Železnice

CZ LOKO získala další zakázku v Itáli, poprvé dodá lokomotivy do Slovinska.

Lokomotiva EffiShunter 1000. Foto: CZ Loko
Lokomotiva EffiShunter 1000. Foto: CZ Loko

Společnost CZ LOKO uspěla se svými lokomotivami opět na italském trhu. Akciová společnost TPER zakoupí dvě lokomotivy EffiShunter 1000 s opcí na další čtyři kusy. Současně firma poprvé vstoupí se svými lokomotivami do Slovinska.

V Itálii bude lokomotivy využívat dceřiná společnost Dinazzano PO, která je dlouhodobým zákazníkem CZ LOKO a provozuje již čtyři lokomotivy řady 741.7. U nových lokomotiv EffiShunter 1000 plánuje nasazení na traťové službě v regionu Emilia Romagna a na posunu v logistických centrech jako je například Reggio Emilia nebo Rubiera. Firma ročně přepraví přes tři a půl milionu tun zboží.

Ve Slovinsku CZ LOKO uspělo s dodávkou EffiShunter 1000 pro státního přepravce Slovenske železnice – Tovorni promet. Dodá mu čtyři posunovací lokomotivy pro přístav Koper. EffiShunter 1000 obstál v konkurenci zavedených evropských a amerických výrobců a nejlépe splňuje náročná kritéria zákazníka, spojená také s provozem v přímořském prostředí. Pro provoz ve Slovinsku se počítá s instalací zabezpečovacího systému INDUSI, což v konečném důsledku znamená rozšíření technického řešení i pro další země Balkánu.

Pro CZ LOKO je dobytí slovinského a italského trhu velkým úspěchem, který potvrzuje, že výraz „český produkt“ je opětovně spojován s kvalitou a spokojeností klienta. Po posledních úspěších ve Finsku, Pobaltí, Itálii, Turecku, a Slovinsku hodlá CZ LOKO pokračovat v expanzi i do dalších zemí, ve kterých se české lokomotivy tradičně nikdy neprovozovaly,“ dodal ke kontraktu Jan Kutálek, ředitel prodeje CZ LOKO.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KLKL

Kde se vyrábějí hlavní rámy pro tyto lokomotivy?

Kubrt

V pobočce Přerov.

a8n

Nevím, jaká konkurence byla u Italů, ale ve Slovinsku byli jediným účastníkem.

Michal

CZ Loku se podle mě povedlo najít docela slušnou tržní niku. Velké rekonstrukce se časem už nějak naučila lecjaká ex-ŽOSka, ale vývojem vlastních modelů konkurenci ŽOSek utekli. Zároveň tenhle segment nebude úplně zajímavý pro velké výrobce.
Takhle se dělá strategický marketing, Porter by měl radost 🙂

Kubrt

Přeju CZLoko úspěch, ale nejsem si jist, jak velká a „slušná“ nika pro jejich Effishuntery vlastně je. V Evropě v tomhle segmentu dlouhodobě vévodí někdejší Maschienenbau Kiel, nyní Vossloh – ale už několik let je na prodej. Dařilo se jim v 90. a nultých letech v souvislosti s liberalizací nákladní dopravy, teď je to slabší (přesto investovali do nové lokomotivky) a prodávají se spíš větší stroje DE18 (1800 kW). V USA v tomto segmentu funguje několik menších firem, vlastně na podobné bázi jako CZLoko, v Rusku je tendence dát práci nevyužitým domácím lokomotivkám a Číňani se tlačí do zbytku světa..

Michal

Asi to mají spočítaný na ten objem nízkých desítek strojů ročně a ten se jim daří plnit – rekonstrukcema nebo novostavbama, výrobně to budou velmi podobné skládačky.

PetrD

„Ve Slovinsku CZ LOKO uspělo s dodávkou EffiShunter 1000 pro státního přepravce Slovenske železnice – Tovorni promet.“ Zde jsem myslel, že se jedná o překlep. Slovinské železnice by se přece nejmenovaly Slovenské. A ono to tak fakt je 😀 https://www.slo-zeleznice.si/sl/tovorni-promet

Michal

No dobrý jitro…

PetrD

No co, ne každý musí znát zpaměti všechny názvy dopravců v jednotlivých zemích. Důležitější je si umět informace najít/ověřit. Pochybuji, ze všichni co ten článek četli, to věděli.

Michal

To není o názvu dopravců, ale o všeobecném rozhledu. To I se vymyslelo v češtině a slovenštině zřejmě po roce 1918, aby se odlišili Slovenci od Slováků.
V kořenu původního slova je ale E, nikoliv I – Slovenija, slovenski, slovenščina…

Kubrt

A když jsme u toho, ti opravdoví Slovinci (nebo spíš Sloviňci?) žili na Baltu – nejviditelnější připomínkou na ně je Sloviňský národní park – mimo jino známé duny u Leby.

Potěmkin

Pardon,CZ Loko, samozřejmě

Potěmkin

Omlouvám se, jsem laik, úplně se nevyznám ve výrobním programu CZ Kolo,tyhle EffiShuntery 1000 jsou novostavby nebo repase?

Kubrt

Novostavby.

petr.r

minule jsem taky tápal a šéf kubrt mně nasměroval, takže asynchrony. Škoda jenom té 100km rychlosti.

Michal

Jasan, stošedesátkou by to v přístavu posunovalo mnohem rychleji.

Pitrys

100 je až moc….

Skinheads & Punks united

Těžko říct, žádná ele. jednotka na osobák se dnes také nedělá pod 160, pokud není cenový rozdíl, tak proč ne, jestli to pojede 80 nebo 100 hádám na výkonu moc poznat nebude.

Michal

Heleďte a do diskuse o traktorech taky píšete, že je škoda, že to nejezdí kilo?

Shunter je posunovací lokomotiva, kdy má šanci jet nad kilo? Navíc je tu i výkon lokomotivy – 900 kW je na traťovou službu mizerie, jak těžký nákladní vlak máte s tímhle výkonem možnost rozjet? Brejle jsou o polovinu výkonnější a kilem jsem je viděl jet možná tak na Švejkovi s Bt+Bt+BDs, což má hodně pod sto tun.

Apollo17

Bt+Bt+BDs má naopak hodně přes 100 tun .-)
JInak souhlas.El. jednotka na 160 má mnohem větší výkon a tahá jen sebe sama.

Michal

Sorry, někde jsem podlehl dojmu, že vagon klasické stavby má 20t. I tak jsme i s cestujícími pod 150t.

víta Klozík

rozjet ano, al eotázka je jak rychle stím pojedeš s výkonem 900kW…

petr.r

dobrý frekvenční měnič a asynchronní motor dokáže divy.

petr.r

míšane, traktory jestli myslíš ty zemědělské tak musíš zejména rozlišit rychlost nad 25 km/hod a ty poznáš podle předních brzd. Tahle lokotka má všechny brzdy a tak tych 120km/hod by neměl být problém a mohla u nás tahat osobáky, ale když není kupce, tak není výrobce, čd stačí posunovací žehlička a tři 010 s kterou jezdí normálně a když nejsou dráty, tak 742 která se taky vyráběla pro posun.

petr.r

správně, důležitý je kroutící moment a ta 1000 má trochu méně než třeba vectron.

petr.r

takže krouták na kolech má menší o 30kn, tak když vectron má 200km, tak 120 by s osobákama zvládla.

Apollo17

Člověče,slyšel jste něco o fyzikálních zákonech?Asi né.
„takže krouták na kolech má menší o 30kn“
To je o 10 procent méně ,než Vectron,takže maximálku by měla mít také menší o 10 procent-180km/h 🙂
Určitě ještě existuje taková drobnost,jako je výkon.K čemu ho má ten Vectron 6x vyšší? Ale hlavně má přední brzdy,to stačí pro tahání osobáků rychlostí 120 km/h.
A fakt nestačí měnič a trakční motor.Ten měnič musí něco napájet a pro osobní dopravu 900 kW pro lokomotivu nestačí.I Shark má 780 kW.

Vbb

No to je mi logika. „když vectron má 200km, tak 120 by s osobákama zvládla“
Kdyby měl Vectron 100, tak by to 744 nezvládla? A co kdyby měl Vectron 300?
Takový čmelák má tažnou sílu o dost větší než Vectron. Takže by zvládnul 250 km/h?
Jo a odkdy se krouticí moment udává v kN?
Máte v tom solidní guláš teda. Přímo segedínský.

bob

Krása

Michal

Já si nemůžu pomoct, ale z těchto zpráv mám mnohem větší radost než ze zpráv o Škodovce.

petr.r

já mám taky rád články o technice, obzvlášt o domácích vyrobcích Škoda Transportation atd.