CZ LOKO pokračuje v modernizaci amerických lokomotiv pro estonský Operail, další kontrakt má ve Finsku

Lokomotivy řady C-30M vznikly komplexní modernizací původních amerických lokomotiv od General Electric. Finální montáž probíhá v Tapě. Foto: CZ LOKOLokomotivy řady C-30M vznikly komplexní modernizací původních amerických lokomotiv od General Electric. Finální montáž probíhá v Tapě. Foto: CZ LOKO

Estonský nákladní dopravce Operail získá od české společnosti CZ LOKO  dalších šest paketů pro komplexní modernizaci amerických lokomotiv C30 na

Estonský nákladní dopravce Operail získá od české společnosti CZ LOKO  dalších šest paketů pro komplexní modernizaci amerických lokomotiv C30 na řadu C30-M. Zástupci obou firem se na tom dohodli v Tallinu. Během roku jde už o druhý kontrakt. Předchozí byl uzavřen loni v lednu a týkal se dodávky čtyř paketů. Už dříve firma do země dodala tři tyto modernizované lokomotivy. Celkem tak půjde o 13 vozidel. Firma oznámila také nový kontrakt ve Finsku.

„Jde o ocenění naší dosavadní práce a pozitivních zkušenosti s provozem dodaných lokomotiv, hlavně prototypu C30-M 1564. Ten Operail pronajímá v těžkém průmyslu v Dněpropetrovské oblasti na Ukrajině, kde v průměru najezdí na těžkém posunu 150 kilometrů denně,“ říká Ľubomír Dlábik, vedoucí obchodního týmu. Všechny modernizační pakety budou dodány do 1. čtvrtletí 2021 a vyrobí je jihlavská provozovna CZ LOKO.

Kompletní modernizační pakety, tedy všechny konstrukční celky nad úrovní hlavního rámu, zahrnují například bloky spalovacích motorů s alternátory, kabiny, kapoty, chlazení, brzdové systémy nebo bloky řízení. V dílnách Operailu ve městě Tapa se původní lokomotiva odstrojí, repasuje podvozek, upraví hlavní rám, provede finální montáž a nové vozidlo se oživí. Na vše přitom dohlížejí technici CZ LOKO.

Nová šestinápravová dieselelektrická lokomotiva C30-M je nástupcem původní americké lokomotivy C30 od General Electric. Je určena pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu 1 550 kW. Konstrukce je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, zlepšující rozhledové poměry strojvůdce.

Zatímco pobaltské republiky představují pro CZ LOKO tradiční trh, na který už firma dodala přes 130 lokomotiv, v nedalekém Finsku si svou pozici postupně buduje. Soukromý dopravce Fenniarail Oy si loni v v listopadu objednal již šestý EffiShunter 1600, který získá v roce 2020. Součástí kontraktu je také opce na dalších šest lokomotiv. „O naše EffiShuntery je opravdu zájem. Jsou na vysoké technické úrovni a obstojí i v nejnáročnějších severských podmínkách,“ dodal Ľubomír Dlábik. Lokomotivy zde také běžně zajíždějí i do ruských přechodových stanic.

Lokomotivy řady C-30M vznikly komplexní modernizací původních amerických lokomotiv od General Electric. Finální montáž probíhá v Tapě. Foto: CZ LOKOFinská FenniaRal lokomotivy EffiShunter 1600 provozuje i v extrémních podmínkách hluboko pod bodem mrazu, Foto: CZ LOKOLokomotiva C30-M od CZ LOKO.
Pramen: CZ LOKOLokomotiva C30-M od CZ LOKO.
Pramen: CZ LOKOLokomotiva GE C30-M po modernizaci. Foto: Operail
Tagy CZ Loko lokomotiva GE C30-M Operail
2 komentáře