Czech Airlines Technics získala povolení k údržbě A320neo a B737 MAX
Opravárenská společnost Czech Airlines Technics (CSAT) završila roční proces příprav a získala od Úřadu pro civilní letectví osvědčení, které její
Opravárenská společnost Czech Airlines Technics (CSAT) završila roční proces příprav a získala od Úřadu pro civilní letectví osvědčení, které její zaměstnance opravňuje provádět traťovou údržbu pro letouny nové generace Airbus A320neo a Boeing 737 MAX. V Evropě patří mezi prvních několik firem s tímto razítkem.
Samotné školení leteckých mechaniků trvalo zhruba půl roku. Na boeingy se Češi školili přímo v sídle výrobce v americkém Seattlu, na nové airbusy trénovaly v Evropě u příslušných výcvikových organizací.
„CSAT tak může poskytovat traťovou údržbu všem stávajícím zákazníkům, kteří nové verze letadel provozují, ale můžeme nabídnout své služby i dalším leteckým společnostem, které je do své flotily teprve postupně zařadí,“ uvedl člen představenstva firmy Ivan Pikl.
Traťová údržba zahrnuje celkovou kontrolu letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad i prověření jednotlivých částí letadla, při kterém se zhodnotí, jestli je letadlo v pořádku a způsobilé k dalšímu letu. Firma chce zároveň získat povolení i k provádění těžké údržby, která je výrazně rozsáhlejší.
Nové B737 MAX si ve třiceti kusech objednal i český Travel Service, první letadlo má získat v lednu. Travel Service patří k největším zákazníkům CSAT. Nové stroje jsou oproti starším sourozencům úspornější a mají větší dolet.