CZ LOKO předalo prvního bizona rakouskému dopravci Rail Cargo Carrier

Lokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKOLokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKO

Rakouský nákladní dopravce Rail Cargo Carrier patřící pod tamější státní železnice ÖBB zařadil do své flotily první lokomotivu EffiLiner 1600

Rakouský nákladní dopravce Rail Cargo Carrier patřící pod tamější státní železnice ÖBB zařadil do své flotily první lokomotivu EffiLiner 1600 z produkce CZ LOKO. Nasadí je do provozu hlavně v Česku a na Slovensku.

První vozidlo s označením 753.613 převzali zástupci firmy dnes v České Třebové, během během května bude následovat předávka druhého vozidla 753.614. Lokomotivy, které vznikly kompletní modernizací brejlovců, získaly v minulosti přezdívku bizon.

Dopravce je bude používat hlavně ve svých dceřiných společnostech RCC – Czech Republic a RCC – Slovakia. V Česku půjde především o přetahy souprav nákladních vlaků v česko-polském příhraničí a také na I a II. tranzitním železničním koridoru do Břeclavi, kde je RCC CZ dlouhodobě aktivní. Na Slovensku pak hlavně o vozbu kontejnerových vlaků do terminálů v Bratislavě a Žilině.

Typ EffiLiner 1600, přezdívaný Bizon, je s výkonem 1550 kW určen pro středně těžkou nákladní traťovou službu v zemích Visegrádské čtyřky, kde ho již využívají dopravci v Česku, Maďarsku a Slovensku, mezi nimi CER CARGO Holding, SD – Kolejová Doprava nebo Unipetrol Doprava

„Jednou z největších výhod těchto vozidel je jejich příznivá pořizovací cena. Jedná se totiž o kompletní modernizaci původních „brejlovců“ ČKD, která z nich dělá provozně prakticky novou lokomotivu. Ta majitelům odvede stejnou práci jako zcela nová. Ovšem pořizovací cena je téměř o polovinu nižší. Další velkou výhodou je rychlý a finančně dostupný servis a vysoká míra unifikace s ostatními našimi produkty,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.

Rail Carrier Cargo už v minulosti využívalo i jiné lokomotivy vyrobené v CZ LOKO, například EffiShunter 1600 a 744.001 (prototyp dnešní vlajkové lodi EffiShunter 1000). V jeho službách jezdí i EffiShunter 600 (723.704) z lokomotivního poolu CZ LOKO EasyRent.

Zástupci CZ LOKO, Rail Cargo Carrier a Unicredit Leasing během slavnostního předání lokomotivy EffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOLokomotiva EffiLiner 1600 společnosti RCC – CZ během předváděcí jízdy u výrobního závodu CZ LOKO v České Třebové. Foto: CZ LOKOLokomotivu EffiLiner 1600 slavnostně pokřtili Renáta Vítková, ředitelka pobočky financování korporátní klientely Unicredit Leasing, Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO, Sebastian Sperker, výkonný ředitel Rail Cargo Carrier Kft. a Jan Brčák, jednatel Rail Cargo Carrier – Czech Republic. Foto: CZ LOKODiesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 Autor: Vladimír HrnciarEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKOEffiLiner 1600. Foto: CZ LOKO

 

Tagy CZ Loko EffiLiner 1600 Rail Cargo Carrier Top
32 komentářů