CZ LOKO otevřelo virtuální depo, zákazníci si mohou lokomotivu nakonfigurovat online
Výrobce k inovaci přiměla pandemie, neměl se jak setkávat se zákazníky.
Výrobce kolejových vozidel CZ LOKO umožní zákazníkům vybírat nové lokomotivy, aniž by se na ně přišli fyzicky někdy podívat. Firma dnes představila svůj projekt vývoje virtuálního prostředí CZ LOKO Virtual Depo, který umožňuje svým návštěvníkům zažít produkty firmy ve virtuální realitě ve VR headsetu, na mobilních zobrazovacích zařízeních i v klasickém 3D zobrazení na osobních počítačích. Pro firmu jde o zásadní krok v obchodní komunikaci.
„Inovace je často výsledkem omezení. Ta současná velmi zásadně mění i náš způsob uvažování o komunikaci s našimi zákazníky i komunitou fanoušků. Lokomotivy jsou zosobněním něčeho skutečně fyzického, a tak jejich prodej i prezentace byly vždy tradičně závislé na osobní prohlídce. Ta nyní není možná. Neměli bychom za sebou tolik let tradice ve výrobě, kdybychom se zastavili před každou překážkou. Pokud se nelze setkat ve fyzické realitě, změníme ji. Na virtuální,„ říká k nápadu virtuálního showroomu Jan Hošek, PR manažer CZ LOKO.
Návštěvník virtuálního depa má kromě zobrazení jednotlivých modelů lokomotiv také možnost nahlédnout do konstrukčních detailů lokomotiv. Může vyzkoušet konfiguraci jednotlivých strojů či se přímo zúčastnit komentované real-time prohlídky ve virtuální realitě v doprovodu odborníka společnosti CZ LOKO.
Systém nabídne registrovaným uživatelům na základě pozvánky přístup do skutečného virtuálního showroomu se sestavením koncového modelu podle svých potřeb společně s komunikací s obchodním zástupcem.