Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

CZ LOKO se postará o lokomotivní park Čepra. Vyhrálo soutěž na kompletní servis

EffiShunter 300 v areálu Čepra ve Střelicích. Pramen: CZ LOKO
EffiShunter 300 v areálu Čepra ve Střelicích. Pramen: CZ LOKO

O tucet lokomotiv společnosti ČEPRO se nově postará společnost CZ LOKO, která vyhrála výběrové řízení na jejich údržbu a servis. Smlouva je uzavřena na čtyři roky. CZ LOKO se tak vedle výroby a prodeje lokomotiv začíná výrazně uplatňovat i v údržbě a správě vozového parku.

„Velmi si toho ceníme. Servisní služby jsou jednou z oblastí, které cíleně a důsledně rozvíjíme. Vidíme v nich velký potenciál a tomu musí tedy odpovídat i jejich úroveň a kvalita. I zde chceme postupně patřit mezi lídry trhu,“ uvedl vedoucí obchodního týmu CZ LOKO Michal Schaffer.

Firma podobný model full-servisu už uplatňuje v ostravské huti Liberty (dříve Arcelor Mittal), kde se stará o dvacet modernizovaných lokomotiv řady 741.7. Na vlečce automobilky Škoda Auto zase zajišťuje provoz dvou svých lokomotiv EffiShunter 600.

Schaffer přitom upozorňuje na zvyšující se administrativu, která provozovatele kolejových vozidel zatěžuje. „Menší firmy proto raději odvezou zboží kamionem, než aby tyto problémy řešily. Ty větší pak hledají komplexní řešení, které jim umíme nabídnout. Proto také zájem o full-servis na vlečkách roste,“ dodává Schaffer.

Pro CZ LOKO není ČEPRO novým partnerem. V lednu do svého vozového parku zařadila ropná společnost stroj EffiShunter 600, který nahradil zastaralé vozidlo z ČKD. Včera k němu přibyl také EffiShunter 300, který si zástupci dopravce převzali na vlečce ve Střelicích, kde bude obsluhovat distribuční sklad pohonných hmot. I zde kontrakt vzešel z veřejné soutěže.

Společnost ČEPRO zároveň potvrdila objednávku modernizované lokomotivy 723.7. Půjde o druhý EffiShunter 600, který bude osazen silnějším motorem CAT, jmenovitě C27 s výkonem 709 kW. To firmě umožní vyřadit z provozu nejstarší lokomotivy 720.565 a 716.510 vyrobené v letech 1961 a 1983.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
exttmis
Host
exttmis

Cože? Vyřadit 716? Tak to ne, Hanse si vzít nedám, zůstane jako záložní v Šlapanově!

Mirwald
Host
Mirwald

Řada 716 z ČKD??

Olda
Host
Olda

Není ta ráda 716.5 Německá V60 spojnicova lokomotiva? Řekl bych že ano. Možná se pletu.

Kubrt
Host
Kubrt

Jasne, však na to Mirwald naráží. Já tedy v článku nic o souvislosti mezi ČKD a řadou 716.5 nevidím, ale možná to tam tak puvodne stalo 🙂

exttmis
Host
exttmis

Je to tak. „Hansi“ dva roky nedobrovolně stál kvůli rozsypané pružné spojce mezi SM a hydraulickou převodovkou. Je to přesně rok, co se nám ho po obrovském shánění a úsilí podařilo opravit a teď jezdí na vlečce v Cerekvici.

Rosta_Kolmix
Host
Rosta_Kolmix

exttmis – byl byste schopen a ochoten mi proslat nějaké foto pro http://www.prototypy.cz? 😉

Olda
Host
Olda

Z ČKD byl zmíněný Hektor, V 60 určitě ne, to se možná nedopatřením do článku dostal tiskařský šotek.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll