CZ LOKO prodalo lokomotivy tureckým železárnám, nahradí sovětské a čínské stroje
Společnost CZ LOKO získala další velkou zakázku na své posunovací lokomotivy EffiShunter 600. Pro turecké železárny Isdemir dodá šest těchto
Společnost CZ LOKO získala další velkou zakázku na své posunovací lokomotivy EffiShunter 600. Pro turecké železárny Isdemir dodá šest těchto strojů. Zakázku získala ve výběrovém řízení, kontrakt už obě strany podepsaly. České lokomotivy nahradí v provozu zastaralé stroje sovětské a čínské konstrukce.
CZ LOKO navázalo na dodávku motorových 744.704 – L18 a 744.705 – L19, které loni převzala ocelárna Erdemir. I ta je součástí holdingu OYAK, který patří k nejvýznamnějším průmyslovým skupinám v zemi a pod kterou patří i Isdemir.
Ocelárna Isdemir plánuje do roku 2020 zvýšit produkci o 30 procent, k tomu potřebuje také zlepšit efektivitu logistiky v rámci závodu. Nejde přitom jen o přísun surovin a expedici hotových výrobků, ale také logistiku uvnitř závodu během výroby.
„Nasazená vozidla musejí být spolehlivá a schopná provozu ve specifických podmínkách těžkého průmyslu. Mezi ně patří splnění nestandardního průjezdního profilu, možnost pojíždění oblouků o malých poloměrech nebo práce v prašném prostředí za extrémních klimatických podmínek. Tomuto zadání naše EffiShuntery 600 plně vyhovují. V podobných podmínkách je provozují i Třinecké železárny,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
EffiShunter 600 je čtyřnápravová lokomotiva s elektrickým (AC/DC) přenosem výkonu. Zdrojem energie je spalovací motor Caterpillar C27. Jmenovitý výkon se podle zvyklostí přibližuje číslici v typovém označení, konkrétně v tomto případě dosahuje hodnoty 709 kW. Kromě Třineckých železáren našel tento typ uplatnění například i v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto, u srbské společnosti NIS (Naftna Industrija Srbije) a aktuálně také probíhá výroba pro ČEPRO. Ocelárny Isdemir leží u Středozemního moře. Název je odvozen od města Iskenderun a slova demir (železo).
CZ LOKO v Turecku už má například lokomotivy 741.708 a 741.709, dodané v rámci výstavby projektu Marmaray. Obě tvoří zálohu pro případ mimořádné události v podmořském železničním tunelu pod Bosporem, který spojuje Evropu s Asií.