CZ LOKO předalo Českým drahám poslední lokomotivu pro posuny
České dráhy převzaly poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300, které pro ně vyrobila společnost CZ LOKO. Nové lokomotivy České dráhy
České dráhy převzaly poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300, které pro ně vyrobila společnost CZ LOKO. Nové lokomotivy České dráhy využívají na posun ve stanicích a depech, kde nahradily nepříliš spolehlivou řadu 714. Jde především o řazení souprav osobních vlaků a posun vozidel v rámci jejich údržby. České dráhy za lokomotivy zaplatí necelých čtvrt miliardy korun.
„Pro provozovatele je hlavní výhodou vysoká spolehlivost nových lokomotiv. Dále pak zhruba čtyřicetiprocentní úspora provozních hmot a velmi nízké náklady na pravidelný servis. Okolí pak ocení snížení hlučnosti a splnění nejpřísnějších emisních limitů EU Stage IIIB. To platí zejména v hustě obydlených oblastech a krytých halách, kde se posunové práce v osobní dopravě často provádějí,“ uvedl Jan Kutálek, ředitel prodeje CZ LOKO.
Dvanáctikusová série lokomotiv EffiShunter 300 má označení 794.002 – 013 a jezdí ve významných železničních uzlech, jakými jsou Praha, Brno, Olomouc, Hradec Králové, Plzeň či Ústí nad Labem. Typ EffiShunter 300 společnost CZ LOKO vyvinula jako nejmenšího zástupce svého produktového portfolia. Jde o dvounápravovou lokomotivu poháněnou spalovacím motorem CAT C13 o výkonu 328 kW a maximální rychlostí 60 km/h.
„Koncepce vozidla byla definována jako menší cenově dostupná posunovací lokomotiva s nízkými provozními a údržbovými náklady. Tím vznikla atraktivní alternativa za zastaralé lokomotivy i na vlečkách s menší frekvencí provozu. Věřím, že tím pomůžeme oživit některé vlečkové provozy a opět přispějeme k odlivu některých nákladních přeprav ze silnic,“ řekl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
Díky svým rozměrům se EffiShunter 300 uplatní také v metru a dalších speciálních drahách. To potvrzuje i úspěch z loňského roku, kdy CZ LOKO vyhrálo výběrové řízení na dodání lokomotivy této řady pro varšavské metro.