tresty, zraníš pracovníka údržby, půjdeš si sednout na pět let, zabiješ ho, půjdeš si sednout na 25 let. Natvrdo bez výjimek. Samozřejmě k tomu značný finanční postih.
Nějak často tam vidím karaboly za deště.
Tento úsek byl kdysi postaven podle normy pro rychlostní sinice a byl označen jako R35. Před pár lety někde zaznělo, že její profil bude v souvislosti s výstavbou teď již D35 homogenizován (hrozné slovo 😁) s přilehlými úseky. Jenže je ticho po pěšině a zřejmě to usnulo.
S postupným uváděním nových úseků D35 do provozu bude stoupat její atraktivita pro dopravu z/na severní Moravu, provoz bude houstnout a dřív nebo později se úsek mezi OL a Mohelnicí bude muset kvůli bezpečnosti rozšířit. A lepší by to bylo udělat nyní, dokud není tak hustý provoz.
Já bych práci silničáře na dálnici nechtěl dělat ani za nic. I po těch několika smrtelných nehodách pořád vidím, jak jsou pracovníci na dálnici mizerně zabezpečení. Mám na mysli zejména takové ty dočasné práce jako je sekání trávy nebo menší opravy, kde do označuje jedno auto se cedulí a pár sloupků. A kolem toho jezdí řidiči, kdy půlka z nich ani nezpomalí. Co se ještě musí stát, aby tohle někdo začal víc řešit?
nemá tenhle nejstarší usek projít nějakou velkou modernizací?
já byl přesvědčen, že už ji minimálně z většiny (až na konec u Mohelnice) prodělal tak před 7mi roky.
Já osobně bych nehledal chybu ve svodidlech,ale v řidičích.Kdo dnes jede na dálnici 130?A parametry jak tu někteří píší?Je to jen o řidičích a jejich ohledu na druhé.
Tak zrovna tady se moc přes 130 nejezdí . Spíš tu vadí absence odstavného pruhu – potom se nedá ani řadně provádět údržba, odstavené vozidlo je noční můra.
Tento úsek dálnice je horší, než D46, které se přezdívá hanácká dálnice smrti. Přitom D35 nemá oproti D46 ani zálivy pro odstavení vozidla, krajnice v podstatě neexistuje, místy krátké připojovací a napojovací pruhy … v případě defektu bych tam nezastavil ani za mák, protože to smrdí průserem. Raději zničit kolo, než se nechat sejmout.
V sobotu jsem tam jel kolem dodávky s defektem a kus za ní stála na blikačkách policejní oktávka (samozřejmě v pravém pruhu – kdo ještě neví – odstavný tam není, jen kousek krajnice a hned svodidla).
Při sobotním provozu dálkových dovolenkových řidičů, kteří nejezdí denně a nemají návyky, bych tam teda stát nechtěl.
Parodie na dálnici při 130km/h
Jak je psáno níže, tahle „dálnice“ splňuje parametry pro lepší silnici 1. třídy. Projektovaná rychlost je max 100. Ale, udělali jsme ze silnice 1.třídy rychlostní silnici a následně, světě div se i dálnici. No a tady je výsledek.
Stejná hrůza ta spojka z Ol do Brna
Ta je fakt paradoxně o trochu lepší, i když nevede po rovině jako D35, a je tam v celé délce po Vyškov 110 km/h, čili to trochu psychologicky působí, aby člověk nedělal voloviny.
Jestli ono to nebude tím, že D35 v tom úseku prostě nemá parametry dálnice…
To taky, ale hlavně by se ti „řidiči“ měli naučit řídit 😉
No, ono je to trochu jinak. Základní problém bude naše mentalita – je to označováno za dálnici, tak se podle toho chováme, ačkoliv je zjevné, že to parametry dálnice nemá. S tímhle nehnete. Šlo by to vyřešit tak, že by to nebylo označené za dálnici, jenže to by to pak bylo pro osobáky přístupné bez dálniční známky a tedy by se na tom nedalo rýžovat. Ta poslední možnost je přestavět to tak, aby to parametry dálnice splňovalo, jenže to má tolik „ale“…
Máme mnoho úseků dálnic s rychlostí 100. Proč tady není taky 100, nebo třeba 110?
Jo a dají tam středová svodidla Podle nové normy?
Odpověď na obě otázky: Fakt netuším.
Protože na těch, kde je 100, nebo 110 se v ČR jezdí beztak normálně min. 130 a vůbec nikdo to neřeší/neměří/nepokutuje, viz D46.
Je tam Vmax = 110 km/h.
Viz.: https://mapy.cz/zakladni?pid=101963142&newest=1&yaw=5.091&fov=1.571&pitch=0.004&x=17.2130348&y=49.6066302&z=17&ovl=8
to je ale jen na zacatku dal uz je 130
https://mapy.cz/zakladni?pid=103050305&newest=1&yaw=5.486&fov=1.571&pitch=0.320&x=17.1911538&y=49.6133150&z=17&ovl=8
Otazkou je, jestli to tam nenazralo na MPR 110…
Není ta nehodovost spíš tím, že tam chybí široká krajnice, tzv odstavný pruh? To je pak naprt dávat nová svodidla, když se neodstraní příčina.
Naprt – aha 😁
ŘSD by si souběžně s moralizováním řidičů mohlo uvědomit, že tento údek D35 je dlouhodobě kapacitně nedostačující a nehody vznikají právě z toho důvodu, že komunikace neposkytuje dostatek prostoru pro bezpečné odstavení vozidla.
A to jako v čem je nedostačující? Podle sčítání tam projede méně aut než např. na I/3 mezi Benešovem a D1, kde se max. střídají 2+1 a taky bez krajnice.
Jenže na D35 se jezdí 130. Smrťáky z posledních let tam často souvisely s odstaveným kamionem (např. kvůli defektu)
Tak to pak je problém, to bych čekal u silnice bez krajnice 110…
Tu náhlou změnu rychlostních silnic na dálnice (i když tehdy bylo obojí na 130) jsem nepochopil. Na D4 stále zůstávají autobusové zastávky a jiná napojení bez připojovacích pruhů. Největší hrůza (zastávka Mníšek těsně před sjezdem na Mníšek) už naštěstí zmizela.
Zastávka Mníšek (směr Strakonice) byla při nedávné rekonstrukci odstraněna.
On je rozdíl brzdit z 90 km/h a ze 130 km/h. Jednak viditelnost, druhak reakční doba a zatřetí brzdná dráha.
Ona ta kinetická energie nejde okecat.
E1 = 300 x m vs E2 = 1300 x m
m … hmotnost vozidla.
Těch 110 mi přijde jako rozumný kompromis.
Někde se stala chyba, kinetická energie je při 130 /km/h jen lehce přes 2x vyšší oproti 90 km/h. Ale i tak je to dost
Ano, zapomněl jsem 1300 vydělit dvěma. Má to být 300 vs 750, tedy 2,5 x větší.
cili nedodrzeni bezp. vzdálenosti
Ono sčítaní dopravy je jen statistika . Ještě, když to udělají za 24 hodin a přitom třeba 70% odjede ve 5 hodinach a pak zbytek .